Geen idee, maar ik zie niet in waarom een 40D niet toereikend zou zijn kwa beeldkwaliteit, zeker omdat ze de eerste twee jaar doorlopen is met een S9600. Een 40D heeft verder de voordelen van een cropcam, namelijk dat er wat beter betaalbaar glas verkrijgbaar is dan voor Fullframe, en gezien de mogelijke lening bij het IBG die gebruikt zou moeten worden om deze cam te betalen, zou ik dat zeker niet zien als verwaarloosbaar.quote:lateef schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:09:
[...]
waarom zou prioriteit bij een fotografie-opleiding bij auto-focus liggen ipv bij beeldkwaliteit?
wellicht, maar er bestaat ook zoiets als praktisch nut, ik ken stiekem sophie haar opdrachten die ze zo links en rechts heeft (of iig, hadquote:met name bij een fotografie opleiding zijn de voordelen daarvan veel groter dan de nadelen.
De énige reden dat je een 85 liever op FF dan op crop zou willen gebruiken, buiten het feit dat je het bereik op FF fijner zou vinden dan, is dat je het mentaal een kutidee vindt dat je glas hebt dan je niet gebruikt. De vorm van de OOF is op FF anders, maar dan moet je dát omschrijven, en niet dat je de lenzen volgens hun ontwerp gebruikt. Daarmee doe je geloven dat een FF-prime op een crop-cam eigenlijk niet is wat het moet zijn, terwijl sommige primes imho alleen maar fijner zijn op crop dan op FF. Dat is een persoonlijke mening, dat klopt, maar dat is jouw bewering net zo goed.quote:en dat je iets niet ziet, maakt het nog geen onzin.
Om nog een voorbeeld te geven: ik zou op crop een 24/1.4 willen hebben (ja, ook liever dan een sigma 30/1.4 die toevallig voor crop is ontworpen), maar op een 5D zou ik dan toch echt voor een 35/1.4 gaan, puur om het _effectieve_ bereik. Dat ik met die 24/1.4 een stukje naast mijn sensor belicht en dus eigenlijk voor dat formaat iets te veel glas bij me heb, zal me echt aan mijn anus oxideren. Evenals wat dat ding op FF doet, want ik denk liever in beeldhoeken dan in focal lengths
Henk wijzigde dit bericht 07-07-2008 12:30 (5%)