Hoofdcategorieën
Topicacties

[Dilemma] Ik ga op kamers en neem mee...

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 april 2002

quote:
DutchManticore schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:56:
Ok ik heb iets heel geweldigs gevonden.. en het heet zeptoshop.nl.
Iemand er ooit van gehoord?! Ze hebben perfecte laptops en ze kosten relatief gezien geen ruk :|
Mijn broertje heeft zo'n ding (geen idee welk type), echter:
• In eerste instantie verkeerde processor geleverd
• Problemen dat de fan voluit blijft draaien terwijl de processor op laagste stand draait en het ding helemaal niks doet
• Ding wordt knetter heet als je er wel iets mee doet

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

Reg. datum: 20 mei 2004

kijk eens bij dell, ze snappen nu eindelijk dat design voorop staat.
en bij dell kan je ook cumstomizen.

Ik ben vaak aangesproken op mijn XPS, mensen waren nieuwsgierig naar de videokaart en of hij beviel in het algemeen. Dell is nog eens goedkoper dan Zepto, vanwege de kortingsbonnen die je ook in dit forum kan vinden.

ohw, en hij bevalt me ook.

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

How'bout een EEE PC of iets dergelijks voor het Office werk, en een fatsoenlijke PC om te gamen? Separation of concerns en het beste van beide zeg maar. Een klein goedkoop laptopje om aantekeningen te maken en wat aan word documenten te tikken en evt wat code te kloppen, en vooral -> erg makkelijk mee te nemen samen met een paar boeken in een normale tas.

Een 15" of 16" laptop sleep je niet graag elke dag mee, een klein subnotebookje stop je zonder problemen tussen de rest van je spullen, bij wijze van spreken in je etui.

Met 300 tot 400 euro voor een notebook houd je dan nog 800 tot 900 euro over voor een game PC, die je evt over een jaar nog wat kan upgraden / tweaken als je budget daarvoor hebt.

bij deze help ik je nog even

Dell XPS m1530
T9500 (2,6 GHZ)
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB 5400 RPM
8600m GT DDR3
biometische vingerafdrukherkenner (vindt iedereen geil)
9 cell (iets hoger, goed voor afvoer van lucht en dus voor gamen)
15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050)

Dit alles voor maar 1460 euro!
En met de huidige GELDIGE kortings coupons van 10% en 5%, nog minder als 1300 (dus binnen jou budget!)

Mocht je de videokaart niet goed genoeg vinden, wacht dan nog even, want ook Dell gaat wss de 9500 erin stoppen.

En hij ziet er mooier uit als de acer of zepto!

Kablam!
Reg. datum: 22 september 2007

^^ goedkoop? Vind het een hoop geld hoor? Die 8600GT 256 MB DDR3 is net zo snel als een 9500GS 512 MB. maar het is nog altijd beter als die Acer :)

...ik heb zowel een Acer 5920 als een ASUS m51 en die zijn beide prima geschikt om te gamen. Nee het is niet zoals een desktop, maar ik speel COD4 gewoon op hoogste settings op hoogste resolutie zonder AA. En dan loopt het soepel :)

Ik studeer zelf ook, en ik kan echt niet meer zonder mijn klaptop hoor. Het is gewoon fijn als je altijd je eigen data mee kan nemen en ook in nutteloze uurtjes even aan eigen dingen kan werken, zonder dat je daar een brakke schoolpc voor op moet starten.

Mijn advies: kijk eens naar een ASUS m51, met een T9300, 3GB RAM en ook een 9500GS. Ik ben daar meer over te spreken als de bouwkwalitiet van de gemstone modellen van Acer. Bovendien is de ASUS 1000 euro en koop je er dus ook nog een goede rugzak bij (erg belangrijk voor een student)

Jordy van e wijzigde dit bericht 07-07-2008 03:30 (8%)

Oh no....Itz ze Germanz!

Reg. datum: 09 oktober 2006

Als je hem echt veel gaat meeslepen zou ik een 14.1 inch nemen. Een 15.4 past echt net in een tas en dan kun je nauwelijks iets anders meenemen. Hoger als een 15.4 moet je echt niet gaan als je hem buitenhuis wilt verplaatsen.

De TS heeft een budget van 1300, vandaar die config

Kablam!
Reg. datum: 22 september 2007

quote:
Baardmeester schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:00:
Als je hem echt veel gaat meeslepen zou ik een 14.1 inch nemen. Een 15.4 past echt net in een tas en dan kun je nauwelijks iets anders meenemen. Hoger als een 15.4 moet je echt niet gaan als je hem buitenhuis wilt verplaatsen.
onzin, ik denk dat 70% van alle notebook gebruikers een 15,4 inch heeft. Die zijn prima met elke laptoptas te vervoeren. 14 inch betaal je meer voor, omdat de schermen + cases zeldzamer zijn. De enige 14 incher die ik ken en ook nog geschikt is om te gamen, is een zepto (die overigens wel in je butget valt). Maar voor minder heb je meer.

Kijk eens naar een Dell, ASUS of HP en dan vind je echt stevige laptops, die echt geschikt zijn om mee te gamen :*)

Oh no....Itz ze Germanz!

Crysis ftw

quote:
kaisz schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:04:
De TS heeft een budget van 1300, vandaar die config
Ja en ik vind eerlijk gezegd 1300,- al aardig veel :P Ben niet van plan er (veel) overheen te gaan.

Intel Q6600@stock , Ocz 2x2GB Reaper HPC 800Mhz, 2x 8800GTS G92 (SLI), Asus P5N32-E 680i SLi, Coolermaster CM690, Corsair TX650Watt

Persoon die modder eet.

Mijn advies is om gewoon even Montevina af te wachten. Ga ondertussen eens langs wat winkels. Kijk of de laptops hufterproof zijn. Nogmaals, specs zijn bij laptops echt niet het belangrijkste. Je kan beter een mindere laptop hebben die het jaren uithoudt dan een snelle Acer of Packard Bell die na een dik jaar kaduk gaat en je dan net buiten de garantie valt.

Ik heb mijn laptop dagelijks nodig, mijn klasgenoten dus ook. En ik zie dus elke dag veel laptops. Ongeveer 50% heeft een Acertje en dat zijn ook de laptops die het meest zijn weg geweest. De meesten zweren om nooit weer een Acer te nemen.

Ja ze zijn goedkoop, maar garantie en service is echt dik onvoldoende wat mij betreft. Niet dat ik Acer de grond in wil trappen en we hebben het hier ook over de vorige serie (geen gemstone). Maar toch, het zegt veel wat mij betreft.

GENETX wijzigde dit bericht 07-07-2008 12:03 (40%)

Crysis ftw

quote:
GENETX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:57:
Mijn advies is om gewoon even Montevina af te wachten. Ga ondertussen eens langs wat winkels. Kijk of de laptops hufterproof zijn. Nogmaals, specs zijn bij laptops echt niet het belangrijkste. Je kan beter een mindere laptop hebben die het jaren uithoudt dan een snelle Acer of Packard Bell die na een dik jaar kaduk gaat en je dan net buiten de garantie valt.

Ik heb mijn laptop dagelijks nodig, mijn klasgenoten dus ook. En ik zie dus elke dag veel laptops. Ongeveer 50% heeft een Acertje en dat zijn ook de laptops die het meest zijn weg geweest. De meesten zweren om nooit weer een Acer te nemen.

Ja ze zijn goedkoop, maar garantie en service is echt dik onvoldoende wat mij betreft. Niet dat ik Acer de grond in wil trappen en we hebben het hier ook over de vorige serie (geen gemstone). Maar toch, het zegt veel wat mij betreft.
Ja ga ook nog even wachten. Heb september pas nodig dus ik heb de tijd nog :)
Maar je blijft heeltijd zeggen dat Acer zo goedkoop is maar dat valt (iig met de 6920G Gemstone 2 serie) erg mee. Zeflde specs als concurrentie en de Acer zit er dan bijvoorbeeld 15 euro onder.

Daarnaast is juist Zepto erg goedkoop vergeleken met de concurrentie maar die blijf je elke keer maar aanprijzen :P

Intel Q6600@stock , Ocz 2x2GB Reaper HPC 800Mhz, 2x 8800GTS G92 (SLI), Asus P5N32-E 680i SLi, Coolermaster CM690, Corsair TX650Watt

Persoon die modder eet.

quote:
DutchManticore schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:29:
[...]

Ja ga ook nog even wachten. Heb september pas nodig dus ik heb de tijd nog :)
Maar je blijft heeltijd zeggen dat Acer zo goedkoop is maar dat valt (iig met de 6920G Gemstone 2 serie) erg mee. Zeflde specs als concurrentie en de Acer zit er dan bijvoorbeeld 15 euro onder.

Daarnaast is juist Zepto erg goedkoop vergeleken met de concurrentie maar die blijf je elke keer maar aanprijzen :P
Zie maar eens de BBG: [NBBG] Allround Notebook - juli 2008

Voor zover ik kan zien niet. De specs zijn over het algemeen hetzelfde ja. Een dikke Core 2 Duo, een 9500M, 4Gb RAM, lekkere HDD...

Echter heeft de Acer een 1920x1080 scherm ipv 1280x800 en een Blu-ray speler. En dat zijn 2 dingen die de prijs flink doen verhogen. Als je die upgrades op een van die anderen zou willen vinden dan ben je zo 200 euro verder!
Als je budget 1300 is, je rechten gaat studeren dan lijkt mij de combi van: desktop + notebook het handigste. Trek 900 euro uit en je kunt echt wel een leuk systeem samenstellen dat je neerzet in jouw eigen kamer, dat dus dient als toevluchtsoord. Op de universiteit kun je prima uit de voeten met een Asus EEE, MSI wind, Acer One, de EEE killer van Dell noem ze maar op. Enige wat je dan nodig hebt is: office, internet, email en een messenger. En dat kunnen ze allemaal. Daarnaast zijn ze handig om mee te sleuren.

Je desktop kan je dan mooi gebruiken voor de games (ik heb zelf voor 810 euro een systeem gehaald bestaande uit: E8400, 4GB 800Mhz, 8800GT 512MB, 620Watt voeding Coolermaster en 320GB HDD). Dat was in april. Nu kun je voor 900 euro echt wel dit halen: E8400, 4GB 800Mhz, 2x 4850 in crossfire en dan nog 1 of 2 HDD´s. En daar kun je prima mee gamen lijkt me zo. Dus je kunt dan čn gamen čn op de uni alles doen čn je blijft bovendien binnen je budget.

Dus eens met Palomar, Sir Nobax, Bombaci, Genetx. Ik heb eerst een desktop van 800/900 euro gehaald, nu ben ik aan het sparen voor een MSI Wind of Asus 901. Precies het soort dat ik nodig heb. Klein, betaalbaar en hij doet wat ie moet doen voor mijn studie. Als ik de filmpjes zie hoe klein die dingen zijn prop je ze wel bij je schooltas in om zo mee te nemen. Uiterst handig toch?

Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
Jordy van e schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:14:
[...]

onzin, ik denk dat 70% van alle notebook gebruikers een 15,4 inch heeft. Die zijn prima met elke laptoptas te vervoeren. 14 inch betaal je meer voor, omdat de schermen + cases zeldzamer zijn. De enige 14 incher die ik ken en ook nog geschikt is om te gamen, is een zepto (die overigens wel in je butget valt). Maar voor minder heb je meer.

Kijk eens naar een Dell, ASUS of HP en dan vind je echt stevige laptops, die echt geschikt zijn om mee te gamen :*)
Ik heb zelf jaren met een 15 inch rondgezuild en dat was gewoon zwaar irritant. Kon altijd maar max 1 boek erbij meenemen in een eastpak. In zo'n normale laptop tas(zo'n zwarte schoudertas) zelfs geen. En het is een beetje lomp om 2 tassen mee te moeten nemen. Ook het is heel irritant als je bv in de bus zit met een overvolle tas op schoot. Waarom denk je dat mensen nu massaal op betaalbare umpc'tje zoals de eee afspringen. Maar het is ook maar een aanbeveling... :+
Persoon die modder eet.

Dan heb je een klein eastpack. Ik kan gewoon al mijn boeken kwijt, net als mijn klasgenoten. In de bus zet ik mijn tas op de grond, ook hier net als mijn klasgenoten. Ik heb geen enkele last van mn 15,4" laptopje.
Reg. datum: 07 mei 2008

Kijk hier eens, veel bang voor bucks als je het mij vraagt

http://nl.zepto.com/Shop/Notebooks.aspx

Heb zelf een 6224W en dat bevalt me prima de meeste games zijn goed te spelen en hij is lekker compact. Best of both worlds zeg maar ;)
quote:
Als je budget 1300 is, je rechten gaat studeren dan lijkt mij de combi van: desktop + notebook het handigste. Trek 900 euro uit en je kunt echt wel een leuk systeem samenstellen dat je neerzet in jouw eigen kamer, dat dus dient als toevluchtsoord. Op de universiteit kun je prima uit de voeten met een Asus EEE, MSI wind, Acer One, de EEE killer van Dell noem ze maar op. Enige wat je dan nodig hebt is: office, internet, email en een messenger. En dat kunnen ze allemaal. Daarnaast zijn ze handig om mee te sleuren.

Je desktop kan je dan mooi gebruiken voor de games (ik heb zelf voor 810 euro een systeem gehaald bestaande uit: E8400, 4GB 800Mhz, 8800GT 512MB, 620Watt voeding Coolermaster en 320GB HDD). Dat was in april. Nu kun je voor 900 euro echt wel dit halen: E8400, 4GB 800Mhz, 2x 4850 in crossfire en dan nog 1 of 2 HDD´s. En daar kun je prima mee gamen lijkt me zo. Dus je kunt dan čn gamen čn op de uni alles doen čn je blijft bovendien binnen je budget.

Dus eens met Palomar, Sir Nobax, Bombaci, Genetx. Ik heb eerst een desktop van 800/900 euro gehaald, nu ben ik aan het sparen voor een MSI Wind of Asus 901. Precies het soort dat ik nodig heb. Klein, betaalbaar en hij doet wat ie moet doen voor mijn studie. Als ik de filmpjes zie hoe klein die dingen zijn prop je ze wel bij je schooltas in om zo mee te nemen. Uiterst handig toch?
Dit is natuurlijk ook een steengoed idee _/-\o_

Timmor wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:35 (74%)

Reg. datum: 30 januari 2004

Uit ervaring blijkt dat vrouwen geld kosten.

Zet je vriendin ten tijde van je studie aan de kant en koop gewoon én een dikke pc én een dikke laptop.

Nu serieus:

Koop een degelijke, handzame laptop en wacht even met die gamebak. Gezien het feit dat je heen en weer pendelt, een serieuze studie gaat volgen, vriendin hebt en veel werkt en sport, voorzie ik bij jou nu al een tekort aan tijd. En het beetje tijd dat je over hebt weegt niet op tegen het verlies aan waarde van je dikke pats pc.

Koop gewoon een simpele WII, kun je lekker samen met je vrouwtje spelen ( ja, lol, ....)

*ASUS P5N32-E PLUS SLI*Q6600*4x1GB PC8500 Kingston Hyper X*ThermalTake Toughpower 1000Watt* 3x 36GB WD Raptor*2x 8800 Ultra@SLI*Stacker 830 EVO*HP w2207H*G15*G5* X-FI Fatality FPS*

HD3870 CrossFire
Reg. datum: 21 juli 2005

quote:
GENETX schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:39:
Jup, Zepto assembleerd alleen de laptops. De behuizing komt als ik eht goed heb van Compal. Ook dat zal je niks zeggen... Maar, Compal is 1 van de grootste laptop behuizingen bouwer en amakt ze voor oa Acer, maar ook veel andere merken.
De Zepto's zijn zelfdesigned en komen uit de Zepto-fabriek uit Denemarken.
quote:
GENETX schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:39:

Zepto zijn kwalitatief goede laptops die je dus kan customizen. Alleen je vindt ze niet in de winkel waardoor de meesten het niet kennen.
Niet in de gemiddelde winkel, wel in de Zeptoshop die zich in Den Bosch heeft genesteld ;)

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

Persoon die modder eet.

Ok, dankje :+

Wist niet dat Zepto al zover was met een fysieke winkel en ook echt eigen behuizingen had.
Reg. datum: 18 maart 2008

ga voor de asus g2sv _/-\o_ die krij ik ook binnen 2 weken als het goed is :) echt een beest van een machine

http://www.asus.com/produ...odel=2255&modelmenu=1

Persoon die modder eet.

Je moet er van houden, 17" mee naar school slepen :X
Reg. datum: 09 juli 2007

Je zou ook kunnen gaan voor een Dell XPS M1530 of Studio 15. Dan is de laptop in ieder geval redelijke portable(15.4-inch) en je kunt er 1 configureren zodat hij ook nog goede specs heeft, waarmee incidenteel wel es een spelletje mee gespeeld kan worden. En dan voor het echte gamen er een xbox360 of ps3 bijnemen, als je dat wat vindt..

My 2 Cents..

Zelf zou ik kiezen voor een mid-range game pc en eventueel een eenvoudige laptop. Voor mijn studie is een laptop helemaal niet nodig. Als je een keer een opdracht/project moet doen, zijn er altijd wel voldoende pc's beschikbaar. Dat kan bij jouw richting natuurlijk volledig anders zijn. Zo heb ik gehoord dat rechten wel veel meer projectmatig werken is, hoewel dat vast per universiteit verschilt.

Voor de desktop pc zijn al diverse leuke systemen samengesteld, maar toch zou ik ook nog graag een poging willen doen. Je moet dan alleen nog zorgen voor een besturingssysteem, extra koeling (casefans) en eventueel een andere cpu koeler. De prijzen zijn van 4Launch, dus als je goed zoekt, moet je nog wel wat goedkoper uit kunnen komen.

Chieftec Midi Tower DG-01B-D-U ATX 350W (zwart) ¤67
NEC DVD-/+RW AD-5200A 20x/20x Bulk (zwart) ¤20
Seagate 500GB SATA300 32MB, ST3500320AS ¤62
Apacer Card Reader APAE1011 16-in-1 Intern 3,5" USB OEM (zwart) ¤9

Intel Core 2 Duo E7200 2.53GHz 1066 3MB Box ¤99
MSI P35 Neo-F iP35, SATA2, GLAN, 8CH ¤61
Kingston 2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 ¤33
PowerColor Videokaart PCI-e Radeon HD4850 512MB 2xDVI/HDCP ¤142

Logitech RX1000 Laser Mouse OEM ¤16
Logitech Internet 350 Keyboard USB OEM (zwart) ¤13
Logitech Speakerset X-230 2.1 ¤42
Samsung TFT Monitor 2053BW 20", DVI (zwart) ¤201

Totaal: ¤765

Dan houd je dus nog ongeveer ¤550 voor een laptop, bijvoorbeeld deze MSI EX610:

AMD Athlon 64 X2 TK-55 / 1.8 GHz
AMD M690 chipset
15,4" 1280 x 800 (WXGA)
250 GB SATA 5400 rpm
2 GB DDR2 SDRAM
ATI Mobility Radeon HD 2400 128 MB DDR3
6-cels Lithiumion
1, 3 Megapixel webcam
5 in 1 kaartlezer
DVD±RW / DVD-RAM
Microsoft Windows Vista Home Premium

¤580

Of eventueel een MSI Wind :).

Mijn systeem specs | AMD Athlon 64 X2 5200+ | MSI K9N SLI | 2048 MB DDR2 PC6400 | Sapphire ATi Radeon X1950XT

Reg. datum: 22 maart 2008

Een laptop die dagelijks overal mee naar toe moet en veel gebruikt wordt moet vooral licht zijn. En voor in de collegebanken ook nog eens klein! Batterij-duur wordt dan ook belangrijk. Tot voor kort was zo'n combi nog stervensduur, maar tegenwoordig heb je voor E400 een MSI Wind (kloon) of een 9 of 10 inch Asus EEE. Dan heb je nog E900 over om een game PC te kopen.

Reg. datum: 07 augustus 2002

Je moet kijken of je het echt nodig hebt, en dit zul je pas merken als je naar school gaat. Heb zelf ook voor school een laptop gekocht met 15.4" en een extra grote accu, zo gaat die lang mee en is erg licht. Echter na een een paar maanden nam ik de laptop al nooit meer mee en gebruikde gewoon de pc's op school. :)

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: