Hoofdcategorieën
Topicacties

mooiste bierkrat radio [deel II]

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 mei 2007

quote:
Vanhaag schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:38:
en ik ga denk ik voor de AMP6 basic, alleen vraag ik mij af of die een beetje makkelijk te solderen is.
aangezien ik haast nooit soldeer.
Ik weet niet hoe technisch je bent... Het gaat er meer om dat je heel precies werkt en uitkijkt met statische elektriciteit. Het zou niet moeilijk moeten zijn, maar is zeker niet 100% gegarandeerd voor iemand die niet vaak soldeert.

Iemand anders op dit forum heeft er al een keer een gemold, maar die van mij werkte direct.

Reg. datum: 12 juni 2005

quote:
Bnk90 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 03:13:
ik ben langs geweest bij een alarminstalatiebedrijf om te vragen naar een accu.
maar daar werd gezecht dat die dingen terug werden gebracht naar de leverancier (net zoals er statiegeld op flessen zit)

is het dan nog de moeite waard om verder te proberen/bellen/mailen/langsgaan? of heeft dat ook geen zin?
Ik zou gewoon verder vragen, ik kan zo een paar accu's meekrijgen bij het bedrijf bij mij in de buurt. Ik weet niet of de accu's bij hun ook worden teruggestuurd, en dat ze gewoon aardig zijn voor me, of dat het bij hun anders werkt.

Beamer omgebouwd naar Xenon lamp |Dell Latitude X300 | P5N-MX, P4 3Ghz, 2048MB DDR2, Club3D 8600GT 256MB GDDR3

Reg. datum: 05 mei 2008

@ Bnk90,
de meeste bedrijven moeten zelfs geld betalen om die accu's in te leveren.
dus ik denk dat sommigen juist blij zijn dat je ze komt ophalen:)

even een vraagje,

'k heb zojuist een Autoradio van Pioneer gekregen, en wel de DEH-1500R

de kabeltjes waren allemaal losgeknipt, en nu had ik de - (zwart) en de + (rood) aangesloten op de accu, maar nu kan die niet aan:( de vorige eigenaar zei dat hij het in zijn auto nog deed.

doe ik wat verkeerd?

of moet ik andere draadjes op de accu aansluiten.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/07/1215458455-020.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/07/1215458487-030.jpg

Vanhaag wijzigde dit bericht 07-07-2008 21:29 (71%)

Het is wel handig, ik heb hier ook een UPS staan, en daar moet om de paar jaar ook nieuwe batterijen in. Ik heb er nu 2x 7Ah inzitten, maar eigenlijk hoort er 2x 17Ah in te zitten. Ik weet alleen niet of het beveiligingsbedrijf bij mij in de buurt ook 17Ah heeft. Zou wel handig zijn.

@ hierboven

Misschien moet de gele draad ook nog aan de + van je accu, de gele is meestal het geheugen voor radiozenders e.d.

ThinkPad wijzigde dit bericht 07-07-2008 22:21 (19%)

Beamer omgebouwd naar Xenon lamp |Dell Latitude X300 | P5N-MX, P4 3Ghz, 2048MB DDR2, Club3D 8600GT 256MB GDDR3

ohja:) ik zal het gelijk even proberen:)

hij doet het!!!:D

er zit trouwens een RCA uit gang op en nog AUX uitgang, allebij aan de achterkant.
kan ik hier een Mp3 op aansluiten.
bij alle specificaties op internet staat dat namlijk niet, maar ben een beejte nieuwsgierig:)

Reg. datum: 21 mei 2006

quote:
Vanhaag schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:27:
hij doet het!!!:D

er zit trouwens een RCA uit gang op en nog AUX uitgang, allebij aan de achterkant.
kan ik hier een Mp3 op aansluiten.
bij alle specificaties op internet staat dat namlijk niet, maar ben een beejte nieuwsgierig:)
zoals je zelf al zegt is het een uitgang, niet dus!:P
trouwens, waarom doorgeknipte draden? gestolen :o

AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2,7Ghz, MSI K8N Diamond Plus, MSI 8800GTS 320MB, WD Raptor 74GB & WD 250GB, Creative X-Fi FPS, TT Armor Jr., Zalman 9500

Sloperij misschien :+ :P

quote:
bart0l0meus schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:08:
[...]

zoals je zelf al zegt is het een uitgang, niet dus!:P
trouwens, waarom doorgeknipte draden? gestolen :o
vorige eigenaar was ook van plan een radiootje te bouwen, maar dat was hem niet gelukt.

vandaar dat hij hem aan mij heeft gegeven.

ik ga idd denk ik vandaag naar de autosloop en zal eens vragen of ze nog een leuk radiootje hebben liggen

Reg. datum: 28 maart 2003

quote:
bart0l0meus schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:08:
[...]

heel simpel, een pc voeding is een geschakelde voeding.
Sowiso moet je eigenlijk de +5V en +3,3V belasten en onderschat niet de stromen die kunnen lopen, ook zonder dikke sub kun je pieken van meer dan 8A hebben en als ik die voeding van Vanhaag zie, weet ik nog niet zo snel of die dat aan kan.
Buiten dat is een PSU gemaakt voor continu een redelijk gelijkmatige stroom en geen wisselstroom die verandert van 2 tot 8A.
Het gaat wel, maar er kunnen gevolgen aan zitten, het is gewoon een beun manier :P
Kun je dat nog wat verder toelichten?

Dat de +5V en/of +3,3V belast moeten worden geldt volgens mij alleen voor de oude AT voedingen en niet voor nieuwere ATX voedingen.

De vraag van een PC fluctueert ook behoorlijk. Het moederbord zal stabiel zijn maar de grote stroomvragers zoals HD, DVD branders en processor niet. Bovendien zal het desbetreffende versterkertje hoogst waarshcjinlijk niet meer dan 80 watt vragen en zijn de meeste computervoedingen beduidend sterker.

@verhagen: de amp6 basic heeft traditionele componeneten (dus geen surface mounted devices) en is dus niet zo heel lastig te solderen. Ik heb een keer zo'n mini versterker (AMP3) in elkaar gesoldeerd met SMD componeneten en dat zou ik niet snel weer doen, maar er zijn zat mensen die dat zonder problemen kunnen

quote:
Indoubt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Kun je dat nog wat verder toelichten?

Dat de +5V en/of +3,3V belast moeten worden geldt volgens mij alleen voor de oude AT voedingen en niet voor nieuwere ATX voedingen.

De vraag van een PC fluctueert ook behoorlijk. Het moederbord zal stabiel zijn maar de grote stroomvragers zoals HD, DVD branders en processor niet. Bovendien zal het desbetreffende versterkertje hoogst waarshcjinlijk niet meer dan 80 watt vragen en zijn de meeste computervoedingen beduidend sterker.

@verhagen: de amp6 basic heeft traditionele componeneten (dus geen surface mounted devices) en is dus niet zo heel lastig te solderen. Ik heb een keer zo'n mini versterker (AMP3) in elkaar gesoldeerd met SMD componeneten en dat zou ik niet snel weer doen, maar er zijn zat mensen die dat zonder problemen kunnen
Als ik die connector zie, dan is deze van een oude AT voeding!
Deze kom je zover ik weet niet tegen op ATX voedingen.
Grote stroomvragers HD, DVD brander?? |:(
Die vragen juist de minste stroom!!
Je processor zit op je moederbord net als je videokaart die beide op het moederbord zitten. Dit zijn de grote stroomvragers.
Als jij een programma start zal de belasting relatief langzaam toenemen (enkele seconden) echter bij een versterker praat je over enkele ms (Bij techno muziek waar een bassattack in zit!)

Buiten dit is het geen nette oplossing omdat je de ruis uit het stopcontact op je speakers krijgt waarvoor je dus nog enkele condensatoren moet plaatsen.
Al met al, gaat het wel, maar is het gewoon een onveilige beun oplossing die ik persoonlijk niet zal gebruiken voor een langdurige opstelling.
Buiten dit vind je ook goedkope traffo-voedingen die dit dus wel aankunnen voor de prijs van een dure computer voeding. (+/- 40 euro)

AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2,7Ghz, MSI K8N Diamond Plus, MSI 8800GTS 320MB, WD Raptor 74GB & WD 250GB, Creative X-Fi FPS, TT Armor Jr., Zalman 9500

Ga toch modden!
Reg. datum: 29 augustus 2006

Vandaag heb ik mijn bierkrat radio (bijna) af gemaakt en ik ben best tevreden met het resultaat :)

What's in the box ?

2x Marquant 120 watt 2-weg front speaker
2x Marquant 180 (?) watt 3-weg zij speaker
1x Sony Xplod 400 watt (120 rms) subwoofer
Marquant versterker 100 watt
Yuasa 7 aH accu (heb er 3 maar er past maar één tegelijk in

De foto's van het bouwproces

Klik 1
Klik 2
Klik 3
Klik 4
Klik 5
Klik 6
Klik 7
Klik 8

En het resultaat:

http://i96.photobucket.com/albums/l166/X-GAMER-X/DSC00238.jpg

http://i96.photobucket.com/albums/l166/X-GAMER-X/DSC00237.jpg

http://i96.photobucket.com/albums/l166/X-GAMER-X/DSC00235.jpg

Om het geheel af te maken nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=xLpUsvlPDDY

Er komt een leuk geluid uit de krat, ik heb de 2 voorste speakers los gekoppeld omdat deze het volume van de andere niet aan kunnen en daardoor gaan ruisen. Heeft iemand hier een (goedkope) oplossing voor ? Ik heb ze al in serie gezet maar dat helpt niet echt. Vragen over de accuduur etc.. daar heb ik nog geen antwoord op want ik heb m nog maar 2 uurtjes aan gehad :+

X-GAMER-X wijzigde dit bericht 08-07-2008 23:57 (53%)

Reg. datum: 21 mei 2007

Dat heb je erg mooi gedaan! Ik zag eerst niet dat die zijkantjes van hout waren en ik dacht: "ziet zo'n jupiler krat er zo uit???"

Misschien kun je wat experimenteren met de bas gaatjes. Als je ze groter maakt dan wordt de resonantiefrequentie hoger (ja echt hoger). Maar door een groter gat kan natuurlijk meer lucht stromen.
Die resonantie frequentie compenseer dan weer met een buisje. (Gewoon een stukje buis in het gat).

Hij ziet er netjes uit, alleen vind ik de speakers wat overkill, gooi er dan 2 fatsoenlijke 3 weg speakers van bv JBL in. Die kunnen ook een dik vermogen aan en hebben waarschijnlijk ook beter geluid.

Reg. datum: 28 februari 2002

quote:
X-GAMER-X schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:49:
Vandaag heb ik mijn bierkrat radio (bijna) af gemaakt en ik ben best tevreden met het resultaat :)

What's in the box ?

2x Marquant 120 watt 2-weg front speaker
2x Marquant 180 (?) watt 3-weg zij speaker
1x Sony Xplod 400 watt (120 rms) subwoofer
Marquant versterker 100 watt
Yuasa 7 aH accu (heb er 3 maar er past maar één tegelijk in

Er komt een leuk geluid uit de krat, ik heb de 2 voorste speakers los gekoppeld omdat deze het volume van de andere niet aan kunnen en daardoor gaan ruisen. Heeft iemand hier een (goedkope) oplossing voor ? Ik heb ze al in serie gezet maar dat helpt niet echt. Vragen over de accuduur etc.. daar heb ik nog geen antwoord op want ik heb m nog maar 2 uurtjes aan gehad :+
Nou dat versterkertje is ook weer binnen no-time kappot. :O
Waarom sluit je al die speakers aan op een 2 kanaals versterker? Die tevens nog veels te weinig vermogen heeft. Vind je het gek dat speakers gaan ruisen. Je sluits zo'n 150 watt rms aan speakers aan op een versterker die werkelijk maar 20 watt rms levert. Tevens klopt de impendatie zo ook voor geen ene meter weer. Waardoor de weerstand te hoog of te laag wordt en de versterker letterlijk kan doorfikken.

Je versterker gaat een verkeerd signaal sturen omdat hij te zwaar belast wordt. Die signaal is vervolgens weer vervormd waardoor de speakers kappot kunnen gaan. Goedkope oplossing.. tja zet er nog een 4 kanaals versterker bij van marquant.

Tijmen wijzigde dit bericht 09-07-2008 15:17 (5%)

Ga toch modden!

Iedereen bedankt voor de complimenten, het klopt inderdaad dat het versterkertje te zwak is voor deze speakers. Inmiddels heb ik een 600 watt (4x 150) Marquant versterker gekocht. Dit zal een stuk beter klinken denk ik zo :). Ook de Marquant speakers zijn niet super (op zijn zachtst gezegd) Misschien dat ik die binnenkort vervang door Pioneer/JBL o.i.d.

@ X-gamer-X

wat ik mij nou af vraag, waarom zoveel MARQUANT speakers?

en geen 2 JBL speakers ,prima geluid en bijna net zoveel geld als die Marquant speakers samen.

Ga toch modden!

Ik heb die Marquant speakers goedkoop gekocht (35 euro voor 6 speakers) er zaten ook 2 tweeters bij maar die heb ik niet gebruikt. Het leek me gewoon leuk om eens te proberen :P maar ik heb hier van geleerd. NOOIT meer Marquant speakers O-)

Edit: nog een vraagje, zijn die ovale speakers standaard maten ? zodat er ook makkelijk van een ander merk in past of verschillen deze in grootte ? Ik zie dat de Marquant speakers 15x22,5 Cm zijn oftewel 6x9.

X-GAMER-X wijzigde dit bericht 09-07-2008 18:57 (31%)

Reg. datum: 08 juni 2008

Mijn krat is nu ook eindelijk af, net optijd voor mn weekje weg! :) Als ik morgen of vrijdag nog tijd heb, geef ik het deksel nog een likje groene verf.

http://img166.imageshack.us/img166/6160/img3615nn4.jpg

Ga toch modden!

Hier ben ik weer met een brandende vraag O-) Ik zit een beetje op internet rond te kijken en zie ovale speakers van veel verschillende merken, nu weet ik dat b.v. Pioneer en JBL goede speakers hebben maar ik zie ook vaak Boschmann voorbij komen. Je koopt via internet al 2 ovale Boschmann speakers van 500 watt (250 RMS) voor 25 euro :? Is dit merk een beetje goed of kan ik toch beter voor een JVC gaan met 300 watt (120 rms) voor hetzelfde geld ?

JVC en Boschman zijn mij altijd erg goed bevallen, goede kwaliteit.

Ga toch modden!

Dan vind ik het vreemd dat een setje Marquant speakers duurder is dan Boschmann en de laatste beschikt dan nog eens over het dubbele vermogen ?

Boschmann speakers: 3-weg 500 watt (300 RMS) = 26 euro :?

X-GAMER-X wijzigde dit bericht 09-07-2008 21:59 (17%)

quote:
X-GAMER-X schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:50:
Dan vind ik het vreemd dat een setje Marquant speakers duurder is dan Boschmann en de laatste beschikt dan nog eens over het dubbele vermogen ?

Boschmann speakers: 3-weg 500 watt (300 RMS) = 26 euro :?
dat zou ik ook niet weten, mijn zijn JVC en Boschmann iig gewoon wel goed bevallen.

ik weet niet hoe de Marquant speakers zijn, misschien zijn die ook wel goed.

Ik blijf met het accu probleem zitten!
Ik heb dus een 13,8V 12A voeding (dus geen oplader)
Als ik de voeding rechtstreeks op de accu aansluit gaat er 10A lopen die langzaam terugloopt naar 6A en ik denk dat als de accu een spanning van 13,8V heeft dat de stroom dan ongeveer 0A zal zijn.
Nu is de stroom die gaat lopen eigenlijk veel te hoog!, toen heb ik deze begrens met een weerstand (gek genoeg klopt er niks van, als ik een 1Ohm weerstand aansluit zou er 13,8A moeten gaan lopen, echter gaat ik mijn geval 1,2A lopen!) Maar dan zit ik met de spanningsval over de weerstand! die is namelijk 1,3V waardoor er nog maar 12,5V overblijft voor de accu wat te weinig is.
Iemand een idee hoe op te lossen? of maakt het toch niet uit dat er zulke grote stroom gaat lopen of er maar 12,5V op de accu staat?
Het is de bedoeling dat ik hem soavonds gerust aan kan laten staan zonder dat de zekering eruit vliegt!:P

bart0l0meus wijzigde dit bericht 10-07-2008 12:19 (6%)

deze week weer bezig geweest met nieuw kratje, net op tijd af voor de vakantie:)

Specs:

Pioneer radio DEH-1500R
Sony 10cm 130w peak power, 30w rated power
Brand kratje
draagband
en 2 Yuasa 7 Ah accu's
een aantal schroefjes in het kratje functioneren als antenne, en werkt prima:)

resultaat:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/10/1215695669-510.jpg

Vanhaag wijzigde dit bericht 10-07-2008 15:47 (12%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: