Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring met huis kopen deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
BB4E^Guerilla

en zo zijn de maandlasten die erbij horen ;)

Mijn Citroen Xantia weblog // Mijn vacatures: online marketingcommunicatiebureau zoekt programmeur & front end developer! info

Drome: 1996-2006

Precies. Mijn punt was eigenlijk dat een huis alleen betalen slechts voor enkelen is weggelegd.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

K*t ben ik voor eerst in onderhandeling over huisje, biedt je heel dicht bij de vraagprijs. Verkoopt de verkopende partij het ineens voor de vraagprijs, zonder jou nog op de hoogte te brengen... :(

En dat terwijl je allebei een NVM makelaar hebt. Niks collegialiteit dus...

Tis een harde wereld! ;)

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 04-07-2008 17:12 (14%)

prettig gestoord
Reg. datum: 08 juni 2001

quote:
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:12:
K*t ben ik voor eerst in onderhandeling over huisje, biedt je heel dicht bij de vraagprijs. Verkoopt de verkopende partij het ineens voor de vraagprijs, zonder jou nog op de hoogte te brengen... :(

En dat terwijl je allebei een NVM makelaar hebt. Niks collegialiteit dus...
Is het niet zo dat de NVM-regels dit nou juist verbieden (het als NVM-lid in onderhandeling zijn met meerdere partijen) :?

Hoepel op!

Dat zijn gentlemen agreements, maar goed die koop maak je niet meer ongedaan. Daar heeft de aankoper allemaal niks mee te maken. Het is gewoon balen en dit is gewoon hoe het spel gespeeld wordt.

Ben ook op zoek naar huis regia Rotterdam Centrum, Zoek beetje in de buurt van blaak tot en met Blijdorp.

Had via Funda aantal woningen gezien van 1 makelaar, Hier op ingeschreven voor bezichtiging. Krijg ik een telefoontje, Ja de 3 woningen waar je op hebt ingeschreven kunnen we een afspraak voor maken.

Ik die afspraak gemaakt. Wordt ik op de bezichtigings dag zelf gebeled.. 2 woningen zijn al een onderhandeling gestart. maar woning 3 is nog beschikbaar.

Nou goed 4 uurtjes vrij gemaakt voor de bezichtiging. afijn ik sta te wachten bij de woning gelegen op de 5e etage. Ik was daar al een dike 20 minuten. Komt de makelaar naar ons toe. voor de bezichtiging.

Sta ik daar me nette kloffie. Ja je wilt toch serieus genomen worden. Overhemd, Colbert, Wel een spijkerbroek en nete schoenen :+

Anyway. ze keek me aan van top tot teen, en ze begon haar verhaal al. Er moet nog een HOOP gebeuren aan het huis. en ik denk niet dat dit huis iets voor jou is. Ik kom zelf uit een familie waar flink geklust wordt. Me pa is timmerman :) dus van werk schroom ik niet.

Kom ik toch in dat apartement, Eerste worden van de makelaar waren er wordt hier wel gerookt.. (Pff was net een rookerhol) stinken!! Daarnaast. was echt veel te doen. 68m2 voor 149K waar nog ruim aan 100K aan verbouwd moest worden!! Kozijnen rot, ze leefde daar op de bouwvloer, stinkt naar rook en dieren. er waren geen ramen die open konden :? daarnaast alles was vies niet alleen dit huis, Maar ook bij de buurtjes.

Niet echt iets voor mij dus

A Soldiers manual and a pair of boots.

Reg. datum: 17 december 2005

Wat zoek je precies? Ik heb 4 jaar lang in de flat gewoond aan de Suzegroeneweglaan. Ook wel de RVS flat genoemd, daar staat regelmatig eentje te koop.

Een jaar naar Schotland? mail me.

Ik was het wachten op dalende huizenprijzen beu en heb vandaag maar even doorgebeten en een appartementje gekocht.
Het is nog in opbouw, de oplevering zou pas voor volgende jaar zijn dus ik kan zelf nog de afwerking bepalen.
Het appartement is 100,85 m² groot, er is een ondergrondse autostaanplaats van 13m² bij en een berging in de kelder van 5m²
En dit alles voor het bedrag van 180.000 euro btw, notaris,... all in

Ik ben dus happy en kan niet wachten tot ik kan verhuizen.

Reg. datum: 15 februari 2000

quote:
To_Tall schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:40:

Sta ik daar me nette kloffie. Ja je wilt toch serieus genomen worden. Overhemd, Colbert, Wel een spijkerbroek en nete schoenen :+
Tja, opknapwoningen en een net pak zijn een beetje in tegenspraak met elkaar. Een woningbezichtiging is geen sollicitatiegesprek, dus zoveel moeite hoef je daar niet voor te doen. In de buurt van Blijdorp vind je nog wel wat betaalbare woningen, maar die hebben vaak een woonkamer van hoogstens 3m breed en dat lijkt me toch wel ongemakkelijk.

Ben er zelf nog niet helemaal uit. Misschien dat ik volgende week een bod ga uitbrengen op een appartement. Staat echter al meer dan een jaar tekoop, dus de verkoper zal toch flink moeten zakken IMO.

The problem isn't easy access to guns, but easy access to oxygen.
Certain people shouldn't be breathing. -- Don Feder

(ノ゚-゚)ノ⑨) PSN ID: Atomsk73

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
To_Tall schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:40:

Kom ik toch in dat apartement, Eerste worden van de makelaar waren er wordt hier wel gerookt.. (Pff was net een rookerhol) stinken!! Daarnaast. was echt veel te doen. 68m2 voor 149K waar nog ruim aan 100K aan verbouwd moest worden!! Kozijnen rot, ze leefde daar op de bouwvloer, stinkt naar rook en dieren. er waren geen ramen die open konden :? daarnaast alles was vies niet alleen dit huis, Maar ook bij de buurtjes.

Niet echt iets voor mij dus
Ten eerste hoef je je nette kloffie niet aan te doen (alhoewel, een beetje netjes mag wel). Ten tweede kun je toch foto's checken op Funda? Dan zie je al meteen wat voor een puinzooi het is. Kun je de link geven voor het appartement? Als er geen foto's van zijn, weet je meestal al genoeg.

'eenvoudig' in makelaarstermen is 'piepklein zonder luxe'
'gedateerd' is 'moet totaal vervangen worden'
'redelijk onderhouden' is 'uitgeleefd'

Er moet echt 'netjes' of 'goed' zijn wil het enigszins normaal zijn.

'gezellige buurt' is 'teringherrie & tokkies'
'levendige buurt' idem dito

'dichtbij uitvalswegen' betekent 'een grote drukke verkeersader naast je voortuin'

Anderen kunnen ongetwijfeld aanvullingen verzinnen ;)

-edit-
Wow trouwens! Zit R'dam te checken en wat zijn de huizen daar goedkoop! Zoveel keus in het 125k - 150k segment! Vraag me af wat het addertje is van een huis als dit. 150k lijkt me geen geld als je de foto's ziet. Zal wel komen door gebrek aan lift & drukke weg ofzo.

FunkyTrip wijzigde dit bericht 04-07-2008 20:09 (12%)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Reg. datum: 30 augustus 2001

Pleinweg is in Rotterdam zuid daar liggen de prijzen wel wat lager ja.

huh?!?!?

BB4E^Guerilla

haha aanvullingen ken ik wel:

enkelglas, gammele kozijnen en koperen haakjes als anti-diefstal erop = authentieke elementen
niet in te delen woonkamer door rare vorm = deze mensen hebben het niet handig gedaan, kan jij wel handiger doen (niet dus)

en @oscar:
ik denk als ik het zo lees dat je een bod gedaan hebt en vervolgens het huis kwijtraakte aan die andere partij. Klopt dat?

wat er dan in werkelijkheid gebeurt is (en dat hebben wij ook meegemaakt):
jij biedt
je bent dan nog NIET in onderhandeling
dit is pas als ze het bod aannemen of een tegenbod doen.
Tot die tijd mag elke debiel ook een bod uitbrengen (en dat is dus gebeurd)
Dat is echter niet netjes maar zo legaal als de neten. Helaas...

Mocht het nog smeriger zijn gegaan komen ze er ook mee weg. Er is altijd zoiets als een recht van gunnen. Ook al helaas...

Eigen ontwikkelingen: Goedkope klushuis offertes gekregen van aannemers die prima te betalen is. Echter hebben we de bieding daarop stop gezet want we zijn nu verder met de toko die duurder maar meer af is. Vandaag bod gedaan. Ben benieuwd. Dit moet een haalbare kaart worden!

Mijn Citroen Xantia weblog // Mijn vacatures: online marketingcommunicatiebureau zoekt programmeur & front end developer! info

Hoepel op!

Situatie was nog iets anders.

Dinsdag eerste bezichtiging, 15 man gekomen, niemand geboden. Ik kon niet komen, dus had geregeld dat ik donderdag kon komen. Na bezichtiging meteen boden uitgebracht die werden afgwezen. Toen nog bod uitgebracht dat tot vrj 12u stond. Volgens verkopende makelaar twijfelde verkoopster hevig, als bod 2.5k hoger was zou ze meteen wel accepteren. Aangezien ik enige bieder was en maandag pas volgende bezichtiging en in Adam meestal binnen dag na bezichtiging wordt geboden, was kans klein dat er nog ander bieder zou komen. Kon dus gewoon even wachten tot vrijdag 12u en als afgewezen bod verhogen naar bedrag dat verkoopster in hoofd had.

Mijn makelaar had gevraagd dat als er meer interesse zou komen dat wij dat dan ook zouden horen. Spreken makelaars onderling wel vaker af. Daarnaast ging het om huisje vriendin van mijn zus, dus gunfactor speelde idd rol.

Toen werd vrijdagmiddag ons bod afgewezen met mededeling dat bod was afgwezen en dat er misschein een ander bod zou komen, omdat iemand anders interesse had en dat verhoging bod naar wat donderdag werd gezegd waarschijnlijk voldoende zou zijn (dus dat was geen officieel tegenbod). Dus tegen makelaar gezegd dat dat natuurlijk kon. Dus die contact opnemen met andere makelaar, lukte niet, dus voicemail inspreken, meerdere keren bellen. Wordt ze paar uur later teruggebeld dat ze ander bod (dat er dus nu kennelijk was gekomen) hebben geaccepteerd van de vraagprijs (waar ik dus 4k vanaf zat).

Nu waren wij dus niet in onderhandeling (die opmerking verkopende makelaar kun je namelijk niet opvatten als een tegenbod) en heeft verkoopster natuurlijk volste recht om een bod te accepteren. Maar mijn makelaar was helemaal over de rooie omdat ze dit elkeer onderling normaal niet flikken.Verkopende makelaar had immers gezegd ons op de hoogte te houden van biedingen en het was nu niet direct een offer she couldn't refuse. Één belletje naar ons (kost 5 min) en had zelfde bod kunnen doen of hoger (nu lagen kaarten immers anders). En ik had het ook verwacht, zeker als het gaat om iemand die je toch via kent.

Wat ik me nu gewoon afvraag is waarom verkopende makelaar mij niet meer kans heeft gegeven te reageren. Kleine moeite, het kan geen negatief effect hebben en er was de kans op een nog hogere bieding.

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 05-07-2008 11:10 (4%)

Reg. datum: 11 december 2000

quote:
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:32:
Situatie was nog iets anders.

Dinsdag eerste bezichtiging, 15 man gekomen, niemand geboden. Ik kon niet komen, dus had geregeld dat ik donderdag kon komen. Na bezichtiging meteen boden uitgebracht die werden afgwezen. Toen nog bod uitgebracht dat tot vrj 12u stond. Volgens verkopende makelaar twijfelde verkoopster hevig, als bod 2.5k hoger was zou ze meteen wel accepteren. Aangezien ik enige bieder was en maandag pas volgende bezichtiging en in Adam meestal binnen dag na bezichtiging wordt geboden, was kans klein dat er nog ander bieder zou komen. Kon dus gewoon even wachten tot vrijdag 12u en als afgewezen bod verhogen naar bedrag dat verkoopster in hoofd had.

Mijn makelaar had gevraagd dat als er meer interesse zou komen dat wij dat dan ook zouden horen. Spreken makelaars onderling wel vaker af. Daarnaast ging het om huisje vriendin van mijn zus, dus gunfactor speelde idd rol.

Toen werd vrijdagmiddag ons bod afgewezen met mededeling dat bod was afgwezen en dat er misschein een ander bod zou komen, omdat iemand anders interesse had en dat verhoging bod naar wat donderdag werd gezegd waarschijnlijk voldoende zou zijn (dus dat was geen officieel tegenbod). Dus tegen makelaar gezegd dat dat natuurlijk kon. Dus die contact opnemen met andere makelaar, lukte niet, dus voicemail inspreken, meerdere keren bellen. Wordt ze paar uur later teruggebeld dat ze ander bod (dat er dus nu kennelijk was gekomen) hebben geaccepteerd van de vraagprijs (waar ik dus 4k vanaf zat).

Nu waren wij dus niet in onderhandeling (die opmerking verkopende makelaar kun je namelijk niet opvatten als een tegenbod) en heeft verkoopster natuurlijk volste recht om een bod te accepteren. Maar mijn makelaar was helemaal over de rooie omdat ze dit elkeer onderling normaal niet flikken.Verkopende makelaar had immers gezegd ons op de hoogte te houden van biedingen en het was nu niet direct een offer she couldn't refuse. Één belletje naar ons (kost 5 min) en had zelfde bod kunnen doen of hoger (nu lagen kaarten immers anders). En ik had het ook verwacht, zeker als het gaat om iemand die je toch via kent.

Wat ik me nu gewoon afvraag is waarom verkopende makelaar mij niet meer kans heeft gegeven te reageren. Kleine moeite, het kan geen negatief effect hebben en er was de kans op een nog hogere bieding.
'
die makelaar zal het aan zijn "reet"" roesten of die verkoper nou bv 199k of 205K krijgt. (6000 verschil)

dat is immers maar een verschil van 60 euro in de courtage bij een afgesproken provisie van 1%.

Waarom meer doen voor client dan noodzakelijk ....

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

BB4E^Guerilla

Kunnen zoveel dingen meespelen. Misschien laat de andere partij wel een huis achter die hij door mag verkopen etc etc.

Ik werd net gebeld door de makelaar. Ons bod was 20K onder de vraagprijs. We hadden een grens bedacht van 5K onder de vraagprijs. Zij hebben nu een tegenbod gedaan 10K onder de vraagprijs. We zijn nu al blij want dat komt hoe dan ook goed. Mijn makelaar gaat echter proberen nog daaronder te komen haha. Vandaag of maandag is het dus rond gok ik. Eindelijk na 3 van deze cycles te hebben doorlopen is het raak. :D (/me klopt af ivm financiering)

Reg. datum: 11 december 2000

ik heb ook nieuws , gisteren eindelijk alles rond met de financiering , (goedgekeurd)

offertedatum financiering 21 mei 2008 , 5,3% 10 jaar vast

voor het volgende pandje

http://www.funda.nl/wonin...etailKoopObject&hbx=1

neem ook de inventaris over :) design spul enzo ...

nu alleen nog mijn oude huisje in utrecht verkopen, anders blijf ik zitten met dubbele maandlasten :'(

xdc wijzigde dit bericht 05-07-2008 11:31 (13%)

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

prettig gestoord

quote:
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:26:
Dat zijn gentlemen agreements, maar goed die koop maak je niet meer ongedaan. Daar heeft de aankoper allemaal niks mee te maken. Het is gewoon balen en dit is gewoon hoe het spel gespeeld wordt.
Ik snap dat die koop niet meer terug te draaien is, maar als je als makelaar vrijwillig lid wordt van een vereniging als de NVM dan ga je er dus ook mee akkoord dat je je aan diens regels houdt (los van de wet). Wel ging ik er vanuit dat jullie op dat moment in onderhandeling waren, en gezien je latere post was daar dus geen sprake van (en gelden die "gentlemens agreements" dus niet).

BB4E^Guerilla

prachtige tent! Vond ik toen ook al. Van harte! en die offerte is heel slim. Wat een rentestand joh.. wij gaan erin met 6 of hoger ben ik bang :(

leuke maandlasten horen daar ook bij ;)

Hoepel op!

quote:
CraZaay schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:47:
Wel ging ik er vanuit dat jullie op dat moment in onderhandeling waren, en gezien je latere post was daar dus geen sprake van (en gelden die "gentlemens agreements" dus niet).
Ik zei het ook verkeer inderdaad, maar desalnietteplus heb er geen goed gevoel van overgehouden ;)

prettig gestoord

quote:
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:24:

Ik zei het ook verkeer inderdaad, maar desalnietteplus heb er geen goed gevoel van overgehouden ;)
En terecht denk ik, ik zou me ook aardig "genaaid" voelen :)

Reg. datum: 10 november 2002

Ik heb pas een nieuwbouwwoning gekocht en deze wordt naar verwachting volgend jaar zomer opgeleverd. Nu betaal ik het renteverlies (hypotheekrente over het bedrag dat opgenomen is uit het bouwdepot) tijdens de bouw zelf en wil dit aftrekken van de belasting. Ik wil dit niet via VT, maar gewoon volgend jaar via de aangifte over 2008 terugvragen.

Nu is mijn vraag eigenlijk of ik ook een eigen woning forfait heb over de periode dat ik er nog niet woon. Volgens mij valt het onder de bijzondere situaties eigen woning, maar ik weet dit niet heel zeker. Bij de vraag over de WOZ waarde staat dat je de periode moet aangeven waarin de eigen woning als hoofdverblijf diende (dat is het voorlopig nog niet).

Heeft iemand een idee?

Asus A8V Deluxe rev 2.0, Athlon 64 3000+ @ 2400 mhz, 2 x 512 mb corsair pc3200C2Pro ch-5 @ 220 mhz 5-3-2 Cas 2 1T, Asus v9999GE @ ultra 400/1100System Specs gallery

Can bind minds with his spoon
Reg. datum: 07 maart 2001

Belastingdienst bellen :) Ze bijten niet hoor :P Heb je ook al gekeken in het belastingentopic?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Reg. datum: 28 april 2000

Idd gewoon de belastingdienst bellen, volgens mij rekenen ze dan een percentage van de WOZ aan de hand van hoe ver je huis is.

To be, or not to be, those are the parameters

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
Jazzper schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:55:
haha aanvullingen ken ik wel:

enkelglas, gammele kozijnen en koperen haakjes als anti-diefstal erop = authentieke elementen
niet in te delen woonkamer door rare vormeze mensen hebben het niet handig gedaan, kan jij wel handiger doen (niet dus)
Haha, dit soort woonkamers wordt eerder aangeduid met 'speelse indeling' :')

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Ronaldo V schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:58:
Ik heb pas een nieuwbouwwoning gekocht en deze wordt naar verwachting volgend jaar zomer opgeleverd. Nu betaal ik het renteverlies (hypotheekrente over het bedrag dat opgenomen is uit het bouwdepot) tijdens de bouw zelf en wil dit aftrekken van de belasting. Ik wil dit niet via VT, maar gewoon volgend jaar via de aangifte over 2008 terugvragen.

Nu is mijn vraag eigenlijk of ik ook een eigen woning forfait heb over de periode dat ik er nog niet woon. Volgens mij valt het onder de bijzondere situaties eigen woning, maar ik weet dit niet heel zeker. Bij de vraag over de WOZ waarde staat dat je de periode moet aangeven waarin de eigen woning als hoofdverblijf diende (dat is het voorlopig nog niet).

Heeft iemand een idee?
Mag je die rente wel aftrekken? Volgens mij mocht dat niet met het renteverlies bij een nieuwbouw-woning of wel?

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: