Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 32

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 november 2007

Kosten die speakers niet zo'n 6000 euro? Als dit inderdaad zo is, dan verklaar ik je voor gek :P maarja ieder zijn hobby he ;)

It is possible that we live in a world that has more than the usual 1 time + 3 space dimensions of everyday experience. Indeed, one way to explain the peculiar properties of gravity is that the universe extends in 4+n dimensional space.

quote:
Dat is niet duur! ziet er mooi uit, hoe is de kwaliteit van deze banken? :)

aka Fatass, WallyLAN
Reg. datum: 26 juni 1999

quote:
_Diesel_ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 01:00:
Kosten die speakers niet zo'n 6000 euro? Als dit inderdaad zo is, dan verklaar ik je voor gek :P maarja ieder zijn hobby he ;)
Gelukkig niet, ze waren 1500e/stuk (demo model).

If it ain't broken, tweak it.| Cisco 1841 router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, ATI 4870 1GB, Dell 24"

Reg. datum: 03 november 2007

quote:
FatalError schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:51:
[...]

Gelukkig niet, ze waren 1500e/stuk (demo model).
Dat valt inderdaad mee voor deze speakers! Zeer leuke dingen, ik heb ze ooit eens mogen beluisteren en ze klonken idd geweldig :)

It is possible that we live in a world that has more than the usual 1 time + 3 space dimensions of everyday experience. Indeed, one way to explain the peculiar properties of gravity is that the universe extends in 4+n dimensional space.

Reg. datum: 06 juni 2007

Na een tijd hier een beetje gelurkt te hebben, ook mijn set maar eens posten.
Foto is niet helemaal optimaal wat betreft lichtcondities, is lastig om met zoveel
zwart nog een beetje details zichtbaar te maken.

http://i26.tinypic.com/8yrrwy.jpg

Na een zolderverbouwing heb ik eindelijk weer de ruimte om de boel zo op te stellen dat het weer een beetje klinkt (de akoestiek in de huiskamer is vreselijk). Heb nu dus weer m'n eigen hobbyhoekje ;-)

Wat je ziet:

-Samsung 40" LCD TV (40LE80R81B)
-Sonos ZP100 Zoneplayer
-Sonos remote control
-Pioneer DV630 DVD/HD recorder
-Pioneer DV-444 DVD speler
-4 x Denon POA-6600A monoblock eindversterker à 450W
-Apogee Duetta luidsprekers (onlangs hoogglans zwart gelakt)

Wat je niet ziet:
-Synology DS107+ NAS fileserver, voor o.a. opslag van alle muziek t.b.v. de Sonos.
CD Speler, cassettedeck, tuner heb ik niet meer neergezet nu alles via de Sonos loopt.

Graag zou ik de set geschikt maken voor DTS audio, maar voel er weinig voor om
mijn versterkers + luidsprekers te vervangen door één of ander DTS setje.
Liefst dus een losse DTS versterker met alleen de ontbrekende kanalen + een paar
losse luidsprekers erbij. Geen idee of zo'n "aanvulversterker" bestaat. Iemand
suggesties?

Verdere toekomstplannen:
-Een mediaspeler als de Sonos, maar dan ook geschikt voor video\
-Verdere verbetering van de akoestiek.
-Proeven met een externe DAC op de Sonos (dat wordt vermoedelijk een
Benchmark DAC-1).

Group: Infinity

Ik neem aan dat je zoiets bedoeld: http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=463

Dit is een losse surrond sound processor, maar zonder versterker. Aangezien je al 4 monoblokken hebt staan, zou een extra blok volstaan (indien je van bi-amping afstapt), met daarbij eeen losse sub.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Ben jij de Blob ?
Reg. datum: 26 januari 2008

quote:
ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:21:
Foto is niet helemaal optimaal wat betreft lichtcondities, is lastig om met zoveel
zwart nog een beetje details zichtbaar te maken.

Na een zolderverbouwing heb ik eindelijk weer de ruimte om de boel zo op te stellen dat het weer een beetje klinkt (de akoestiek in de huiskamer is vreselijk). Heb nu dus weer m'n eigen hobbyhoekje ;-)

Wat je ziet:

-Samsung 40" LCD TV (40LE80R81B)
-Sonos ZP100 Zoneplayer
-Sonos remote control
-Pioneer DV630 DVD/HD recorder
-Pioneer DV-444 DVD speler
-4 x Denon POA-6600A monoblock eindversterker à 450W
-Apogee Duetta luidsprekers (onlangs hoogglans zwart gelakt)

Wat je niet ziet:
-Synology DS107+ NAS fileserver, voor o.a. opslag van alle muziek t.b.v. de Sonos.
CD Speler, cassettedeck, tuner heb ik niet meer neergezet nu alles via de Sonos loopt.

Graag zou ik de set geschikt maken voor DTS audio, maar voel er weinig voor om
mijn versterkers + luidsprekers te vervangen door één of ander DTS setje.
Liefst dus een losse DTS versterker met alleen de ontbrekende kanalen + een paar
suggesties?

Verdere toekomstplannen:
-Een mediaspeler als de Sonos, maar dan ook geschikt voor video\
-Verdere verbetering van de akoestiek.
-Proeven met een externe DAC op de Sonos (dat wordt vermoedelijk een
Benchmark DAC-1).
Marantz heeft wel een goede voorversterker met dts decoder. Het type nummer weet ik zo niet exact maar het is iets van (XX-14 of XX-16) stond laatst nog eentje op marktplaats (ong. 400 euro) die eigenlijks speciaal voor zulk soort doeleinden is ontworpen. Misschien kan iemand mij hier wat aanvullen?

Is wel een model van marantz uit de hogere klasse, zwaar gebouwd met dikke voeding.

"De" audiomaster van dit forum

quote:
Pegasus81 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:31:
Ik neem aan dat je zoiets bedoeld: http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=463

Dit is een losse surrond sound processor, maar zonder versterker.
Dat ziet er leuk uit, zoiets zoek ik inderdaad. Thanks.
quote:
Aangezien je al 4 monoblokken hebt staan, zou een extra blok volstaan (indien je van bi-amping afstapt), met daarbij eeen losse sub.
Die monoblokken wil ik in bi-amping blijven gebruiken (ik filter bovendien aktief)
in combinatie met de Apogee's.
Ik heb nog een stel kleinere MOSFET monoblokken staan die ik evt. wel kan
gebruiken met de extra speakers.

Een losse sub hoef/wil ik niet; er zit meer dan genoeg laag in de Apogees.

quote:
JohanneSneek schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:35:
[...]
Marantz heeft wel een goede voorversterker met dts decoder. Het type nummer weet ik zo niet exact maar het is iets van (XX-14 of XX-16) stond laatst nog eentje op marktplaats (ong. 400 euro) die eigenlijks speciaal voor zulk soort doeleinden is ontworpen. Misschien kan iemand mij hier wat aanvullen?

Is wel een model van marantz uit de hogere klasse, zwaar gebouwd met dikke voeding.
Dat ding op Marktplaats kan ik niet zo 1-2-3 meer vinden. Maar ik zie dat Marantz wel
meer van dat soort spul maakt, dus ik ga nog ff verder snuffelen. De AV8003
doet bv. ook zoiets, maar is pure overkill voor wat ik wil. De ADP61 idem.

Reg. datum: 13 september 2005

quote:
Toffe (aparte) boxen ja. Met deze boxen heb je toch juist minder last van slechte akoestiek doordat het alleen vooruit straalt of zoiets? Erg vette apparatuur wel ja.

En heb je misschien ook foto's van de zithoek? Lijkt net of je nergens een stoel of bank hebt staan?

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
ksi schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:01:
[...]

Toffe (aparte) boxen ja. Met deze boxen heb je toch juist minder last van slechte akoestiek doordat het alleen vooruit straalt of zoiets? Erg vette apparatuur wel ja.

En heb je misschien ook foto's van de zithoek? Lijkt net of je nergens een stoel of bank hebt staan?
Juist niet. Je hebt meer last van reflecties omdat het een dipool systeem is.
De sweetspot is echter niet zo kritisch als bij 'gewone' speakers.

quote:
ksi schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:01:
[...]

Toffe (aparte) boxen ja. Met deze boxen heb je toch juist minder last van slechte akoestiek doordat het alleen vooruit straalt of zoiets?
Zoals Barry ook al zegt: het zijn dipolen. Ze stralen dus zowel van voren als van achteren geluid uit. Ze zijn erg kritisch kwa opstelling, maarf het geluid is dan ook erg ruimtelijk.
Eigenlijk moeten ze nog wat verder van de muur staan (1 meter of zo), maar omdat ze erg kwetsbaar zijn wil ik ze ook niet teveel in het midden van de kamer hebben staan.
quote:
Erg vette apparatuur wel ja.
Thanks ;-)
quote:
Tja, wat heet zithoek? De bedoeling was hier een bank neer te zetten, maar die is helaas verwoest door een brand in de gehuurde tijdelijke opslagruimte (ivm. de verbouwing).
Ik heb nog geen foto gemaakt van deze kant, maar momenteel staat er alleen een
Corbusier Chaise Lounge Chair in.

Hier een link naar een plaatje van zo'n ding. Is een ontwerp uit 1928, maar zit
fantastisch!

Reg. datum: 26 juni 2004

Wat een enorm mooie apparatuur. Ik wil niet weten hoeveel maanden je hebt moeten werken om dat bij elkaar te sparen! Voor mij zouden het in ieder geval veel maanden zijn! Is een wandkleed voor de achtermuur niet een idee? Ik heb sterk de indruk dat je met zo'n kale muur achter je luidsprekers toch een hoop onnodige echo / galm produceert, wat het geluid niet ten goede komt.

PHiXioN wijzigde dit bericht 08-07-2008 16:00 (7%)

Reg. datum: 13 oktober 2005

quote:
vanDaal schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:30:
Na jaren in dit topic meegelezen te hebben, heb ik eindelijk ook wat foto's voor dit topic :)
Wow, dat ziet er zeer strak en modern uit.

Om jaloers op te zijn....

quote:
PHiXioN schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:59:
Wat een enorm mooie apparatuur.
Thanks!
quote:
Ik wil niet weten hoeveel maanden je hebt moeten werken om dat bij elkaar te sparen! Voor mij zouden het in ieder geval veel maanden zijn!
Nou, de luidsprekers zijn inmiddels al 20 jaar oud (bouwjaar 1988!). Ik heb ze
in 1992 tweedehands gekocht via een soort hifi-makelaar, omdat ik ze nieuw
niet kon betalen. De eindversterkers zijn ook van rond 1994.
De rest (LCD TV, DVD recorder en Sonos) zijn vrij nieuw.
quote:
Is een wandkleed voor de achtermuur niet een idee? Ik heb sterk de indruk dat je met zo'n kale muur achter je luidsprekers toch een hoop onnodige echo / galm produceert, wat het geluid niet ten goede komt.
De galm valt wel mee: het is een zolderkamer met erg onregelmatige structuren.
Daardoor heb je ook weinig staande golven en reflecties. Ik heb in de huiskamer
wel eens geexperimenteerd met een wandkleed, maar je hebt toch wel een
HEEL groot wandkleed nodig om wat te bereiken. Ik zit dan toch eerder aan
diffusors te denken.

quote:
TheTMC schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:01:
[...]

Wow, dat ziet er zeer strak en modern uit.

Om jaloers op te zijn....
Misschien wel strak, maar modern? Zoals gezegd, sommige dingen zijn
al 20 jaar oud, en horen misschien meer thuis in de thread "Gebruik je
nog vintage audio apparatuur?"
Het merk Apogee bestaat overigens niet meer, je kunt ze alleen nog
2e hands kopen.

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:16:
[...]

2e hands kopen.
Lijken net 2 misvormde LCD schermen op z'n kant. Modern dus :P
Dat ding in het midden van je meubel is een Apogee center?

Barry wijzigde dit bericht 08-07-2008 18:01 (6%)

quote:
Barry schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:00:
[...]

Lijken net 2 misvormde LCD schermen op z'n kant. Modern dus :P
Dat ding in het midden van je meubel is een Apogee center?
Als je dat ding onderin bedoelt: dat is een zelfbouw voorversterker. Ik heb geen center.

Reg. datum: 14 juli 2003

quote:
suggesties?
Je kunt ook een relatief eenvoudige surround receiver kopen met pre-outs voor de vookanalen. Dan gebruik je alleen de ingebouwde center en rear kanalen, en je normale versterking voor de voorkanalen.

Als je een zelfgemaakte voorversterker hebt kun je ook nog overwegen om een ingang te maken die niet door de volumeregelaar wordt beinvloed. Dan hoef je niet altijd je voorversterker in een bepaalde stand te zetten als je de suroound receiver gebruikt.

Reg. datum: 31 juli 2002

quote:
FatalError schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:44:
Gisteren nieuwe frontspeakers gekocht: De Audio Physic Scorpio
Ik ben er echt SUPER blij mee. Wat klinken ze fantastisch!
Die speakers zien er inderdaad goed uit, ik denk dat ze ook wat goedkoper minder duur :+ zijn geworden omdat de Audio Physic Scorpio II uit is.

Maarre waar blijven die mooie foto's :P ?

quote:
nineball schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:12:
[...]

Je kunt ook een relatief eenvoudige surround receiver kopen met pre-outs voor de vookanalen. Dan gebruik je alleen de ingebouwde center en rear kanalen, en je normale versterking voor de voorkanalen.
Is ook een aardig idee. Ondanks dat je dan twee eindversterkers voor niets koopt, is
het als geheel waarschijnlijk een stuk goedkoper dan een losse voorversterker met
DTS.
Kwalitatief is het misschien wat minder, maar het wordt toch alleen maar voor films
gebruikt.
quote:
Als je een zelfgemaakte voorversterker hebt kun je ook nog overwegen om een ingang te maken die niet door de volumeregelaar wordt beinvloed. Dan hoef je niet altijd je voorversterker in een bepaalde stand te zetten als je de suroound receiver gebruikt.
Zou kunnen, maar die voorversterker is momenteel helemaal buiten gebruik.
Sinds ik de Sonos heb, heb ik eigenlijk geen voorversterker meer nodig.
Dan kan ik ook het volume via de remote van de Sonos regelen, wel zo handig.
Maar het wordt inderdaad lastig als je losse eindversterkers aan een DTS
receiver wilt knopen met behoud van een goede volumeregeling.

quote:
ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:16:
[...]

2e hands kopen.
Oops. Zie nu pas dat die msg helemaal niet aan mij gericht was.
Te snel gelezen. Sorry.

Reg. datum: 14 juli 2003

quote:
ReneK schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:30:
[...]

Is ook een aardig idee. Ondanks dat je dan twee eindversterkers voor niets koopt, is
het als geheel waarschijnlijk een stuk goedkoper dan een losse voorversterker met
DTS.
Kwalitatief is het misschien wat minder, maar het wordt toch alleen maar voor films
gebruikt.

[...]

Zou kunnen, maar die voorversterker is momenteel helemaal buiten gebruik.
Sinds ik de Sonos heb, heb ik eigenlijk geen voorversterker meer nodig.
Dan kan ik ook het volume via de remote van de Sonos regelen, wel zo handig.
Maar het wordt inderdaad lastig als je losse eindversterkers aan een DTS
receiver wilt knopen met behoud van een goede volumeregeling.
Het zal zeker goedkoper zijn, een instap receiver met pre-outs heb je voor zo'n 400 euro. Ik heb zo'n constructie en omdat ik muziek veel belangrijker vind dan film is dit voor mij een prima oplossing. Heb je nu de sonos rechtstreeks aan je eindversterkers hangen? Dan moet je toch iets verzinnen om te schakelen als je een extra bron (pre-out van receiver of processor) introduceert.

edit: Wat je denk ik niet wilt is zo'n AV ding in je stereo signaalweg opnemen.

nineball wijzigde dit bericht 08-07-2008 22:51 (8%)

is terug bij af
Reg. datum: 28 februari 2001

Ik had eerst een losse DD/DTS decoder, die de eindversterkers voor center en surrounds rechtstreeks aanstuurde en de aansluiting voor de fronts ging naar de tape-ingang van m'n stereoversterker. Zo kon ik stereo luisteren en regelen met de hoofdversterker en voor een film selecteerde ik op die versterker de tape en paste het volume aan, zodat ik verder voor de film alles met de losse decoder kon regelen.
De decoder is een Technics SH-AC500D voor DPL, DD en DTS en is te koop. Mail maar als je geïnteresseerd bent.

Ik ben, denk ik nu ook?

quote:
nineball schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:47:
[...]

Het zal zeker goedkoper zijn, een instap receiver met pre-outs heb je voor zo'n 400 euro. Ik heb zo'n constructie en omdat ik muziek veel belangrijker vind dan film is dit voor mij een prima oplossing.
Precies! Aan zo'n soort oplossing denk ik ook.
quote:
Heb je nu de sonos rechtstreeks aan je eindversterkers hangen? Dan moet je toch iets verzinnen om te schakelen als je een extra bron (pre-out van receiver of processor) introduceert.
De Sonos hangt nu i.d.d. aan de eindversterkers, welliswaar met een aktief filter voor
hoog/laag ertussen, maar zonder voorversterker.
De Sonos heeft echter wel een aparte analoge en regelbare input. Daar hangt nu de audio out
van de TV aan, maar daar zou dan de pre-out van een DTS receiver aan kunnen hangen.
Als alternatief kan ik ook mijn voorversterker er weer tussenhangen, dan heb ik ingangen
zat. Nadeel is alleen dat mijn vrouw dat ding veel te ingewikkeld vindt om te bedienen :-(
quote:
edit: Wat je denk ik niet wilt is zo'n AV ding in je stereo signaalweg opnemen.
Mee eens: de signaalweg voor stereo wil je zo clean mogelijk houden. Voor film mag er
best een goedkoop AV ding tussem zitten, maar niet voor muziek.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: