Hoofdcategorieën
Topicacties

[Airport Extreme N] Ervaringen & Discussie*

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 augustus 2003

quote:
mteutelink schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:21:
He goede tip Luuk ... bedankt.

Het volgende is aangeraden en heeft het probleem opgelost:

> Een veel voorkomend probleem bij kabelmodems is dat zij bij aansluiten van een nieuwe pc of
> router deze niet herkennen. Dit was met name bij Arris-modems, maar ook bij Motorola.
> Je kunt dat vaak alsvolgt oplossen:
> - Sluit de Airport Extreme aan op de modem
> - Haal het @Home-modem van de stroom
> - Haal de coaxkabel eraf (dit is de kabel die naar de aansluiting in de muur loopt en meestal is het ook de enige kabel die erop gedraaid is)
> - Zet de stroom terug op de @Home-modem (coaxkabel blijft los)
> - Wacht één minuut
> - Haal de stroom van de @Home-modem
> - Sluit de coaxkabel weer aan
> - Sluit de stroom van de @Home-modem weer aan
Het bovenstaande geldt overigens ook voor alle andere kabelboeren zoals UPC en Ziggo. Tevens kan dit een storing door slecht signaal ook oplossen. Veel beter dan een normale reset.

Maar goed, ik ben blij dat het probleem is opgelost :)

Reg. datum: 27 augustus 2005

een vraagje over het schakelen tussen N en G.

mijn iMac werkt met N en mijn PC met G, maar de PC staat minder vaak aan, zal de Extreme automatisch schakelen naar G als de PC aan gaat en weer terug naar N als die weer uit staat ?
en geldt dit ook voor mijn iPhone als die op de Wifi netwerk zit ?

of moet dit ik eenmalig instellen, en dan maar permanent op G, anders zal de PC / iPhone niet werken ?

.

Heeft iemand ervaring met een printer aansluiten aan de airport? Dit kon toch dacht ik gelezne te hebben?

prettig gestoord
Reg. datum: 08 juni 2001

quote:
absrnd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:09:

mijn iMac werkt met N en mijn PC met G, maar de PC staat minder vaak aan, zal de Extreme automatisch schakelen naar G als de PC aan gaat en weer terug naar N als die weer uit staat ?
Staat dit niet gewoon los van elkaar als 'ie in g/n modus draait? Gaat de PC dan niet gewoon via g en de Mac via n, tegelijkertijd?

edit: @RoelJewel: Weer wat geleerd :)
quote:
Rian. schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:57:
Heeft iemand ervaring met een printer aansluiten aan de airport? Dit kon toch dacht ik gelezne te hebben?
Ik heb er een USB-hub aan hangen met twee printers en één HDD. Werkt super :) Speciale functies, zoals duplex printing, werkt ook gewoon prima op deze manier.

CraZaay wijzigde dit bericht 25-05-2008 16:26 (32%)

quote:
CraZaay schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:21:
[...]

Staat dit niet gewoon los van elkaar als 'ie in g/n modus draait? Gaat de PC dan niet gewoon via g en de Mac via n, tegelijkertijd?
De router gaat naar g als er een g-apparaat wordt aangesloten. Die snelheid geldt dan voor alle aangesloten apparaten.

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro

Reg. datum: 27 augustus 2005

quote:
RoelJewel schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:24:
[...]

De router gaat naar g als er een g-apparaat wordt aangesloten. Die snelheid geldt dan voor alle aangesloten apparaten.
Maar wat versta jij onder "aangesloten", als je de eerste keer alles werkend maakt, of als de PC met G aan gaat ?
daar zit nou mijn vraag :)

als de eerste installatie bepaald wat het netwerk gebruikt G of N, dan zou ik never een N netwerk kunnen maken omdat mijn iPhone never niet N gebruikt, (de PC kan ik upgraden ).

.

quote:
absrnd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:50:
[...]

Maar wat versta jij onder "aangesloten", als je de eerste keer alles werkend maakt, of als de PC met G aan gaat ?
daar zit nou mijn vraag :)

als de eerste installatie bepaald wat het netwerk gebruikt G of N, dan zou ik never een N netwerk kunnen maken omdat mijn iPhone never niet N gebruikt, (de PC kan ik upgraden ).

.
Heeft dat niet te maken met het wel of niet op n-only zetten? In dat geval kun je idd je iPhone niet gebruiken, maar wel de n-snelheid benutten.

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro

Reg. datum: 26 mei 2008

Gisteren gepoogd een extreme met een upc modem te laten praten. Hmmm...bye bye zondagavond.

Idee was om van: [UPCmodem > Linksys > PC + MacBook], naar [UPCmodem > AE > PC + Macbook] te gaan. Kleinigheid zou je zeggen. Wat wel werkt is: UPCmodem > Linksys > AE > etc.

Blijkbaar krijgt de AE geen ip-adres van Chello. Althans, de mac airport utility geeft aan dat het t/m de ISP goed gaat maar dat ie niet op internet kan. Mijn modem is overigens een Terrayon.

De harde reset als verder terug door Luuk beschreven heb ik nog niet uitgevoerd. Aangenomen dat dat niet werkt, kan iemand me verder helpen ? Ik wil nl. een volledig n-netwerk bouwen met time machine backups etc.

Alvast bedankt

pratognist.

Moet je niet bij chello op zo'n speciaal systeem inloggen om een je modem dat mac adres te laten accepteren?
prettig gestoord

quote:
simon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:38:
Moet je niet bij chello op zo'n speciaal systeem inloggen om een je modem dat mac adres te laten accepteren?
Ja :)

Reg. datum: 26 mei 2008

Hmm, ik dacht dat ze bij chello gestopt waren met de MAC-check....

Anyway, vandaag is de helpdesk open dus we zullen het zometeen weten.

Reg. datum: 25 augustus 2003

quote:
rlaak1 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:37:
Gisteren gepoogd een extreme met een upc modem te laten praten. Hmmm...bye bye zondagavond.

Idee was om van: [UPCmodem > Linksys > PC + MacBook], naar [UPCmodem > AE > PC + Macbook] te gaan. Kleinigheid zou je zeggen. Wat wel werkt is: UPCmodem > Linksys > AE > etc.

Blijkbaar krijgt de AE geen ip-adres van Chello. Althans, de mac airport utility geeft aan dat het t/m de ISP goed gaat maar dat ie niet op internet kan. Mijn modem is overigens een Terrayon.

De harde reset als verder terug door Luuk beschreven heb ik nog niet uitgevoerd. Aangenomen dat dat niet werkt, kan iemand me verder helpen ? Ik wil nl. een volledig n-netwerk bouwen met time machine backups etc.

Alvast bedankt
Het MAC-adres van je PC/router wordt bij UPC sinds (ongeveer) een jaar niet meer geregistreerd (dat was voorheen wel). Echter kan het nog steeds zijn dat de modem de Airport Extreme niet ziet. De al eerder door mij genoemde procedure kan dat verhelpen. Het MAC-adres van je vorige router clonen kan ook. Ik weet echter niet of de Airport Extreme dat kan (verwacht het wel).

Ik heb sinds vandeweek ook een Airport Extreme N, ben er erg tevreden mee. Haal snelheden die ik eerder niet haalde en dat was mijn voornaamste doelstelling.

Heb echter 1 'probleem': wake on lan.

Op de airport extreme is het niet mogelijk het wake on lan packet door te sturen (las ik), dus heb ik met een kabel een WRT54G aan de extreme gehangen. Op deze router heb ik DHCP uitgezet en ik heb hem een vast ip gegeven binnen de range van het netwerk van de extreme.
Eenmaal aangesloten wordt hij herkend en kan ik hem ook pingen (kan ook bij de webinterface van de WRT54G via de extreme, dus hij is in principe goed aangesloten).

Ik heb nu op de extreme, UDP poort 9 doorgestuurd naar het interne ip van de WRT54G ook op poort 9.
Toen ik de WRT wilde instellen om het magic packet te broadcasten zag ik dat je op de WRT geen poort kunt mappen naar ip .255, maar na wat googlen las ik een oplossing op dit blog: subnet mask op 255.255.255.128 in plaats van 255.255.255.0, en vervolgens via port mapping UDP 9 broadcasten naar 10.0.1.127:9

Vervolgens leek het me dat ik het subnet van mijn Extreme ook zou moeten veranderen naar max .128 ipv .255, maar als ik dit doe en wake on lan test werkt het niet. Heb ook gekeken of subnet bij de Extreme op .255 laten staan werkt, maar zelfde slechte resultaat.

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Reg. datum: 16 februari 2008

Vandaag een western digital Mybook essential aangeschaft om aan men airport extreme te hangen. De schijf kan ik prima vinden van op al mijn pc's(windows en mac) dus dat werkt perfect. Wanneer ik echter time machine probeer op mijn mac dan kan hij geen "reservekopieschijf" vinden :| Nochtans las ik op verschillende sites dat met de laatste nieuwe airport extreme firmwire het toch mogelijk zou zijn om time machine te gebruiken...

Reg. datum: 07 mei 2002

quote:
rob2809 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 02:23:
Vandaag een western digital Mybook essential aangeschaft om aan men airport extreme te hangen. De schijf kan ik prima vinden van op al mijn pc's(windows en mac) dus dat werkt perfect. Wanneer ik echter time machine probeer op mijn mac dan kan hij geen "reservekopieschijf" vinden :| Nochtans las ik op verschillende sites dat met de laatste nieuwe airport extreme firmwire het toch mogelijk zou zijn om time machine te gebruiken...
Hoe heb je je harddisk geformateerd? Ik dacht dat dat wel belangrijk was namelijk. Mijn FAT32 schijf wordt ook niet herkend als TimeMachine drive. Volgens mij moest het Mac Journaled (of hoe heet het ook alweer) zijn. Kan iemand dit bevestigen?

sup?
Reg. datum: 26 september 2001

Kun je met de AE ook een scanner delen?

Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you...

Reg. datum: 09 januari 2004

Merkt iemand iets van de update? Inmiddels gebruik ik het wireless gedeelte alleen nog maar voor een oude G powerbook :P Rest zit allemaal via draad. Blijft aanmodderen met dat wireless :Y)

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 04 maart 2004

quote:
lowfi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:20:
Merkt iemand iets van de update? Inmiddels gebruik ik het wireless gedeelte alleen nog maar voor een oude G powerbook :P Rest zit allemaal via draad. Blijft aanmodderen met dat wireless :Y)
Nope, hier werkt alles al tijden prima met m'n BaseStation. Timemachine, wireless nergens problemen mee!

Reg. datum: 31 maart 2003

quote:
baldbelow schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:05:
Kun je met de AE ook een scanner delen?
Nee, dat kan niet, enkel schijven.
prettig gestoord

quote:
Tofu schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:50:
Nee, dat kan niet, enkel schijven.
En printers :)

-
Reg. datum: 04 juli 2006

Voor iedereen die van plan is een Airport Extreme te kopen;

Deze week staat er in de folder van de MediaMarkt een Airport Extreme voor 89,- euro, dit is echter een drukfout! Het moet 149,- zijn, in de winkel hangt er een prijskaartje met daarop ook 149,-. als je echter opmerkt dat er in de folder 89,- staat zal hij 'm gewoon meegeven voor 89,-.

Ik was namelijk gister in de Media Markt, dacht dus al dat het de oude was, echter is 't gewoon de nieuwe en de verkoper vertelde me dat 'ie m dus eigenlijk gewoon mag meegeven voor 89,- euro. Je bent 'n eikel als 'm dan laat liggen natuurlijk! :o

Was bij MM in Eindhoven, weet niet of het overal werkt (normaal is 't toch drukfouten voorbehouden enz.?) maargoed :+

MacBook C2D 1.83GHZ 2GB - iPod Touch 8GB - PowerMod Intel E2180 - ATi HD2600PRO - 1GB - 250GB

Reg. datum: 16 februari 2008

quote:
Erwinh schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 07:51:
[...]

Hoe heb je je harddisk geformateerd? Ik dacht dat dat wel belangrijk was namelijk. Mijn FAT32 schijf wordt ook niet herkend als TimeMachine drive. Volgens mij moest het Mac Journaled (of hoe heet het ook alweer) zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Staat in FAT32. Als ik hem gewoon via usb aansluit op mijn MBP dan krijg ik direct melding om hem voor time machine te gebruiken. Aangesloten op airport extreme krijg ik geen melding en als ik dan time machine open dan kan hij die schijf ook niet vinden. Normaal moet dit toch perfect kunnen om time machine te gebruiken via mijn wireless MBP, met WD Mybook aangesloten op airport extreme??

Reg. datum: 07 mei 2002

Ik dacht een keer gelezen te hebben dat dit niet werkt met FAT32. Probeer eens als je de drive met een Mac file system formateerd.

Reg. datum: 06 augustus 2006

Sinds geruime tijd heb ik prima werkend draadloos netwerk met een Airport Extreme en een Airport Express. Sinds vorige week heb ik aan dit netwerk een 2e Airport Express (bedraad aan een Windows PC en een USB printer) toegevoegd, ook dit werkt prima.

Het enige wat "opeens" veranderd is dat ik iedere keer dat in mijn iMac opstart handmatig mijn draadloze netwerk moet kiezen, ondanks het feit dat dit netwerk als standaard is ingesteld. Ook als ik mijn iMac een tijdje niet gebruik moet ik opnieuw handmatig mijn netwerk selecteren.

Ik heb al in forums op Got en Apple en via Google gezocht maar ben helaas de oplossing voor dit probleempje nog niet tegengekomen. Wellicht dat er iemand hier is die weet hoe ik dat kan oplossen?

Reg. datum: 13 juli 2008

quote:
iworx schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:18:
[...]

Printen werkt perfect -- geen problemen tegengekomen.
Er hangt hier een Canon Pixma IP 5000 aan.
Hoe is het volgende probleem op te lossen??:
Printers worden gevonden door de Extreme, geen probleem.
Maar de printers aansturen met hun (Driver)Software is niet meer mogelijk vanaf andere Mac's/Pc's.
Bijv. van zo'n Canon Pixma IP5000. het menu (met instellingen; inktniveau, etc) is niet meer te benaderen.
Wat gaat hier fout??

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: