Renews schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:46:
Eindelijk heb ik mijn 42pfl9703 binnen. Welliswaar na de EK actie van Philips, echter navraag bij Philips leert dat de actie tot 17 juli verlengd is.
Eerste indruk van TV is super !! Prachtig beeld en ook de spectra 3 is zeer mooi.
De Blueray film EARTH spat bijna van het beeld, ook games op de PS3 zien er zeer strak en kleurrijk uit..
Iets wat me stoort, en wat ik overigens ook bij Philips gemeld heb is het volgende:
Ik heb een samsung HDTV tuner, welke ik via component en/of HDMI kan aansluiten. Beide opties heb ik gedaan. Het beeld is bij beide opties goed, maar de HDMI is voor mijn gevoel net iets scherper. Echter helaas worden nog veel uitzendingen (o.a. alle muziekzenders) nog in SD 4:3 uitgezonden, wat bij HDMI resulteert in 'prachtige' zwarte balken links en rechts. Via component wordt het signaal na een paar seconden zeer netjes en acceptabel opgerekt (zoom) tot een zo beeldvullend mogelijk resultaat. De beeld instellingen die dit regelen staan bij beide ingangen gelijk ingesteld.
Zijn er meer mensen met dit probleem, of betreft dit een bug in de tv (Philips zoekt het uit, maar wist niet 1 2 3 het antwoord er op). Kortom de 16:9 kijk ik met HDMI en de 4:3 met Component, welke overigens op extern 3 geprogrammeerd is, op zich niet erg waare het niet dat de VGA ingang ook gekoppeld is aan Extern 3, dus als mijn ' oude' mediacenter met (nu nog) VGA only aanstaat, krijgen de signalen ruzie, in het voordeel van Component, however zorgt het wel voor wat storingen her en der. Ook de plug & play van de tv richting de pc (ultimate 64bit) loopt niet ideaal daar deze als standaard monitor met slechts een paar slechte resoluties aangegeven wordt.
Tot slot nog het geluid, de TV levert zelf een prima geluid op echter ik laat dit liever door de surroundset doen, de TV levert stereo via tulpjes en 2.1 via digitaal coaxiaal. Dat laatste is eigenlijk dieptriest daar je er prachtig signaal invoert en dit wel zo door Philips aangeraden wordt dit zo aan te sluiten. Dit ook bij Philips aangekaart echter e.e.a schijnen we te danken te hebben aan de entertainment industrie met copieerbeveiligingen die liever niet een al te hoogwaardig signaal de tv zien uit komen, ze willen wel dat we hun dure Blueray en DVD's kopen, maar er optimaal van kunnen genieten, dat dan weer niet. Uiteraard heb ik het geluid inmiddels ook optisch lopen van de HDTV tuner en de PS3, echter dit levert zoals al eerder hier gesteld een vette delay op (130 tot 200ms). Laat ik nou net een Pioneer 1016V hebben die daar niets aan kan verhelpen. (Ai nog meer uitgeven)
Kortom een vette TV met werkelijk prachtig beeld (op een incidentele halo na), maar nog wel een paar iritaties welke ik ten dele zelf op kan lossen en anderzijds design danwel firmware foutjes zijn.
De TV zelf maar dat weten we is werkelijk een lust voor het oog zowel uit als aan. Momenteel staat deze nog op zijn overigens mooie poot, maar binnenkort komt ie aan de muur waarvoor ik eerst nog wat aanpassingen moet verrichten, t.z.t. post ik wel wat foto's en/of een filmpje en kom ik nog wel terug op wat meer features van de tv.