Hoofdcategorieën
Topicacties

TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Pagina: 1 2 3 4 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 71 72 73 74 last

Reageer Nieuw Topic
Le Mans LMP2 winner 2008

Het is mij opgevallen dat ik opeens 200kb/sec minder snel download sinds ik heb verlengd. Zie ik spoken of is dit van buitenaf gedaan ?
Reg. datum: 23 november 2003

quote:
Smarron schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:07:
Het is mij opgevallen dat ik opeens 200kb/sec minder snel download sinds ik heb verlengd. Zie ik spoken of is dit van buitenaf gedaan ?
Kijk es in je modem of je linesync niet lager is? Tweak meurt je heus niet ineens op een lager profiel.. Allicht ben je op het Tiscali netwerk gezet en gebruik je nog een oud modem?

Aan de andere kant, 200kb minder is niet zo'n ramp. 200KB was vervelender geweest..

Yapser wijzigde dit bericht 25-06-2008 19:13 (9%)

Reg. datum: 19 december 2000

Ik stap volgende maand over van Tweakdsl naar Telfort maar zit met een paar probleempjes beteffende het stopzetten van mijn tweak lijntje.
Ik kan nergen op de mytweak website vinden dat ik mijn huidige abbonement op wil zeggen.
Is het zo dat ik dit per post aan tweakdsl moeten melden dmv een "beeindiging van overeenkomst brief " of kan ik gewoon bellen naar de helpdesk ?
Het is een telco-telco migratie en ik heb natuurlijk graag dat dit vlekkeloos gaat verlopen ;)
Kan iemand me misschien advies geven ? _/-\o_

specs: Intel Core Duo E6600 , Asus P5K-E Wifi / AP , 2GB Kingston pc6400 , Asus EN8800 GTS 320mb , Creativelabs X-FI XtremeMusic , 500gb Western Digital sata2 , 19" Benq fp937s+

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
Yapser schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:13:
Kijk es in je modem of je linesync niet lager is? Tweak meurt je heus niet ineens op een lager profiel.. Allicht ben je op het Tiscali netwerk gezet en gebruik je nog een oud modem?

Aan de andere kant, 200kb minder is niet zo'n ramp. 200KB was vervelender geweest..
Ik zat al op het Tiscali-netwerk vanaf dag 1. :) Mijn linesync is nog hetzelfde als 2 weken geleden.
Pengmanelen en Husbokjes
Reg. datum: 31 januari 2000

quote:
taz3d_nl schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:36:
Ik stap volgende maand over van Tweakdsl naar Telfort maar zit met een paar probleempjes beteffende het stopzetten van mijn tweak lijntje.
Ik kan nergen op de mytweak website vinden dat ik mijn huidige abbonement op wil zeggen.
Is het zo dat ik dit per post aan tweakdsl moeten melden dmv een "beeindiging van overeenkomst brief " of kan ik gewoon bellen naar de helpdesk ?
Het is een telco-telco migratie en ik heb natuurlijk graag dat dit vlekkeloos gaat verlopen ;)
Kan iemand me misschien advies geven ? _/-\o_
Als je even naar het telfort gedeelte van dit forum gaat, word er haarfijn uitgelegd hoe je kan overstappen!
Bij mij is het ook in een keer goed gegaan.

It's fun to obey the machine

www.purken.org
Reg. datum: 01 juli 1999

Hier ook eens positief niews. 6 weken geleden mijn migratie aangevraagd van B10 naar T16-24.
Mijn oude modem was stuk, dus ik was blij dat het nieuwe met een dag of 5 er was, in plaats van na oplevering van de lijn.
Gisteren ging ook de verbinding over, en ik haal netjes 1800 kb/s aan snelheid, toch 80% omhoog.
Ik hoefde alleen mijn VPI/VCI te veranderen en ik kwam netjes op de activatie pagina.

koud he!

Reg. datum: 31 juli 2005

quote:
Wildfire schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:47:
[...]

Dat je op 2.1km van de centrale zit betekent NIET dat je ook zeker 12 tot 13mbit haalt. Dat zijn theoretische waardes, er vanuit gaand dat de daadwerkelijke lijnlengte ook echt zo is èn dat de kwaliteit van de telefoonlijn naar jou toe ook goed is. In de praktijk is de lijnlengte vaak langer dan aangegeven en is de kwaliteit van de telefoonkabel naar jou toe ook niet 100%.

Mooi praktijkvoorbeeld:

[afbeelding]

Zo zou ik op 1km afstand zitten van mijn centrale en volgens deze grafiek zou ik dus zo'n 22mbit moeten halen. Dat is dus niet zo, mijn modem synct op 17mbit.
Ik zit op 1.74km van de centrale en haal momenteel maar 800Kb met een 10-24 mbit abonnement , overigens verdenk ik mijn router en ben ik van plan een nieuwe aan te schaffen. Nu heb ik vrijdag gebeld naar Tweak voor tips over een nieuw modem, nu is mij aangeraden om op de TweakDSL site te kijken naar de verschillende modems die zij aanbieden maar ik kan niets vinden? :?

De status in mijn router momenteel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
     DSL Status:        Up              
                  DSL Modulation Mode:       ADSL2+            
                  DSL Path Mode:       INTERLEAVED            
                  Downstream Rate:       8117 Kbps            
                  Upstream Rate:       1033 Kbps            
                  Downstream Margin:       8 db            
                  Upstream Margin:       8 db            
                  Downstream Line Attenuation:       33            
                  Upstream Line Attenuation:       16            
                  Downstream Transmit Power:       0            
                  Upstream Transmit Power:       0

Reg. datum: 27 oktober 2000

3 pagina's terug mijn verhaal met TweakDSL beschreven (eerst bbned = super stabiel) nu over naar tiscali 12-24, 2 jaar 499 euro en niets anders dan verbroken verbindingen en lage snelheid (600kb).

Na 5 mailtjes over dit probleem in een periode van 2 weken verstuurd te hebben aan de helpdesk, heb ik 0,0 % antwoord gekregen, echt grof schandalig dat ik geen fatsoenlijk antwoord (meer) krijg. Voor deze 5 mailtjes, kreeg ik de tip van de 'technische man' dat ik de firewall uitzetten, want dat was het probleem.

Ik heb nu in mijn log van de zyxel 2602h 61c modem gevonden dat als ik een verbroken verbinding heb, dat hij dit logt:

Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 48|07/01/2008 20:49:33 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 569, C01 Incoming Call 1500000 49|07/01/2008 20:48:43 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C02 Call Terminated 50|07/01/2008 20:40:37 |217.19.16.131 |84.245.20.xxx |ACCESS BLOCK
Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 51|07/01/2008 20:40:32 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C01 Incoming Call 1500000 52|07/01/2008 20:40:06 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 553, C02 Call Terminated

Net of er op de VOIP gedeelte naar mij toe gebeld wordt. Ik heb geen VOIP ingesteld in het modem, en ik gebruik het ook helemaal niet. Zo het kunnen zijn dat er in de centrale wat fout zit? Of heeft iemand suggesties wat ik nog kan proberen? (andere splitter/ander modem)
Want van de helpdesk hoef ik echt niets meer te verwachten :( , behalve dat ze dadelijk voorstellen om de snelheid te verlagen naar 100kb of zo mocht dat stabiel werken, de sukkels...Ik heb ook echt het idee dat je niet naar Almere belt, maar naar een derde wereld land waarnaar het call center is uitbesteed...ik zeg het niet gauw, maar dit is echt heel superslecht, en ik zit er helaas nog 21 maanden aanvast... |:( :'(

wie heeft suggesties? a l v a s t b e d a n k t ! ! !

Slemp
Reg. datum: 28 augustus 2001

quote:
crazytaxi819 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:38:
3 pagina's terug mijn verhaal met TweakDSL beschreven (eerst bbned = super stabiel) nu over naar tiscali 12-24, 2 jaar 499 euro en niets anders dan verbroken verbindingen en lage snelheid (600kb).

Na 5 mailtjes over dit probleem in een periode van 2 weken verstuurd te hebben aan de helpdesk, heb ik 0,0 % antwoord gekregen, echt grof schandalig dat ik geen fatsoenlijk antwoord (meer) krijg. Voor deze 5 mailtjes, kreeg ik de tip van de 'technische man' dat ik de firewall uitzetten, want dat was het probleem.

Ik heb nu in mijn log van de zyxel 2602h 61c modem gevonden dat als ik een verbroken verbinding heb, dat hij dit logt:

Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 48|07/01/2008 20:49:33 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 569, C01 Incoming Call 1500000 49|07/01/2008 20:48:43 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C02 Call Terminated 50|07/01/2008 20:40:37 |217.19.16.131 |84.245.20.xxx |ACCESS BLOCK
Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 51|07/01/2008 20:40:32 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C01 Incoming Call 1500000 52|07/01/2008 20:40:06 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 553, C02 Call Terminated

Net of er op de VOIP gedeelte naar mij toe gebeld wordt. Ik heb geen VOIP ingesteld in het modem, en ik gebruik het ook helemaal niet. Zo het kunnen zijn dat er in de centrale wat fout zit? Of heeft iemand suggesties wat ik nog kan proberen? (andere splitter/ander modem)
Want van de helpdesk hoef ik echt niets meer te verwachten :( , behalve dat ze dadelijk voorstellen om de snelheid te verlagen naar 100kb of zo mocht dat stabiel werken, de sukkels...Ik heb ook echt het idee dat je niet naar Almere belt, maar naar een derde wereld land waarnaar het call center is uitbesteed...ik zeg het niet gauw, maar dit is echt heel superslecht, en ik zit er helaas nog 21 maanden aanvast... |:( :'(

wie heeft suggesties? a l v a s t b e d a n k t ! ! !
De enige suggestie die ik kan doen, is een klacht indienen; dat heb ik ook gedaan vorige week (wacht al weken op werkende verbinding). De helpdesk is inderdaad - op een enkele nog enigszins behulpzame persoon na - ongelooflijk slecht. Als zij jouw probleem niet oplossen en jij blijft een niet- of slecht werkende verbinding houden, dan zou ik uitzoeken hoe je het contract kan beëindigen.

Sterkte.

|| GA-P35 DS3P - Antec NeoHE 550 - C2D E6600 - 2GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 2 x WD 500GB - Club3D 8800GTS - Samsung 205BW - Logitech Z-560 ||

quote:
Sinds ik ook van BBned naar Tiscali ben overgegaan is het hier ook vaak "kut" regelmatig time outs, download snelheid valt omlaag en het ligt er gewoon af en toe gewoon 3 minuten uit.

Ik geef het nog even de tijd en anders stap ik over naar een andere provider.

Edit kleine toevoeging, zojuist even Tweakers.net laten ping voor een paar minuten met dit het resultaat.
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 203, Received = 145, Lost = 58 (28% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 21ms, Maximum = 61ms, Average = 22ms

Zo gaat het momenteel dag in dag uit.

-Mike- wijzigde dit bericht 03-07-2008 18:29 (42%)

Le Mans LMP2 winner 2008

Ik heb er totaal geen last van, maar ik zit al vanaf dag 1 (2006) op het Tiscali-netwerk.

Wel was mijn downloadsnelheid de afgelopen week gedaald, maar dat is nu weer als vanouds. 1,9MB/sec.
Biertje?
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
-Mike- schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:08:
[...]

Sinds ik ook van BBned naar Tiscali ben overgegaan is het hier ook vaak "kut" regelmatig time outs, download snelheid valt omlaag en het ligt er gewoon af en toe gewoon 3 minuten uit.

Ik geef het nog even de tijd en anders stap ik over naar een andere provider.

Edit kleine toevoeging, zojuist even Tweakers.net laten ping voor een paar minuten met dit het resultaat.
code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 203, Received = 145, Lost = 58 (28% loss),
    Minimum = 21ms, Maximum = 61ms, Average = 22ms

Zo gaat het momenteel dag in dag uit.
Dit effect heb ik een aantal jaar geleden ook eens gehad op mijn toenmalige Demon verbinding. Bij mij bleek mijn switch thuis de oorzaak. Na het vervangen van dat ding was de packetloss weer weg.

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

quote:
megatronics schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:05:
[...]

Dit effect heb ik een aantal jaar geleden ook eens gehad op mijn toenmalige Demon verbinding. Bij mij bleek mijn switch thuis de oorzaak. Na het vervangen van dat ding was de packetloss weer weg.
Zondag kan ik een router van een vriend lenen en ik hoo dat het daarmee verholpen is, zoniet bel ik maandag naar Tweak en hoor ik het wel :)

Edit toevoeging. Vandaag bijna de hele dag laten pingen en het was een stuk stabieler.
code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 35534, Received = 35419, Lost = 115 (0% loss),
    Minimum = 20ms, Maximum = 372ms, Average = 22ms

Al een stuk beter dus :)

-Mike- wijzigde dit bericht 05-07-2008 00:53 (26%)

* daanski82 kwam net lekker uit zijn bed rollen en zag dat skype en MSN geen connectie meer hadden.
Dus ik heb toen de moden een reboot gegeven omdat hij wel is vaker problemen geeft.
Echter na de reboot kreeg ik geen WAN ip.
En als ik de log van e-mule na kijken is dit gebeurd na 2 uur vanacht.

hebben meer mensen hier last van ?

nu zit ik via mijn W800I + vodafone GPRS op i-net.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Reg. datum: 12 juni 2004

Je bent niet de enige. Zag vanmorgen toen ik wakker werd ook dat de verbinding eruit lag. De laatste tijd wel vaker raak helaas. Maar weer afwachten tot er weer verbinding is.... :/

en mijn WAN heeft weer een IP en alles werkt, ik heb een poosje mijn modem uit de stroom gehad.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Reg. datum: 30 april 2003

Sinds net ook pas weer verbinding.

Het gaat echt goed bij tweak maar niet heus.

quote:
-Mike- schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:33:
[...]

Zondag kan ik een router van een vriend lenen en ik hoo dat het daarmee verholpen is, zoniet bel ik maandag naar Tweak en hoor ik het wel :)

Edit toevoeging. Vandaag bijna de hele dag laten pingen en het was een stuk stabieler.
code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 35534, Received = 35419, Lost = 115 (0% loss),
    Minimum = 20ms, Maximum = 372ms, Average = 22ms

Al een stuk beter dus :)
Mischien moet je in de router eens even de Active Network Address Translation(NAT) inschakelen, dan de optie SUA Only aanzetten en dan de Max NAT/Firewall Session Per User
op 2048 zetten (In de meeste Zyxel modems kun je deze optie aanzetten). De oorzaak kan zijn dat er te weinig geheugen in de router is gereserveerd , om kleine utp en tcp pakketjes te verwerken, waardoor het geheugen van de router even vol loopt en dan verliest het modem even de verbinding, waardoor er packes lost ontstaat.

Het zelfde probleem had een kennis van me hier in buurt op het tweakdsl tiscali netwerk, tweak heeft de lijn al terug gebracht en niks hielp. Totdat ik deze optie bij hem heb aangezet en nu is de lijn al weer haast 2 weken stabiel en geen packes lost meer.

Hans favoriete radiostation

quote:
Supersymmetry schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:00:
Je bent niet de enige. Zag vanmorgen toen ik wakker werd ook dat de verbinding eruit lag. De laatste tijd wel vaker raak helaas. Maar weer afwachten tot er weer verbinding is.... :/
Ik heb Tweak alweer bijna 2 jaar, en gisterochtend voor het eerst geen internet en geen telefoon, kreeg geen IP. Gistermiddag kreeg ik wel een IP, telefoon werkte toen weer, internet-ledje brandt ook, maar internet zelf werkt nog steeds niet. Ik heb met toestemming van de buren even via hun draadloze modem toegang op mijn laptop. Dat is wel behelpen, de ontvangst valt ook tegen. Irritant is dat, dat de helpdesk in het weekend gesloten is, dat is toch niet van deze tijd. :(

Wel vreemd trouwens dat het niet compleet platligt. Mijn modem (Zyxel 2602H-61C) krijgt mijn normale (vaste) IP 84.245.4.xxx, en als gateway 84.245.4.1 Ping en Tracert geven beide allemaal "Time-Out bij opdracht". Iemand een idee? Of morgen maar even gaan bellen. Vannacht mijn modem maar eens uit laten staan, heeft helaas niet geholpen.

ping www.google.nl

Pingen naar www.l.google.com [66.249.91.103] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 66.249.91.103:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

tracert www.google.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.l.google.com [66.249.91.103]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
................................................................
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

cjdijk wijzigde dit bericht 06-07-2008 07:42 (18%)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Reg. datum: 11 april 2005

quote:
cjdijk schreef op zondag 06 juli 2008 @ 07:37:
[...]
Wel vreemd trouwens dat het niet compleet platligt. Mijn modem (Zyxel 2602H-61C) krijgt mijn normale (vaste) IP 84.245.4.xxx, en als gateway 84.245.4.1 Ping en Tracert geven beide allemaal "Time-Out bij opdracht". Iemand een idee? Of morgen maar even gaan bellen. Vannacht mijn modem maar eens uit laten staan, heeft helaas niet geholpen.
Wel een ip en tel doet het... (voip of vodsl?)
Lijkt mij een dns probleem.
Komt je mail wel binnen?
Heb je misschien een aparte router?

Biertje?
Reg. datum: 26 januari 2004

Mijn schoonvader is vrijdag na een week offline te zijn geweest weer online gekomen. Bij de migratie van XS4All naar TweakDSL was er iets niet goed gegaan. Daarna het een en ander nog bij hem moeten configureren en toen viel mij op dat hij compleet andere DNS servers had dan ik. Na een controle van zijn IP adres blijkt dat die er een heeft gekregen van Telebyte in plaats van TweakDSL. Hoogstwaarschijnlijk heeft KPN/Telfort/Tiscali/Babyxl of hoe het ook nu heet een fout gemaakt. De helpdesk van TweakDSL heeft er een ticket voor aangemaakt, dus nu afwachten wanneer hij een IP adres van TweakDSL krijgt, voordat ik alle resterende wijzigingen voor hem kan doorvoeren.

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

quote:
Gompie98 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:26:
[...]

Wel een ip en tel doet het... (voip of vodsl?)
Lijkt mij een dns probleem.
Komt je mail wel binnen?
Heb je misschien een aparte router?
In mijn modem zit een router en voip. Mijn telefoon zit dus op mijn modem aangsloten. Daarop staat Tweak telefonie ingesteld. Ik gebruik mijn tweak e-mail niet. Al mijn computers staan op automatisch, ze hebben dus als gateway het IP van mijn modem. Die heeft als gateway het genoemde IP. Als ik bij 1 van mijn computers handmatig een ander DNS invul, heeft dat geen effect.

Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

Ik merk dat de nieuwsserver wat minder is..waar ik voorheen postings van 100 dagen zonder problemen kon binnenhalen, zijn er nu steeds meer bestanden die gerepareerd moeten worden of die überhaupt niet binnenkomen van ^70 dagen.

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter
http://www.ronaldgoedemondt.nl

Reg. datum: 11 april 2005

quote:
cjdijk schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:45:
[...]

In mijn modem zit een router en voip. Mijn telefoon zit dus op mijn modem aangsloten. Daarop staat Tweak telefonie ingesteld. Ik gebruik mijn tweak e-mail niet. Al mijn computers staan op automatisch, ze hebben dus als gateway het IP van mijn modem. Die heeft als gateway het genoemde IP. Als ik bij 1 van mijn computers handmatig een ander DNS invul, heeft dat geen effect.
Even voor de zekerheid: staat dns ook op auto bij de pc's?
En... hoe staat de dns in je modem ingesteld?
Je gebruikt dus verder geen ander pop-mail mogelijkheid?

quote:
Gompie98 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:32:
[...]

Even voor de zekerheid: staat dns ook op auto bij de pc's?
En... hoe staat de dns in je modem ingesteld?
Je gebruikt dus verder geen ander pop-mail mogelijkheid?
Ja, ik heb standaard al mijn pc's op automatisch staan. Op 1 van mijn computers gebruik ik nog Outlook Express met pop-mail. Die doet het nu ook niet. Inmiddels heb ik even een ander modem geleend. Dit modem krijgt van Tweak een ander IP adres (begint met 217) en ook een andere DNS (begint met 82). Dit blijkt wel te werken. Blijkbaar ligt de DNS server eruit, die Tweak toewijst aan mijn standaard modem. Kan iemand zien of de DNS server met IP 84.245.4.1 inderdaad eruit ligt? Of is er een mogelijkheid zelf DNS server 82.197.196.182 in te stellen op mijn modem?

Pagina: 1 2 3 4 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 71 72 73 74 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: