Hoofdcategorieën
Topicacties

[verzamel] Architectuur

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Barcelona
Reg. datum: 25 december 2006

@youknow: Sorry, deze foto pakt mij niet. Tevens vind ik de toning té matt en té grauw.
@iworx: Mooi sfeervol plaatje met (misschien iets té) beschaafde toning. Jammer alleen van die schaduw rechts.
@BBE: Foto 1 vind ik zeker oké, maar ik mis er toch iets aan. Misschien was het mooier met alle ramen diep blauw, en de onderste donkere ramen er af?
Foto 2: -
@Hoevenaar: Foto 1: Ik vind de lucht mooier dan het gras wat kleur betreft en daarom doet het gras afbreuk aan de foto. Heb je evt. een grove z/w verzie geprobeerd?
Foto 2: Het is alsof je onder een auto kijkt waar niks echt interessants te zien is.
@janvb: Ik had al op Flickr mijn comment geplaatst. Echt een top foto!!
@markldn: Foto : Ik vind de kleuren/reflecties wel kicke, alleen het scheve vind ik jammer. Het kijkt namelijk niet lekker. Als je alles op de foto had willen hebben kun je beter investeren in een UWA kopen ;)
Foto 2: Mooie foto met die drie kranen zo op een rijtje, alleen zou ik hem iets croppen aan de onderkant.
Foto3: Heel apart, en ik moest goed kijken hoe dat precies in elkaar zit.
Foto 4: Ik denk dat deze foto mooier is als de z/w omzetting iets grover is.

@ Ramzzz: Het probleem is dat die brug nog in aanbouw is en dat een aantal potentiële plekken nog niet bereikbaar zijn. Ik wil deze foto maar al té graag overdoen zonder de ijzeren schotten die op de brug gemonteerd zitten.

BCN airport Terminal C

http://farm4.static.flickr.com/3183/2622829702_6231a8eb10.jpg
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2622829702/

Op mijn Flickr staat deze nog 2 maal, maar dan met een andere bewerking.
Ziet alles :|
Reg. datum: 07 juli 2003

quote:
jspr schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:13:
[...]

Waarom geen nabewerking? Als je digitaal schiet moet je bijna altijd nabewerken omdat de foto's er altijd wat schraaltjes uitzien. Ik denk dat je foto's er stukken beter uit zullen gaan zien als je minimale correcties/bewerkingen uitvoert.
offtopic:
Ik beperk me meestal tot een beetje UM, en in geval dat het nodig is soms een beetje contrast.

Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard

Reg. datum: 26 augustus 2006

@ jspr: Mooie plaat. Goede bewerking (beste van de drie). Jammer dat je er niet recht voor staat. * BBE denkt: goh, eigenlijk vind ik symmetrie bij architectuurfotografie best belangrijk.

Canon | Manfrotto | Hoya | Sigma | SanDisk | Crumpler | architectuurfotografie | flickr |

Jeet Kune Do
Reg. datum: 24 augustus 2001

@ Jspr: bedankt voor jouw commentaar op mijn foto's. Daar kan ik wat mee.. Z/W bij foto 1 heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik nu wel doen. Mijn commentaar op jouw foto: Ik vind 'm lekker subtiel met kleuren, en een mooi contrast... Wat mij een
klein beetje stoort is dat de verticale lijn rechts niet echt verticaal is. Dat je niet precies in 't midden staat stooort mij dan weer niet.

Using no Way as Way, Having no Limitation as Limitation.....

Onthoeken is het devies. :Y

Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard

@jspr: mooie toning! Wat ik jammer vind is dat het en niet symmetrisch is, maar ook niet echt a-symmetrisch. Het hangt er een beetje tussen in en dat vind ik wat jammer.
Barcelona

Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik moet toegeven, het is een beetje een 'snapshot' omdat het tochwel lastig is om in een vliegveld terminal zonder mensen te fotograferen. Ik wilde nog een nieuwe nemen op de dag dat een vriend van mij terug vloog naar NL,maar een beveiligings beamte keek niet al te vrolijk naar mij toen ik mijn camera uit mijn tas pakte. Ik kom er nog wel eens dus dan maak ik een symetrische foto ,)

quote:
jspr schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:13:
Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik moet toegeven, het is een beetje een 'snapshot' omdat het tochwel lastig is om in een vliegveld terminal zonder mensen te fotograferen. Ik wilde nog een nieuwe nemen op de dag dat een vriend van mij terug vloog naar NL,maar een beveiligings beamte keek niet al te vrolijk naar mij toen ik mijn camera uit mijn tas pakte. Ik kom er nog wel eens dus dan maak ik een symetrische foto ,)
Had je 'm al gecropt? Want zo ziet hij er min of meer onthoekt uit (met compensatie voor de hoek valt er onderaan beeld weg).

http://img355.imageshack.us/img355/2567/26228297026231a8eb10ontha4.jpg

@Ramzzz: ik vind het origineel toch duidelijk beter. Jouw versie is te krap en duidelijk platgeslagen.

quote:
Herrick schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:25:
@Ramzzz: ik vind het origineel toch duidelijk beter. Jouw versie is te krap en duidelijk platgeslagen.
Ik heb nu eenmaal niet meer beeld... met een origineel kan ik heel veel, het was slechts een voorbeeld van onthoeken. Quick & dirty. :)

quote:
Ramzzz schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:31:
[...]

Ik heb nu eenmaal niet meer beeld... met een origineel kan ik heel veel, het was slechts een voorbeeld van onthoeken. Quick & dirty. :)
Maar waarom zou je het willen onthoeken? In dit specifieke geval uiteraard?

Herrick wijzigde dit bericht 01-07-2008 13:17 (5%)

quote:
Herrick schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:15:
[...]

Maar waarom zou je het willen onthoeken? In dit specifieke geval uiteraard?
Weglopende lijnen, in de architectuur wil men vaak graag onthoekte foto's. ;)

Zeker als er veel lijnen raar scheef lopen - die kaarsrecht orthogonaal horen te zijn) - en dat in het specifieke geval niet mooi is (met perspectivische vervorming op zich is niets mis).

Ramzzz wijzigde dit bericht 01-07-2008 13:26 (5%)

Barcelona

@ Ramzzz: Ik denk dat de foto enkel recht te krijgen is als ik een nieuwe foto maak. Sowieso door alle lijnen is het erg moeilijk om hem geheel strak te laten lijken. De vraag is óf elke architectuur foto persé strak moet zijn? Het ligt meer aan het soort foto namelijk. En zelfs met het origineel (zo veel is er niet aan gecropt namelijk) zal er niet echt meer uit te halen zijn wat rechtzetten betreft.
De crop die je gemaakt heb vind ik té krap aan de onderkant omdat ik de paaltjes voor aan er duidelijk op wilde hebben.

Ik moet er ook nog even bij zeggen dat het een van de eerste foto's is met de 10-22, en ik nog niet helemaal door had hoe de vervorming precies werkte O-)

quote:
jspr schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:55:
@ Ramzzz: Ik denk dat de foto enkel recht te krijgen is als ik een nieuwe foto maak. Sowieso door alle lijnen is het erg moeilijk om hem geheel strak te laten lijken. De vraag is óf elke architectuur foto persé strak moet zijn? Het ligt meer aan het soort foto namelijk. En zelfs met het origineel (zo veel is er niet aan gecropt namelijk) zal er niet echt meer uit te halen zijn wat rechtzetten betreft.
De crop die je gemaakt heb vind ik té krap aan de onderkant omdat ik de paaltjes voor aan er duidelijk op wilde hebben.

Ik moet er ook nog even bij zeggen dat het een van de eerste foto's is met de 10-22, en ik nog niet helemaal door had hoe de vervorming precies werkte O-)
Het is geen crop van mij, maar ik moest 'm trapezium-vormig vervormen om te onthoeken, de onderkant breder, dus te weinig beeld ('vlees') aan de bovenkant om mooi te zijn. Vandaar mijn opmerking over 'ik heb niet meer beeld'. :)

quote:
Ramzzz schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:25:
[...]

Weglopende lijnen, in de architectuur wil men vaak graag onthoekte foto's. ;)

Zeker als er veel lijnen raar scheef lopen - die kaarsrecht orthogonaal horen te zijn) - en dat in het specifieke geval niet mooi is (met perspectivische vervorming op zich is niets mis).
Smaken verschillen dan duidelijk. :P

Dat men in de architectuur graag onthoekte foto's ziet is mij bekend, maar het is maar een leidraad geen harde regel.
Reg. datum: 10 augustus 2004

@YouKnow
Op zich een leuke plaat, maar ik mis scherpte en contrast. Nabewerking zou zeker nog wat opleveren.

@iworx
De schaduw in de voorgrond leidt me af. Op zich had je hoger kunnen croppen, zodat de schaduw wegvalt, dan heb je een bijna vierkante foto, maar komt het huis erg goed tot zijn recht.

@BBE
De eerste vindt ik ok, goed uitgewerkt en zoiets schreeuwt om een serie. De tweede kan me niet boeien, te nep en geen interessante compositie.

@Hoevenaar
In de eerste vind ik het gras onderin links lelijk, zou ik wegcroppen. Beetje bijscherpen mag ook wel.Verder ok.
Tweede foto is helemaal ok, nice!

@janvb
Nice! Niks aan toe te voegen. :)

@markldn
1: Mooie compositie, jammer van de flare, donkere delen zijn wat té donker
2: Iets meer doortekening in de zwarte delen zou ik mooier vinden. Wil je dat niet, zou ik elk detail uit de schaduw shoppen.
3: Erg prettig. :) Mag nog ietsje lichter
4: Hoog contrast past hier uitstekend. Mooie foto

Mijn bijdrage:
1:
http://farm4.static.flickr.com/3135/2641675899_edca32eb98_o.jpg
2:
http://farm4.static.flickr.com/3177/2642608808_571b335879_o.jpg

Kwintessens wijzigde dit bericht 06-07-2008 18:13 (8%)

laurenskuipers.nl

Die van de Boulevardtoren (2de) kan ik wel waarderen, een dun lijntje (toe te voegen door in je post een tabel om je foto te zetten) doet de foto wel goed denk ik, nu is het wat onduidelijk door de achtergrond.

Je eerste foto van de Eekenhof vind ik niet zo sterk. Lucht is wel lekker en ook het licht op het gebouw is mooi, maar de vlakverdeling vind ik niet zo fraai.

Leuk om te zien dat er nog meer mensen uit Enschede zijn hier :)
Reg. datum: 10 augustus 2004

quote:
Laurens schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:57:
Die van de Boulevardtoren (2de) kan ik wel waarderen, een dun lijntje (toe te voegen door in je post een tabel om je foto te zetten) doet de foto wel goed denk ik, nu is het wat onduidelijk door de achtergrond.

Je eerste foto van de Eekenhof vind ik niet zo sterk. Lucht is wel lekker en ook het licht op het gebouw is mooi, maar de vlakverdeling vind ik niet zo fraai.

Leuk om te zien dat er nog meer mensen uit Enschede zijn hier :)
Bedankt voor je commentaar!
Kun je iets specifieker zijn in het niet mooi vinden van de vlakverdeling in de eerste foto? Te veel lucht, te weinig gebouw of andere redenen?
Ik zal proberen of dat lukt met dat lijntje, nooit gedaan. Viel mij ook al op dat de achtergrond wegvalt tegen het wit. De lucht is daar trouwens niet wit, maar de nuance is niet meer zichtbaar.

Ik ben wel fan van jouw foto's, je hebt een mooie kijk op de stad. En ik zal je hier vast wel eens rond hebben zien lopen met een camera in Roombeek, zie hier vaker fotografen aan het werk. ;)

Jeet Kune Do
Reg. datum: 24 augustus 2001

@ Kwintessens: Bij foto 1 heb je een lekkere ruige lucht, en een mooie lichtval op 't gebouw. Ik merk dat ik iedere keer als ik je foto bekijk, meer van dat gebouw wil zien. Maar die lucht wil ik ook niet missen... Zoals ie nu is vinden mijn ogen niet echt rust. Aan de andere kant zorgt dat wel weer voor wat spanning in de foto. Ik vind 'm iig wel geslaagd. Foto 2 heeft lekker veel contrast... :) Hij lijkt wel een tikkeltje scheef te lopen, maar dat vind ik bij die foto niet storend.. Compositie vind ik rustiger dan bij 1.

Hoevenaar wijzigde dit bericht 06-07-2008 23:54 (5%)

Using no Way as Way, Having no Limitation as Limitation.....

Barcelona

Hier nog eentje van mij van gisteren.

Av. Diagonal BCN
http://farm4.static.flickr.com/3183/2647594748_bdcd619df2.jpg
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2647594748/

De foto is erg donker aan de onderkant, maar ik vind alle lijnen naar boven erg cool. Aan de rechterkant leek me dit de beste crop om zo wat meer lucht als tegenhanger tegen het donker te krijgen.

quote:
jspr schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:44:
Hier nog eentje van mij van gisteren.

Av. Diagonal BCN
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2647594748/

De foto is erg donker aan de onderkant, maar ik vind alle lijnen naar boven erg cool. Aan de rechterkant leek me dit de beste crop om zo wat meer lucht als tegenhanger tegen het donker te krijgen.
Effect is mooi (kan nog wat harder), maar inderdaad, zoals je zelf al zegt, de onderkant nogal donker. Polafilter gebruikt? Of bewerkt?

Barcelona

Pola gebruikt inderdaad.

Het was al wat later op de avond, en het beschikbare licht was beperkt trouwens.

quote:
jspr schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:00:
Pola gebruikt inderdaad.

Het was al wat later op de avond, en het beschikbare licht was beperkt trouwens.
Je kunt in photoshop dat donkere deel (kaarsrecht immers) eenvoudig met een pad selecteren en bewerken (bijv. met een extra laagmasker) en dan de lichte delen meer kracht geven. :)

http://img295.imageshack.us/img295/3430/quickndirtyms7.jpg

Even quick 'n dirty wegens low res. ;)

Ramzzz wijzigde dit bericht 08-07-2008 09:18 (13%)

Barcelona

Ik doe zelf niet veel met Photoshop eigenlijk, en ik bewerk mijn foto's in Lightroom. De reden waarom ik het ook iets donkerder heb gemaakt is vanwege het lichte vlekje links wat erg afleid in de foto als je de onderkant iets lichter maakt met de 'fill light' functie of met de lights/highlights schuiven.

Het doel van deze foto waren de naar boven wijzende verticalen, en niet zo zeer de onderkant. In ieder geval: bedankt voor het meedenken :)

jspr wijzigde dit bericht 08-07-2008 09:28 (5%)

Reg. datum: 02 augustus 2007

http://farm4.static.flickr.com/3002/2650379919_eca61d42e0.jpg
Groter op Flickr

@jpsr
eerste foto:toning past wel bij deze foto, wel inderdaad jammer dat je er niet vlak voor staat. Maar je kan natuurlijk geen dranghekkens gaan plaatsen op een luchthaven omdat je geen mensen op je foto wil :P
tweede: De convergerende lijnen zijn erg leuk. De crop kan me echter niet volledig overtuigen, misschien iets nauwer croppen?
vb:
http://img397.imageshack.us/img397/7702/2647594748f20823a5eeovs9.jpg
Als je wil dat ik de foto weghaal uit mijn post, zeg je het maar ;)
@kwintessen:
-licht bij eerste foto is goed, maar vind dat er teveel lucht op staat en het gebouw vreemd afgesneden is.
-tweede foto wederom leuk licht, en dit maal beter naar mijn mening omdat het gebouw wat meer ademruimte heeft.

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: