"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid
Pagina: 1 2 3 4 ... 178 179 180 181 182 183 184 185 186 ... 191 192 193 194 last
Nieuw TopicDat is een panasonic SD5. Erg leuke camera en redlijk compact. Voordeel (m.i.) is het gebruik van SDHC kaartjes. Ik heb 2 8GB kaartjes en een 16GB kaartje wat ongeveer 5 a 6 uur video opleverd.quote:sl1200 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:58:
[...]
offtopic: wat voor videocamera is dat en ben je er tevreden mee qua "echte" HD-kwaliteit, etc.?
De camera is prettig en het beeld is erg mooi, aangesloten op een Philips 42PLF9603 welke intern ook daadwerkelijk met 1080P kan rekenen(de voorgaande modellen konden dit niet en schakelden intern terug op 1080i om de beeldopbouw te berekenen).
Ik heb verder (nog) weinig ervaring met video's maken en al helemaal niet met video bewerken, mijn vorige camera was nog een HI-8 die ik niet veel gebruikt heb.
@drZymo: je hebt helemaal gelijk, daar heb ik niet eens bij stilgestaan. als de videkaart HD 1080P kan afspelen is dat dus geen probleem.
Ik heb ook noh een GF8600GT gevonden in halve hoogte maar helaas niet passief. Ik zal nog een uitgebreidere google doen om te kijken of er buiten tweakers nog iets te vinden is in halve hoogte, passief en met goede specs. De HD3450 kan alleen 1080i aan.
Als ik iets interessants vindt zal ik dat hier melden
Edit: als ik het hier voorgestelde moederboard met 780 chipset gebruik heb ik dan helemaal geen videokaart meer nodig? Of heb ik dan nog baat van een videokaart om eventueel de CPU load te verlagen ( AMD 4850e)
Indoubt wijzigde dit bericht 04-07-2008 16:06 (7%)
Netjes hoor die SD5, mij Sony HDR-SR1 werkt intern nog met 'slechts' 1440 pixels, en die vind ik al geweldig uitzien op mijn 1080p plasmaquote:Indoubt schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:37:
[...]
Dat is een panasonic SD5. Erg leuke camera en redlijk compact. Voordeel (m.i.) is het gebruik van SDHC kaartjes. Ik heb 2 8GB kaartjes en een 16GB kaartje wat ongeveer 5 a 6 uur video opleverd.
De camera is prettig en het beeld is erg mooi, aangesloten op een Philips 42PLF9603 welke intern ook daadwerkelijk met 1080P kan rekenen(de voorgaande modellen konden dit niet en schakelden intern terug op 1080i om de beeldopbouw te berekenen).
Ik heb verder (nog) weinig ervaring met video's maken en al helemaal niet met video bewerken, mijn vorige camera was nog een HI-8 die ik niet veel gebruikt heb.
@drZymo: je hebt helemaal gelijk, daar heb ik niet eens bij stilgestaan. als de videkaart HD 1080P kan afspelen is dat dus geen probleem.
Ik heb ook noh een GF8600GT gevonden in halve hoogte maar helaas niet passief. Ik zal nog een uitgebreidere google doen om te kijken of er buiten tweakers nog iets te vinden is in halve hoogte, passief en met goede specs. De HD3450 kan alleen 1080i aan.
Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W
Hoezo kan de HD3450 alleen 1080i aan? Tuurlijk kan die ook 1080p aan, waarom zou ie dat niet kunnen? Dat kan mijn ATi Mobility X1300 zelfs/ook!quote:Indoubt schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:37:
[...]
........
Edit: als ik het hier voorgestelde moederboard met 780 chipset gebruik heb ik dan helemaal geen videokaart meer nodig? Of heb ik dan nog baat van een videokaart om eventueel de CPU load te verlagen ( AMD 4850e)
En een low profile passieve 8600GT zal best lastig worden. Zelf passief maken of anders de 8500 nemen. Wat gaat de 8600 je extra bieden op video (2d) vlak?
MSI heeft wel een aardige 8500GT: NX8500GT-MTD256EH/D2 (ook nog eens direct een HDMI uitgang).
En anders een LP 8600GT zelf passief maken, maar veel ruimte voor een afdoende koelblok zul je niet hebben waarschijnlijk.............
Maar als je idd voor dat 780G bordje gaat heb je in principe geen andere/extra grafische kaart nodig hoor....
En zoals gezegd heeft dat hele HD opneem/record/camera verhaal niets tot zeer weinig met je GPU te maken, althans dat komt pas weer als je dat materiaal wilt gaan afspelen......en dan heb je het zelf in de hand want je kunt je eigen encoder (settings) bepalen en dan kun je zelfs 1080p materiaal maken dat versneld kan worden met je 780G moederbord.........
kaajee wijzigde dit bericht 04-07-2008 17:15 (4%)
Reg. datum: 11 december 2007
Ik snap dat hij nu niet optimaal staat die fan op de processor maar op een andere manier bevestigen lukt niet, dat had ik al geprobeerd. Links lukt niet doordat die pootjes van de koeler in de weg zitten evenals rechts.quote:kaajee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:09:
Ja, deze vraag was ook in mij opgekomen.....
Of dat je CPU fan nu de warme lucht van de CPU de kast in staat te blazen en het daar vervolgens niet weg kan waardoor alles te warm wordt......
Buiten dat: ik zou de cpu fan eerder aan de andere kant zetten. Dus precies tegenover waar ie nu zit. En dan dus blazend naar achter. Dan wordt op die manier de warme lucht van de cpu weggeblazen naar de achterkant van de kast alwaar de 2 case fans voor de 'afvoer' kunnen zorgen.
En hoe jullie het bedoelen had ik ook al geprobeerd dan komt ie tegen de dvd speler aan.
Maar hoe is de luchtstroom (of luchtstromen) dan nu? Welke richtingen enzo.......quote:jingaling schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:50:
[...]
Ik snap dat hij nu niet optimaal staat die fan op de processor maar op een andere manier bevestigen lukt niet, dat had ik al geprobeerd. Links lukt niet doordat die pootjes van de koeler in de weg zitten evenals rechts.
En hoe jullie het bedoelen had ik ook al geprobeerd dan komt ie tegen de dvd speler aan.
Ik heb nu die kleine 80mm van de scythe (de herriemaker zeg maar) voorop de koeler geplaatst hoe jullie dat zeiden de 92mm ging niet lukken.quote:kaajee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:02:
[...]
Maar hoe is de luchtstroom (of luchtstromen) dan nu? Welke richtingen enzo.......
Alle fans draaien linksom psu wijst naar boven, 2x60mm en 1x80mm
Jammer dat de cpu fan andersom tegen de optic drive komtquote:jingaling schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:21:
[...]
Ik heb nu die kleine 80mm van de scythe (de herriemaker zeg maar) voorop de koeler geplaatst hoe jullie dat zeiden de 92mm ging niet lukken.
Alle fans draaien linksom psu wijst naar boven, 2x60mm en 1x80mm
Maar als de groene.
Of de case fans met de cpu fan mee laten draaien ([dus alle fans blazen lucht naar de cpu koelvinnen) donker groene pijltjes
Of de cpu fan met de case fans mee laten draaien (dus alle fans zuigen lucht van de cpu koelvinnen af) licht groene pijltjes
asjemenou74 wijzigde dit bericht 04-07-2008 21:16 (48%)
Voorheen had ik al aangegevens alles draait naar links maar hier wat foto's zoals gevraagd.quote:asjemenou74 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:21:
[...]
Jammer dat de cpu fan andersom tegen de optic drive komt (misschien een dunnere fan kopen)
Kun je nog een fototje maken en er met paint ofzo pijlen in zetten?
Pijltje de kant op waar de fans heen blazen
Zodat we kunnen zien hoe dat de lucht door de fans gaat.
Eenigste wat je nu nog zou kunnen doen is:
Of de case fans met de cpu fan mee laten draaien (dus alle fans blazen lucht naar de cpu koelvinnen)
Of de cpu fan met de case fans mee laten draaien (dus alle fans zuigen lucht van de cpu koelvinnen af)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780805.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780791.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780798.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780801.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780803.html
Jingaling ik denk dat er te weinig frisse lucht de kast in komt. Alle case fans blazen (inclusief die van je voeding) lucht naar buiten. Je kunt proberen om je die 2 kleine case fans om te draaien zodat ze de kast in blazen. Dan zou ik ook weer de fan op je cpu cooler aan de andere kant zetten.quote:jingaling schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:40:
[...]
Voorheen had ik al aangegevens alles draait naar links maar hier wat foto's zoals gevraagd.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780805.html
Misschien levert dit te weinig resultaat op omdat de 2kleine case fan te veel warme lucht bij de uitgang van je voeding weghalen.
Dan zou je ook nog kunnen proberen om aan de voorkant een extra case fan te plaatsen die meer lucht je kast in blaast. In dezelfde configuratie natuurlijk zoals je in bovenstaande foto hebt.
Ik heb nu weer die propeller van 92mm los erin gezet (weer een fan) temps worden wel lager maar is er niet een goede geruisloze manier om hem een beetje te koelen.quote:asjemenou74 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:12:
[...]
Jingaling ik denk dat er te weinig frisse lucht de kast in komt. Alle case fans blazen (inclusief die van je voeding) lucht naar buiten. Je kunt proberen om je die 2 kleine case fans om te draaien zodat ze de kast in blazen. Dan zou ik ook weer de fan op je cpu cooler aan de andere kant zetten.
Misschien levert dit te weinig resultaat op omdat de 2kleine case fan te veel warme lucht bij de uitgang van je voeding weghalen.
Dan zou je ook nog kunnen proberen om aan de voorkant een extra case fan te plaatsen die meer lucht je kast in blaast. In dezelfde configuratie natuurlijk zoals je in bovenstaande foto hebt.
p.s bedankt voor 't meedenken mensen
Is het niet logisch om 64bits te draaien aangezien de meeste processoren tegenwoordig 64 bits zijn, of zie ik dat verkeerd?
Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W
Ah, ik dacht dat jer nog meerwaarde (snelheid) uit kon halen aangezien de processor 64 bits is, maar dat heeft er blijkbaar niks mee te maken.quote:psy schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:21:
64 bit heeft geen toegevoede waarde voor een HTPC. Het enige echte voordeel van 32 bit is dat er meer dan 4 GB ondersteund kan worden.
http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/317quote:kaajee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:51:
[...]
Hoezo kan de HD3450 alleen 1080i aan? Tuurlijk kan die ook 1080p aan, waarom zou ie dat niet kunnen? Dat kan mijn ATi Mobility X1300 zelfs/ook!
.......
Maar als je idd voor dat 780G bordje gaat heb je in principe geen andere/extra grafische kaart nodig hoor....
En zoals gezegd heeft dat hele HD opneem/record/camera verhaal niets tot zeer weinig met je GPU te maken, althans dat komt pas weer als je dat materiaal wilt gaan afspelen......en dan heb je het zelf in de hand want je kunt je eigen encoder (settings) bepalen en dan kun je zelfs 1080p materiaal maken dat versneld kan worden met je 780G moederbord.........
Dit is een half hoog kaartje HD3450 die passief gekoeld is. Er staat duidelijk 1080i en niet 1080P. Misschien dat dit bij andere kaarten (merken) anders is.
In ieder geval bedankt voor je info
Ik lees hier: http://www.tomshardware.c...-12-memory-vista-possible
dat Vista 32 bit gelimiteerd is tot 3GB??? En dat 4 GB het max is waarvan de videokaart geheugen bij de 4 GB wordt meegenomen. Dus als ik 4GB aan RAM heb en een kaart van 512 MB, wordt maar 3,5 GB van het RAM gezien. Volgens mij compleet onzin. Maar iemand die dat kan ontkrachten?
Je geheugen adressen zijn ook maar 32 bits, dus je kan maar 232 = 4.294.967.296 geheugenplaatsen (bytes) aansturen. Dat hele blok is onderverdeeld in de mogelijke fysieke geheugen plaatsen, zoals je RAM, videokaart enzo. Je videokaart heeft dus ook een deel van de adresruimte in gebruik, waardoor je minder adresruimte (minder adres bits) overhoudt voor je RAM.
In 64 bits mode heb je adressen van 64 bits, en dus een maximum adresruimte van18.446.744.073.709.551.616 geheugenplaatsen. Daar wordt dan ook wat van gebruikt voor je videokaart geheugen, maar toch houdt je wel eventjes iets meer over
drZymo wijzigde dit bericht 05-07-2008 10:03 (21%)
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Als je je htpc gebruikt voor meerdere doeleinden, dan kan het natuurlijk anders zijn.
Nogmaals bedankt.
Oke, heb nu onderdelen besteld:
Kast: Shuttle XPC SG33G5M + MCE Remote Controller
Voeding: Shuttle Externe Stille voeding 200W (PC62) 100% Silent
CPU: Intel Core2 Duo E8400 (2 x 3.0 GHz., 800FSB, 2MB cache)
Geheugen: OCZ 2GB Dual Channel DDR2-800 (2 x 1GB)
HD: Samsung Spinpoint 500GB 7200RPM SATA2 16MB
DVD drive: LG-GGC-H20L, Blu-Ray/HD-DVD Combo Drive
Video: Asus EAH3650 SILENT/HTDI/512M (Passief gekoeld met DDR3 geheugen)
Dit alles voor ¤866. De kast maakt het geheel duur, maar ziet er wel erg mooi uit.
FrankGuthrie wijzigde dit bericht 05-07-2008 14:10 (43%)
Reden: Update
Reg. datum: 12 juni 2008
Maar deze speakers worden normaal gesproken toch met klemmetjes aangesloten op een home cinema system? Maw, hier zitten toch geen stekkertjes aan?
Hoe sluit ik deze dan aan op mn mobo? Iemand hier ervaring mee?
Want je kunt nog zon mooie HTPC in elkaar draaien, als je er geen fatsoenlijke speakers op aansluit is je geluid gewoon ruk...
Begrijp ik het goed dat je geen speakers rechtstreeks op je mobo kunt aansluiten en dat ik eigenlijk dus nog verplicht ben een losse receiver te kopen?
DeNonkel wijzigde dit bericht 05-07-2008 15:59 (12%)
Van die goedkope 2.0 zetjes kan je inderdaad connecten direct aan je PC, maar ander ga er volgens mij toch een receiver tiussen zitten.quote:DeNonkel schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:34:
Even een vraag van geheel andere orde: Ik ben ook bezig een HTPC samen te stellen, waar ik ook een losse speakerset bij wil aanschaffen, ik heb nu iets van JBL op het oog.
Maar deze speakers worden normaal gesproken toch met klemmetjes aangesloten op een home cinema system? Maw, hier zitten toch geen stekkertjes aan?
Hoe sluit ik deze dan aan op mn mobo? Iemand hier ervaring mee?
Want je kunt nog zon mooie HTPC in elkaar draaien, als je er geen fatsoenlijke speakers op aansluit is je geluid gewoon ruk...
Begrijp ik het goed dat je geen speakers rechtstreeks op je mobo kunt aansluiten en dat ik eigenlijk dus nog verplicht ben een losse receiver te kopen?
Sowieso heb je nu moederborden met een Digitale SPDIF uitgang. Op de meeste receivers zit er een SPDIF ingang.
Valt wel mee hoor met geheugengebruik. Zonder iets te disablen draai ik met Ultimate idle ongeveer 700 MB. Meer dan 1,2 GB ofzo heb ik nooit in gebruik gezien.quote:FrankGuthrie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:30:
Oke bedankt voor de antwoordenIk wil Vista Ultimate erop draaien die MCE heeft. Home premium heb ik niet. Aangezien vVsta erom bekend staat veel gehegen te gebruiken dacht ik het safe te spelen met 4 GB, vooral met Ultimate. Ik kan wel heel veel services disablen en daarmee heel wat geheugen en performace winnen.
Ik denk dat je even moet aangeven wat je met fatsoenlijk bedoelt. Ja er zijn actieve luidsprekertjes van ¤9,95 voor een setje die je gelijk op je mobo (mits voorzien van onboard soundcard) kunt aansluiten. Vaak zijn de specs totaal onrealistisch en wordt het vermogen opgegeven in PMPO of zoquote:DeNonkel schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:34:
......
Er zijn ook hele aardige computerspeakertjes die je direct op je geluidskaart kunt aansluiten.
Een voorbeeldje hiervan is de Gigaworks T40 http://www.dunnet.nl/ProductImageLarge.aspx?en=NS00569565 maar andere merken hebben vaak iets vergelijkbaars. Specs worden dan al enigszins realistisch, deze hebben 14 watt elk maar die 50Hz zullen ze waarschijnlijk niet halen. Vaak wordt het al heel goed luisterbaar. Er zijn natuurlijk ook systemen met subwoofers die heel aardig klinken maar vaak zijn de satteliet luidsprekertjes te klein. Lochitech had in zijn topsysteem vaak een Tangband luidsprekertje wat heel aardig functioneerde maar in een te klein en brakke kast zat. Met dit luidsprekertje (de niet OEM versie dan) worden veel DIY projectjes uitgevoerd met heel goede resultaten.
Wil je echter echt muziek luisteren en ben je enigszins kritisch dan kom je met bovenstaande oplossingen niet weg en zal je een separate versterker moeten aanschaffen met HIFI luidsprekers. Dan kom jer waarschijnlijk ook niet ver met een onboard soundcard en de standaard mediaspeler
Er bestaan nog verschillende tussenvormen. Optie een is een insteekkaart met versterker van heel behoorlijk vermogen (separaat voeden) Hier kun je direct hifi luidspreker op aansluiten. De modules zijn de icepower modules van B&O maar er zijn ook andere. Ze zijn niet heel bekend en veelal niet heel goedkoop.
Optie 2. Actieve Hifi luidsprekers van goede kwaliteit. Deze zijn vaak ronduit prijzig. Pass Labs heeft ze in zijn programma maar als ik me niet vergis was dat ¤20K +.
Mijn HTPC zal inderdaad ook muziek moeten kunnen weergeven. Waarschijnlijk komt er dan ook een geluidskaart van een Pro merk en waarschijnlijk buiten de kast.Ik heb al goede ervaringen met een laptop met een M-audio externe geluidskaart.
edit:typo's
Indoubt wijzigde dit bericht 06-07-2008 11:28 (5%)
Dit kan idd een goeie optie zijn. Er zijn echter veel goedkopere oplossing voor dit/ Kijk bijv. eens naar actieve (studio) monitoren. Vaak kwalitatief hele goeie speakers, worden ook in (prof.) opname studio's gebruikt en al vanaf een paar honderd euro. Ligt dan natuurlijk volledig aan je budget en luister ervaring. Kijk hier maar eens in de lijst.....quote:Indoubt schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:21:
[...]
...............Optie 2. Actieve Hifi luidsprekers van goede kwaliteit. Deze zijn vaak ronduit prijzig. Pass Labs heeft ze in zijn programma maar als ik me niet vergis was dat ¤20K +............
Volgens een post op AVS schijnt het zo te zijn dat met CCC 8.5 hardwarmatige deinterlacing niet goed werkt (daar was ik ook al achter). En afspelen H.264 levert problemen op met 8.4 en 8.5...
Ik denk dat ik eens ga experimenteren met oudere CCC versies want ik word er er beetje gestoord van.
Pagina: 1 2 3 4 ... 178 179 180 181 182 183 184 185 186 ... 191 192 193 194 last
Dit topic is gesloten.