Hoofdcategorieën
Topicacties

Dedicated Blu-ray speler of PS3?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 mei 2003

quote:
robvanpraat schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:17:
Ik neem aan dat Bitstream uiteindelijk voor de beste kwaliteit qua geluid kan zorgen en dat de PS3 daar dus niks mee kan. Is dit iets dat via firmware updates kan worden bijgewerkt?
Het is al vaker gezegd: bitstream wil eigenlijk niks zeggen over de geluidskwaliteit, het wil alleen zeggen dat een speler het ongedecodeerde geluidssignaal rechtstreeks doorstuurt naar een apparaat (de AV-versterker) dat het wel kan decoderen. De PS3 hoeft die bitstream niet door te sturen omdat het ook zelf DTS HD en Dolby TrueHD kan decoderen. De PS3 stuurt dat gedecodeerde signaal dan als PCM door.

Omdat zowel DTS HD als Dolby TrueHD als PCM lossless zijn IS ER GEEN KWALITEITSVERSCHIL.

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

Reg. datum: 28 juni 2003

quote:
ymmv schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:30:
[...]

Het is al vaker gezegd: bitstream wil eigenlijk niks zeggen over de geluidskwaliteit, het wil alleen zeggen dat een speler het ongedecodeerde geluidssignaal rechtstreeks doorstuurt naar een apparaat (de AV-versterker) dat het wel kan decoderen. De PS3 hoeft die bitstream niet door te sturen omdat het ook zelf DTS HD en Dolby TrueHD kan decoderen. De PS3 stuurt dat gedecodeerde signaal dan als PCM door.

Omdat zowel DTS HD als Dolby TrueHD als PCM lossless zijn IS ER GEEN KWALITEITSVERSCHIL.
ja, dat wist ik al. Het was toevallig dat ik gisteren iemand z'n post ergens las die juist als bitstream wilde, omdat z'n receiver het als bitstream op een bepaalde manier zou weergeven dat het optimaal zou klinken (omdat er dan rekening werd gehouden met z'n akoustiek in huis ofzoiets). Het is ook een beetje overbodig, maar als het kan is het natuurlijk altijd wel handig ;-) Just in case :)

of TFA
Reg. datum: 21 januari 2003

In theorie zou er geen verschil mogen zijn tussen een bistream van 1 van de nieuwe formaten, of een PCM bitstream van het gedecodeerde signaal.

In beide gevallen wordt er een digitaal signaal naar de versterker gestuurd. In beide gevallen wordt er alleen met 0-en en 1-tjes gewerkt. Ik zou het in ieder geval knap vinden als iemand verschil zou horen slechts op basis van waar het signaal gedecodeerd wordt.

Een goede combinatie van receiver en luidsprekers heeft naar mijn idee veel meer invloed op het eindresultaat.

Dus het maakt weinig uit of de PS3 bitstream zou gaan ondersteunen. Wellicht dat SONY dit tegenhoudt om de verkoop van de standalone players te bevorderen. Het kan ook zijn dat de vroege HDMI 1.3 aansluiting op de PS3 niet overweg kan met bitstreams van de nieuwe geluidsformaten en alleen PCM bitstreams kan versturen (of Dobly Digital/dts). En daarbij komt nog dat PCM werkt op bijna alle receivers met een HDMI aansluiting. Dus het nut ervan is veel groter.

Als je de PS3 alleen zou kopen als Blu Ray speler dan is de keuze volledig afhankelijk van wat je verder nog voor apparatuur hebt.

Heb je een versterker die alleen 5.1 analoge inputs heeft en heb je op korte termijn geen plannen om die te vervangen, wacht dan nog even tot de nieuwe generatie spelers (SONY BDP-S550 en Panasonic DMP-BD50). Maar reken erop dat deze duurder zullen zijn dan de PS3.

Heb je een versterker met HDMI die overweg kan met PCM 5.1 dan is momenteel de PS3 de beste keuze.

Wil je echter toch nu al Blu Rays kijken, maar geen PS3 kopen, neem dan de Samsung BD-P1400. Dat is momenteel de goedkoopste speler. Het enige wat je dan mist is dts-HD-MA, de speler zal dan de core dts track afspelen. Kijk eens in de winkel naar de films die je wilt gaan kijken, wellicht hebben die niet eens een dts-HD-MA track. En je weet in ieder geval dat als je in de toekomst een versterker koopt die wel met de nieuwe audio formaten overweg kan, je als nog naar de dts-HD-MA tracks kunt gaan luisteren.

Heb je een versterker die overweg kan met de nieuwe audio formaten (of ben je toch van plan er binnenkort eentje te kopen) dan is de Samsung BD-P1400/1500 of de Panasonic DMP-BD30 momenteel de beste keuze.

Het is hoe dan ook jammer dat de keuze momenteel zo moeilijk is vanwege het wel/niet ondersteunen van al die geluidsformaten.

Reg. datum: 17 juni 2000

Een ernstig mankement aan de PS3 blijft het ontbreken van IR.Dit geldt met name als je een universal RC hebt.

Top op heden heb ik ook geen echte "out of the store" aanvullingen gezien.
Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
Carel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:19:
Een ernstig mankement aan de PS3 blijft het ontbreken van IR.Dit geldt met name als je een universal RC hebt.

http://www.amazon.com/Pla...Wave-Remote/dp/B000R5H7KE

... look closer
Reg. datum: 11 juni 2001

quote:
Carel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:19:

http://ir2bt.com/

Beter laat dan nooit.

Reg. datum: 17 juni 2000

quote:
Hmm dat ziet er wel interessant uit.

@ Maradonna, ik wil natuurlijk niet nog meer RC's ;)
sinds 2001
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
Boushh schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:58:
Ondersteund je receiver wel HDMI maar niet de nieuwe geluidsformaten, dan is de PS3 de beste keuze (deze kan namelijk alle nieuwe formaten intern decoderen, iets wat standalone spelers momenteel niet kunnen).
Correct me if i'm wrong, maar de nieuwe geluidsformaten zijn backwards compatible. Een receiver die AC3 en/of DTS aankan, kan de nieuwe formaten ook weergeven, alleen niet in de volledige kwaliteit (voor zover je dat überhaubt kan horen), en wellicht niet hetzelfde aantal kanalen.

Nikon D80 | Nikon 18-70 3.5-4.5 | 50 1.8 | Tokina 12-24 4 | 100 2.8 macro | SB-600 lampje

Reg. datum: 02 februari 2007

De PS3 schaalt mijn DVD's prima op. Het kan natuurlijk wel iets beter zoals sommigen hier zeggen, maar ik denk dat het upscalen geen issue is.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
robvanpraat schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:21:
Wat zijn de consequenties van een HD-reay scherm? Mijn lcd ondersteund helaas geen full HD, maar slechts 1080i.

Uit een ander (oud) topic maakte ik op dat de PS3 dan als 1080i de signalen zal uitsturen waarna de tv het naar de native resolutie van de tv zal scalen (oftewel, 1368x768=ongeveer 720p). Nou heb ik het gevoel (naar aanleiding van wat interlaced filmpjes op m'n pc) dat interlaced vrijwel altijd (vooral bij bewegingen) lelijker is dan progressive. Ga ik op mijn scherm zien dat de input 1080i is ipv 720p? Of lijkt het gewoon of ik naar een 720p film zit te kijken?

Zijn er al mensen die ervaring hebben met een bluray op een HD ready scherm?

Thanks
Ik heb een ps3 op een 50 inch Panasonic hdready plasma en het beeld is fenomenaal! Laatst the fantastic4 gekeken en je weet niet wat je ziet. Zelfs 2001 a Space Odyssey zag er geweldig uit.

Ik ga regelmatig een beetje rondneuzen in tv winkels en ik heb nog nooit een full hd gezien met een beter beeld.
Ook de xbox360 games en hd-dvd's zien er geweldig uit. Met gamen vind ik de xbox360 helemaal geweldig, maar voor hd films kijken is de ps3 helemaal top. De ps3 is totaal geruisloos!

(mijn plasma heeft ook n 1366x768, maar accepteert een 1080p input en downscaled dit dan)

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

HUUREENPROJECTOR.COM

hoi, kan iemand bevestigen of de PS3 24p content (wat blue ray dus is) weergeeft zonder 2:3 pull down, dus zonder jugger? op welke refresh rate geeft de PS3 24p content weer?....alvast bedankt

info@huureenprojector.com

Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
Carel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:49:
[...]

Hmm dat ziet er wel interessant uit.

@ Maradonna, ik wil natuurlijk niet nog meer RC's ;)
Misschien toch nog eens wat beter kijken? Dit is een usb module die je IR kunt bedienen, ook met je Harmony (zie user review). Hij kost ook maar een fractie van dat andere ding, dat bovendien uitverkocht is.

/Edit
De verzendkosten lopen mij te hoog op. Amazon.co.uk heeft een vergelijkbaar ding: Logic 3 PS3 Blu-Ray Dvd Remote Control. Er zijn nog andere, maar die worden alleen in de UK verzonden.

drfruit wijzigde dit bericht 02-06-2008 22:54 (18%)

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

quote:
E-rikootje schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:04:
hoi, kan iemand bevestigen of de PS3 24p content (wat blue ray dus is) weergeeft zonder 2:3 pull down, dus zonder jugger? op welke refresh rate geeft de PS3 24p content weer?....alvast bedankt
De PS3 geeft het 1 op 1 door, 24Hz dus, als je hem zo instelt.

PS. Het is 3:2 pulldown waar over het algemeen naar gerefereerd wordt, en judder. ;)

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

HUUREENPROJECTOR.COM

quote:
Hillie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:51:
[...]

De PS3 geeft het 1 op 1 door, 24Hz dus, als je hem zo instelt.

PS. Het is 3:2 pulldown waar over het algemeen naar gerefereerd wordt, en judder. ;)
3:2 of 2:3 jah, judder is judder in beide gevallen :)

maar ok, deze ps3 is gelijk een ideale Blue Ray speler indien je ook nog eens een hd-tv hebt die juddervrij 24p kan weergeven, zoals de nieuwe panasonics

dus kan je zeggen: ps3 + 1 van de nieuwe pana's = correcte 24p weergave? (en mss zelfs perfecte 24p weergave?)

info@huureenprojector.com

Reg. datum: 13 september 2005

Ben opzich wel in de markt voor een spelertje en heb mijn gedachten nog steeds op de samsung p1500 gezet. Eind dit jaar firmware update tot 2.0. De prijs van 289 euro is ongeveer z'n 200 euro goedkoper dan een ps3 en verder is een dedicated speler stiller dan een ps3??
Want hoeveel db produceert een ps3 ongeveer bij afspelen. Is dit hinderlijk en is het meetbaar ten opzichte van dedicated spelers? Dit is voor mij best een interessant punt aangezien de speler vrij komt te staan, waardoor geluid evt hinderlijk kan zijn. En moet ik me verder nog zorgen maken over eventuele goede of slechte video weergave van de ps3/p1500 ?

quote:
ksi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:15:
Ben opzich wel in de markt voor een spelertje en heb mijn gedachten nog steeds op de samsung p1500 gezet. Eind dit jaar firmware update tot 2.0. De prijs van 289 euro is ongeveer z'n 200 euro goedkoper dan een ps3
PS3 kost 399 euro. Prijsverschil is dus 100 euro. Daarvoor krijg je wel een gamesconsole annex mediacenter erbij.
quote:
en verder is een dedicated speler stiller dan een ps3??
Een dedicated speler kan stiller zijn. Er zijn ook losse spelers met een fan. Overigens is de 40GB PS3 behoorlijk stil van zichzelf maar ik kan me voorstellen als je hem enkel en alleen voor Blu-Ray wil gebruiken dat zelfs het kleinste zuchtje te veel kan zijn.
quote:
Want hoeveel db produceert een ps3 ongeveer bij afspelen. Is dit hinderlijk en is het meetbaar ten opzichte van dedicated spelers? Dit is voor mij best een interessant punt aangezien de speler vrij komt te staan, waardoor geluid evt hinderlijk kan zijn. En moet ik me verder nog zorgen maken over eventuele goede of slechte video weergave van de ps3/p1500 ?
PS3 heeft een puik beeld. Ik kan niks zeggen over de Samsung.

Tyros2 fan

Heb een week de Philips BDP-7100 in huis gehad. Speelde blu-ray disks keurig af, maar deed een minuut over 't herkennen van de disks en dan deden alle menu's 't ook nog 's niet. Kosten: 499 Euro. Teruggebracht en daarvoor in de plaats een PS3 met de afstandbediening gekocht. Hield zelfs nog een paar tientjes over.

Beeldkwaliteit lijkt beter, snelheid van inlezen van de disks is veel beter, alle extra's zijn er nu wel. Kortom: Geen spijt! Gamen zal ik er niet veel op doen, maar als media speler is ie ook niet te versmaden. Ok, 't kost een beetje meer stroom, maar da's te overzien.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Reg. datum: 28 maart 2005

De stand alone speler van Sony, de BDP-S300 kost nu 244 Euro bij de Mediamarkt. Verder krijg je via Sony er nog eens 4 gratis BR films bij. Dan is dit toch wel interessant t.o.v. de PS3.

Thermaltake SwordM, Striker II, 2 x 8800 GT, Scythe Mugen, Zalman VF1000

quote:
onzichtbaar schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:22:
De stand alone speler van Sony, de BDP-S300 kost nu 244 Euro bij de Mediamarkt. Verder krijg je via Sony er nog eens 4 gratis BR films bij. Dan is dit toch wel interessant t.o.v. de PS3.
Maar ik kan in de specs niets vinden over profile 1.1/2.0. De speler kan ook niet
Dolby TrueHD decoderen, dus dat moet je versterker doen.

Reg. datum: 13 september 2005

2 jaar geleden is/was de keus iets lastiger dan tegenwoordig.
Toen waren de specs en alles nog om je tanden bij af te likken van de ps3. Nu is het een ander verhaal en als je een goede pc hebt staan overtreft deze de ps3 met een grote stap. Vooral de anti aliasing en resolutie (mits full HD televisie) komt de ps3 niet in de buurt van de computer.
Misschiens is het dan alleen nog de moeite waard voor de exclusieve games voor op de ps3. Maar naast GTA IV die hoogstwaarschijnlijk gewoon naar de pc komt interesseert mij dat vrij weinig.

Als je die computer nou ook nog aangesloten hebt op je televisie dan is toch die 100-150 euro die de ps3 meer kost mij niet het geld waard. Ook al heb je dan alleen maar met de een standalone speler dat hij 'alleen maar' bluraytjes afspeelt.

Reg. datum: 17 april 2003

Ik heb een vraagje, ik ga de onkyo 606 aanschaffen die Dolby HD en DTS HD ondersteund. Hoeft je blu ray speler deze dan niet te ondersteunen, of moet beide apparaten dit ondersteunen?

AMD XP 3000+@2200 (10x220) >><< Twinmoss PC3200 2x256mb (2,5|3|3|7) >><< ASUS A7N8X Rev 2 >><< Club 3d ATI 9700 PRO@360.0/342.0 >><< Lian Li 6070A >><< Termaltake vulcano 11+ (35ºC idle/45ºC stre

Iets wat ik me nog afvraag.

De ps3 kan geluid alleen via hdmi, optisch en av multi afgeven.
Mijn, oudere, home cinema set heeft alleen een geluid in met tulpstekkers of een scart.

Het is dan toch ook mogelijk om het geluid via de hdmi naar de tv te sturen en via de scart van de tv dan naar het home cinema systeem.

Heb je dan nog steeds een 5.1 geluid of kan een tv ( pana 46pz80 ) dat niet doorsturen?

Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
ksi schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:03:
Toen waren de specs en alles nog om je tanden bij af te likken van de ps3. Nu is het een ander verhaal en als je een goede pc hebt staan overtreft deze de ps3 met een grote stap. Vooral de anti aliasing en resolutie (mits full HD televisie) komt de ps3 niet in de buurt van de computer.
Misschiens is het dan alleen nog de moeite waard voor de exclusieve games voor op de ps3. Maar naast GTA IV die hoogstwaarschijnlijk gewoon naar de pc komt interesseert mij dat vrij weinig.

Als je die computer nou ook nog aangesloten hebt op je televisie dan is toch die 100-150 euro die de ps3 meer kost mij niet het geld waard. Ook al heb je dan alleen maar met de een standalone speler dat hij 'alleen maar' bluraytjes afspeelt.
Wat jij stelt is allemaal waar, maar we hebben het hier sec over de PS3 als blu-rayspeler en niet als game machine. In dat opzicht is de PS3 nog steeds een sterke keus, hoewel de concurrentie nu toch met regelmaat onder de prijs gaat duiken, dus dat argument valt weg.

Je PC op TV aansluiten is een oplossing maar een PC die BR speelt heb je niet voor de prijs van een PS3.

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

room with a moose!

quote:
Sevenhunt schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:01:
Iets wat ik me nog afvraag.

De ps3 kan geluid alleen via hdmi, optisch en av multi afgeven.
Mijn, oudere, home cinema set heeft alleen een geluid in met tulpstekkers of een scart.

Het is dan toch ook mogelijk om het geluid via de hdmi naar de tv te sturen en via de scart van de tv dan naar het home cinema systeem.

Heb je dan nog steeds een 5.1 geluid of kan een tv ( pana 46pz80 ) dat niet doorsturen?
Hiermee zit ik ook nog...
Een pagina terug lees ik tevens:
quote:
Als je een oude surround set hebt en je receiver geen HDMI heeft maar wel een analoge 5.1 input, dan is een standalone altijd de beste keuze.
Mijn Dolby set heeft geen optische ingang, maar wel zo'n digitale tulp audio-in.
Verkrijg ik daarmee vanuit de PS3 nog steeds goed 5.1 geluid?
Mijn Dolby ondersteunt ProLogic, DTS, dus niet het allernieuwste ;)

Dit is dus 1 van mijn overwegingen voor de keus tussen een PS3 en een stand-alone BD player...
Het (5.1) geluid moet gewoon netjes zijn, hoeft geen high-end hifi te zijn.
De gamefunctie van de PS3 vind ik wel aardig, maar zal geen bergen spelletjes spelen.
En de DVD (upscaling) en BD moeten er goed uitzien!
Ik neig dan ook sterk naar de ps3.

@ Sevenhunt: Als je het via je tv laat lopen (heb zelf de 42pz80) krijg je volgens mij alleen 2.0 eruit.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
ksi schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:03:

Een goede videokaart voor in je pc, waarmee volgens jou de ps3 zou worden overtroffen (wat mij ernstig zou verbazen, aangezien de resolutie van een hdtv tot max 1920x1080 gaat in tegenstelling tot computermonitoren), kost al net zo veel als een hele ps3. En dan hebben we het nog niet over de nieuwste Blu-ray versie die bij de ps3 steeds wordt geupdate en al helemaal nog niet over het in de pc stoppen van een geluidskaart die hd surround (dts hd en dolby true hd) aankan.
Controller moet je ook bij die pc kopen, want met een toetsenbord kan echt niet.

Bovendien maakt die pc dan een bak herrie waar je u tegen zegt. De ps3 is geruisloos. Ik moet gewoon naar t lampje kijken of die wel aanstaat. De beeldkwaliteit is overigens adembenemend van de ps3.
Blij dat ik toen gestopt ben met gamen op de pc :)

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: