Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 18 mei 2008
Ik zou er eerder blij mee zijn wanneer niet jan en alleman mijn collega is, maar dan men toch enigszins kritisch blijft kijken wie er binnen komt.
Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius
quote:JAHRASTAFARI schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:52:
Ik hou deze thread al een tijd in de gaten, en wat me opvalt is dat Capgemini in mijn ogen toch een erg minimale werkgever is, of vergis ik mij daarin?
Ik bedoel:
- lage lonen
- 14 (!) of 15 inch IBM laptops
- zeer kritisch qua aannameprocedure
- leasebakken in de absolute onderklasse
Waarom zou je bij deze werkgever willen werken?
- Ontzettend veel opleidingsmogelijkheden (je wordt geacht opleidingen te volgen ieder jaar)
- Een uiterst prettige bonus die weer in december er aankomt
- Een hele hoge focus op de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker. Je krijgt ook een zogenaamde p-manager die je hierin helpt/ begeleid etc
- Vanwege de hoge flexibiliteit die er is, veel zaken zijn vastgelegd in richtlijnen, de keuze om ervan af te wijken is er nagenoeg altijd en wordt ook gebruikt.
- Je iedere auto kan rijden die je wil (mits je er genoeg geld voor hebt, geen verplichte keuze in het type auto dus). Nog sterker je kan je mobiliteitsvergoeding ook bruto laten uitkeren zodat je er zelf mee kan doen wat je wil.
A little shop of development horrors
LuNaTiC is wederom crew bij FOK!
Flipm0de wijzigde dit bericht 06-07-2008 14:45 (5%)
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Wat een kortzichtige mening...quote:JAHRASTAFARI schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:52:
Ik hou deze thread al een tijd in de gaten, en wat me opvalt is dat Capgemini in mijn ogen toch een erg minimale werkgever is, of vergis ik mij daarin?
Ik bedoel:
- lage lonen
Ik begin straks ook bij Capgemini (1-8) (D75) (als YP, Java software engineer...) en heb gekozen voor Capgemini vanwege de volgende zaken:
-Opleidingen, heel veel
-Afwisseling
-Uitdagende klanten
-Internationaal perspectief
-Diepgaande kennis
-Positief imago
Daarbij komen dan nog prima arbeidsvoorwaarden. Zowel primair als secundair is het echt niet slecht. Ok, je kan bij een kleiner bedrijf altijd meer verdienen. Maar bij Capgemini verdien je op de lange termijn (vermoedelijk) weer beter.
Ik vond dit zelfs zo zwaar tellen dat ik mijn financiele achteruitgang (door te switchen van werkgever) geaccepteerd heb.
Trouwens...
Wat denk je van de volgende zaken:
-Premievrij pensioen tot een bepaalde drempel
-Cafetaria model
-Onbeperkte privé-kilometers voor je auto
-Geen afbetalingsregeling voor je opleidingen
-etc.
Gaat het nou echt om het rijden van de dikste wagen of het grootste loon?
En dan nog iets: kritische selectie aan de poort niet goed? Ik vind dat juist heel positief, ik hoef echt niet iedereen als collega. Ik vind het juist prettig dat je weet dat iedereen een bepaalde mate van intelligentie heeft. Dat schept een klimaat waar ik mij prettig in voel. Dus nee, laat die selectie maar bestaan. Dat houdt mensen die je niet wilt buiten de deur.
Komt bij: ik vond de tests ed. echt eenvoudig.
Reg. datum: 04 maart 2006
Morgen begin ik mijn eerste echte werkdag in Heerlen. Ik heb reeds enkele aanbiedingen voor opdrachten dus die zal ik morgen verder gaan uitdiepen.
De opmerking van Door: JAHRASTAFARI vind ik zeer kort door de bocht. Je heb buiten Cap geen goede indruk van de voorwaarden die bij Cap gelden. Dus kun je ook niet stellen dat de concurrenten meer bieden.
Om je punten maar eens te weerleggen:
- lage lonen
De lonen zijn vergelijkbaar met de overige grote detacheerders. Als je puur naar het bruto-salaris kijkt zie je natuurlijk kleine verschillen, maar onder de streep valt het Capgemini salaris vaak hoger uit! (100% pensioen, vergoedingen, etc)
Ik begrijp je even niet, is dit een nadeel?! De laptops zijn gloednieuw en worden geleverd met Vista. Ik ben al lang blij dat ik niet een 17inch laptop hoef mee te zeulen, die 1 uur met de accu meegaat. De latops zijn prima voor de werkzaamheden die je zou gaan doen.
Niet meer dan normaal. Als je een hoop tijd en geld in een werknemer gaat investeren, wil je natuurlijk weten wat voor een vlees je in de kuip hebt.
Ik kan me wel voorstellen dat het mensen afschrikt omdat ze bang zijn dat ze het niet gaan halen.
Absolute onderklasse? Ik ben toch echt benieuwd wie jouw bron is bij Capgemini. Ik rijd bijvoorbeeld een Opel Astra Business Edition Automaat op dit moment. Deze is gelijk aan mijn lease-budget. Dit model is absoluut niet de absolute onderklasse. Als jij dat wel zo ziet wil ik je adviseren om niet bij Cap te solliciteren, maar hopen dat de 26 miljoen op jouw lot valt...
Daarnaast kun je je flexsalaris inzetten om een duurdere leaseauto te gaan rijden. Ik ga bijvoorbeeld een Audi A3 Sportback Ambition bestellen zo gauw de proeftijd voorbij is. Dat kan allemaal bij Capgemini. Daarnaast stelt Capgemini geen eisen aan het model (cabrio, coupe, sport, jeep) of aan het type brandstof. Dat doen ze bij de conculega's wel.
Kortom, Capgemini is een bedrijf waar veel aandacht aan persoonlijke ontwikkeling van de medewerker besteed wordt. Er zijn tal van mogelijkheden om jezelf te verbeteren en te ontplooien.
En daarbij is Capgemini de meest succesvolle IT detacheerder van dit moment (naamsbekendheid, succesvolle trajecten, etc)
en wanneer begin je bij Capquote:JAHRASTAFARI schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:11:
Mooi om middels een provocerende post opeens veel meer info te krijgen...![]()
Reg. datum: 29 juni 2006
Reg. datum: 02 juni 2008
Ik wist niet dat er morgenavond informatieavond is.quote:technoaddict schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:17:
Nog meer mensen die morgen naar de informatie avond gaan op Papendorp?
Hoe laat?
Wanneer ga jij bij capgemini beginnen? ik pas per 1 september, maar ik heb nu wel tijd over.
Ik kom 1 aug in dienst bij Cap.
Reg. datum: 02 juni 2008
Van hoe laat tot hoe laat is het?
Ik ga er heen. Ik begin per 1-8.quote:technoaddict schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:17:
Nog meer mensen die morgen naar de informatie avond gaan op Papendorp?
Maar eigenlijk heb ik de formulieren waar het oa. om gaat al opgestuurd
Ik heb ook de meeste formulieren al ingevuld, maar dat wil niet zeggen dat je niet naar die informatie avond hoeft te gaan. Je kan meer met je flex dan je denk. Zelf denk ik er over een deel in mijn pensioen te stoppen iig.
Ik zie wel wat ik er mee doe... Eerst maar eens zien.quote:technoaddict schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:26:
Het is van 18:30 tot 20:30.
Ik heb ook de meeste formulieren al ingevuld, maar dat wil niet zeggen dat je niet naar die informatie avond hoeft te gaan. Je kan meer met je flex dan je denk. Zelf denk ik er over een deel in mijn pensioen te stoppen iig.
Extra pensioen denk ik nu nog niet echt aan. Ik bouw nu gewoon op wat ik in de normale regeling kan opbouwen en dan schakel ik op latere leeftijd wel een tandje bij.
Ben benieuwd naar wat ze morgen te vertellen hebben iig
Inderdaad leuke knuppelquote:JAHRASTAFARI schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:52:
Ik bedoel:
- lage lonen
Capgemini favoriete werkgever (bron: AG)
http://www.werkenbijcapgemini.com
Iemand die dit toevallig weet?quote:Flipm0de schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:45:
Hoe kan je het beste je reiskosten laten vergoeden? Ik ga eerst met de bus naar adam, dan de trein naar utrecht en vandaaruit met de bus naar papendorp. Zou ik dan al die kaartjes moeten opsparen en inleveren? En dus telkens in de bus een los kaartje moeten kopen? Want met een strippenkaart werkt het niet (kan je de kosten niet zien zeg maar)
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Reg. datum: 10 augustus 2001
gewoon even overleggen met je p-manager, die kan je hierop antwoord geven.quote:
Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!
Bij mijn huidige werkgever overhandigde ik gewoon de volle strippenkaarten + bon. Dit lijkt me ook wel logisch bij Cap eigenlijk.quote:
Zoek even in je favorieten op je laptop onder Capgemini PRM... Daar zie je een linkje naar ons 'Onkostendeclaratie systeem'quote:
Goede vraag.... voor mij dik 10 jaar terugquote:minze schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:01:
Hoe ziet de onboarding er eigenlijk uit?
Ik weet dat die erg gewijzigd is vergeleken met vorig jaar, maar in basis komt het erop dat je in een weekje erg goed kennis maakt met Cap en de omgeving waarin je komt te werken. Daarnaast worden er ook praktische zaken geregeld zoals je laptop, toegangspas en evt een auto. Het is met name een erg leuke week waarin je goed kennis maakt met Cap en met je collega's.quote:minze schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:01:
Hoe ziet de onboarding er eigenlijk uit?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last