Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
De EL-kroeg deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 49 50 51 52 last
Reageer Nieuw TopicJumpers zijn er niet; er is wel een serieele aansluiting te vinden bij de 80C251 maar die zou volgens de docs pas enabled worden zodra je daar dmv de afstandsbediening (die ik niet heb) de juiste instelling op het scherm (die ik er niet aan kan hangen) geselecteerd heb.
Edit: Hmm, misschien kan ik er op een gehackede manier wat mee... De JagASM lijkt een GM1601 te wezen, waarvan je de instellingen serieel of dmv een 2-wire protocol (wat ze volgens mij alleen om trademark-redenen geen i2c noemen) door kan sturen. Als ik uit kan vogelen wat die instellingen zijn, kan ik ze wel dmv een avr oid bitbangen... of desnoods de parallele poort.
Sprite_tm wijzigde dit bericht 04-07-2008 19:29 (30%)
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Simpele VFD-controller
Swieso is die verkoper wel een enorme prutser zeg
Ik vraag me ook af waarom er nog een externe uC op dat bordje zit, in principe zit er al een processor met wat GPIO's in de Genesis chip ingebouwd
DaWaN wijzigde dit bericht 04-07-2008 21:18 (19%)
Specs Desktop Specs Notebook Consoles: XBoX 360 Jasper - PSP - PS3 Auto: Daihatsu Charade 1,3i TX

De PIC poept gewoon een PWM-signaal uit met een steeds varierende dutycycle, waardoor de output min of meer sinusvormig wordt. Op dezelfde manier dus zoals DC-AC inverters werken. Daarna gaat het door een laagdoorlaatfilter om de PWM-frequentie eruit te halen en om het signaal wat meer richting een sinus te trekken. Daarna nog door een ontkoppelcondensator om de gelijkspanning te verwijderen en voila een sinus
heeft iederéén nou een domeinnaam van z'n nick tegenwoordig?
Als ik niet reageer moet je even een DM of e-mail sturen.
quote:ssj3gohan schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:58:
offtopic:
heeft iederéén nou een domeinnaam van z'n nick tegenwoordig?
Is daar wat mis mee?
Nu heb ik wel e.e.a. gevonden maar vanuit Amerika heb je bizarre verzendkosten + grotere kans dat je import heffing moet betalen.
Weet iemand een goede toko (buitenland is geen probleem) waar je die dingen voor een redelijke prijs kunt krijgen ?
Specs Desktop Specs Notebook Consoles: XBoX 360 Jasper - PSP - PS3 Auto: Daihatsu Charade 1,3i TX
hier dan naar pcb's en daar staan zequote:DaWaN schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:22:
Ik ben nog op zoek naar DIP adapters, ik heb hier nog wat SMD ic's die ik even makkelijk op standaard 2,54mm rommel print wil duwen.
Nu heb ik wel e.e.a. gevonden maar vanuit Amerika heb je bizarre verzendkosten + grotere kans dat je import heffing moet betalen.
Weet iemand een goede toko (buitenland is geen probleem) waar je die dingen voor een redelijke prijs kunt krijgen ?
"-Currents of less than 20 amps can be considered as leakage current"
Ik heb 8 pins MSOP naar DIP nodig, VOTI heeft die helaas nietquote:
Mijn 433 Mhz verzender doet vaag totdat ik eraan rommel. Dwz: ik krijg crap op mijn compoort als ik er met mijn vingers vanaf blijf, als ik eraan rommel krijg ik wel de goede waardes. Nu ben ik erachter dat als ik mijn vinger op de behuizing van mijn oscillator leg dat het dan goed gaat. Hoe los ik dit op? Ik heb geen condensatoren op de print zitten. Is het verstandig deze toe te voegen als ontkoppel condensatoren? En zo ja: waar/ hoe dan en welke waardes?
Ik heb een Atmega8 en dat 433 Mhz ding erop zitten als enige 2 boeiende IC's
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
100nF tussen vcc en gnd, zo dicht mogelijk bij de vcc pen.
100nF tussen Avcc en Agnd, zo dicht mogelijk bij de avcc pen
aangezien ik avcc en vcc aan elkaar knoop, en gnd Agnd ook, weet ik niet of dit extra helpt, maar kwaad kan het ook niet
daarnaast zet ik bij het kristal (mits van toepassing) 22pF vanaf beide pinnen naar de gnd.
PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
Ik ga die ontkoppel c-tjes eens proberen, thnx
Avcc en Agnd heb ik nog nooit aangesloten, dit is toch alleen voor de comperator en ADC?
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Das ook de bedoeling, dat je massa's (en vaak ook voedingsspanningen) aan elkaar hangen, maar dan wel op een specifiek punt, zodat je een "vuile" en "propere" voeding/massa hebt op hetzelfde potentiaal, maar je wel storingen en rommel uit de "vuile" kan weren van de "propere".quote:nick_haak schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:06:
...
aangezien ik avcc en vcc aan elkaar knoop, en gnd Agnd ook, weet ik niet of dit extra helpt, maar kwaad kan het ook niet
...
Massa's hangen vaak via een weerstandje aan elkaar (of gewoon een smal baantje), terwijl voedingen doorgaans via een onstoringsspoeltje (of uitgebreider filter) worden gekoppeld.
Heel interessant voor die zaken, als je erin geïnteresseerd bent, zijn datasheets van IC's waar gevoelige analoge signalen en digitale signalen samenkomen, bijvoorbeeld in ADC's en DAC's, of DVI receivers/transmitters. Daar zie je ook de correcte plaatsing van onstoringscondensatoren, zo dicht mogelijk bij de voedingspin, en tussen de te voeden IC en de voeding (nooit de voeding laten toekomen tussen de onstoringscondensator en de voedingspin van de IC).
Voor een simpele µC zal het vaak wel los lopen, maar je krijgt wel weer wat meer inzicht door.
naftebakje wijzigde dit bericht 11-07-2008 20:48 (4%)
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
bedankt

Dit is het ding in kwestie. Op de plaats rechtsonder zit normaal een DS1820.
• Als ik de DS1820 eruit sloop krijg ik netjes data op mijn draadloze ontvang station.
• Als de DS1820 erin zit en ik leg mijn vinger op de oscillator dan krijg ik netjes data
• Als de DS1820 erin zit en ik hou hem vast aan zijn zwarte behuizing dan krijg ik ook netjes data.
En toen snapte ik er vrij weinig meer van
Voor welke componenten kan ik nu het beste een 100nF condensator zetten tussen de GND en VCC? Voor zowel de Atmel, de DS1820 en de 433 Mhz verzend-module, of aleen bij de Atmel?
Hee vet, als ik de 2 voedingskabels vastpak dan heb ik opeens ook goeie ontvangst
Atlas wijzigde dit bericht 12-07-2008 14:12 (5%)
Heb je trouwens de condensatortjes van xx pF niet vergeten aan de 2 pinnen van het kristal?
Edit:
Zo heb je ook weeral geleerd dat je een condensator bentquote:Atlas schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:02:
...Hee vet, als ik de 2 voedingskabels vastpak dan heb ik opeens ook goeie ontvangst
naftebakje wijzigde dit bericht 12-07-2008 14:17 (28%)
• Er zit onder aan de print direct op de 2 pootjes van de atmel een 0u1 condensator.
• Dit is toch geen kristal maar een oscillator blok waarbij de 2 condensatoren van 22 pF niet nodig zijn?
Ik heb er nu ook 1 direct tussen VCC en GND gezet bij het blokjes linksboven, maar dit hielp ook niet.
Ik snap er echt geen zak meer van
real_FireFly wijzigde dit bericht 12-07-2008 15:10 (18%)
PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
Ik ben btw ook vrolijk met Atmels bezig: ik heb besloten dat ik mijn Xbox-controller (geen 360 dus) fantastisch vind, maar de drivers ervoor zuigen. Dingetje opengesloopt, originele controller (een ST-ding met mask-ROM erin
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Simpele VFD-controller
(deze theorie heb ik hard nodig om een kernbomdc/dc converter te ontwerpen.)
Als ik niet reageer moet je even een DM of e-mail sturen.
Reg. datum: 29 november 2004
Ik neem dan aan dat je een buck of boost converter gaat bouwen? Daarvoor zijn verschillende interessante websites te vinden, ik heb voor school een MPPT gebouwd, wat feitelijk een buck converter + speciale regel elektronica is. Zo te zien gaat het jou vooral om de regel kant van het verhaal... waar ik geen informatie over heb gevonden op internet. MPPT's zijn dan ook geen normale DCDC converters, maar DCDC converters om zonnepanelen op een accu aan te sluiten, en zo veel mogelijk vermogen uit de panelen te halen. Aangezien zonnepanelen zulke eigenaardige beestjes zijn, is er niemand die informatie verschaft over algoritmes enz enz. dus daar zit een eigen bedacht stukje control software in.quote:ssj3gohan schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:57:
Heeft iemand vakken in control theory/engineering gevolgd voor elektrodynamische systemen? Een paar steekwoorden: transfer function, eigenmodes, bode plot, nyquist diagram, zeroes, poles. Raadt iemand mij daar goede (evt. online beschikbare) boeken/dissertaties over aan? Ik heb al vakken gehad in control engineering in aerospace applications.
(deze theorie heb ik hard nodig om een kernbomdc/dc converter te ontwerpen.)
Deze website hebben we gebruikt voor de benodigde achtergrond informatie en theorie. http://powerelectronics.c...erter_design_demystified/
www.hanzesolarteam.nl
Beamer omgebouwd naar Xenon lamp |Dell Latitude X300 | P5N-MX, P4 3Ghz, 2048MB DDR2, Club3D 8600GT 256MB GDDR3
Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 49 50 51 52 last