Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Dell Inspiron 1720

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 januari 2008

quote:
markweb4871 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Ik heb zelf de bureaubladicoontjes op het kleinst moeten instellen omdat ze anders door de (lage) resolutie echt mega groot waren. Ik kon slechts 8 icoontjes kwijt van boven naar beneden. Volgens mij is het zelfs zo dat wanneer je een WUXGA scherm aanschaft deze alsnog op 1440*900 kunt instellen. Andersom natuurlijk niet!
je kán het wel op 1440x900 zetten.. maar ik denk dat de kwaliteit echt 3 keer niks is.. als ik mn 1440x900 schermpie een tikje lager zet dan ziet t er zo dof uit.. het is het beste om je aan de native res. te houde... ben ook genoodzaakt dat te doen...

Reg. datum: 23 januari 2008

Voor de geinteresseerden: ik heb een product review geschreven over mijn 1720.

Reg. datum: 12 oktober 2006

Zo ik had vandaag eindelijk mijn laptopje binnen, ik werd na een kwartier al gek van vista.
Dus dat heb ik er afgepleurt nieuw windows xp cdje gemaakt met drivers voor ahci.

Oke maar nu heb ik dus een probleem, Ik was bezig met de setup voor windows er verschenen allemaal drivers die mijn niks zeggen.

Een fat disk van 118 mb en een fat32 schijf van 2,5 gig die media direct heet,
Ik wist niet wat dit waren dus ik heb ze laten staan maar ik heb de c partitie verwijdert en deze op 40 gig gezet in plaats van 140, Nu wil ik die 100 gig een partitie van maken maar in de disk mananger van windows is de optie niet clickbaar.

Iemand enig idee waarom en wat die andere drivers zijn?

Thanks

Met die Media Direct partitie kun je de laptop in een soort media player modus opstarten (door op het "huisknopje" te drukken i.p.v. de aan/uit knop. Er wordt dan een soort light-versie van het OS geladen waarin je alleen media playerachtige dingen kunt doen (muziek spelen, fimpjes en foto's kijken). Als je Media Direct niet wilt gebruiken, kun je deze partitie gewoon wissen.

Als het goed is, heeft de disk al vier primaire partities: de Dell utility partitie, de mediadirect partitie, een restore partitie (van waaruit je het systeem opnieuw kunt installeren in de begintoestand) en de Vista C: partitie. Je kunt maar maximaal vier primaire partities per disk hebben, dus daarom kun je geen nieuwe partities aanmaken. Je zult dus een of meer van de oorspronkelijke partities moeten wissen, voordat je nieuwe kunt maken.

aap wijzigde dit bericht 19-06-2008 10:18 (8%)

!Dolf is rechtvaardig!

quote:
aap schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:03:
Met die Media Direct partitie kun je de laptop in een soort media player modus opstarten (door op het "huisknopje" te drukken i.p.v. de aan/uit knop. Er wordt dan een soort light-versie van het OS geladen waarin je alleen media playerachtige dingen kunt doen (muziek spelen, fimpjes en foto's kijken). Als je Media Direct niet wilt gebruiken, kun je deze partitie gewoon wissen.

Als het goed is, heeft de disk al vier primaire partities: de Dell utility partitie, de mediadirect partitie, een restore partitie (van waaruit je het systeem opnieuw kunt installeren in de begintoestand) en de Vista C: partitie. Je kunt maar maximaal vier primaire partities per disk hebben, dus daarom kun je geen nieuwe partities aanmaken. Je zult dus een of meer van de oorspronkelijke partities moeten wissen, voordat je nieuwe kunt maken.
Als je via Media Direct een dvdtje gaat kijken gaat je batterij dan (veel) langer mee dan als je het in XP/Vista zou doen? Dan wil ik me nog wel eens verdiepen in MD.

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

Ik heb er geen ervaring mee (heb dat MD een keer opgestart om te zien wat het was), maar het lijkt me vrij sterk dat de batterijen significant langer mee zouden gaan in MD dan in Windows. Je beeldscherm moet toch aan, je harddisk moet draaien en de processor moet processen.

Maar je proccessor zou op een veel lager pitje hoeve draaien.

Oke we gaan verder met vragen stellen ;)

Als ik mijn laptop dicht klap blijft hij aan, Is dit normaal voor 1720's of mis ik drivers ofzo (lijkt me sterk).
als hij het niet heb ga ik zelf wel ff een programmatjuh schrijven die hem uitzet moet alleen nog ff goeie trigger verzinnen zit nu aan webcam te denken.

En mijn laaste probleem :P Het is mij gelukt om de boot partitie van e (recovery) naar c te krijgen,
Nu heb ik de recovery partitie weg gegooit en ik heb nog 100 gig unpartitioned maar het vage is dat ik een partie van 10 kan maken een partie 100 maar niet van 110 -.- Ik dacht eerst ik gebruik partition magic wel maar die wil niet starten vanwege die 100 mb diagnostics partitie (ik dacht ik laat em wel staan tis maar 100 mb en kan ooit nog wel eens handig zijn).

Thanks voor de hulp mannen (en mischien vrouwen)

Ik kan het nergens vinden op de site van dell zelf.. maar ik wil graag een kabel voor naar de TV toe..

Ik heb een gewone tv, geen LCD of wat dan ook. :) Welke moet ik dan hebben

!Dolf is rechtvaardig!

Een gewone S-Video kabel zou het moeten doen, moet je wel ff kijken hoeveel pins aansluiting je tv/laptop hebben :).

quote:
Scale schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:36:
Als ik mijn laptop dicht klap blijft hij aan, Is dit normaal voor 1720's of mis ik drivers ofzo (lijkt me sterk).
als hij het niet heb ga ik zelf wel ff een programmatjuh schrijven die hem uitzet moet alleen nog ff goeie trigger verzinnen zit nu aan webcam te denken.
In Vista kun je onder energiebeheer o.i.d. instellen wat het gedrag is bij het sluiten van de klep. Bij mij was de default dat hij in hibernate stand ging, maar ik heb daar sleep mode van gemaakt. Je kunt zelfs instellen dat ie wat anders doet afhankelijk van of je op netstroom of de accu werkt.
quote:
En mijn laaste probleem :P Het is mij gelukt om de boot partitie van e (recovery) naar c te krijgen,
Nu heb ik de recovery partitie weg gegooit en ik heb nog 100 gig unpartitioned maar het vage is dat ik een partie van 10 kan maken een partie 100 maar niet van 110 -.- Ik dacht eerst ik gebruik partition magic wel maar die wil niet starten vanwege die 100 mb diagnostics partitie (ik dacht ik laat em wel staan tis maar 100 mb en kan ooit nog wel eens handig zijn).
Ik weet het niet, maar ik doe een gokje: kan het zo zijn dat je alleen een partitie kunt maken van aaneengesloten sectoren op de HD? Als je eerste vier partities had en je verwijderd de 4e, dan kun je misschien niet de 2e uitbreiden met de ruimte van de 4e, omdat de 3e er nog tussen zit?

Nouja die partitie ben ik nog niet helemaal uit wel de klep,
Ik wil niet dat hij standby / hibernate gaat maar alleen het scherm uit (dit is eigenlijk default)

Maar dit heb je alleen als je de DELL nvidia drivers gebruik, Ik heb daarin tegen gewoon de nieuwste drivers gedownload met een INF filetje zodat hij mijn videokaart ziet.

Maar hier door krijg je video kaart niet door dat je klep dit is en dat het beeld uit moet,
Nu heb ik in power management ingestelt dat hij als ik me plek dicht doe dat hij in standby moet gaan (gebruik ik niet), En in c# een programma geschreven dat als mijn pc in standby wil gaan dat hij dit moet annuleren en het beeld uit moet zetten (en iedere toest / muis beweging gaat het beeld gewoon weer aan).

Ik heb nog 1 vraagje voor je ik beloof dat het de laaste zal zijn,
De WIFI switch links op je laptop heb ik quickset voor geinstallert maar ik dacht dat dit de WIFI aan en uit zou zetten maar hij gaat alle draadloze netwerken zoeken en dat wil ik eigenlijk helemaal niet.

Is dit te veranderen of moet ik het er zelf in gaan stampen met een trucje hier en daar?

quote:
Scale schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:32:
Nouja die partitie ben ik nog niet helemaal uit wel de klep,
Ik wil niet dat hij standby / hibernate gaat maar alleen het scherm uit (dit is eigenlijk default)

Maar dit heb je alleen als je de DELL nvidia drivers gebruik, Ik heb daarin tegen gewoon de nieuwste drivers gedownload met een INF filetje zodat hij mijn videokaart ziet.

Maar hier door krijg je video kaart niet door dat je klep dit is en dat het beeld uit moet,
Nu heb ik in power management ingestelt dat hij als ik me plek dicht doe dat hij in standby moet gaan (gebruik ik niet), En in c# een programma geschreven dat als mijn pc in standby wil gaan dat hij dit moet annuleren en het beeld uit moet zetten (en iedere toest / muis beweging gaat het beeld gewoon weer aan).
Ik heb met windows-update nieuwe nvidia-drivers geinstalleerd; misschien dat ik dan daar ook die "Scherm-uit" functionaliteit kwijtgreaakt ben. Ik wist niet dat dit met de Dell drivers kon.

Wat ik vervelend vind aan de klep: als ik Windows afsluit en terwijl hij aan het afsluiten is de klep dicht doe, dan gaat hij in sleep mode. Zet ik hem dan weer aan, dan gaat hij dus verder met afsluiten. Als er iemand een truukje weet om hem niet in sleep mode te laten gaan tijdens het afsluiten, dan houd ik mij aanbevolen.
quote:
Ik heb nog 1 vraagje voor je ik beloof dat het de laaste zal zijn,
De WIFI switch links op je laptop heb ik quickset voor geinstallert maar ik dacht dat dit de WIFI aan en uit zou zetten maar hij gaat alle draadloze netwerken zoeken en dat wil ik eigenlijk helemaal niet.

Is dit te veranderen of moet ik het er zelf in gaan stampen met een trucje hier en daar?
Dat schakelaartje heeft toch drie standen? Naar achteren is Wifi en Bluetooth uit, in het midden is Wifi/Bluetooth aan en naar voren trekken (knopje schiet dan weer terug naar de middenpositie) is een Wifi-scanner programmaatje opstarten. Dus het klinkt alsof je het knopje een standje te ver probeert te klikken.

Ahaha oke geweldig :P ik heb em nog nooit geprobeert naar achter te doen :P alleen het terug klikken :) (ik dacht gewoon dat hij niet naar achtere kon)

En voor dat afsluit probeert kan ik in theory wel een programma maken, maar dat programma word dan ook afgesloten natuurlijk :P

het probleem met de partities komt omdat het van tevoren bepaalde PRIMAIRE partities zijn.. je zou ze eerst BEIDE moeten verwijderen (maak image van je schijf) en dan moeten samenvoegen (of gewoon helemaal verwijderen en een nieuwe maken) en dan je backup terugzetten.. vind het wel irritant van dell dat ze het zo hebben gedaan dat je niet nog extra partities kunt aanmaken.. maarja..

edit:
met beide bedoel ikde C en D

Prewien wijzigde dit bericht 20-06-2008 18:55 (4%)

Reg. datum: 13 december 2007

Scale, als je Acronis Disk Director Suite gebruikt, dan kan je dat wel.

Reg. datum: 01 januari 2008

Beste mensen,

Ik heb gisteren mijn Inspiron 1720 gehad, en zoals iemand hier al eerder zij, je word helemaal gek van vista. Dus het eerste wat ik heb geprobeerd te doen is xp erop te gooien. Alleen krijg ik tijdens de installatie het volgende te zien:

"Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan.

Druk op F3 om Setup af te sluiten."

Na heel veel poging heb ik het maar opgegeven, en wilde Vista er weer op gooien. Alleen krijg op het moment dat de installatie wil afronden, dat ie blijft haken. Dus helemaal geen activiteit meer.

@Scale: Ik zag dat jij er xp op had gezet. Ik heb van diverse mensen te horen gekregen dat ik voor de raid-drivers nodig heb. Hoe is jouw ervaring. Had jij die ook nodig, en wat heb je precies gedaan om hem aan de praat te krijgen?

@jabir_a

pak een losse diskettestation (ik weet niet of een usb stickie werkt) en pak het volgende bestandje uit en zet m op een diskette (als je nog weet wat een diskette is :P )

http://support.euro.dell....ibid=41&fileid=205611

je kunt ook je eigen xp cdtje maken... ik weet alleen niet met welk programma t moest..

het maakt trouwens niet zo heel veel uit welke je kiest in het lijstje.. ik had de 2de gekozen toen hij drivers vroeg

Prewien wijzigde dit bericht 25-06-2008 10:09 (10%)

!Dolf is rechtvaardig!

Windows XP Bootable DVD er in, schijven formatteren en XP installeren. Zo heb ik het gewoon gedaan, heb jij wel de schijf geformatteerd?

quote:
Jabir_A schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:57:
@Scale: Ik zag dat jij er xp op had gezet. Ik heb van diverse mensen te horen gekregen dat ik voor de raid-drivers nodig heb. Hoe is jouw ervaring. Had jij die ook nodig, en wat heb je precies gedaan om hem aan de praat te krijgen?
Ik heb geen ervaring met XP installeren op de 1720, maar RAID drivers heb je in ieder geval niet nodig. De laptop ondersteunt überhaupt geen RAID.

Als eerst hartstikke bedankt voor de snelle replay..!!

@Prewien: Wat jij omschrijft snap ik niet helemaal. Moet ik dit tijdens de installatie doen of niet? Wat ik heb geprobeerd is tijden de installatie "F6" indrukken, en op een gegeven moment gaat ie naar de drivers vragen, alleen kan die alleen via de diskette station ingeven, het is laptop dus dat gaat niet helaas. Ik heb een poging gedaan om een windows xp cd te slipstreamen, maar dit is niet gelukt helaas..

@MrVegeta: Jij hebt het over een windows xp dvd? Loop ik achter of is er heel wat veranderd. Ik heb gewoon een windows xp cd. Ik kom niet eens tot de schijven sectie, laat staan formatteren.

@aap: Oke bedankt. Scale die had het over ahci. Alleen heeft hij dit verder niet toegelicht. Kun jij mij daar meer over vertellen?

!Dolf is rechtvaardig!

quote:
Jabir_A schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:19:
@MrVegeta: Jij hebt het over een windows xp dvd? Loop ik achter of is er heel wat veranderd. Ik heb gewoon een windows xp cd. Ik kom niet eens tot de schijven sectie, laat staan formatteren.
Cd/DVD, maakt niet uit zolang die maar bootable is, wat in jou geval wel zo is. Raar dat je niet in een formatteer scherm oid komt. Misschien kan je een andere XP installatie lenen en kijken hoe het daarmee zit.

Ik heb een orgineel XP home edition nog liggen hier. Daar krijg ik precies hetzelfde berichtje te zien. Ik heb ook windows 2000 erop geprobeerd te zetten. Dit heeft ook niet mogen baten.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat slipstreamen gaat? Dan heb ik het voornamelijk over het integreren van de drivers die tijden de installatie worden geladen.

-Update- Laat maar zitten mensen. Bedankt voor het meedenken, Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb in de bios de HD van AHCI naar ATA gezet. Nou ziet xp de schijfjes wel en ben ik nu vrolijk xp aan het instaleren :*)

Jabir_A wijzigde dit bericht 25-06-2008 10:58 (41%)
Reden: oplossing gevonden

Reg. datum: 04 juni 2005

Net de Inspirion 1720 besteld met de 10 + 5 % korting coupons.

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5750 (2.0 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache), Legitieme Windows Vista, Nvidia 8600M GT. 3 GB DDR II en dit voor ¤680 euro :D

Alleen zou ik graag willen weten of Dell nu tegenwoordig de nieuwe windows vista apple look ook op deze laptop vooraf installeert of is dit alleen voor de studio 15 gedaan?

Op zich geen ramp maar het zou wel wat handiger zijn natuurlijk :) kan niet wachten tot ik het in huis heb.

En tot die tijd wachten :)

P.s. hoe zit het met de scherm kwaliteiten bij een Inspiron als ik er eentje neem met Truelife tm?

Achillias wijzigde dit bericht 04-07-2008 01:04 (18%)

Reg. datum: 04 juni 2005

Topic interesse sterft langzaam af :|

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: