"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.
Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 30
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 15 juni 2000
Wat kan ik nog meer proberen en waar zou het aan kunnen liggen? Kapotte videokaart wellicht?
Als er wijzigingen in de firmware komen lijkt het me niet dat ze 2.40 opnieuw gaan releasen? Ze zullen er eerder een getalletje bij doen 2.41 lijkt me dan de beste optiequote:Tankbuster schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:03:
Komt er binnenkort een "check" Firmware ofzo voor diegene die al 2.40 hadden?
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Reg. datum: 12 juli 2007
Reg. datum: 28 juni 2003
Ik weet niet in hoeverre dit waar is, aangezien de vorige updates ook allemaal goed zijn gegaan. Misschien is het een goed excuus voor Sony om het foutje te verklaren om problemen te voorkomen, ze schuiven de schuld nu immers een beetje af. Maar gelukkig heb ik er geen last van, want ik heb hem wel heel binnen gekregen, althans, mijn ps3 draait nog steeds op 2.40.quote:1shot1kill schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:03:
Het probleem lag niet bij de firmware maar dat hij niet compleet aankwam bij sommige mensen en dus corrupt was, daarvoor hoef je geen nieuwe versie te maken.
Reg. datum: 10 december 2007
Misschien is 2.40 wel de meest gewilde update en wilde iedereen die gelijk binnen hebben, en wilden meerdere mensen dit gelijk doen waardoor de servers overbelast werden? Met als gevolg dat pakketjes niet goed binnen kwamen op sommige PS3'squote:robvanpraat schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:42:
[...]
Ik weet niet in hoeverre dit waar is, aangezien de vorige updates ook allemaal goed zijn gegaan. Misschien is het een goed excuus voor Sony om het foutje te verklaren om problemen te voorkomen, ze schuiven de schuld nu immers een beetje af. Maar gelukkig heb ik er geen last van, want ik heb hem wel heel binnen gekregen, althans, mijn ps3 draait nog steeds op 2.40.
E2TK wijzigde dit bericht 05-07-2008 19:54 (5%)
Composiet erin. Bij het opstarten van de PS3 de powerknop net zolang ingedrukt houden tot hij zichzelf uitzet. Dan weer aan.quote:SICK schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:23:
Help! Na een crash geeft m'n ps3 geen beeld meer (nog wel geluid). De ps3 liep vast toen ik het thema veranderde (van de retro naar de standaard). Toen ik hem weer aanzette had ik geen beeld. Mijn televisie gaf nog wel 1080i aan. Daarna heb ik geprobeerd het beeld te resetten door 5sec de powerknop in te houden. Nog steeds geen beeld, maar de tv gaf als resolutie 576i aan. Tot slot nog geprobeerd met een composiet kabels, maar nog steeds geen beeld.
Wat kan ik nog meer proberen en waar zou het aan kunnen liggen? Kapotte videokaart wellicht?
Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...
Ik bedoel op die buzz zitten 5 knopjes..quote:Brad Pitt schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:40:
[...]
Dus jij koopt nu Buzz mét (de verplichte) controllers. Over een maand komt Buzz Robot 2 uit. Zou je die dan wéér met controllers willen kopen of misschien toch wel LOS? Het is toch geheel lógisch dat je dit soort spellen zowel met als zonder (benodigde) controllers kan kopen. Ik snap werkelijk niet wat hier zo vreemd aan is. Ja, je hebt ze NODIG, ja, je kan het spel ook zonder kopen.
Heb je weer troep in huis slingeren...
Dus waarom dan niet die controller ondersteunen.
Lezen, ik zei ALS er een nieuwe firmware komt.quote:1shot1kill schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:03:
Het probleem lag niet bij de firmware maar dat hij niet compleet aankwam bij sommige mensen en dus corrupt was, daarvoor hoef je geen nieuwe versie te maken.
Dat is nog geen excuus, als je iets zoals de firmware update lijkt het me logisch dat er altijd eerst wordt gecontroleerd of de update compleet gedownload is?quote:E2TK schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:54:
[...]
Misschien is 2.40 wel de meest gewilde update en wilde iedereen die gelijk binnen hebben, en wilden meerdere mensen dit gelijk doen waardoor de servers overbelast werden? Met als gevolg dat pakketjes niet goed binnen kwamen op sommige PS3's
En als zoiets het geval zou zijn waarom duurt het voor Sony zolang om hier een fix voor uit te brengen?
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Reg. datum: 07 april 2008
PSN ID: Tegud PS3: MGS 4, BF:BC,GTA lV,RFOM,R2 - Geschenke bei Handyvertrag! Konsolen,LCD's etc. www.geschenk-handy.de
Kan ik dit ook met mijn ps3? Want ik heb wat last van lipsync problemen. Zeer irritant. Alle menus door zocht, maar volgens mij zit het er simpelweg niet op. Gemiste kans imo.
Xbox Live Gamertag: UltraSubX
iemand nog een antwoord op deze vraag?quote:Vinneh schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:05:
Zijn er eigenlijk andere animated themes te vinden zoals die van sony?
Join the Resistance!
Inderdaad. Opvallend detail: Ik heb een Freecom Mediaplayer via USB op de PS3 met een x-aantal films in DivX. Bijna alle films die ik afspeel op de PS3 zijn out-of-sync met het geluid. Óf het geluid is sneller, óf het beeld.quote:UltraSub schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:57:
Zeg, mijn el-cheapo dvd speler van Philips (100 euro), heeft een lip-sync functie (kan delayen enz.).
Kan ik dit ook met mijn ps3? Want ik heb wat last van lipsync problemen. Zeer irritant. Alle menus door zocht, maar volgens mij zit het er simpelweg niet op. Gemiste kans imo.
De Freecom Mediaplayer eens aangesloten via composiet (beeld is stukken minder, maar het gaat om de test natuurlijk) en de meeste films die out-of-sync waren doen het nu wel gewoon of zijn stukken minder out-of-sync.
Vertraagt de PS3 de audio / videotrack in een DivX ofzo?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Reg. datum: 15 juni 2000
Dat had ik al geprobeerd maar zonder resultaat. Verder heb ik zover ik me kan herinneren de 2.40 update niet geïnstalleerd, dus dat is het ook niet. Ik vrees het ergstequote:ymmv schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:57:
[...]
Composiet erin. Bij het opstarten van de PS3 de powerknop net zolang ingedrukt houden tot hij zichzelf uitzet. Dan weer aan.
Overigens over die corrupte downloads van 2.40: geloof ik niets van, ze doen echt wel een checksum, anders zou je middels het cracken van een firmware de ps3 kunnen hacken.
EfBe wijzigde dit bericht 05-07-2008 22:39 (28%)
Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe
Nee, het probleem hier is de tv. Die heeft een delay.quote:CSB schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:32:
[...]
Inderdaad. Opvallend detail: Ik heb een Freecom Mediaplayer via USB op de PS3 met een x-aantal films in DivX. Bijna alle films die ik afspeel op de PS3 zijn out-of-sync met het geluid. Óf het geluid is sneller, óf het beeld.
De Freecom Mediaplayer eens aangesloten via composiet (beeld is stukken minder, maar het gaat om de test natuurlijk) en de meeste films die out-of-sync waren doen het nu wel gewoon of zijn stukken minder out-of-sync.
Vertraagt de PS3 de audio / videotrack in een DivX ofzo?
Maar bijna alle nieuwe apparatuur die dvd of blu-ray kan afspelen, komt tegenwoordig met een delay functie, waarmee je het geluid kunt versnellen of vertragen. Ik had gehoopt dat de ps3 dit ook zou hebben. Bedoel, het is een behoorlijk geavanceerd apparaat, maar ja.. zoals ik al zei, gemiste kans (of ik moet er echt overheen zitten te kijken, want ik zie het niet).
Xbox Live Gamertag: UltraSubX
Daar is dus geen enkel bewijs voor, aangezien er exact 0 (nul) spellen zijn met "custom soundtracksquote:1shot1kill schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:42:
[...]
Als het geen enkele relatie met deze firmware heeft, waarom gebruiken games het dan niet? Ik zal je het antwoord geven: Omdat het nog niet zo makkelijk kon als nu dus wel kan.
nieuwe stijl" (als die nieuwe stijl al zou bestaan door FW2.40) Mijn vermoedens zijn eerder dat de API van sony zoveel geheugen vreet, dat geen enkele zichzelf respecterende developer dat wil gaan gebruiken.
Ik vind het prachtig als er nieuwe functies worden toegevoegt, maar voor mij voelt dit als een dode mus. Vind je nou zelf ook niet dat de firmware downwards compatible zou behoren te zijn met bestaande gebruikersdata?quote:[...]
Dat kan nu zeker wel de bedoeling zijn, aangezien de themes voor de oude firmwares zijn en er nu nieuwe tabbladen bijgekomen in de nieuwe firmware betekend dat alle themes nu dingen missen en dus een vraagteken in plaats van het trophy icoon etc neerzetten en dus ook conflicten kunnen hebben met de klok. daar kan Sony niets aan doen, behalve nooit nieuwe functies toevoegen, zoals jij liever schijnt te zien. Het is nu dus gewoon eventjes tijd om de default te gebruiken totdat er updates komen voor de themes.
Ik heb het overigens nooit gehad over die vraagtekens omdat het een logisch gevolg is. Een vraagteken verhinderd mij niet de functie te gebruiken, alhoewel er bij mij simpelweg een bestaand icoon voor de nieuwe functies wordt gebruikt.
Ik begrijp dat er voor en nadelen zijn aan het spel stilzetten in de XMB, maar ik denk niet dat een spel hiervoor gepatched zou hoeven worden. Overigens verwacht ik vrijwel helemaal geen patches voor oude spellen, of het nou om trophies of custom soundtracks gaat. De snelheid is verder subjectief, als jij het voldoende vind dan zij het zo.quote:[...]
Dat ligt weer niet aan de firmware, het spel moet zelf er voor kiezen om op pauze te gaan of niet, als het dat nu niet doet dan zal de developer van het spel daar een patch voor moeten uitbrengen, maar daar zou ik bij de meeste developers niet zoveel van verwachten.
Ik heb nu trouwens al meerdere games en demo's geprobeerd en ik heb nog steeds geen traagheid gezien.
Je hebt mij verkeerd begrepen; het gaat er niet om of ik er zelf wel of niet naar kijk, het gaat mij om het feit dat anderen er naar kunnen kijken. Dus graag voor zoveel mogelijk functies de keuze om het aan of uit te zetten. Ik ben met je eens dat het verder zal afhangen van hoeveel klanten hierom zullen vragen, maar voor mijn gevoel zullen er dat voldoende zijn om het direct inbouwen hiervan te rechtvaardigen.quote:[...]
Ze kunnen wel voor alles een aan en uit knop gaan maken, maar dat kost ze alleen maar onnodige tijd, vind jij de trophies niet leuk, dat kijk je er niet naar. Mocht Sony in the toekomst de tijd hebben en het nut er van in zien dan zullen ze het misschien toevoegen maar het is gen ramp en geen reden om deze firmware aan te vallen. Er zijn wel meer dingen die je niet uit kan zetten.
Het was dus een demonstratie om te laten zien wat er allemaal niet mogelijk is? Oke, zo had ik het nog niet bekekenquote:[...]
Die gast van Sony liet dat zien omdat wat jij er nu niet bijverteld dat hij even duidelijk wou maken dat je dus wel gewoon foto's als thumbnail kan zien, maar niet kan openen met de ingame XMB, omdat er dus mensen zoals jij zien die verwachten dat de ingame XMB alles kan, van films draaien tijdens het gamen tot het aangeven van een biertje. Ik snap niet dat jij zo zit te zaniken om dingen die je niet kunt en niet kijkt naar wat je wel kunt. Ik heb niet eens mensen op mijn PS3 friendslist staan aangezien ik niet zoveel (eigenlijk zover een kwartiertje GTA 4 en verder nog niet) online game op de PS3 maar ik vind deze functie al wel handig om te kijken hoe het staat met mijn downloads en het zal straks ook handig zijn met de trophies en eventuele andere functies die ze toevoegen. Het enige wat ik zelf nog zou willen zien is dat je de browser kan openen tijdens het gamen maar ik zie wel in waarom dat niet zou kunnen.
Ik wilde er niet over beginnen, maar je moet toch toegeven met al die BT problemen en gebrickte ps3's en het pullen van de FW, dat het een groot drama is?
PSN ID: DCFreak
Reg. datum: 12 juli 2007
Nee, dat zei je niet.quote:Royal schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:10:
[...]
Lezen, ik zei ALS er een nieuwe firmware komt.
Alsof er voor de onzin die jij hebt zitten krabbelen wel bewijs is.quote:DCFreak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 03:36:
Daar is dus geen enkel bewijs voor, aangezien er exact 0 (nul) spellen zijn met "custom soundtracks
nieuwe stijl" (als die nieuwe stijl al zou bestaan door FW2.40) Mijn vermoedens zijn eerder dat de API van sony zoveel geheugen vreet, dat geen enkele zichzelf respecterende developer dat wil gaan gebruiken.
Nee, ik vind niet dat firmware compatible hoeft te zijn met oude themes, aangezien je dan gewoon nooit nieuwe functies kan toevoegen. Gewoon veranderingen blijven maken en de mensen die de themes maken zelf met hun updates laten komen. Als bij jou de batterij indicator niet zichtbaar is door de klok moet je gewoon wachten tot er een nieuwe versie van je theme komt en niet gaan zeiken op de firmware, want standaard werkt het prima en is er over nagedacht.quote:DCFreak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 03:36:
Ik vind het prachtig als er nieuwe functies worden toegevoegt, maar voor mij voelt dit als een dode mus. Vind je nou zelf ook niet dat de firmware downwards compatible zou behoren te zijn met bestaande gebruikersdata?
Ik heb het overigens nooit gehad over die vraagtekens omdat het een logisch gevolg is. Een vraagteken verhinderd mij niet de functie te gebruiken, alhoewel er bij mij simpelweg een bestaand icoon voor de nieuwe functies wordt gebruikt.
Microsoft gaat toch ook geen functies meer toevoegen aan Windows omdat dan misschien het 1 of andere programma van een andere developer niet meer werkt? Dan moeten die maar een update uitbrengen.
Als de firmware bijvoorbeeld savesgames onbruikbaar zou maken dan was het wat anders.
Hoe moet een spel dat lang voor deze update is uitgekomen nou weten wat het moet doen als jij ingame the XMB openend? Je kunt dan wel zeggen ja dan moet hoe maar het signaal van de start knop afgeven maar dat werkt niet als het spel al op pauze staat of in het hoofdmenu is en dan misschien iets selecteerd wat je niet wilt, er zal bij sommige spellen wat aangepast moeten worden op de situatie waarin het spel zich op dat moment bevind om het goed te laten werken.quote:DCFreak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 03:36:
Ik begrijp dat er voor en nadelen zijn aan het spel stilzetten in de XMB, maar ik denk niet dat een spel hiervoor gepatched zou hoeven worden. Overigens verwacht ik vrijwel helemaal geen patches voor oude spellen, of het nou om trophies of custom soundtracks gaat. De snelheid is verder subjectief, als jij het voldoende vind dan zij het zo.
En ik verwacht ook niet zoveel patches, verschillende developers hebben al aangegeven geen trophies in hun al uitgebrachte spellen toe te voegen, dus dan hoef je hier ook geen patch voor te verwachten. Maar dat is geen probleem, gewoon zelf eerst je spel op pauze zetten, moet je zomaar 1 knopje meer indrukken.
Maar wat is echt het nut ervan? Sony kan je overal opties voor gaan geven, maar de optie menu's staan nu al vol genoeg, en aangezien trophies aan je account gebonden zijn zal in dit geval Sony het zelf moeten gaan opslaan of jij je trophies wilt laten zien of niet, wat dus aan hun kant weer meer moeite gaat kosten als ze dat van al die miljoenen naast de trophies ook nog eens moeten gaan bijhouden van wie er wel en niet dingen wil laten zien.quote:DCFreak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 03:36:
Je hebt mij verkeerd begrepen; het gaat er niet om of ik er zelf wel of niet naar kijk, het gaat mij om het feit dat anderen er naar kunnen kijken. Dus graag voor zoveel mogelijk functies de keuze om het aan of uit te zetten. Ik ben met je eens dat het verder zal afhangen van hoeveel klanten hierom zullen vragen, maar voor mijn gevoel zullen er dat voldoende zijn om het direct inbouwen hiervan te rechtvaardigen.
Er zijn duidelijk nog een handje vol meer mensen zoals jij die verwachten dat ze hun hele foto verzameling kunnen bekijken, een hd video kunnen draaien terwijl het spel draait, Sony probeerde daarmee gewoon aan te geven dat je wel kan zien wat er op staan maar om het hele bestand volledig te bekijken moet je gewoon uit het spel, zo gek is dat niet.quote:DCFreak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 03:36:
Het was dus een demonstratie om te laten zien wat er allemaal niet mogelijk is? Oke, zo had ik het nog niet bekekenMaar even serieus, er is zo weinig dat je wel kunt, daar valt gewoon weinig over te zeggen en ik had er voor de zoveelste keer meer van verwacht, zeker na al die tam-tam eromheen.
Ik wilde er niet over beginnen, maar je moet toch toegeven met al die BT problemen en gebrickte ps3's en het pullen van de FW, dat het een groot drama is?
Jij ziet nog steeds niet dat dit een eerste stap is richting deze functionaliteit, je kunt nu chatten met je vrienden, problemen met randapparatuur oplossen/ sommige settings veranderen, je downloads checken, trophies bekijken, je netwerk account in of uitloggen allemaal zonder uit je spel te gaan, bovendien kun je via het menu sneller uit je spel komen aangezien je met 1 snelle druk op de Ps knop meteen het quit game voor je neus krijgt in plaats van het wat langer in te drukken. Dat is een behoorlijke lijst.
Wat je niet kunt: internetten, de PS store in, videos bekijken, foto's bekijken, wat allemaal niet zo gek is aangezien dat te veel geheugen gaat kosten terwijl je spel ook nog draait. Je kunt ook het merendeel van de settings niet veranderen maar dat is logisch want dat heeft invloed op je spel.
Dus je kunt wel zeggen dat je er meer van had verwacht maar wat dan precies? Want de dingen die je nu niet kunt zijn gewoon niet realistisch of zullen heel misschien nog komen indien mogelijk. (en dan heb ik het eigenlijk alleen over de internet browser)
En dat de firmware er weer af is gehaald is minder ja, maar dat heeft niets te maken met dat het een teleurstelling is kwa functies, waar jij het nu wel steeds over hebt. Die firmware werkt prima, zolang je de hele update file binnenkreeg, wat dus een netwerk probleem is en niet een firmware probleem.
Zoals ik al eerder in dit topic schreef. Mijn ps3 geeft alleen maar zwart beeld na een crash bij het wisselen van thema. Ook na een video reset. Ik hoor nog wel bliepjes van het menu. Misschien als ik (blind) het thema weer veranderd dat er weer beeld is.
bvd
Reg. datum: 08 juli 2004
Dan eentje naar rechts.
Daarna eerst helemaal naar boven gaan. En dan 6 naar beneden.
Op kruisje drukken. Dan nog een keer op kruisje drukken. En dan even helemaal naar boven, en dan eentje naar beneden. En dan op kruisje drukken. Dan heb je het origineel weer.
Succes!!
Bedankt. Het heeft helaas niet geholpenquote:PearlPumpkin schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:07:
Eerst helemaal naar links gaan.
Dan eentje naar rechts.
Daarna eerst helemaal naar boven gaan. En dan 6 naar beneden.
Op kruisje drukken. Dan nog een keer op kruisje drukken. En dan even helemaal naar boven, en dan eentje naar beneden. En dan op kruisje drukken. Dan heb je het origineel weer.
Succes!!
Reg. datum: 28 juni 2003
Mss een hard-reset...nadat je een backup hebt gemaakt...quote:SICK schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:02:
[...]
Bedankt. Het heeft helaas niet geholpen. Zo maar even naar de mediamarkt bellen (koopzondag). Ik hoop dat hij gerepareerd kan worden. Zou vervelend zijn als ik m'n save games kwijt zou zijn.
http://www.tech-recipes.c...how_to_factory_hard_reset
Volgens mij komt die tam-tam vooral van het good old internet af en weinig van Sony.quote:DCFreak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 03:36:
Maar even serieus, er is zo weinig dat je wel kunt, daar valt gewoon weinig over te zeggen en ik had er voor de zoveelste keer meer van verwacht, zeker na al die tam-tam eromheen.
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Heb je niet nog ergens een andere tv of wellicht een HDPC monitor om te testen?quote:SICK schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:02:
[...]
Bedankt. Het heeft helaas niet geholpen. Zo maar even naar de mediamarkt bellen (koopzondag). Ik hoop dat hij gerepareerd kan worden. Zou vervelend zijn als ik m'n save games kwijt zou zijn.
Wellicht ten overvloede: wanneer je 2 kabels aansluit op de PS3, dus EN HDMI EN een scart/component kabel, dan heb je geen beeld in veel gevallen. Dus de PS3 altijd via 1 kabel aansluiten.
Als je nu HDMI gebruikt, haal die er dan even uit, en gebruik de standard s-video kabel. Die geeft bout-beeld maar stelt de ps3 ook in op 480p, dus wellicht heb je dan wel beeld en kun je kijken wat er werkelijk mis is.
Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe
Reg. datum: 31 oktober 2001
De playstation 2 (SCHP-39004) heeft hier ook erg last van: bij het afspelen van een willekeurige DVD liep het geluid vaak al achter na ± 20 minuten. Zowel geluid als beeld liep destijds toen gewoon via een RGB kabel, dus geen gescheiden signaal via optical oid.quote:UltraSub schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:57:
Zeg, mijn el-cheapo dvd speler van Philips (100 euro), heeft een lip-sync functie (kan delayen enz.).
Wat ik dan altijd deed is om het half uur even 2x op start drukken (pause, resume).
Had toch wel verwacht dat dit nu wel opgelost zou zijn
Gigabyte EP45-DS4, Intel C2D 8400, GEIL Black Dragon 4x 1 GB PC-8500, Asus X1950 Pro
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.