Er wordt in de tutorial gezegd open NTOSKRNL.EXE met het programma ResourceHack en vervang op die manier de bitmap images (welke je bootlogo voorstellen). Oké, geen probleem. Ik werk vanuit een kopie die ik later vervang met het origineel (natuurlijk, ik heb ook nog een back-up).
Process:
Het eerste wat mij opvalt bij het openen van NTOSKRNL.EXE is dat de bitmaps van 1 t/m 8 tellen, waarna 9 t/m 12 worden overgeslagen en weer gewoon verder wordt geteld van 13 t/m 15.
In de tutorial staat dat 1, 7 en 9 de bitmaps voor Home Edition zijn en 1, 8 en 10 voor Proffessional.
Ikzelf werk met Home Edition maar ook als ik met Professional zou werken klopt i.i.g. de nummertelling NIET.
Dusnu, ik heb gekozen voor de nummers 1, 8 en 13 wat later bij het aanpassen in Photoshop de juiste lijken te zijn. Daarna heb ik de bitmaps bewerkt in Photoshop, waarvoor ik eerst een pallet (een kleurentabel) moest openen om de bitmaps in kleur weer te geven. Waarna ik de aangepaste bitmaps heb opgeslagen via ResourceHack in de kopie van NTOSKRNL.EXE. Tot zover gaat alles goed. Nu vervang ik het originele bestand (geloceerd in system32) vanuit veilig modus met de aangepaste versie van NTOSKRNL.EXE.
Resultaat:
Bij het booten is niks veranderd... maar als ik NTOSKRNL.EXE uit system32 open met ResourceHack zie ik wel dat de aanpassingen van de bitmaps zijn behouden.
Vraag:
Kan iemand mij vertellen waar het fout gaat?
While livin' live everybody thinks, nobody knows...