Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Opera 9 gereleased

Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 last

Nieuw Topic
14° 29' OL
Reg. datum: 30 oktober 2000

Opera 9.5 heeft wel iets met het laden van css.... al een tijdje krijg ik bij http://www.volkskrant.nl soms een pagina mét css (dit gelukkig vaker), maar irritant vaak ook zonder. Herladen helpt dan wel, maar het blijft irritant.

edit: hmm, gefixt in de nieuwste snapshot: "Fixed loading of stylesheets when navigating in history"... denk ik..

GeekK wijzigde dit bericht 27-06-2008 22:13 (42%)

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

Reg. datum: 10 maart 2003

quote:
Aventijn schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:22:
[...]

Die staan al zo, ik heb eigenlijk ook geen rare dingen veranderd. Van het een op het andere moment deed hij zo raar. Reboot helpt niet, verwijderen van tijdelijke bestanden ook niet. Iemand misschien nog een andere oplossing?
Heb je al eens de disk cache van Opera gedeletet? Het kan liggen aan dat Opera denkt de volledige css file gedownload te hebben terwijl dit niet zo is. Dit heb ik soms als eens meegemaakt met javascript files of iets dergelijks, waardoor bv google calendar niet wou laden terwijl ik op een planning drukte met de muis, terwijl dit wel weer ging na het deleten van de disk cache.

Reg. datum: 11 juni 2003

quote:
DevilsProphet schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:14:
[...]

Heb je al eens de disk cache van Opera gedeletet? Het kan liggen aan dat Opera denkt de volledige css file gedownload te hebben terwijl dit niet zo is. Dit heb ik soms als eens meegemaakt met javascript files of iets dergelijks, waardoor bv google calendar niet wou laden terwijl ik op een planning drukte met de muis, terwijl dit wel weer ging na het deleten van de disk cache.
nee ook dit helpt niet...

SENATVS·POPVLVSQVE·ROMANVS·DIVO·TITO·DIVI·VESPASIANI·FILIO·VESPASIANO·AVGVSTO

Dat de css niet wilt laden heb ik ook wel eens gehad. Keer refreshen werkt meestal wel. Anders je blocked content even nakijken. Of je custom css die iets overschrijft. Als dat niet werkt Opera helemaal weghalen (ook handmatig je settings) en opnieuw installen. Als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet meer :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Reg. datum: 11 juni 2003

quote:
Vanitas schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:47:
Dat de css niet wilt laden heb ik ook wel eens gehad. Keer refreshen werkt meestal wel. Anders je blocked content even nakijken. Of je custom css die iets overschrijft. Als dat niet werkt Opera helemaal weghalen (ook handmatig je settings) en opnieuw installen. Als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet meer :P
Het was idd de blocked content :) stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
Goeie zet van YouTube, zo kun je de reclame niet blokkeren |:(

Aventijn wijzigde dit bericht 28-06-2008 12:42 (5%)

SENATVS·POPVLVSQVE·ROMANVS·DIVO·TITO·DIVI·VESPASIANI·FILIO·VESPASIANO·AVGVSTO

Lekko!

quote:
Lieuwe15 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:25:
[...]

Wat ook werkt is: Mask as firefox bij de site preferences.
Het vreemde is dat opera op mijn werk het wel goed deed en automatisch zelfs chat pakte en hier thuis hij het niet goed doet en dus de chat blokkeerd...
nu draai ik steeds met mask as firefox, want nobrowsercheck blijft hij niet altijd onthouden..
ok thnx voor de tip, maar ook dan werken niet alle functies goed hier. Geldt trouwens ook voor Picasaweb en Googledocs(de agenda werkt dan wel weer goed)

Iemand hier enig idee waarom Google Opera "boycot"met dat stomme browsercheck script? Het zou kunnen dat het iets te maken heeft met de mislukte overnamepoging van Opera door Google, maar zeker weten doe ik dat niet

frank2go wijzigde dit bericht 28-06-2008 17:38 (11%)

wat ter sleepvaart vaart is schorriemorrie, maar Hollands Glorie, potverdorie. Bootjes waar ik op gevaren heb

Reg. datum: 28 augustus 2007

Ik heb sinds de final van 9.50 last van een zeer irritante bug. Als ik iets typ in de adresbalk of in een textbox op een website gaat ie zomaar hangen. Meestal krijg ik hem weer aan de praat door het contextmenu in de taakbalk te laten verschijnen. Alsof ik een trage pc heb.. (Q6600, Vista x64, ...)

Ik heb ondertussen 9.51 rc2 al geïnstalleerd maar de bug is nog steeds aanwezig :'(

quote:
Kenw00t schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:07:
Ik heb sinds de final van 9.50 last van een zeer irritante bug. Als ik iets typ in de adresbalk of in een textbox op een website gaat ie zomaar hangen. Meestal krijg ik hem weer aan de praat door het contextmenu in de taakbalk te laten verschijnen. Alsof ik een trage pc heb.. (Q6600, Vista x64, ...)

Ik heb ondertussen 9.51 rc2 al geïnstalleerd maar de bug is nog steeds aanwezig :'(
Als je eens kijkt bij Preferences - Advanced - History - Addresses, hoeveel staan er daar? Ik heb zelf gemerkt dat Opera durft te "hangen" voor een klein tijdje als ik iets typ in de adresbalk als dat getal hoger staat dan 1000, dit was wel met Opera 9.2x. Maar dat zou niks te maken hebben met het typen in textboxes.

Are y'all ready kids
Reg. datum: 08 juni 2001

quote:
Ilya schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:57:
Hebben meer mensen last van niet werkende flash elementen? Veel flash 'media players' zoals embedded youtube filmpjes en dat soort players laden wel, maar spelen het filmpje niet af. Is dit een bekend probleem?
Volgens mij heb ik dat probleem ook wel eens. Dan is er een youtube filmpje ge-embed in een pagina, maar dan krijg je alleen de player met zwart beeld. Als je op play drukt, doet ie het gewoon niet. Ik refresh altijd de pagina en dan doet ie het opeens wel. Rare bug...

Aye aye captain

ossu!

Dat is een gekende bug in Flash in het algemeen (heeft invloed op alle mozilla browsers blijkbaar, dus ook firefox).
Reg. datum: 19 november 2003

quote:
Kenw00t schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:07:

DevilsProphet adviseert om het aantal adressen naar 1000 te zetten. Standaard staat het op 5000; dat is hoger gezet door Opera om de functie meer relevant te maken. Ik heb op mijn oude hardware geen problemen (zie mijn sig).

Fragmentatie misschien? Schakel ook tijdelijk eens je userjs scripts uit als je die gebruikt.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Reg. datum: 03 september 2007

en weer een nieuwe weekly: http://my.opera.com/desktopteam/blog/
Met alleen voor unix gebruikers, schokkende veranderingen. Verder staat images niet meer bij transfers, waar de helft tevreden mee is en de andere helft niet. :p

Reg. datum: 02 februari 2004

Ik zit met een pdf-probleempje.

Als ik op een pdf-link klik dan krijg ik dit te zien (niet veel dus..).
Dit is met deze instellingen en deze plugin.

Kies ik er voor om de pdf door opera te openen, dus op deze manier, dan krijgt ik dit te zien.

Openen met het programma dat standaard is toegekend aan .pdf lukt zonder probleem maar ik zou de pdf liever in de browser zelf openen.

Als ik een gewone pdf die op mijn hd staat probeer te openen met opera dan krijg ik weer niets te zien.

Oh ja, je zult wel gemerkt hebben dat het gaat om opera 9.5 voor OS X ;)

debilio wijzigde dit bericht 01-07-2008 23:58 (9%)

Reg. datum: 29 augustus 2004

de tweede manier is logisch, opera zelf kan geen pdf's weergeven. Hem door opera openen is hetzelfde als het pdfje door notepad openen.

De plugin werkt simpel weg niet. Wellicht is hij nog niet voor 9.5, is hij brak (goede ervaring ermee met <9.5?). Werkt de adobe-plugin niet?

disheaver wijzigde dit bericht 02-07-2008 00:09 (15%)

Hier, Opera 9.5 en Adobe Acrobat 8, werkt de plugin goed, hoor.

Bij Preferences - Advanced - Downloads - pdf *edit*, staat dat ingesteld op dat hij de interne plugin ("adobe acrobat") moet gebruiken?

Reg. datum: 02 februari 2004

"Use plugin: pdf browser plugin 2.2.3" en dit is de enige beschikbare plugin zoals hieronder te zien is.
http://www.iliasjohri.be/got/opera5.png

Iemand dan misschien een plugin die wel werkt? In safari en firefox is een pdf openen trouwens geeb probleem.

debilio wijzigde dit bericht 02-07-2008 13:32 (12%)

There can be only one Legend

quote:
Uitleg is voor PC met Windows, hij heeft een mac. Kan nog wel hetzelfde resultaat geven, maar deze situatie hoort niet fout te gaan. Als zowel Safari en Firefox het doen waarom Opera dan niet? Het lijkt erop alsof hij de plugin niet goed aanroept (of zoals hierboven staat, niet compatible met 9.50).

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

quote:
Hero Of Time schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:57:
[...]

Uitleg is voor PC met Windows, hij heeft een mac. Kan nog wel hetzelfde resultaat geven, maar deze situatie hoort niet fout te gaan. Als zowel Safari en Firefox het doen waarom Opera dan niet? Het lijkt erop alsof hij de plugin niet goed aanroept (of zoals hierboven staat, niet compatible met 9.50).
Is zie overigens nergens staan dat ie alleen voor windows is, even een klikje op de adobe site leert dat er ook een mac-versie is.

Tuurlijk hoort het in de ideale situatie niet fout te gaan. En omdat Opera een ander programma is dan safari en firefox. Ik zie nergens op die plugin-site dat ie uberhaupt voor opera compatible is.

Als je het echt wilt weten: vraag aan ander opera op mac gebruikers om de plugin te proberen, dan kom je snel genoeg achter of je naar opera of de plugin-bouwer moet gaan voor een oplossing.

ja, maar de wmp plug-in is ook voor firefox. Werkt prima.

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
RoeAntSte schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:22:
Eigenlijk zou het gewoon de Netscape plugin voor WIndows Media Player moeten heten natuurlijk. :Y)

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

quote:
RoeAntSte schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:22:
Ja dus?

dan zou de pdf-plug-in ook wel eens kunnen werken.

There can be only one Legend

quote:
disheaver schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:16:
[...]

Is zie overigens nergens staan dat ie alleen voor windows is, even een klikje op de adobe site leert dat er ook een mac-versie is.
Ik doelde erop dat die link over Windows ging, niet dat Adobe Reader alleen voor Windows is.
Zoals ze vaker zeggen, in theorie werkt het, in praktijk is een heel ander verhaal :+

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Ondernemend starter!
Reg. datum: 17 juli 2003

Het is een ramp met de nieuwe opera.
Vanaf 9.50 alleen problemen.
Ook installeren van 9.51 rc3 heeft niet geholpen.
Openen van een nieuwe tab doet de browser enkele sec. hangen.
Als ik iets wil posten op de pagina van tweakers druk ik op verstuur en crash.
Echt heel erg jammer want ik vind opera erg prettig om mee te werken.

Asus F3F T5500 2GB, /\Sluisje open, sluisje dicht\/ xx Alles machje, Nix moet!

Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: