Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Goldme schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:35:
[...]

Volgens de helpdesk staan de blokkering niet aan. Ik kan hun helpdesk wel bereiken maar dat zal wel het geval zijn bij blokkering van die nummers.

Gisteren kon ik die nummers wel bellen overigens.

De nummers waar ik heen bel zijn actief en bereikbaar. Getest via mijn mobiele telefoon.

De helpdesk heeft expliciet aangegeven dat ze die nummers actief blokkeren.
Zou je je klantnummer + de nummers die je niet meer kunt bellen eens kunnen emailen naar dtvpilot@xmsnet.nl. Ik ben wel vanaf morgen op vakantie, maar dit is wel een erg vreemd verhaal :)
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
denan schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:24:
[...]

Zou je je klantnummer + de nummers die je niet meer kunt bellen eens kunnen emailen naar dtvpilot@xmsnet.nl. Ik ben wel vanaf morgen op vakantie, maar dit is wel een erg vreemd verhaal :)
Mag ik vragen wat je precies met die gegevens wil doen? Wat heeft xmsnet met Alice te maken (aan je email adres te zien ben je of een klant of een werknemer)?

Een nummer die ik niet kan bellen is bijvoorbeeld de UPC helpdesk: 0900-2233777

Vanochtend ook geprobeerd en het nummer was nog steeds geblokkeerd. Afgezien van dit nummer: de helpdesk van Alice heeft expliciet aangegeven dat ze nummers van aanbiederes zoals Belbob, Belstunt en al die andere 0900 aanbieders blokkeren (tot eergisteren waren deze nummers niet geblokkeerd).

Goldme wijzigde dit bericht 03-07-2008 10:14 (4%)

Reg. datum: 01 april 2008

quote:
Denan schreef

Alice supportpages online
De supportpagina's zijn vandaag online gegaan.. ze zijn te vinden achter de klantenservice knop:
http://support.alice.nl/index.html
Mocht je ideeën hebben voor toevoegingen/updates.. dan kun je dat hier posten.. Ik zal zorgen dat het bij de juiste mensen uitkomt.
Ik zou het wel kunnen waarderen als er een rubriek storingen/werkzaamheden te vinden was op de Alice site (scheelt ook weer drukte op de helpdesk ; )

Ik heb even met mijn ouders gebeld: bij hun Alice telefonie abonnement werken de nummers wel.

Ik heb net met de helpdesk nogmaals aan de telefoon gezeten en heb te horen gekregen dat Alice idd overgaat tot blokkering van 0900 nummers als er naar hun mening te vaak gebruik wordt gemaakt daarvan (> 50 keer volgens de helpdesk).

Nu is het idd zo dat ik wat vaker aan de telefoon heb gezeten de afgelopen maand in verband met huwelijksvoorbereidingen in het buitenland. De afgelopen maanden heb ik toch wel flinke kosten gemaakt met bellen en de facturen zijn altijd netjes betaald (200 - 300 euro per maand). Ik snap echter niet hoe Alice op deze wijze nummers voor mij blokkeert. De factuur van deze maand zou in de lijn van de andere facturen moeten zijn. De laatste afschrijving is op 24 juni gebeurd en we zijn nu slechts 11 dagen verder in de maand dus de factuur zal niet al te hoog moeten zijn.

Het lijkt er dus op dat Alice voor mij aan het bepalen is hoevaak ik gebruik mag maken van 0900 nummers. Nu weet ik dat er meer aanbieders zijn die overgaan tot blokkering als klanten hoge facturen hebben omdat ze bang zijn dat de klant de factuur niet kan betalen. De grens die Alice hanteert is wel van een beduidend lager niveau zo te zien.

Heerlijk Helder
Reg. datum: 09 november 1999

quote:
Vhond schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:52:
[...]

Ik zou het wel kunnen waarderen als er een rubriek storingen/werkzaamheden te vinden was op de Alice site (scheelt ook weer drukte op de helpdesk ; )
Heb je überhaapt gekeken?
Wat staat er op de allereerste pagina, als eerste subkopje onder de titel?

"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

quote:
Goldme schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:13:
[...]

Mag ik vragen wat je precies met die gegevens wil doen? Wat heeft xmsnet met Alice te maken (aan je email adres te zien ben je of een klant of een werknemer)?

Een nummer die ik niet kan bellen is bijvoorbeeld de UPC helpdesk: 0900-2233777

Vanochtend ook geprobeerd en het nummer was nog steeds geblokkeerd. Afgezien van dit nummer: de helpdesk van Alice heeft expliciet aangegeven dat ze nummers van aanbiederes zoals Belbob, Belstunt en al die andere 0900 aanbieders blokkeren (tot eergisteren waren deze nummers niet geblokkeerd).
Hij werkt bij XMS, maar heeft ook inzicht in Alice systemen. (Meer dan ik iig :P)

Ik denk dat Alice de nummers blokkeerd als blijkt dat iemand te veel belt, voor zijn eigen bescherming. Je ziet wel eens van die "hacks" dat je blijkbaar een paar honderd uur in de maand naar korea belt op een 0900 nummer van 5 euro per minuut. Ik denk dat het vooral daarvoor is. :)

Hoe je dit kan oplossen weet ik eigenlijk niet... zal het vrijdag eens vragen bij collega's :P

Mojo wijzigde dit bericht 03-07-2008 12:28 (20%)

quote:
Goldme schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:12:
Het lijkt er dus op dat Alice voor mij aan het bepalen is hoevaak ik gebruik mag maken van 0900 nummers. Nu weet ik dat er meer aanbieders zijn die overgaan tot blokkering als klanten hoge facturen hebben omdat ze bang zijn dat de klant de factuur niet kan betalen. De grens die Alice hanteert is wel van een beduidend lager niveau zo te zien.
Hmmm het is ook meer uit bescherming van de klant. Zo ken ik een aantal gevallen waarbij er niet zo'n lock op zat en de zoon des huizes voor 4k+ euro in een maand verbelde naar 0906 lijnen.

quote:
denan schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:08:
[...]

Hmmm het is ook meer uit bescherming van de klant. Zo ken ik een aantal gevallen waarbij er niet zo'n lock op zat en de zoon des huizes voor 4k+ euro in een maand verbelde naar 0906 lijnen.
Als dit een eenmaal was voorgekomen dan zou ik het begrijpen. Dit belgedrag is echter al een aantal maanden aan de gang. Waarom zouden ze nu na 6 maanden besluiten ineens tot blokkering over te gaan? Dit is een duidelijk repeterend patroon.

Ik vind het weinig getuigen van klantvriendelijkheid. Als ze een probleem vermoeden dan kunnen ze dat ook wel rechtsreeks bij mij vermelden alvorens over te gaan op blokkering. Ik kan dan aangeven dat ze die nummers moeten blokkeren. Door dit gedrag zit ik nu met meer dan verdubbelde belkosten omdat ik niet meer van die nummers gebruik kan maken en gedwongen ben mijn mobiele telefoon te gebruiken.

Reg. datum: 14 december 2001

quote:
djeejdjeej schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:02:
[...]

Jeetje, da's inderdaad nog erger. Ik ben aan het klagen omdat ik 4 weken zonder veel problemen stabiel met 750-850 Kb/s kon downloaden en nu met een super onstabiele lijn zit als het warm weer is. Vandaag was het ook weer hopeloos. Lekker "toevallig" dat sinds de onweersbuien van vanmiddag (waarbij de temperatuur van 33 naar 20 graden is gegaan) het modem weer online kan blijven langer dan 2 minuten aan één stuk. Het zal niet aan Alice liggen, maar onderweg gaat iets goed mis...
De modem die ik heb, is overigens ook erg warm. Vraag me af of dit normaal is. De Motorola modem die ik bijv. van @home had, was hooguit lauw van temperatuur. Maar ik kan gelukkig nog met deze internetsnelheid mijn mail controleren. Youtube of andere dergelijke sites die meer snelheid nodig hebben, zijn niet vooruit te branden.

Weet iemand overigens hoelang de technische dienst van Alice er normaal over doet om een probleem op te lossen? Ik heb wel een groffe indicatie van de klantenservice gekregen (5 a 10 werkdagen), maar zal toch de tijdsperiode in de praktijk willen weten.

quote:
PCMedic schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:08:
[...]

De modem die ik heb, is overigens ook erg warm. Vraag me af of dit normaal is. De Motorola modem die ik bijv. van @home had, was hooguit lauw van temperatuur. Maar ik kan gelukkig nog met deze internetsnelheid mijn mail controleren. Youtube of andere dergelijke sites die meer snelheid nodig hebben, zijn niet vooruit te branden.

Weet iemand overigens hoelang de technische dienst van Alice er normaal over doet om een probleem op te lossen? Ik heb wel een groffe indicatie van de klantenservice gekregen (5 a 10 werkdagen), maar zal toch de tijdsperiode in de praktijk willen weten.
Hangt van het probleem af.. ligt het in het domein van BBNED dan is 5-10 werkdagen meestal wel te halen. Ligt het daarbuiten (bvb probleem in het KPN deel van een wijkcentrale) dan kan het langer duren.
add: die 1616 kan btw aardig warm worden .. maar dat maakt voor het functioneren niets uit.

denan wijzigde dit bericht 03-07-2008 20:59 (4%)

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Ik ga overstappen naar XS4All. Ik word helemaal gestoord van het dynamic ip.. helaas Alice goodbye :)

Mocht iemand nog de full admin rights op het modem willen:
admin/bb@l1cE322

Sluuut wijzigde dit bericht 04-07-2008 22:59 (28%)

some people just dont make sence - and you are one of them

Vouwerpowert
Reg. datum: 03 juni 2004

quote:
Vhond schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:52:
[...]

Mee eens.
Ik had vandaag een storing (kreeg geen IP e.d. ) (Zeist) en toen ik daarna de storingspagina wilde bekijken om te zien of er wat aan de hand was geweest kon ik die hele pagina niet vinden.

DPC PeaceNlove @ Thuisvouwen
Nu met een kwatkoor!
Nu met 2 MSDN-AA-accounts

Scoobydoobydoo
Reg. datum: 18 juni 2001

quote:
mediabeast schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:07:
[...]

Mee eens.
Ik had vandaag een storing (kreeg geen IP e.d. ) (Zeist) en toen ik daarna de storingspagina wilde bekijken om te zien of er wat aan de hand was geweest kon ik die hele pagina niet vinden.
support
Of er ook echt meldingen komen te staan, dat is goede vraag aan Denan.
Voorlopig kan je het beter even hier mee doen.

gjs wijzigde dit bericht 05-07-2008 13:07 (23%)

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7900GT

Scoobydoobydoo

quote:
Sluuut schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:22:
Ik ga overstappen naar XS4All. Ik word helemaal gestoord van het dynamic ip.. helaas Alice goodbye :)

admin/bb@l1cE322
Mijn lijn is nu 3 weken op en heb nog steeds het zelfde adres. Ik heb een dnsrecord via dyndns dat ik door het modem laat registreren, werkt prima. De mail van mijn eigen domein laat ik via het dyndns record weer op mijn mailservertje thuis afleveren.

quote:
Sluuut schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:22:

admin/bb@l1cE322
Er komen static IP's aan binnenkort :P

@gjs:
Men is momenteel druk bezig met uitbreidingen op de website en de functionaliteit van de lounge.. Binnenkort zal er meer informatie op de site te vinden zijn.

add:
Iemand btw zin/tijd om een nieuwe thread + startpost te maken? veel info in deze thread is outdated of staat te ver terug in het begin van de thread.. waar niemand meer naar kijkt. Aangezien ik op vakantie ben (en die van XMS al moet bijhouden) ga ik het niet doen ;) Mocht je je geroepen voelen om dit te doen dan kan ik je in ieder geval wel van alle gewenste informatie voorzien.

denan wijzigde dit bericht 05-07-2008 14:26 (48%)

zoentje?
Reg. datum: 09 januari 2003

quote:
denan schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:22:
[...]

@gjs:
Men is momenteel druk bezig met uitbreidingen op de website en de functionaliteit van de lounge.. Binnenkort zal er meer informatie op de site te vinden zijn.

add:
Iemand btw zin/tijd om een nieuwe thread + startpost te maken? veel info in deze thread is outdated of staat te ver terug in het begin van de thread.. waar niemand meer naar kijkt. Aangezien ik op vakantie ben (en die van XMS al moet bijhouden) ga ik het niet doen ;) Mocht je je geroepen voelen om dit te doen dan kan ik je in ieder geval wel van alle gewenste informatie voorzien.
Gelden die static IP addresses dan voor alle gebruikers, of alleen nieuwe abonnees? Ik wil ook overstappen van KPN IPB naar Alice en zou het handig vinden een static IP address te krijgen! :)

Btw, wie kan ik blij maken met de 20 euro korting die je krijgt als je een nieuw lid aandraagt? ;)

segil wijzigde dit bericht 05-07-2008 16:16 (5%)

Reg. datum: 26 mei 2003

quote:
segil schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:58:
[...]

Gelden die static IP addresses dan voor alle gebruikers, of alleen nieuwe abonnees? Ik wil ook overstappen van KPN IPB naar Alice en zou het handig vinden een static IP address te krijgen! :)

Btw, wie kan ik blij maken met de 20 euro korting die je krijgt als je een nieuw lid aandraagt? ;)
Je mag mijn klantnr. gebruiken; NL00085916.

Scoobydoobydoo

quote:
Cool, dan kan ik me zelf weer met wat extra public ip adressen voorzien via een site to site vpn.
Ik hoop dat het ook voor bestaande klanten geldt.

Reg. datum: 13 maart 2008

quote:
[...]

Jammer.
Toch niet voor iedereen mag ik hopen?

quote:
Geduld schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:45:
[...]

Jammer.
Toch niet voor iedereen mag ik hopen?
Nope.. het zal hoogstwaarschijnlijk iets optioneels worden.. Met andere woorden: Jij hoeft je nog geen zorgen te maken over al die IP-bans die je op al die forums krijgt ;)

Opmerking over vaste IP-adressen: Het is iets dat binnenkort beschikbaar zal zijn, maar het is nog geen officieel onderdeel van de productspecificaties. En zolang dat niet zo is weet de helpdesk van Alice ook van niets.. ga dus niet bellen met vragen over wanneer het gaat komen..
zoentje?

Korte vraag: ik ga nu over van Planet KPN IPB naar Alice Comfort. Eerst vertelde Alice mij dat ik zelf mijn IPB abbo moest opzeggen en daarna Alice aanvragen. Zo gedaan, maar toen vertelde KPN dat daarmee nummerbehoud niet mogelijk zou zijn. Nu hebben ze dit aangepast zodat op de vervaldatum (4 aug 2008) Alice alsnog nummerbehoud kan overnemen. Echter, nu vertelt de technische dienst van Alice mij weer dat ik bij KPN niets had moeten opzeggen en alles via Alice moeten regelen |:(
Anyway, kan iemand mij uitleggen hoe te migreren van IPB naar Alice Comfort met nummerbehoud?
Kan ik nu hetbeste de opzegging bij KPN annuleren en alles door Alice laten regelen? Of de einddatum verlengen zodat Alice voldoende tijd heeft voor het nummerbehoud?

Reg. datum: 03 januari 2008

quote:
segil schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:39:
Korte vraag: ik ga nu over van Planet KPN IPB naar Alice Comfort. Eerst vertelde Alice mij dat ik zelf mijn IPB abbo moest opzeggen en daarna Alice aanvragen. Zo gedaan, maar toen vertelde KPN dat daarmee nummerbehoud niet mogelijk zou zijn. Nu hebben ze dit aangepast zodat op de vervaldatum (4 aug 2008) Alice alsnog nummerbehoud kan overnemen. Echter, nu vertelt de technische dienst van Alice mij weer dat ik bij KPN niets had moeten opzeggen en alles via Alice moeten regelen |:(
Anyway, kan iemand mij uitleggen hoe te migreren van IPB naar Alice Comfort met nummerbehoud?
Kan ik nu hetbeste de opzegging bij KPN annuleren en alles door Alice laten regelen? Of de einddatum verlengen zodat Alice voldoende tijd heeft voor het nummerbehoud?
Kinderachtig van zowel KPN als Alice om de klant niet even te helpen in plaats van hem van het kastje naar de muur te sturen...

Ik doe het altijd zo: Ik zeg altijd schriftelijk op en zet in de opzegbrief dat het nummer beschikbaar moet blijven voor nummerportering. Deze brief (met handtekening!) verstuur ik aangetekend en ik bewaar natuurlijk een kopie. Dan heb ik tenminste een paar bewijsjes op papier, al is het maar mager.
Bij de nieuwe provider geef ik natuurlijk aan dat huidige nummer geporteerd moet worden. De rest vechten de providers onderling maar uit. Is tot nu altijd goed gegaan!

http://www.vriendenkorting.nl/ <--- Alice-klantnummer inside - Simyo - Fon

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Segil, je moet inderdaad IPB zelf opzeggen, maar voor nummerbehoud moet het nummer nog actief zijn, anders kan je het nummer niet porteren. Wat de technische dienst je heeft verteld is dan ook correct.

Als je zeker wilt zijn van je zaak kan je KPN pas opzeggen als de portering is gebeurd. De einddatum verzetten kan ook, maar de portering is niet meteen op de dag van de oplevering van Alice en ik durf zo ook niet precies te zeggen hoeveel tijd daar tussen zit.. iets van een maand ofzo... :)
zoentje?

quote:
Mojo schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:36:
Segil, je moet inderdaad IPB zelf opzeggen, maar voor nummerbehoud moet het nummer nog actief zijn, anders kan je het nummer niet porteren. Wat de technische dienst je heeft verteld is dan ook correct.

Als je zeker wilt zijn van je zaak kan je KPN pas opzeggen als de portering is gebeurd. De einddatum verzetten kan ook, maar de portering is niet meteen op de dag van de oplevering van Alice en ik durf zo ook niet precies te zeggen hoeveel tijd daar tussen zit.. iets van een maand ofzo... :)
Aha, het wordt mij al iets duidelijker! Dus ik kan alvast Alice aanvragen en omdat zij toch een nieuwe lijn moeten aanleggen/aanvragen, kan dat parallel lopen aan de KPN IPB? En dan zodra Alice internet is opgeleverd, IPB opzeggen bij KPN met verzoek tot nummerbehoud? Of kan ik dat beter ook laten regelen door Alice?

The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

Ik heb de laatste dagen erg vaak last van een klapperlijn. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb niets veranderd en voor zo ver ik weet is er hier in de buurt ook niets veranderd. Het is heel erg vervelend, want ik heb voor mijn werk een werkende verbinding nodig. Dit berichtje heb ik tussen twee klappers door getypt.

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Pagina: 1 2 3 4 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: