Hoofdcategorieën
Topicacties

Nikon D700

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
martijn_tje schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:27:
[...]

Wat de D700 zo vet maakt is dat ie heel goed als sportcam inzetbaar is (8FPS met grip)
8FPS is leuk, maar ook niet zaligmakend, wat de D700, D300 en D3 echt een sportcam maakt is dat er een fatsoenlijke autofocusmodule in zit. Dat is veel belangrijker dan FPS (wat ook leuk is).

canon 5D, ef 35/2.0, ef 100/2.0, yashica electro 35GX

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

De AF snelheid bij 51 points is bij de D3 veel beter dan bij de D300. Het is nog maar de vraag (of het is al bekend en ik weet het niet :+ ) hoe de D700 op dat punt is. Als hij zo traag is als de D300 met gebruik van 51 points dan is dat een misser.

Met gebruik van 1 focuspoint maakt het geen lor uit trouwens.

BF2 @ www.ndaclan.nl

Hmm, de meest revolutionaire optie's van de SB-900 zijn alleen voor de D700 en D3 gebruikers.

Namelijk dat aanpassen van de witbalans aan het filter op de flitser en het updaten van de firmware.

Ik snap eigenlijk niet waarom de D300 dat niet zou kunnen als de D3 het wel kan. D300 = D3 op zo ongeveer alle vlakken op de sensor na.

Reg. datum: 08 maart 2006

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:32:
Hmm, de meest revolutionaire optie's van de SB-900 zijn alleen voor de D700 en D3 gebruikers.

Namelijk dat aanpassen van de witbalans aan het filter op de flitser en het updaten van de firmware.

Ik snap eigenlijk niet waarom de D300 dat niet zou kunnen als de D3 het wel kan. D300 = D3 op zo ongeveer alle vlakken op de sensor na.
Wat vooral revolutionair is aan die SB900 is zijn prijs, die is met meer dan 500 euro (bij Konijn) behoorlijk hoog vind ik! :(

Op de fiets vervuil je niets!

Het antwoord is 42

Volgens mij is die prijs afgekeken van de nieuwe Sony flitser. Die heeft ook al zo een revolutionaire prijs.

Nikon D300 / D80 / D50 / F801 / F60 | Tokina 12-24 f4 | Nikkor 18-70 / 24-120 VR / 70-200 f2.8 VR / 24 f2.8 / 50 f1.4 / 85 f1.8 | Formula 5 28 f2.8

Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
QuestionMarc schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:00:
[...]
Wat vooral revolutionair is aan die SB900 is zijn prijs, die is met meer dan 500 euro (bij Konijn) behoorlijk hoog vind ik! :(
Ja jammer dat de $500 adviesprijs weer op ¤500 uitkomt (met de huidige koers is het ~ ¤320 ex)
Over het algemeen zakt de prijs nog wel wat in de loop van de tijd.

D50 | ixus

Ja Ja...

quote:
dreamscape schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:27:
Waar je bij de 5D wel gelijk hebt (20D met FF sensor)
8)7 weet duidelijk niet waar je over praat.

goede stap die D700, beetje laat maar goed. Het is ook duidelijk geen D300 met een FF sensor (net zoals de 5D dat niet is tov de 20D).

Als de beeldkwaliteit hetzelfde word als de D3, dan is het almost perfect.
Als de beeldkwaliteit hetzelfde word als de D300, dan krijgen een hoop mensen last van cognitieve dissonantie na de aankoop.

Canon 5D + een berg lenzen. richardbakker.com

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
bakman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00:
[...]

goede stap die D700, beetje laat maar goed. Het is ook duidelijk geen D300 met een FF sensor (net zoals de 5D dat niet is tov de 20D).
En wat is dat dan wel volgens jou? :) Ik deed inderdaad een aanname (onder andere gebaseerd op een foute simon-vertaling :P ) die niet klopte, maar een 5D is écht niet meer dan een 20D met een FF-sensor (en bijbehorend spiegelhuis, zoeker etc), en slightly veranderde AF-unit...

Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
bakman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00:
[...]

Nee, ik weet inderdaad niet waar ik over praat...

Toegegeven, het schermpje van de 5D is groter en de AF-unit is beter, dus het is eigenlijk een 30D met FF sensor, ook al bestond de 30D nog niet bij de introductie van de 5D. Zo beter?

Ik snap heus wel dat de opmerking '20D met FF' ietwat kort door de bocht is. Maar de afstand tussen de 5D en de 20D/30D is een stuk kleiner dan tussen D300 en D700. Dat is al wat ik probeerde te zeggen.

En hopelijk komt Canon straks met een opvolger van de 5D die ook net even dat tikje professioneler is. Dan wordt het nog heel leuk in cameraland.
quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:32:

Er zijn vast wat uitzonderlijke situaties denkbaar, maar ik vind het ietwat zinloos om een kleurfilter op je flitser zetten en dat vervolgens met je witbalans weer te gaan corrigeren.

Camitariër

quote:
dreamscape schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:41:
Er zijn vast wat uitzonderlijke situaties denkbaar, maar ik vind het ietwat zinloos om een kleurfilter op je flitser zetten en dat vervolgens met je witbalans weer te gaan corrigeren.
Ik juist wel... met gelfilters wil je niet je onderwerp, maar je achtergrond kleuren :) Als je dan je WB op je onderwerp alvast kunt compenseren, heb je op het schermpje het gewenste resultaat al staan :P

quote:
Henk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Ik juist wel... met gelfilters wil je niet je onderwerp, maar je achtergrond kleuren :) Als je dan je WB op je onderwerp alvast kunt compenseren, heb je op het schermpje het gewenste resultaat al staan :P
True. Op je schermpje wel. En je hebt een richtlijn voor je 'juiste' WB in je RAW, maar uiteindelijk ga je daar toch wel mee zitten kloten.

Je gaat niet eerst met filtertjes werken om in JPG te schieten en niet meer iets creatiefs te doen in post. :)

quote:
dreamscape schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:41:
Zo uitzonderlijk vind ik 't niet hoor.
Als 't bestaande licht een andere kleur heeft dan je flitslicht zou ik 'm toch maar met een filter gebruiken. En dan inderdaad de witbalans weer corrigeren.

Doe je dit niet, bijv bij TL-licht, dan krijg je erg nare kleurzwemen omdat je onderwerp dan een compleet andere kleur krijgt dan de omgeving. Leuk als je aliens fotografeert, maar voor mensen is 't wat minder.

abrakadaver wijzigde dit bericht 03-07-2008 10:50 (10%)

* dreamscape schiet duidelijk te weinig met flits in zulke lichtsituaties ;)

quote:
bakman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00: (net zoals de 5D dat niet is tov de 20D).
Inderdaad, de 20d heeft geen direct print knop ;)

Ja Ja...

quote:
Henk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:17:
maar een 5D is écht niet meer dan een 20D met een FF-sensor (en bijbehorend spiegelhuis, zoeker etc), en slightly veranderde AF-unit...
Je doet idd aannames, beetje jammer. Ik spreek uit ervaring.
offtopic:
Ga eens 100 beelden schieten van hetzelfde subject met beide cameras - dan zie je dat de "slightly" veranderde AF een percentage van 95+% op alle focuspunten het bij het rechte eind heeft, daar waar de 20D hooguit op 50% uitkomt.
Dan open je je raw converter....en zie je de beelden naast elkaar, dan zet je die 20D zo bij het grofvuil. Voor mij is het dan ook bijzonder kort door de bocht deze onder dezelfde noemer te gooien, net als een D300 - D700 met FF sensor. De D300 is niks bijzonders qua beeldkwaliteit, dat laatste is het enige wat mij boeit en het lijkt mij zeer bijzonder als je de 5D output onder dezelfde schaart als de 20D/30D of 40D wat mij betreft.

Ze kunnen er nog zoveel tierelantijnen op stoppen, persoonlijk kan ik er niet warm of koud van worden, 2 fps, M/A(v) en goede beeldkwaliteit, zijn mijn enige vereisten, maar goed iedereen is anders en schiet andere onderwerpen. Daarintegen kan ik nog jaren vooruit met de 5D - ding is meer camera dan ik handelen.

Ik zie ook dezelfde verbetering van 20d naar 5d, met name qua beeldkwaliteit... dat is bij de 5d echt zo veel beter dan elke cropcam die ik tot nu to heb gezien/gebruikt. Maar dat komt nog steeds door die FF sensor, mensen die dus alleen naar specs kijken vinden de 5d een 20d met ff sensor en slightly veranderde AF-unit ;)

Camitariër

Dus behalve dat de AF-unit iets scheelt (en ik vind die van de 5D al vreselijk inaccuraat) en de sensor dus verschilt, klopt mijn bewering. Dat met name dat laatste een vreselijk groot verschil maakt in de output is zeker waar, maar je ziet me ook nergens iets anders beweren...

En over die aannames: niet iedereen krijgt prepoductionmeuk in zijn handen, en tot de aankondiging was dit topic één grote speculatie, daarover héb ik de hand al in eigen borst gestoken, dus ik zie niet waar je naar toe wilt.

@abrakadaver: maar QI is toch ook volledig afhankelijk ván die sensor ;) Als ze morgen een D3 maken met een 24MP sensor, dat ding D3X noemen en verder niets toevoegen, is dat toch ook het enige verschil? Dat dat ding vervolgens world-stunning resultaten zou kunnen neerzetten, is een ander verhaal, maar dat verandert niet aan wat er aan specificaties op papier staat... ;)

Jullie doen beiden alsof ik onderschat wat een andere sensor kan betekenen in een body. En dat is absoluut níet het geval :P

Henk wijzigde dit bericht 03-07-2008 11:21 (62%)

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
bouwfraude schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:33:
[...]

Ja jammer dat de $500 adviesprijs weer op ¤500 uitkomt (met de huidige koers is het ~ ¤320 ex)
Over het algemeen zakt de prijs nog wel wat in de loop van de tijd.
Er zijn genoeg manier om daaraan te ontkomen :P
quote:
[b][message=30356203,noline]
(...)

[...]

Nee hoor. Als je bijvoorbeeld je onderwerp dichtbij hebt in een vrij donkere zaal met gloeilamp / TL verlichting en je flits en past de witbalans aan op je onderwerp, dan komt de achtergrond er gelig / groenig uit. Als je de kleur van de flits aanpast aan de kleur van de overige lichtbronnen en je corrigeerd daarvoor krijg je perfecte plaatjes ;)

Ja Ja...

@henk, mooi verhaal. Zelfde als 2 verschillende autos - zelfde specs alleen de ene rijdt een stuk lekkerder dan de ander, zo nog legio voorbeelden.

5D inaccuraat ? :S ik schiet met een 85 1.2 en die zit er op 1.2 spot-on, elke keer (bij deze lens nogal belangrijk wijd open..)

Cameras over 1 kam scheren op basis van specs dat is wat hier gebeurd, klinkt aannemelijk maar is niet realistisch, gezien de praktijk.

Camitariër

quote:
bakman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:33:
@henk, mooi verhaal. Zelfde als 2 verschillende autos - zelfde specs alleen de ene rijdt een stuk lekkerder dan de ander, zo nog legio voorbeelden.
Ik durf een BMW 520 en 525 gerust dezelfde auto met een andere motor te noemen. Jup :)
quote:
5D inaccuraat ? :S ik schiet met een 85 1.2 en die zit er op 1.2 spot-on, elke keer (bij deze lens nogal belangrijk wijd open..)
Ik werk veel low-light... En dan heeft de 5D echt 'daar ergens' neigingen.
quote:
Cameras over 1 kam scheren op basis van specs dat is wat hier gebeurd, klinkt aannemelijk maar is niet realistisch, gezien de praktijk.
Nee, jij interpreteert het alsof ik de cams naast elkaar plaats met als enige verschil een cropfactor, en output negeer. En dat is niet waar, natuurlijk heeft de 5D een killer-output, maar specwise blijft het de sensor die verschilt als sleutelelement. Dat dat in de praktijk een gigantische impact heeft en het een totaal andere body maakt, doet nog niet af aan wat er op papier verschilt ;)
quote:
simon schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:44:
ging dit topic niet over een D700?
Juh... en dus de impact van een andere sensor in een zelfde body. Maarrr, we zijn wat afgedwaald inderdaad O-)

Henk wijzigde dit bericht 03-07-2008 11:48 (10%)

Tis allemaal gelogen!

Wat is een D700?
Dit is toch het 20d vs 5d topic?

Ontopic:
Ziet eruit als een prachtding, zou er graag mijn 20d voor ruilen. Budgetwise onmogelijk helaas.
Vraag me trouwens wel eens af hoeveel pro fotografen er nou zijn en of alle R&D kosten hier ook echt weer uit gehaald worden. Maar dat is geloof ik ook offtopic.

Gear: 20d, BG-E2, Tamron 17-50 2.8

quote:
Henk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:16:
@abrakadaver: maar QI is toch ook volledig afhankelijk ván die sensor ;)
dat zeg ik toch? Wat ik wel wil aangeven, is dat die sensor alleen 't ding al een compleet andere camera maakt. Maar daar waren we het geloof ik al over eens :)

Over die AF, misschien is die in vergelijking met een 1d3 (behalve bij warm weer en fel licht ;) ) wat minder. Maar in vergelijking met bijv een 20d, of zelfs 1d mk2 heeft ie veel minder licht nodig om nog goed te kunnen focussen.

Camitariër

quote:
abrakadaver schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:12:
[...]

dat zeg ik toch? Wat ik wel wil aangeven, is dat die sensor alleen 't ding al een compleet andere camera maakt. Maar daar waren we het geloof ik al over eens :)

Over die AF, misschien is die in vergelijking met een 1d3 (behalve bij warm weer en fel licht ;) )
godzijdank heb ik dáár geen last van :P
quote:
wat minder. Maar in vergelijking met bijv een 20d, of zelfs 1d mk2 heeft ie veel minder licht nodig om nog goed te kunnen focussen.
Hmm, mijn referentiemateriaal was eigenlijk een 30D/40D... de 1DII zou daar toch gehakt van moeten maken... :P

quote:
Dimension schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:57:
Ontopic:
Ziet eruit als een prachtding, zou er graag mijn 20d voor ruilen. Budgetwise onmogelijk helaas.
Vraag me trouwens wel eens af hoeveel pro fotografen er nou zijn en of alle R&D kosten hier ook echt weer uit gehaald worden. Maar dat is geloof ik ook offtopic.
R&D kosten door pro's betalen?
Zie hier op tweakers: er lopen hier genoeg mensen rond die fotografie als een uit de hand gelopen hobby hebben en met "pro" spullen rondlopen. Sterker nog het merendeel dat hier meer dan >500 posts heeft in FGA heeft een of meerdere pro toestel(len) <-- dit is een aanname maar ik denk dat ie aardig klopt :)

En qua D700: de R&D kosten zitten voornamelijk al verstopt in de D3/D300.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: