Reg. datum: 05 april 2002
Reg. datum: 05 april 2002
Zou ik ook niet doen want 165 x 1.06 = 174,9 en dan moet je nog notaris etc. tellenquote:Wok schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:32:
De verkoper is ¤4000 gedaald met zijn prijs: hij is dus zeker bereid tot onderhandelen.
Je kunt de kaarten dus nog even schudden door met een bod 184k te komen in de hoop dat de verkopende partij zakt naar 191.500 (als de verkopende partij daadwerkelijk middels onderhandeling tot een redelijke prijs wil komen, lijkt het me zeer aannemelijk). Je zou dan kunnen aftikken op rond de 187.500-189.500, wat mij een heel redelijke prijs lijkt voor die woning.
Disclaimer:dit is puur theoretisch gedacht van meIk heb zelf weinig onderhandeling gehad en heb uiteindelijk de vraagprijs betaald (verhaal hierachter staat ook wel in dit topic) voor mijn huidige appartement (165k), maar het was het ook zeker waard. Sterker nog: zelfs nu de markt onder druk staat, zou ik het zonder meer voor 179k in de markt durven te zetten en waarschijnlijk zou ik het dan nog kunnen verkopen voor minstens 172k, maar dat doe ik de komende jaren niet
= geld er op toe leggen
Ik heb mijn huis half jaar geleden gekocht, opgeknapt en durf het nu ook wel te verkopen met 25k winst en weet zeker dat het kan. Maar ik wi het eerst helemaal afmaken en dan lekker hier tien jaar blijven wonen. Want waar koop ik nou iets terug voor dat geld?