Hoofdcategorieën
Topicacties

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 januari 2002

Ik heb 'm ook even geinstalleerd. Het ziet er mooi/handig uit, toch een aantal opmerkingen in het kader van opbouwende kritiek:
• Het menu van de toolbar (navigation pane) linksonder is in het Engels.
• Ik heb niet zo'n bijster snelle machine en de applicatie bevriest te pas en te onpas. Je zou de layout wat meer van de content moeten scheiden, zodat het laden van data op de achtergrond gebeurt. Visualiseer dat er wat geladen wordt en blokkeer alleen de schermonderdelen die gaan wijzigen, maar zorg dat je bijvoorbeeld wel een ander recept kunt kiezen als je er al één aan het laden bent. Of zorg voor een zandloper tijdens het laden.

quote:
sopsop schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:27:
Ik heb 'm ook even geinstalleerd. Het ziet er mooi/handig uit, toch een aantal opmerkingen in het kader van opbouwende kritiek:
• Het menu van de toolbar (navigation pane) linksonder is in het Engels.
• Ik heb niet zo'n bijster snelle machine en de applicatie bevriest te pas en te onpas. Je zou de layout wat meer van de content moeten scheiden, zodat het laden van data op de achtergrond gebeurt. Visualiseer dat er wat geladen wordt en blokkeer alleen de schermonderdelen die gaan wijzigen, maar zorg dat je bijvoorbeeld wel een ander recept kunt kiezen als je er al één aan het laden bent. Of zorg voor een zandloper tijdens het laden.
Bedankt, Ik zal er zeker naar kijken. Dat je moet wachten totdat iets geladen is, is zeker niet gewenst. Ik zal eens profilen en testen op een wat minder snelle machine.
Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
Mooi!
Bugje:

Opties > Stijl en vervolgens niet op een stijl klikken maar ergens anders
Resultaat:

Kan bestand of assembly Infragistics2.Win.UltraWinStatusBar.v8.2, Version8.2.20082.1000, Culture=neutral, PublicKeyToken=7dd5c3163f2cd0cb niet laden.

Hoe maak je gebruik van USDA? Is er een API?

Met Google Maps coole applicaties / websites bouwen? Kom werken bij SWIS!

quote:
orf schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:07:
[...]

Mooi!
Bugje:

Opties > Stijl en vervolgens niet op een stijl klikken maar ergens anders
Resultaat:

Kan bestand of assembly Infragistics2.Win.UltraWinStatusBar.v8.2, Version8.2.20082.1000, Culture=neutral, PublicKeyToken=7dd5c3163f2cd0cb niet laden.

Hoe maak je gebruik van USDA? Is er een API?
De bug zal ik ook naar kijken, de USDA database is gratis te downloaden in diverse formaten:
http://www.ars.usda.gov/Services/docs.htm?docid=15867
quote:
sopsop schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:27:
Ik denk dat ik deze gevonden heb, het bevriezen is niet van het laden, maar van het saven van een recept. Dit doet hij bij het verlaten van het scherm als het recept gewijzigd is. De wijzigstand werd niet goed bijgewerkt na het opslaan zodat hij bleef opslaan ook als het niet nodig was.
Verder ook een zandloper toegevoegd, het kiezen van een andere moet al kunnen alleen updaten en tegelijk een andere kiezen vind de database niet zo prettig (SQLite) dus daar heb ik maar een zandloper gedaan. De engelse termen zal ik later nog eens naar kijken.

Je kunt even opnieuw downloaden om te kijken of het nu wat prettiger werkt.
quote:
orf schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:07:
[...]
Ook gefixed, bedankt voor het melden ;)

edit:
sorry had mijn vorige post kunnen editten, zag te laat dat ik als laatste gepost had

Serpie wijzigde dit bericht 03-07-2008 21:55 (3%)

12"

Serpie: komt er ook een versie waarbij je mag kiezen waar geinstalleerd wordt? :P Of is deze vraag al een keer gesteld...

Als ik trouwens naar Ingredienten ga en iets invul bij "Naam", krijg ik de melding "Object reference not set to an instance of an object".

Mafkees wijzigde dit bericht 04-07-2008 05:18 (36%)

Imagery Upload Service | Zwei Gegenstände von der gleichen logischen Form sind - abgesehen von ihren externen Eigenschaften - von einander nur dadurch unterschieden, dass sie verschieden sind.

quote:
Mafkees schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 05:15:
Als ik trouwens naar Ingredienten ga en iets invul bij "Naam", krijg ik de melding "Object reference not set to an instance of an object".
Das een vervelende ja, ik maak mijn ingredienten altijd aan bij het invoeren van het recept (naam van ingredient intypen die niet bestaat, dan vraagt ie of je hem aan wilt maken).

Ik kan er vanavond pas naar kijken, dan zal ik de setup ook instelbaar maken.
Reg. datum: 25 maart 2003

quote:
Ik heb het ook maar eens geinstalleerd, leuk programma, enkele opmerkingen:
-Receptensoort zou een lijst van keywords moeten zijn. een vegetarisch gerecht kan ook een feestelijk gerecht zijn, en tegelijk een aardappelgerecht,... Je zou dan moeten kunnen zoeken naar gerechten die aan verschillende keywords voldoen
-Ik wilde eens testen om een gerecht toe te voegen, maar terwijl ik daar mee bezig was, wilde ik dit annuleren, het was me niet duidelijk hoe dit moest gebeuren, dus ik kies "Verwijder". Dit verwijderde echter het recept die in de lijst geselecteerd was. => misschien duidelijk maken welk recept je verwijderd?

Nu nog het programma standaard met heel wat recepten leveren, en het misschien meertalig maken, en dit kan een echte topper worden volgens mij! Mijn complimenten!

quote:
Mafkees schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 05:15:
Serpie: komt er ook een versie waarbij je mag kiezen waar geinstalleerd wordt? :P Of is deze vraag al een keer gesteld...

In de nieuwe setup die klaar staat kun je de installatiemap kiezen, de melding is ook verholpen
quote:
schoene schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:43:
Ik heb het ook maar eens geinstalleerd, leuk programma, enkele opmerkingen:
-Receptensoort zou een lijst van keywords moeten zijn. een vegetarisch gerecht kan ook een feestelijk gerecht zijn, en tegelijk een aardappelgerecht,... Je zou dan moeten kunnen zoeken naar gerechten die aan verschillende keywords voldoen
-Ik wilde eens testen om een gerecht toe te voegen, maar terwijl ik daar mee bezig was, wilde ik dit annulleren, het was me niet duidelijk hoe dit moest gebeuren, dus ik kies "Verwijder". Dit verwijderde echter het recept die in de lijst geselecteerd was. => misschien duidelijk maken welk recept je verwijderd?

Nu nog het programma standaard met heel wat recepten leveren, en het misschien meertalig maken, en dit kan een echte topper worden volgens mij! Mijn complimenten!
Bedankt voor je compliment, ik heb de melding verduidelijkt. Receptsoorten is wel een goed idee, maar bewaar ik voor wat later. Ik wil eerst wat andere dingen inbouwen.
Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
PV85 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:54:
[...]

Goed nieuws, heb flink gewerkt vandaag, de exportoptie is vrijwel af :)
(sinds vriendin op stage is moet je toch wat met je tijd :P)

Hier nog een screenshot, zal morgen een alpha in dit topic posten 8)

[afbeelding]
Hmm goed idee voor een nieuwe tool. Met een UltraGrid kun je zoiets veel mooier in elkaar zetten. En die heeft ook een Excel en andere export componenten en kan aan een database gekoppeld worden.

* Mastermind gaat er morgen maar eens mee aan de slag

zeg maar

Reg. datum: 14 juni 2008

quote:
Mastermind schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:59:
[...]

Hmm goed idee voor een nieuwe tool. Met een UltraGrid kun je zoiets veel mooier in elkaar zetten. En die heeft ook een Excel en andere export componenten en kan aan een database gekoppeld worden.

* Mastermind gaat er morgen maar eens mee aan de slag
Helaas is mijn toolje in Java geschreven.
En het lijkt erop dat dat UltraGrid niet gratis te gebruiken is?
Tevens ben ik niet echt meer bezig met dat tooltje. Mocht er echt belangstelling zijn dan wil ik het wel weer oppakken.

quote:
Serpie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:25:
[...]

In de nieuwe setup die klaar staat kun je de installatiemap kiezen, de melding is ook verholpen

[...]

Bedankt voor je compliment, ik heb de melding verduidelijkt. Receptsoorten is wel een goed idee, maar bewaar ik voor wat later. Ik wil eerst wat andere dingen inbouwen.
psst ;) heb je mss een 'grotere' voorbeeld db ? ;)

altijd leuk om op deze manier nieuwe gerechten te leren

Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 05-07-2008 14:40 (6%)

Reg. datum: 13 maart 2002

Ik heb een tooltje gemaakt om makkelijk door de log-database hier op 't werk te browsen.

http://i34.tinypic.com/2va1e7t.jpg

De lijst met applicaties wordt getoond, en daarbinnen kan je de logs bekijken per datum, of per categorie. De individuele logs kan je aanklikken, en als er een Exceptie bij hoort, dan wordt die in het rechterscherm getoond.

Reg. datum: 25 november 2007

quote:
wackmaniac schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:43:
Toch maar weer eens iets posten. Op mijn nieuwe telefoon (Nokia N95) stonden naar mijn idee geen leuke spellen voor een verloren uurtje, dus heb ik zelf maar een gemaakt. Sokoban!

[afbeelding]

Geschreven in J2ME CLDC 1.1 MIDP 2.0. Het is alleen getest op N95.

Bevat alle 50 originele levels, onthoudt de gamestate bij het afsluiten en houdt highscores bij. Bewegen met de pijl-toetsen, 1 voor vorige level en 3 voor volgende level.De graphics heb ik van Sokobano.de.

Download

Ideetjes of bugs zijn altijd welkom. De broncode is op te vragen, maar wil de boel eerste even opschonen en volledig voorzien van JavaDoc :) Ik vind het zelf in ieder geval prima vermaak voor in de trein.
Hier ook werkend @ een SE k800i! :P

Deze heeft een joystick, die ook te gebruiken is, maar je moet elke keer opnieuw naar rechts schuiven bijvoorbeeld, geen idee om er voor te zorgen dat je hem gewoon naar rechts kan houden? Beetje brakke uitleg, maar hoop dat je het snapt.

quote:
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:40:]

psst ;) heb je mss een 'grotere' voorbeeld db ? ;)

altijd leuk om op deze manier nieuwe gerechten te leren
Nee helaas, door het ontwikkelen ervan heb ik nog geen tijd gehad om recepten in te voeren :). Wellicht dat iemand anders zijn recepten wil delen via de export functie.
Reg. datum: 11 april 2007

quote:
Serpie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:21:
[...]

Nee helaas, door het ontwikkelen ervan heb ik nog geen tijd gehad om recepten in te voeren :). Wellicht dat iemand anders zijn recepten wil delen via de export functie.
Misschien een grote database aan je website hangen waar mensen recepten naar toe kunnen exporteren en van kunnen importeren?

Reg. datum: 10 september 2004

Of een interfaceje met de Allerhande van AH?

quote:
JMfx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:04:
[...]

Misschien een grote database aan je website hangen waar mensen recepten naar toe kunnen exporteren en van kunnen importeren?
Yep dat is de bedoeling, ik was al begonnen met het nadenken en ontwerpen ervan ;)
Hertog Jan schopt kont

Het tooltje dat ik gebouwd heb heet AnyTray. Wat het doet is vrij simpel: elk willekeurig venster in de TaskBar verhuizen naar de system tray. Het idee hierachter is dat ik nogal wat vensters heb (command prompts) die open blijven en niet makkelijk op de achtergrond uit te voeren zijn. Omdat ik hou van een opgeruimde TaskBar heb ik dit tooltje gebouwd.

Het geheel werkt via Win32 API calls om de styles van een venster aan te passen en het icoontje te bemachtigen zodat er een NotifyIcon gemaakt wordt in de system tray. Door te dubbelklikken op zo'n icoontje wordt het venster hersteld naar de vorige status (eventueel maximized etc).

In de planning staat nog:
- Instellingen venster (automatisch starten etc)
- "Send to tray" optie voor het context menu van de TaskBar zelf

MTWZZ wijzigde dit bericht 10-07-2008 14:45 (15%)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

quote:
PV85 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:35:
[...]
Tevens ben ik niet echt meer bezig met dat tooltje. Mocht er echt belangstelling zijn dan wil ik het wel weer oppakken.
Het is al weer even geleden sinds je post, maar ik kwam je tooltje van de week tegen en hij komt toch wel erg goed van pas, een paar bugjes heb ik wel gevonden:
  • Config/log wordt zo te zien alleen weggeschreven zodra je 't programma afsluit, maar doordat het in je tray zit zal dat snel vergeten worden met kans op dataverlies, wellicht handiger om dit regelmatiger te doen (bijv. na 't starten/stoppen van een task?)
  • Door ^ worden ook de nieuw toegevoegde labels niet goed weergegeven maar als 'labelx' in het 'start task' menuutje.
  • Ook een gevolg - denk ik - van 't vorige, als je een nieuw profile + labels toevoegt en meteen een task toevoegt zonder tussendoor eerst de config weg te laten schrijven wordt de task helemaal niet weggeschreven.
Verder hulde voor dit uitermate handige tooltje, mocht je niet meer met je tooltje door willen gaan dan zou ik ook graag weten of je 'em onder een license uit wilt brengen, om er wellicht zelf wat aan te prutsen. _/-\o_ :X

Leftblank wijzigde dit bericht 17-07-2008 14:11 (0%)
Reden: Oh, en tevens 'n verkapte bump van het topic :>

Leftblank - GoT CSS? - GoT TF2 - Eerstejaars TI, TU Delft

quote:
Leftblank schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:08:
[...]

Het is al weer even geleden sinds je post, maar ik kwam je tooltje van de week tegen en hij komt toch wel erg goed van pas, een paar bugjes heb ik wel gevonden:
  • Config/log wordt zo te zien alleen weggeschreven zodra je 't programma afsluit, maar doordat het in je tray zit zal dat snel vergeten worden met kans op dataverlies, wellicht handiger om dit regelmatiger te doen (bijv. na 't starten/stoppen van een task?)
  • Door ^ worden ook de nieuw toegevoegde labels niet goed weergegeven maar als 'labelx' in het 'start task' menuutje.
  • Ook een gevolg - denk ik - van 't vorige, als je een nieuw profile + labels toevoegt en meteen een task toevoegt zonder tussendoor eerst de config weg te laten schrijven wordt de task helemaal niet weggeschreven.
Verder hulde voor dit uitermate handige tooltje, mocht je niet meer met je tooltje door willen gaan dan zou ik ook graag weten of je 'em onder een license uit wilt brengen, om er wellicht zelf wat aan te prutsen. _/-\o_ :X
Dank voor je post. Heb al wat bugs opgelost en wat aanpassingen gedaan, maar nog niet genoeg voor een nieuwe versie. Ik ga binnenkort op vakantie, verwacht er half augustus weer wat aan te doen, en zal dan door jou genoemde punten ook ff meenemen :)

quote:
PV85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:09:
[...]

Dank voor je post. Heb al wat bugs opgelost en wat aanpassingen gedaan, maar nog niet genoeg voor een nieuwe versie. Ik ga binnenkort op vakantie, verwacht er half augustus weer wat aan te doen, en zal dan door jou genoemde punten ook ff meenemen :)
Nog een aparte bug gevonden, zo te zien crasht je progsel om middernacht, ik gok dat 't een subtiele hint van de ARBO is, maar toch :+ Helaas Is weinig rebooten + zo'n crash funest voor de tasklog, ik kan niet wachten tot je update ;)
offtopic:
P.s., je DM staat uit, wellicht handig om aan te zetten voor de toekomst, bugreports e.d. ;)

Leftblank - GoT CSS? - GoT TF2 - Eerstejaars TI, TU Delft

Reg. datum: 05 september 2000

quote:
MTWZZ schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:43:
Het tooltje dat ik gebouwd heb heet AnyTray. Wat het doet is vrij simpel: elk willekeurig venster in de TaskBar verhuizen naar de system tray. Het idee hierachter is dat ik nogal wat vensters heb (command prompts) die open blijven en niet makkelijk op de achtergrond uit te voeren zijn. Omdat ik hou van een opgeruimde TaskBar heb ik dit tooltje gebouwd.

Het geheel werkt via Win32 API calls om de styles van een venster aan te passen en het icoontje te bemachtigen zodat er een NotifyIcon gemaakt wordt in de system tray. Door te dubbelklikken op zo'n icoontje wordt het venster hersteld naar de vorige status (eventueel maximized etc).

In de planning staat nog:
- Instellingen venster (automatisch starten etc)
- "Send to tray" optie voor het context menu van de TaskBar zelf
Exact zoiets en gratis bestaat al en heet RBTray..

Staat natuurlijk los van het feit dat je je eigen versie maakt.. ik kan het iig niet dus kudo's voor jou wat dat betreft :)

quote:
Leftblank schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:54:
[...]

Nog een aparte bug gevonden, zo te zien crasht je progsel om middernacht, ik gok dat 't een subtiele hint van de ARBO is, maar toch :+ Helaas Is weinig rebooten + zo'n crash funest voor de tasklog, ik kan niet wachten tot je update ;)
offtopic:
P.s., je DM staat uit, wellicht handig om aan te zetten voor de toekomst, bugreports e.d. ;)
Haha leuk zo'n crash. Toen ik eraan begon had ik nog maar weinig ervaring met de datum en tijd bewerkingen van de Calendar class van Java, dus kunnen idd nog wat van dat soort foutjes inzitten :)

EDIT: ik kan je bug niet herproduceren. Gebruiker je wel V0.11? Owja PM staat aan hoor.

PV85 wijzigde dit bericht 19-07-2008 12:57 (6%)

Secretly Heroic
Reg. datum: 08 januari 2005

Gezien ik me verveelde een IRC-/scoreboard aanpassing geschreven voor Age of Empires 3: The Asian Dynasties. Hij output vrijwel alles naar het IRC kanaal (zie ook dit plaatje) en communicatie van IRC naar het spel dmv. een !msg commando is ook mogelijk.

Het scoreboard haalt de gegevens direct uit het geheugen op en rendert ze middels een DirectX hook, naast de per-speler statistieken kan je ook het totaal aantal resources zien dat gebruikt is, net zoals de tijd die je al aan het spelen bent.

http://bin.sa-mp.nl/f/sb.jpg
..en nog een 2e screenshot.

De binary (.dll) en sourcecode kan je hier downloaden, alle research is door mij gedaan :)

Peter wijzigde dit bericht 19-07-2008 17:55 (16%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: