Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)
HTC Touch Diamond & Touch Pro (deel 1)
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last
Nieuw Topickuchquote:J0YR1D3R schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:14:
[...]
Is gewoon een instelling die je op het toestel kunt doen buiten het registry om.
Start -> Instellingen -> Energie -> Verlichting -> Verlichting Dimmen bij geblokkeerd toestel.
Gewoon je manual lezen dus
Voor niks een uur zitten zoeken want eigenlijk had ik dat kunnen weten.
Trouwens, ik heb inmiddels rom versie 1.37 zo'n week draaien. Ben er erg tevreden over. Maar ook bij deze rom versie loopt het geheugengebruik enigzins op naar zo'n 61%. Memmaid kan dat dan terugbrengen naar zo'n 55%. Blijf ik zitten met een verschil van 5% ten opzichte van het gebruik na een reset waarbij hij op 50% staat. Maar goed, het is al vele malen beter dan de 1.35 rom.
Mijn vermoeden is dat er in Opera wat geheugen weglekt en gebruik van het weer tabje van tflo3d (en misschien de anderen). Na gebruiken en afsluiten van de rss hub is er ook enkele procentjes geheugen weg. Hopelijk komt er nog een rom die echt lekvrij is.
Toestel is ook al eens van de rugleuning van de bank gevallen en dat vindt hij blijkbaar helemaal niet erg.
Ik weet het zeker! Ik ben een onzeker persoon.
Simpel zat!
Ook bedankt aan zimonia voor zijn bijdrage.
quote:Binnetie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:14:
Ik heb problemen met de ingebouwede gps. TomTom herkend de gps niet meer. Dit gebeurd ook bij Google Maps en Trackr. Ik heb nu voor nood maar mijn gps muis aangesloten.
Wat ik gedaan heb:
- softreset
- met compoorten gespeeld (anders ingesteld)
- nieuwste satellietgegevens gedownload
Heeft iemand de instellingen die moet werken? Als ik naar instellingen - tabblad system en dan externe gps doe dan staat in tabblad Programma's de compoort op com5 in tabblad hardware staat gps-hardwarepoort op com4 en baudrate op 4800.
Wat kan ik nog meer nakijken voordat ik een hardreset doe?
Let op: bovenstaande post kan tekst bevatten!!
Ik heb ook geen screenprotector op mijn Diamond. Ook op mijn TyTn nooit gehad. Het toestel gaat toch vlekken en als je een beetje zuinig bent op je toestel komen er ook geen storende krassen op enzo. Het is een gebruiksvoorwerp, een speledingetje, dus normale slijtage mag. Want als het toestel een protector nodig had, dan plakten ze hem er in de fabriek wel op (net als dat vieze schijfje citroen in je witbier). OK, bij een brommer moet je zelf wel een helm kopen :-)quote:Phusebox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:09:
[...]
omdat ik een screenprotector had gekocht die tegen vlekken en vegen was.... werkt dus ook voor geen meter...
Dan maar gewoon zonder screenprotector. Als ik de telefoon om 1 reden weg zou doen is het wel om de vlekgevoeligheid... overweeg echt serieus om hem dan maar te verkopen en terug te gaan naar een standaard telefoon hierom.
Mardes wijzigde dit bericht 02-07-2008 22:08 (11%)
This is made by me.....SMILE :D
Reg. datum: 14 april 2008
- Vliegtuigmodus in/uit schakelen
- Toestel blokkeren
- Gegevensverbinding afbreken
- Trilstand instellen
- Instellingen.....
Natuurlijk kun je hier ook via andere manieren deze functionaliteit bedienen, maar dit is wel een mooie en snelle shortcut.
Je kunt deze mode instellen via:
Start -> Instellingen -> Systeem -> Eind toets lang indrukken -> Snellijst altijd weergeven
Ik heb de nieuwe 1.37 ROM Nederlands geinstalleerd. Ik heb de Touchflo3D uitgeschakeld en het 'gewone' Vandaag scherm. Vind dat toch rustiger met kiezen van Programma's en het geheugengebruik ligt dan op 43% (net zoals de 1.35 trouwens). Wil nog wel .NET CF 3.5 installeren, daarmee was de 1.35 versie nog sneller, dus verwacht dit ook voor 1.37.
Naar aanleiding hiervan heb ik even wat rondgezocht om m'n ringtone goed in te stellen. Bovenstaande tip werkt overigens niet, die w3 zorgt er enkel voor dat er drie seconden wordt gewacht voordat de ringtone opnieuw wordt afgespeeld, de code wordt namelijk in volgorde afgespeeld.quote:Skillz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:44:
[...]
Ik weet niet of dit al is voorgesteld maar ga eens in de registry naar:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sounds\RingTone0
en verander dan de waarde Script van:
apw3r
naar
apr
Even een uitleg wat "apw3r" betekend:
a = allow
p = play sound
w3 = wait/delay 3 seconds
r = repeat
dan heb je ook nog:
f = backlight aan (f1) (geen idee of dit werkt met de Diamond)
v = trillfunctie aan (v0,v1,v2) (geen idee of dit werkt met de Diamond)
Je kan de ringtone helemaal naar eigen wens instellen:
Meer info hierover is te vinden op http://eten-users.eu/index.php?showtopic=6382quote:a activate device
cN set volume to N percentage max volume
fN flash notification LED for N seconds
vN vibrate for N seconds
wN wait for N seconds (Note that the device will wait this long before continuing with the next code)
l loop
p play (Note that this will play the ringtone all the way through before continuing with the next code)
r repeat (Note that this should be the last code in your Script string, if used at all)
Het gaat om inkomende gesprekken. Ik zie mijn TD oplichten, duurt een seconde of wat, mijn scherm gaat aan (weer een paar seconden) en dan pas krijg ik het telefoonscherm en gaat hij rinkelen. Nu staat mijn voicemail uit, dus kans dat ik bellers snel 'mis' is gering, maar is er een tweak die dit proces versneld?
Ik heb om die reden ook m'n voicemail uit gezet. Zou prettig zijn als dat sneller kon. Maar ik denk dat de telefoon die tijd gewoon nodig heeft om het nummer te matchen, eventueel plaatje te laden etc.quote:SorcererJP schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:34:
Heb er al een post over voorbij zien komen, maar met enige trefwoorden kan ik hem niet terugvinden.
Het gaat om inkomende gesprekken. Ik zie mijn TD oplichten, duurt een seconde of wat, mijn scherm gaat aan (weer een paar seconden) en dan pas krijg ik het telefoonscherm en gaat hij rinkelen. Nu staat mijn voicemail uit, dus kans dat ik bellers snel 'mis' is gering, maar is er een tweak die dit proces versneld?
Elke minuut geeft je de kans om alles te veranderen.
Die staat al in de Rom. 2.0 wel maar 3.5 nog niet. Sorry.quote:rick1962 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:29:
Wil nog wel .NET CF 3.5 installeren, daarmee was de 1.35 versie nog sneller, dus verwacht dit ook voor 1.37.
jerry_a wijzigde dit bericht 02-07-2008 23:00 (7%)
hoi
Reg. datum: 02 juli 2008
Verder als ik naar instellingen ga hoofdgeheugen vrij 56.32 mb, opslagkaart niet geinstalleerd.
Een harde reset reageert niet.
Reg. datum: 02 juli 2008
Als ik Route 66 (WE kaart) gebruik en ga navigeren zie ik steeds het gps signaal wegvallen. Op sommige momenten loopt ook het programma vast en duurt het soms meer dan een halve minuut voordat het programma reageert. Meestal met de melding dat het GPS apparaat niet meet beschikbaar is. Met een beetje geluk kan ik in binnen de sessie de gps module weer connecten. Maar meestal moet ik de hele telefoon resetten.
Als ik naar de de sateliet verbindingen kijk heb ik wel 8 tot 11 satellieten (allemaal groen) en dit blijft zo tijdens het rijden. Alleen als ik navigeer verliest de GPS steeds verbinding.
Ik heb gisteren de nieuwe NL ROM geïnstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou oplossen maar ik heb het idee dat het er alleen maar minder op is geworden.
Ik heb geen A-GPS ingesteld. Ik heb na de ROM upgrade ook nog geen "tweaks" uitgevoerd. De telefoon is zo kaal mogelijk (alleen de Rom + route 66).
Mijn GPS instellingen:
gps programma poort: com4
gps hardware poort: geen
Baudrate: 4800
Gps Automatisch beheren: aangevinkt
Er draaien geen andere toepassingen die gps gebruiken. Ik controleer wel elke 15 minuten mijn e-mail en laat route66 om de 10 minuten het verkeer controleren (trail).
- Zijn er meer Diamond gebruikers die dit probleem ervaren (met Route 66 of andere nav. software)?
- Zijn mijn gps instellingen goed ingesteld?
- Moet ik tijdens het navigeren bepaalde taken uitschakelen (bijv vliegtuig modus inschakelen) ivm performance
Ik hoop dat er een oplossing is. Anders moet mijn Diamond waarschijnlijk terug naar HTC....(gelukkig heb ik de HTC met Telfort afgesloten en kan ik nu alweer op zoek naar een vervangende telefoon ivm met wijziging Algemene voorwaarden......
i-dj wijzigde dit bericht 02-07-2008 23:30 (26%)
Reden: Batterij laptop empty/aanvulling
Reg. datum: 14 april 2008
Heb je ook een harde reset geprobeerd viaquote:batfink2002 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:01:
Ik kan sinds vanmiddag niet meer mijn interne geheugen meer zien op de computer, wel in de verkenner op de telefoon.
Verder als ik naar instellingen ga hoofdgeheugen vrij 56.32 mb, opslagkaart niet geinstalleerd.
Een harde reset reageert niet.
Start -> Instellingen -> Systeem -> Opslag wissen -> 1234
De 3 buttons tegelijk drukken is soms moeilijk
Reg. datum: 08 juli 2007
sinds dat ik met nodata knp internet heb disabled en de mobiele startsite kan ik hem niet meer met de pc verbinden, verbinding mislukt telkens
edit: dit is trouwens afwisselend, soms wel soms niet
soms komen die pijltje die boveninkomen wel en soms niet
Niekjuh wijzigde dit bericht 02-07-2008 23:30 (28%)
Dat is dus geen hard reset.quote:rick1962 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:09:
[...]
Heb je ook een harde reset geprobeerd via
Start -> Instellingen -> Systeem -> Opslag wissen -> 1234
De 3 buttons tegelijk drukken is soms moeilijk
hoi
Heb hetzelfde probleem, maar dan icm TomTom. Als ik mijn huidige locatie ophaal met bijv. Google Maps gaat het zonder problemen en ook TomTom maakt gebruikt van de GPS. Echter als ik een route heb ingesteld en ik ga 'op pad', dan valt het GPS steeds weg ("Wacht op bruikbaar GPS signaal") voor een paar seconden, om het vervolgens weer een paar seconden te doen.quote:i-dj schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:09:
Ik volg dit topic (en de voorgaande topics) over de HTC Diamond met grote aandacht. Ik heb denk ik alle post heb gelezen. Ik heb echter een probleem met mijn Diamond icm Route 66 en de gps ontvangst.
Als ik Route 66 (WE kaart) gebruik en ga navigeren zie ik steeds het gps signaal wegvallen. Op sommige momenten loopt ook het programma vast en duurt het soms meer dan een halve minuut voordat het programma reageert. Meestal met de melding dat het GPS apparaat niet meet beschikbaar is. Met een beetje geluk kan ik in binnen de sessie de gps module weer connecten. Maar meestal moet ik de hele telefoon resetten.
Als ik naar de de sateliet verbindingen kijk heb ik wel 8 tot 11 satellieten (allemaal groen) en dit blijft zo tijdens het rijden. Alleen als ik navigeer verliest de GPS steeds verbinding.
Ik heb gisteren de nieuwe NL ROM geïnstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou oplossen maar ik heb het idee dat het er alleen maar minder op is geworden.
Ik heb geen A-GPS ingesteld. Ik heb na de ROM upgrade ook nog geen "tweaks" uitgevoerd. De telefoon is zo kaal mogelijk (alleen de Rom + route 66).
Mijn GPS instellingen:
gps programma poort: com4
gps hardware poort: geen
Baudrate: 4800
Gps Automatisch beheren: aangevinkt
Er draaien geen andere toepassingen die gps gebruiken. Ik controleer wel elke 15 minuten mijn e-mail en laat route66 om de 10 minuten het verkeer controleren (trail).
- Zijn er meer Diamond gebruikers die dit probleem ervaren (met Route 66 of andere nav. software)?
- Zijn mijn gps instellingen goed ingesteld?
- Moet ik tijdens het navigeren bepaalde taken uitschakelen (bijv vliegtuig modus inschakelen) ivm performance
Ik hoop dat er een oplossing is. Anders moet mijn Diamond waarschijnlijk terug naar HTC....(gelukkig heb ik de HTC met Telfort afgesloten en kan ik nu alweer op zoek naar een vervangende telefoon ivm met wijziging Algemene voorwaarden......, maar wil de HTC graag blijven gebruiken)
Omdat ik m'n TD pas sinds gisteren heb, ben ik nog niet bezig geweest de oorzaak te achterhalen (nog genoeg andere dingen te tweaken die een hogere prio hebben
Op het scherm heb ik niet echt last van vingerafdrukken e.d. Eerder op de achterkant, ik heb gewoon de standaard htc screenprotector.quote:Phusebox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:09:
[...]
omdat ik een screenprotector had gekocht die tegen vlekken en vegen was.... werkt dus ook voor geen meter...
Dan maar gewoon zonder screenprotector. Als ik de telefoon om 1 reden weg zou doen is het wel om de vlekgevoeligheid... overweeg echt serieus om hem dan maar te verkopen en terug te gaan naar een standaard telefoon hierom.
Maarja, het blijft een gebruikvoorwerp, het vlekt een beetje. af en toe keer over je broek/shirt heen halen en hijs weer schoon.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Hoe heb jij hem zo perfect erop gekregen dan?quote:b3n666 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:20:
Uhhh klinkt misschien raar maar alles wat je aanraakt krijg je vette vingers. Zeker alles wat een beetje glimt zoals de TD. Ik heb zelf de standaard screenprotector er nagenoeg perfect opgekregen (je ziet hem niet zitten, zit alleen een beetje stof onder hier en daar, maar dat hou je altijd tenzij je je eigen cleanroom hebt) en ik heb niet zoveel last van vlekken. Tuurlijk, als het licht erop valt en het scherm staat uit zie je het zeker wel maargoed noem mij eens 1 touchscreen toestel waarbij je dat niet gaat krijgen. Persoonlijk boeit het me niet want zodra het scherm aanstaat zie je het toch niet meer.
Ik dacht bij mijn aankoop slim te zijn en hem van onder naar boven te doen (aan de onderkant is hij immers recht). Ging bijna goed, maar bovenaan hing hij iets over de oorspeaker heen en je zag het iets bij de camera.
Heb jij hem soms van boven naar onder gedaan oid?
Oost west, 127.0.0.1 best!
oh?quote:jerry_a schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:31:
[Heb je ook een harde reset geprobeerd via
Start -> Instellingen -> Systeem -> Opslag wissen -> 1234]
Dat is dus geen hard reset.
Op al mijn vorige WM toestellen was dit wel degelijk een hard reset.
Ik ben ook niet zo'n held met 3 knoppen tegelijk indrukken namelijk
Is dit alleen op de Diamond veranderd, of is het een nieuwe "feature" in WM 6.1?
(wel vreemd dat je wel je hele systeem kwijt bent en het toestel daarna opnieuw installeert,
het lijkt toch wel erg veel een echte harde reset te zijn, wat is het verschil precies? )
nu in gebruik:iPhone16Gb US1.1.4 - Spijker Laviolette - HTC Touch Diamond - HTC TouchXL
Reg. datum: 25 september 2006
Ik heb de TouchFlo uitgeschakeld en het SPB-Menu geinstalleerd. Het probleem van het trage reageren van de Diamond is nu weg. Hij gaat nu direct over. Werkt perfect, dus geen gemiste gesprekken meer. Het proberen waard.quote:SorcererJP schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:34:
Heb er al een post over voorbij zien komen, maar met enige trefwoorden kan ik hem niet terugvinden.
Jawel, dit is exact gelijk aan een hardreset.quote:
Bron:
http://www.hardreset.eu/h..._reset_soft_reset_en.html
"Warning! Your device will be set back to factory default settings."
en:
"You can also use Clear Storage to reset your device back to factory default settings and/or format the internal storage."
Reg. datum: 30 januari 2007
DaannO wijzigde dit bericht 03-07-2008 12:24 (85%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.