Hoofdcategorieën
Topicacties

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 juni 2008

quote:
Wouser schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:52:
Kan nu al niet wachten op dat tooltje. Ikzelf moet vaak opschrijven hoelang ik waaraan tijd besteed. Dus dit tooltje is voor mij erg interessant. Enig idee wanneer het klaar is :P?
Komende week ergens :).
Heb er veel plannen mee, en het is ook een beetje een leerprojectje.
Zonder export optie is dit programma waardeloos, dus ik ga deze week de Excel export afronden (is bijna af, heb al projecten die naar Excel exporten). Zodra ik dit erin heb zitten, is de basis af en gooi ik hem online.

Reg. datum: 04 december 2006

quote:
PV85 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:04:
[...]

Komende week ergens :).
Heb er veel plannen mee, en het is ook een beetje een leerprojectje.
Zonder export optie is dit programma waardeloos, dus ik ga deze week de Excel export afronden (is bijna af, heb al projecten die naar Excel exporten). Zodra ik dit erin heb zitten, is de basis af en gooi ik hem online.
Nice, ga het zeker in de gaten houden!

quote:
sanzut schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:17:
[...]

Nice, ga het zeker in de gaten houden!
Goed nieuws, heb flink gewerkt vandaag, de exportoptie is vrijwel af :)
(sinds vriendin op stage is moet je toch wat met je tijd :P)

Hier nog een screenshot, zal morgen een alpha in dit topic posten 8)

Plaatje op imageshack (popups!)

Empty
Reg. datum: 01 februari 2002

quote:
Zouden spinners niet handiger zijn voor je zoek criteria? Verder mooie tool :)

"Zie jij de kroeg als hoeksteen van de samenleving?"

v-- hand & knee-down
Reg. datum: 22 mei 2007

En wat is een spinner?

Properly-written code never fails, so exceptions are actually unnecessary.

Acties: [view]

Door: RobIII
Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII en DanuIII

quote:
Je bent bekend met google? :X

Misspelled? Impossible. I have an error-correcting modem.

Trotse papa van Luca en Danu! | Pick My Icon!

v-- hand & knee-down

ja hoor, op "spinner usercontrol" kreeg ik leuke velgen en mickeymouses, horloges, duikpakken en vissen te zien
http://images.google.com/...ol&btnG=Search+Images

Maar wat jij toont noemt men in dotnet een NumericUpDown control.
En daar ben je niet veel mee als je een range wil selecteren? + uberlelijk (net zoals die checkedlistbox die ook vervangen gaat worden door usercontrol)

Ik dacht eerder dat je een soort van cirkelvormige control bedoelde, zoals een snelheidsmeter, waar je een range op kunt selecteren.

era.zer wijzigde dit bericht 16-06-2008 10:49 (7%)

quote:
era.zer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:46:
ja hoor, op "spinner usercontrol" kreeg ik leuke velgen en mickeymouses, horloges, duikpakken en vissen te zien
http://images.google.com/...ol&btnG=Search+Images

Maar wat jij toont noemt men in dotnet een NumericUpDown control.
En daar ben je niet veel mee als je een range wil selecteren? + uberlelijk (net zoals die checkedlistbox die ook vervangen gaat worden door usercontrol)

Ik dacht eerder dat je een soort van cirkelvormige control bedoelde, zoals een snelheidsmeter, waar je een range op kunt selecteren.
Ik vind jaartallen niet echt een range. Ik als gebruiker zou niet met zon schuifje heen en weer willen gaan en om bijvoorbeeld 1993 ofzo te selecteren, dat duurt te lang. Ik zou hiervoor gewoon een combobox met jaartallen doen. Voor duur en rating is opzich zon schuifje wel weer logischer. Enne die checkedlistbox vind ik opzich een mooie oplossing. Wat wil je ervoor in de plaats zetten?
Verder mooi tooltje :)

v-- hand & knee-down

Dat moet niet lang duren, als je klikt, verschuift dat slidertje vanzelf. Dus range kiezen is 2 clicks.
Voor die checkedlistbox ga ik denk ik een control maken die de gewone checkbox overerft maar dan een mooiere, in de stijl van de oranje slidertjes. Allemaal naast en onder elkaar op een panel met eventueel scrollbars.

quote:
era.zer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:37:
Dat moet niet lang duren, als je klikt, verschuift dat slidertje vanzelf. Dus range kiezen is 2 clicks.
Voor die checkedlistbox ga ik denk ik een control maken die de gewone checkbox overerft maar dan een mooiere, in de stijl van de oranje slidertjes. Allemaal naast en onder elkaar op een panel met eventueel scrollbars.
Ook in de oranje stemming? ;)
Bedoelde natuurlijk dat het kiezen zelf lang duurt. Je moet een vrij vaste hand hebben om op die schaal 1 jaartal te kiezen.

(vind stiekem Vista heel fijn)
Reg. datum: 14 oktober 2004

quote:
Error65 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:17:
Ik heb me de laatste tijd gestort op het schrijven van een (open-source) web comiceditor. Met deze editor is het mogelijk om op een eenvoudige manier (d.m.v. sleur en pleur) comicstrips te maken en te publiceren. Tijdens het publiceren wordt de strip omgezet naar een (jpeg) afbeelding.

Een eerste testversie kan worden gevonden op www.comiceditor.org. Het is al mogelijk om de editor te proberen.

De editor werkt in ieder geval in: Firefox 2, Internet Explorer 7 en Opera 9.x.

Feedback is welkom!

P.S. De testcontent betreft Bert (een asexuele, unisex, paspop :+ )
Ook in opera 9.50b werkt het helaas niet als je probeert te slepen krijg je als je het wilt laten vallen in het nieuwe scherm zo'n rondje met een streep er door heen.

mijn programming blog || lekker nerden over gameprogramming: irc://irc.effnet.xs4all.nl/xna XNA :D

quote:
PV85 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:09:
Hoi,

Omdat ik er nogal wat programmeerklusjes op na houdt, en omdat ik het bijhouden van deze uren en het maken van urenlijstjes maar een rot klus vindt ben ik begonnen aan een tooltje die het mij hierin makkelijk maakt.

Het is een systemtray tooltje geworden waarin je gemakkelijk taken kunt starten en die onder een bepaald profiel kunt hangen. Deze taken kun je weer verschillende labels meegeven. Profielen zijn er om verschillende werkgevers/projecten van elkaar te scheiden, en labels zijn voor de verschillende taken die je kunt doen binnen die profielen.

Er zit ook een beheerscherm bij waarin je handmatig taken kunt toevoegen/wijzigen/verwijderen. En ben ik op dit moment nog bezig met een export mogelijkheid voor Excel, op basis van templates voor de urenlijstjes.
Ben het aan het maken in Java en gebruikt SWT voor de GUI, omdat ik dat laatste wel weer een uitdaging vond :9

Het is nog niet af, dus hier alvast een screenshot:

[afbeelding]
Hier is een eerste testversie van mijn uren beheer programma TaskLog:
TaskLog V0.11

De werking spreek redelijk voorzich. De export optie naar Excel werkt op basis van templates. Er staan een voorbeeld van deze template in de Templates directory. Als je wilt exporteren, moet je wel even een template aanwijzen in het profiel anders gaat hij nog fout op dit moment (Manage Profiles>Edit profile).

Der moet nog veel aan gesleuteld worden, maar het is opzich al bruikbaar.
Mocht je bugs ontdekken of op of aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag 8)

Reg. datum: 04 december 2006

Een bug; als je een nieuw profile aanmaakt, kan je die pas kiezen na een reboot. Als een template van een profile verwijst naar een niet bestaand pad accepteert het programma het toch. Ook als je een compleet andere filename (in mijn geval bureaublad/index.php, die overigens wel bestaat) invoert, wordt dit geaccepteerd.
Je moet een label selecteren uit een ingestelde lijst, die je welliswaar kunt aanpassen, maar is het niet makkelijker om gewoon bij het starten/finishen in te voeren wat je gaat doen/hebt gedaan? Met eventueel een optie om een bestaand label te kiezen.
Ook kan je bij het starten van een task niet meer wijzigen van profile, wat ik persoonlijk als een nadeel ervaar.
Als je 2x op het icon klikt, en je start een task, als je dan vervolgens nog een keer 2 keer klikt, en ervoor kiest om te finishen, dan blijft het venster met de tijd, gewoon staan, zonder actieve buttons, en moet je het venster via de normale windows knop afsluiten, vind ik een beetje raar. Overigens zijn er meer vensters zonder "Save"/"Exit" oid knop

Ook vind ik het jammer dat je de informatie voor op je template, zoals je naam, personeelsnr of geboorte datum niet vanuit het programma kan aanpassen, maar dat dit in de template moet.

Zijn een paar dingen die mijn at-first-sight opvielen, maar zoals je zelf al aan gaf, er moet nog aan gesleuteld worden.

Filesystem consistency checker

een kleine tool geschreven om foutieve bestandsnamen te vinden en te repareren op FAT/NTFS volumes. werkt dus ook alleen onder NT4/2000/XP/Vista (Windows 95, 98, Me dus niet :P )

wat doet het:
technisch hetzelfde als DELCRAP (zoek op GoT na dit tooltje), alleen het verwijderd de bestanden DUS niet, maar maakt het weer toegankelijk. Kun je altijd kijken wat voor inhoud er in zat.

te vinden op http://www.phibiansoft.net/files/fscchk.exe (let op: dit is een commandline tool, dus het heeft geen GUI)

gebruik voorbeelden:
code:
1
C:\>fscchk c: [enter]

controleert dus de gehele C schijf op fouten en rapporteert ze alleen maar. doet er dan niks mee.
echter.
code:
1
C:\>fscchk c: /f [enter]

controleert en repareert de C schijf.

quote:
sanzut schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:26:
Een bug; als je een nieuw profile aanmaakt, kan je die pas kiezen na een reboot. Als een template van een profile verwijst naar een niet bestaand pad accepteert het programma het toch. Ook als je een compleet andere filename (in mijn geval bureaublad/index.php, die overigens wel bestaat) invoert, wordt dit geaccepteerd.
Je moet een label selecteren uit een ingestelde lijst, die je welliswaar kunt aanpassen, maar is het niet makkelijker om gewoon bij het starten/finishen in te voeren wat je gaat doen/hebt gedaan? Met eventueel een optie om een bestaand label te kiezen.
Ook kan je bij het starten van een task niet meer wijzigen van profile, wat ik persoonlijk als een nadeel ervaar.
Als je 2x op het icon klikt, en je start een task, als je dan vervolgens nog een keer 2 keer klikt, en ervoor kiest om te finishen, dan blijft het venster met de tijd, gewoon staan, zonder actieve buttons, en moet je het venster via de normale windows knop afsluiten, vind ik een beetje raar. Overigens zijn er meer vensters zonder "Save"/"Exit" oid knop

Ook vind ik het jammer dat je de informatie voor op je template, zoals je naam, personeelsnr of geboorte datum niet vanuit het programma kan aanpassen, maar dat dit in de template moet.

Zijn een paar dingen die mijn at-first-sight opvielen, maar zoals je zelf al aan gaf, er moet nog aan gesleuteld worden.
Fijn dat er iemand is die het programma uitprobeert :)
  • De bugs moeten er zeker uit.
  • Dat van die labels, was ik al van plan. Had de volgende gedachte: een editable combobox, waarbij je de optie hebt om te kiezen uit bestaande labels of er zelf een kunt maken door gewoon te typen in de combobox + in het profiel een optie om nieuw ingevoerde labels automatisch op te slaan ja of nee.
  • Close /exit buttons zal ik naar kijken.
  • Het opslaan van informatie over je naam en geboortedatum e.d ben ik huiverig voor omdat het nu nog een programma is dat je voor allerhande tijdsmetingen kunt inzetten, en het met toevoegen van dit soort informatie in een profiel, dit soort mogelijkheden beperk. Misschien dat ik een export property tabel ofzo kan maken per profiel waarin je zelf je properties kunt invullen. Moet er nog over denken iig :)
Bedankt voor je feedback!

Tvpedia.nl
Reg. datum: 07 september 2004

jViewer

Omdat mijn Hogeschool (Avans Hogeschool in Den Bosch) een rooster site heeft waar je niet je eigen rooster kan bookmarken, ben ik aan de slag gegaan met HTTP post's in JAVA. Het was eerst een hobby projectje maar nu is het al een heel eind bruikbaar.
Screenshot
http://www.groov.nl/pub/jviewer.png

Het jar bestand kan hier gedownload worden. Het programma maakt een history.dat aan om de laatst geselecteerde groep op te slaan.
cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Tip:
Java:
1
UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName());

Voor als je de default look & feel van Swing niet zo mooi vindt. Dit verandert het thema naar de native L&F voor het platform waarop je draait. Kwestie van smaak natuurlijk.

Groeten,
DOT

-edit-

(hoe verwijder je hier post)

PV85 wijzigde dit bericht 20-06-2008 00:28 (93%)

I O+ Code

quote:
GrooV schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:58:

jViewer

Omdat mijn Hogeschool (Avans Hogeschool in Den Bosch) een rooster site heeft waar je niet je eigen rooster kan bookmarken, ben ik aan de slag gegaan met HTTP post's in JAVA. Het was eerst een hobby projectje maar nu is het al een heel eind bruikbaar.
Screenshot
[afbeelding]

Het jar bestand kan hier gedownload worden. Het programma maakt een history.dat aan om de laatst geselecteerde groep op te slaan.
Daar moet je mee komen op mijn laatste schooldag op Avans. 8)7 En ja, ORKP is een onbruikbaar gedrocht. :X
Tvpedia.nl
Reg. datum: 07 september 2004

quote:
AtleX schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:55:
[...]

Daar moet je mee komen op mijn laatste schooldag op Avans. 8)7 En ja, ORKP is een onbruikbaar gedrocht. :X
Haha, ja dan heb ik tijd ;)

Je had natuurlijk zelf ook zoiets in elkaar kunnen flanzen ;)

btw, de meeste tijd zat m in dat de pagina een 500 error gaf maar wel gewoon laade en ik een getErrorStream moest gebruiken |:(

GrooV wijzigde dit bericht 20-06-2008 13:27 (17%)

I O+ Code

quote:
GrooV schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:22:
[...]

Haha, ja dan heb ik tijd ;)

Je had natuurlijk zelf ook zoiets in elkaar kunnen flanzen ;)
Dat had een klasgenoot al gedaan. ;) Ik zie het niet zitten om dubbel werkt te doen. Het enige wat ik heb gemaakt is een C# tooltje voor mijn telefoon die m'n rooster elke keer ophaalde, maar alles is hardcoded daarin. :P
FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
"Zoeken" staat niet in een groupbox :o.

Verder wel een beetje gemeen natuurlijk, bewust tegen de IMDB regels ingaan ;).

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

quote:
Gune schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:01:
[...]

Geen idee of je het nog in je plannen heb staan, maar misschien is het ook interessant om per recept het aantal kcal, eiwit, vet, koolhydraten ed toe te kunnen voegen.
Misschien ook de mogelijkheid om binnen de maaltijdplanner alles van een dag/week/maand op te tellen en zo 'n overzicht te kunnen maken van bijv. calorie- en vetinname?

Ziet er verder goed uit en het lijkt mij wel handig om mijn receptenbestand daarmee te gaan beheren (want rond de 200 .docjes in een directory werkt toch niet zo heel handig) :)
Goed inmiddels een tijdje verder en weer wat aan de lay-out veranderd en het mogelijk gemaakt om voedingswaarden te koppelen. Per gerecht is dan het totaal te bepalen en kun je zien hoeveel dat is van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. De koppeling met de maaltijdplanner komt later, ik wil me eerst richten op het downloaden/delen van recepten en het stabiliseren van de huidige versie.

http://www.receptendb.nl/Images/ScreenMain.jpg

Wijzigingen deze keer:
# Automatische backup van receptendatabase bij upgraden naar nieuwe versie.
# Mogelijk om een bestaande receptendatabase op te slaan als kopie.
# Mogelijkheid voor invoeren voedingswaarden toegevoegd.
# Koppeling met USDA database.
# Gerechtsoorten aanpasbaar gemaakt.
# Stand van de treeview aan de linkerkant wordt onthouden.
# Lay-out gewijzigd

Te downloaden via http://www.receptendb.nl/Software.aspx (heeft ook een update gehad)

Ik denk eraan om dit gelijk de laatste aankondiging van receptendb is in dit topic te maken, het is de naam 'tool' eigenlijk wel ontgroeid :) .
Reg. datum: 18 april 2004

@Serpie, ziet er echt mooi uit.
Heb echter nog een vraagje: stel dat je voor een week een menu hierin vast stelt. Kan de applicatie dan ook automatisch je boodschappenlijstje genereren?

quote:
Jigs schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:37:
@Serpie, ziet er echt mooi uit.
Heb echter nog een vraagje: stel dat je voor een week een menu hierin vast stelt. Kan de applicatie dan ook automatisch je boodschappenlijstje genereren?
Nee nog niet, ben het nog wel van plan te maken maar weet niet wanneer ik daar aan toe kom.

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: