Ja, ik ben nu aan het kijken voor een Ati 2600 Pro videkaart die ook geluid heeft over HDMIquote:kaajee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:51:
[...]
Als je graag een reactie wil kan dat hoor!![]()
![]()
Ik zou niet (meer) investeren in een verouderde grafische chip. Het is een directx 9 en er zijn veel betere. Deze G33 presteert zelfs nog minder dan de ATi/AMD 690G (die al weer z'n opvolger heeft; de 870G).
Deze Intel G33 zal sowieso niets aan hw-versnelling doen. Ik vraag me ook af of de aanwezige HDMI ook audio doet, tenzij je dat niet nodig hebt.
En ga je een 64bits OS draaien? Anders heb je niet zo veel aan 4gb want 32bit gebruitk maar max. 3,25Gb. (2 Gb is sowieso niet nodig voor pure HTPC doeleinden)
Beetje kleine harddisk vooral als je veel HD wilt gaan downloaden......
Ik vind de Shuttles iha niet al te stil; kleine kast: kleine fans: lawaai-ig en ik vind het duur, zeker als je de GPU niet gaat gebruiken.....
(verder is het natuurlijk wel een beetje een: "Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!")
Zoals je ziet heb ik een externe voeding genomen die 100 passief is. Dus die zal ik niet horen. Ook de videokaart wordt passief gekoeld. De shuttle komt met passieve koeling voor de CPU, er zit uiteindelijk maar 1 Fan in aan de achter kant.
Vraag me af hoe de HTPC omgaat met gedownloade HD bestanden. Maakt ie dan nog gebruikt van de hardware versnelling van de videokaar? Lees heel wat op internet en het schijnt dat bij gedownloade contact meer CPU power wordt gebruikt dan als je een echte BL of HD DVD erin stop. Dan wordt de volledige decoding gedaan door de GPU. Maar ik kan het ook mis hebben?
Tja over het OS ben ik nog niet helemaal uit, maar zat eerst te kijken naar Windows MCE 2005. Bne aan het uitzoeken of dat =sowieso om kan gaan met een 64 bits proccesor. zo niet dan is is Vista Premium de betere kandidaat.
Maar goed ben nog nieuwe in het HTPC gebeuren, dus hoop op goeie tips.
FrankGuthrie wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:08 (7%)