[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 115 116 117 118 last
Nieuw TopicBovendien staat duidelijk in de topicwarning dat klein grut zoals geheugen niet thuishoort hier.quote:allstarted1 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:28:
Yeah eens met Gerard.....zo geweldig zijn die kartelige Google images nou ook weer niet.....![]()
Sowieso voor geheugenkaartjes een post aanmaken gaat al nergens over naar mijn idee...die dingen zijn rechthoekig/vierkant weet ik veel wat en er zit een sticker van een merk op..we kennen ze welWe hebben op een enkele anoloog-enthousiast na allemaal nodig....
Argh! Henk!!
Dat is tenslotte ook leuker dan 2 1D-camera'squote:Josh schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:28:
Hehe, maar die van Gerard is meer een verkapte "Check ik heb een studio" foto

Zit helaas ook in de range van 1D III met sub-mirror problemen, dus moet nog naar ETBass
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
tot nu toe goedquote:qadn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:14:
en hou bevalt ie?
alleen gisteren liet hij mij toch ffies in de steek. mijn pa vroeg of ik een foto wou maken van het huis.. toen kwam ik tot de conclusie dat ik toch echt mijn 18-70mm daarvoor nodig heb
TK: Dell4400 Compaq = Computers often make people quite angry!
Nikon D50 + 18-70mm f3.5-4.5G + 70-210mm f4.0 + lensbaby 2.0 + SB-600 & Sony HC40 DVcam
Puntgaaf en submirror problemen in één post... nee, logicaquote:Kanarie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:33:
2e hands, maar puntgaaf
[afbeelding]
Zit helaas ook in de range van 1D III met sub-mirror problemen, dus moet nog naar ETBass
Fijn speelgoed though, ga je véél plezier van hebben.
Hehe, niet echt logisch nee, maar camera van een jaar oud die niet gebruikt lijkt te zijn. Maar dus ook niet ter reparatie is gestuurdquote:Henk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:36:
[...]
Puntgaaf en submirror problemen in één post... nee, logica
Fijn speelgoed though, ga je véél plezier van hebben.
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
Cheapass extension tubes. Gewoon om mee te spelen. Net even paar testshots gemaakt, werkt wel aardig.
$plaatje
Cheapass omnibounce. Kan me niet voorstellen dat een dure het heel veel beter doet. Even kijken of ik er iets mee kan.
$plaatje
Allemaal besteld bij gadgetinfinity.com. Betrouwbare shop en leveren heel snel. Alles wat je koopt werkt naar behoren alleen voor heavy duty use kun je beter wat degelijker spul kopen. Maar dit kost dan ook geen drol.
Verder nog via aq4u een 3rd party accu voor m'n 1D. Een originele is me echt te duur.
$plaatje
Zelf plaatjes maken luiaap
Een moderator wijzigde dit bericht 02-07-2008 15:23 (12%)
LOL Sharky... wat zijn we nu net hierboven aan het bespreken?quote:Sharky schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:45:
Vrijdag besteld in Hong Kong en vandaag in de bus (misschien gister al maar toen heb ik niet in de brievenbus gekeken). Het moet niet gekker worden.
Cheapass extension tubes. Gewoon om mee te spelen. Net even paar testshots gemaakt, werkt wel aardig.
[afbeelding]
Cheapass omnibounce. Kan me niet voorstellen dat een dure het heel veel beter doet. Even kijken of ik er iets mee kan.
[afbeelding]
Allemaal besteld bij gadgetinfinity.com. Betrouwbare shop en leveren heel snel. Alles wat je koopt werkt naar behoren alleen voor heavy duty use kun je beter wat degelijker spul kopen. Maar dit kost dan ook geen drol.
Verder nog via aq4u een 3rd party accu voor m'n 1D. Een originele is me echt te duur.
[afbeelding]
Zelf foto's maken van je nieuwe aanwinst(en)
Ik ben wel beneiuwd naar een uitgebreidere mening in bijvoorbeeld het nikon-objectieven topicquote:ReseTTim schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:34:
[...]
tot nu toe goed
alleen gisteren liet hij mij toch ffies in de steek. mijn pa vroeg of ik een foto wou maken van het huis.. toen kwam ik tot de conclusie dat ik toch echt mijn 18-70mm daarvoor nodig heb
Helaas is het ding voor mij zelf geen optie, vanwege het voornamelijk schieten van concerten.
Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.
une moment svp.quote:GerardHenninger schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:54:
[...]
LOL Sharky... wat zijn we nu net hierboven aan het bespreken?![]()
Zelf foto's maken van je nieuwe aanwinst(en)
Ben dan trouwens ook erg benieuwd naar de verschillen tussen je originele NP-E3 en de imitatie... hoe zit het met seals, status uitlezen in je cam (kan de 1DII dat?) degelijkheid, etcquote:
Reg. datum: 22 november 2001
canon 5D, ef 35/2.0, ef 100/2.0, yashica electro 35GX

Simpel voorbeeldje van een foto in de krant met 2 van de 3 tussenringen. Is nog heel wat gepruts maar dat wist ik vantevoren ook wel. Leuk om even mee te spelen.

Sharky wijzigde dit bericht 02-07-2008 15:18 (4%)

een Minolta 55mm f1.7
lens had ik al een tijdje, maar de converter van ebay [MD-->EOS] is pas sinds vandaag binnen.
De MF is erg goed te doen, zeker met liveview, 10x inzoomen en perfect scherp te stellen. niet zo'n lekker bereik op crop, maar wel heerlijk lichtsterk.
Doordat er een klein lensje tussenzit kun je bovendien ook scherpstellen op oneindig
Al bij al een leuke aanwinst voor 20¤
xbake wijzigde dit bericht 02-07-2008 15:38 (10%)
EOS 40D || 17-55 f2.8 IS USM || 70-200 f2.8L IS USM || 580EXII
Helemaal mee eens!quote:GerardHenninger schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:24:
Even een reactie/melding/opmerking tussendoor :
Is het niet leuker en handiger als mensen zelf foto's van hun nieuwe gear maken ipv iedere keer afbeeldingen jatten van andere sites? Al die afbeeldingen kennen we nu wel. Daarnaast voorkom je dan dat je posts krijgt met "dit, dit en dit heb ik besteld en het komt over 8 maanden binnen"![]()
We zijn tenslotte toch allemaal fotografen dus foto's maken moeten we wel kunnen, als is het een brakke foonpic.
Voorbeeld (zou meer close-up kunnen) :
Just my 2 cents
Bij deze:

Lowepro Slingshot 200AW
05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW
Reg. datum: 21 maart 2007
Haha ja, zelfde verhaal hier. Een zeer betrouwbare site, zeker aan te raden! Mijn cactus V2 triggers kwamen vandaag ook aan.quote:Sharky schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:45:
Vrijdag besteld in Hong Kong en vandaag in de bus (misschien gister al maar toen heb ik niet in de brievenbus gekeken). Het moet niet gekker worden.

Vandaag even opgepikt omdat het een goedkoop metalen statief is. Ga het eenmalig gebruiken voor het filmen van een bruiloft. Ik denk dat het voor een hoop mensen nog best een aardig fotostatief is (lees: voor mensen met een beperkt budget). Het betreft de Vanguard MG3.
Bij het oppikken ook nog even een Canon XH-A1, een HV20 en een HF100 meegenomen
Daarnaast vandaag via de post een pakketje van Aq4U binnen gehad. Veel accu voor weinig geld moet ik zeggen.
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
Bij wijze van: @200mm, 1 sec sluiter en ontspanknop gewoon met je vinger induwen, gaat dat goed?
recente case || gear
Dat gaat ie niet houden, maar een 400D met een 55-250 IS gaat prima. Daarnaast heb je via diverse sites voor minder dan een euro of 7 een draadontspanner in huis, dus de test met de vinger waag ik mij principieel niet aan.
Edit: 40D klopt idd, heb vandaag de cash back nog even op de bus gedaan voordat ik het zou vergeten...
mig29 wijzigde dit bericht 02-07-2008 20:21 (15%)
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
Ik heb zijn grote broertje en het zijn echt prima statieven voor die prijsquote:mig29 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:12:
[afbeelding]
Vandaag even opgepikt omdat het een goedkoop metalen statief is. Ga het eenmalig gebruiken voor het filmen van een bruiloft. Ik denk dat het voor een hoop mensen nog best een aardig fotostatief is (lees: voor mensen met een beperkt budget). Het betreft de Vanguard MG3.
Bij het oppikken ook nog even een Canon XH-A1, een HV20 en een HF100 meegenomen![]()
Daarnaast vandaag via de post een pakketje van Aq4U binnen gehad. Veel accu voor weinig geld moet ik zeggen.
De test is natuurlijk beetje onnodig, want je hebt inderdaad draadontspanners (ik heb), maar het is gewoon ter indicatie.quote:mig29 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:21:
Ik zal je mijn adres even mailen, zodat je die 70-200 even kunt posten
Dat gaat ie niet houden, maar een 400D met een 55-250 IS gaat prima. Daarnaast heb je via diverse sites voor minder dan een euro of 7 een draadontspanner in huis, dus de test met de vinger waag ik mij principieel niet aan.
Edit: 40D klopt idd, heb vandaag de cash back nog even op de bus gedaan voordat ik het zou vergeten...
De spiegelklap kan hij iig goed hebben? Dus @250mm met 400d+55-250 en langere sluiter?
recente case || gear
Zaterdag op MP gekocht en vandaag ontvangen:
Sony DSC-V1 compact voor erbij.
4 a 5 jaar oud, niet de meest compacte compact die je kunt verzinnen en met een klein LCD'tje, maar met een paar 'aces in the sleeve' die geen enkele compact (bij mijn weten) nu nog heeft:
- 'Hologram AF' laser focus assist. De assist is geen pathetisch wit of rood lampje, maar een rode laser die een patroon van diagonale lijnstukjes projecteerd. Daarmee kun je zelfs in 't pikdonker scherpstellen.
- NightFraming. In 't pikdonker scherpstellen is mooi, maar dan moet je ook wel kunnen framen. NightFraming schakelt je LCD over op IR, en bij 't afdrukken wordt IR weer uitgeschakeld, de flits (intern of extern) ingeschakeld, doet Hologram AF z'n werk, en wordt de foto gemaakt.
Verder volgens Phil Askey goed vergelijkbaar met een Canon G5 of een Nikon 5400, alleen wat compacter.
Ik heb dit cameraatje al eerder gehad, maar die is 3 jaar geleden gestolen. Kon 'm nu voor 75 euro overnemen, en ben er weer als een kind zo blij mee! (nieuwprijs was toen $699).
"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
EDIT: Ik heb er toch 1 besteld net voor ¤ 25. Voor dat bedrag kan ik hem altijd weer verkopen
J3roen wijzigde dit bericht 02-07-2008 20:56 (55%)
JG-Photography
Canon Powerrrrrrrrr
Wees creatief zou ik zeggen. Tip: spiegeltje, spiegeltje aan de wand...quote:Afterlife schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:42:
Ehmm... Hoe zet je een cameraatje op de foto als 't op dat moment het enige cameraatje is dat je ter beschikking hebt (op een brakke GSM camera na)? Niet dus, vandaar een 'gejat' plaatje.
Canon EOS 450D | Sigma EX 50mm F1.4 DG HSM | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW
Pagina: 1 2 3 4 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 115 116 117 118 last
Dit topic is gesloten.