Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 oktober 2004

110 euro is wel wat aan de hoge kant. Tijdje geleden zat ik ervoor te kijken, kwam toen uit op tussen de 70 - 90 euri. Voor een nieuwe. Beetje googlen en op Marktplaats snuffelen.

Mijne is inmiddels na op 1 maand na 2 jaar op 21% aanbeland.

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Premium, 4GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus F3KA
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

Reg. datum: 03 december 2006

ik heb al 2,5 jaar een Asus A6Ja, T2300 512mb (nu 2.5Gb) x1600 100Gb Hitachi HDD 4200rpm.
Nu had ik laatst het idee om de hdd te vervangen met een WD 160gb 5200rpm. Ik ben hiermee bezig gegaan, maar kwam er op een gegeven moment achter dat er nog een aantal bestanden op de 100Gb hdd stonden die ik over moest zetten. Toen ik de Hitachi terug in de laptop plaatste kreeg ik een foutmelding:

"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key."

In de bios gekeken, maar in de bios kan de laptop de hdd niet vinden. De WD echter doet het perfect.
Ik heb ook al geprobeerd met een cd te werken, maar de hdd kan gewoonweg niet gevonden worden. Aangezien ik nog wel een aantal bestanden voor mijn opleiding nodig heb, vroeg ik mij af of er iemand is die dit probleem eerder heeft gehad? De HDD lijkt het, als ik de laptop aanzet, zelfs helemaal niet te doen, ik krijg geen gehoor, lijkt wel alsof er geen stroom op komt.

De laptop komt van mycom vandaan, en is zoals al eerder vermeld 2,5 jaar terug gekocht, als ik op internet de garantie van hitachi lees, lijkt het er op dat op de schijf 3 jaar garantie zit. Iemand enig idee of ik met de schijf naar mycom moet, of contact op moet nemen met hitachi?

edit: De hitachi werkte totdat ik hem verwisselde nog perfect, en met HDTune geen bad sectors. Heb ook nooit getik gehoord van de hdd. Na de switch (10 min later) werkte hij dus ineens niet meer)

Raznov wijzigde dit bericht 26-06-2008 13:56 (7%)

Reg. datum: 23 januari 2007

Hele simpele vraag hier, hoop dat iemand het weet :)

Is het de moeite om er een SB audigy ZS notebook pcmia in een Asus a6t te stoppen, of levert de standaard geluidskaart van de laptop net zulk goed geluid?

Iemand ervaring? :)

Modder eter :P

Hangt er van af hoe en wat. De SB zal zeker beter zijn. Als je alleen 5.1 analoog hebt dan moet je wel extern. Via S/PDIF kun je wel 5.1 aansturen in digitale vorm. Ik weet niet hoeveel verschil er is. Ik vond het opzich prima klinken met mn A6T en Z-5450.
Binnen een week ineens van 69 naar 75% wear :'( :X :(

Reg. datum: 15 januari 2002

nvm

Damocles.NL wijzigde dit bericht 02-07-2008 19:27 (99%)

quote:
Ja dat gaat goed werken. Ik heb zelf ook die combo gehad destijds in mijn A6T.

* GENETX loves his 3v!l modpowerz ;)
Reg. datum: 12 maart 2005

quote:
Raznov schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:55:
ik heb al 2,5 jaar een Asus A6Ja, T2300 512mb (nu 2.5Gb) x1600 100Gb Hitachi HDD 4200rpm.
Nu had ik laatst het idee om de hdd te vervangen met een WD 160gb 5200rpm. Ik ben hiermee bezig gegaan, maar kwam er op een gegeven moment achter dat er nog een aantal bestanden op de 100Gb hdd stonden die ik over moest zetten. Toen ik de Hitachi terug in de laptop plaatste kreeg ik een foutmelding:

"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key."

In de bios gekeken, maar in de bios kan de laptop de hdd niet vinden. De WD echter doet het perfect.
Ik heb ook al geprobeerd met een cd te werken, maar de hdd kan gewoonweg niet gevonden worden. Aangezien ik nog wel een aantal bestanden voor mijn opleiding nodig heb, vroeg ik mij af of er iemand is die dit probleem eerder heeft gehad? De HDD lijkt het, als ik de laptop aanzet, zelfs helemaal niet te doen, ik krijg geen gehoor, lijkt wel alsof er geen stroom op komt.

De laptop komt van mycom vandaan, en is zoals al eerder vermeld 2,5 jaar terug gekocht, als ik op internet de garantie van hitachi lees, lijkt het er op dat op de schijf 3 jaar garantie zit. Iemand enig idee of ik met de schijf naar mycom moet, of contact op moet nemen met hitachi?

edit: De hitachi werkte totdat ik hem verwisselde nog perfect, en met HDTune geen bad sectors. Heb ook nooit getik gehoord van de hdd. Na de switch (10 min later) werkte hij dus ineens niet meer)
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn harde schijf in een A6va laptop (3 jaar oud, het model met de x700 en de pentium mobile 1,7 ghz). De Hitachi is plotseling niet meer benaderbaar. Zijn er ook kabels te krijgen waarmee je een laptopschijf op een normaal ATX moederbord kunt aansluiten? Wil eerst kijken of het niet gewoon aan de laptop ligt. Het bios start wel gewoon op maar de harde schijf wordt niet meer gevonden. Wat voor type schijf moet ik hebben ter vervanging? Een 2,5 inch formaat maar hoe heet de aansluiting.

Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
GodDamage schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:30:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn harde schijf in een A6va laptop (3 jaar oud, het model met de x700 en de pentium mobile 1,7 ghz). De Hitachi is plotseling niet meer benaderbaar. Zijn er ook kabels te krijgen waarmee je een laptopschijf op een normaal ATX moederbord kunt aansluiten? Wil eerst kijken of het niet gewoon aan de laptop ligt. Het bios start wel gewoon op maar de harde schijf wordt niet meer gevonden. Wat voor type schijf moet ik hebben ter vervanging? Een 2,5 inch formaat maar hoe heet de aansluiting.
een ultra-ata/100 aansluiting in de a6T, ik denk in die van jou ook. Ik heb snel even zitten kijken bij internetshops, ze noemen het meestal gewoon PATA of IDE.

hellboy123 wijzigde dit bericht 08-07-2008 09:44 (6%)

Asus F3Sc: C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce Go 8400M - 160GB - Samsung 206bw 20"

Gewoon ATA connector.

Hardeschijf die ik heb is een IBM Deskstar (origineel uit A6Va Q016H) 4200 RPM 80 GB.

Oké bedankt voor de antwoorden. Is er ook een mogelijkheid om zo'n schijf aan een normaal moederbord te hangen op een standaard IDE aansluiting? Zijn hier adapters voor? Lijkt me redelijk complex omdat de laptopschijf geen aparte stroomaansluiting heeft en IDE apparaten altijd een stekkertje van de voeding krijgen.

Een 2,5" HDD heeft ook minder stroom nodig, dat zie je ook wel met 2,5" externe HDD's die genoeg aan 1 USB aansluiting hebben. Dit zal ongetwijfeld goed zijn geregeld. Volgens mij sluit je ze idd gewoon op de IDE controller van je mobo aan (standaard aansluiting dus) of misschien wel via USB net zoals bij een externe HDD.
Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
GodDamage schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:30:
[...]
Wat voor type schijf moet ik hebben ter vervanging? Een 2,5 inch formaat maar hoe heet de aansluiting.
Tip: http://www.quickspot.nl/s...-pata-25inch-p-24036.html

quote:
Zie ik net te laat! Heb dezelfde schijf al gekocht maar dan met 120 gig voor ¤5,- minder.. Aan de andere kant maakt het me niet zoveel uit want ik heb tegelijk ook een pc voor mijn broertje erbij besteld en een paar onderdelen voor een neef dus die draaien voor de verzendkosten op :)

Oke, ik zit al een hele tijd met een zwaar irritant probleem die ik nu toch maar eens wil killen....

Wanneer ik windows in sleep zet, gaat de laptop uit en het groene lampje knipperen. Druk ik weer op de spatiebalk dan gaat het 99 van de 100x mis. Het groene lampje gaat branden en de fan gaat draaien, daar blijft het bij. Het duidelijke geluid van het opspinnen van de HDD is er ook niet, wanneer ik de laptop dan uit zet door de uitknop ingedrukt te houden hoor ik de HDD ook niet stoppen...Ik dacht dat het misschien een probleem was dat langzaam in mn windows instal was geslopen. Echter heb ik gisteren vista op mn laptop gezet, en voila precies hetzelfde probleem. Het treedt trouwens ook af en toe op na een hibernate, maar gekgenoeg niet altijd.

Ik weet dus wel redelijk zeker dat het een hardware probleem is. Betekent dit dat de HDD dood aan het gaan is? Ik zal dit weekend even kijken of alle kabels er goed inzitten bij de HDD, dit zal wel want voor de rest heb ik totaal geen problemen...

Iemand anders dit ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Anders ga ik binnenkort maar eens een nieuwe HDD bestellen...

hellboy123 wijzigde dit bericht 15-07-2008 20:25 (3%)

Zojuist mijn laptop van de stroom afgehaald om er eventjes mee rond te lopen naar mijn ouders zie ik ineens allemaal blauwe artifacts rondom de letters. Dit herkende ik meteen en dat betekent dat de videokaart (x1600) aan het kapot gaan is.

Dit is nu al de 3e keer in minder dan een jaar tijd dat dit gebeurt. De afgelopen twee keer heb ik hem netjes bij Dynabyte afgeleverd om hem via hen een RMA te maken en hij is iedere keer keurig gerepareerd echter nu ben ik het een beetje zat.

Ik had hier in het topc ergens iets gelezen dat er nieuwe laptops worden gegeven maar heb niet meer kunnen achterhalen wat daar nou de voorwaarden voor waren of dat dit een ' hack ' in het systeem was.

Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat ik nu het beste kan doen? Ik zit nu nog in mijn garantie aangezien ik hem 9 november 2006 heb gekocht maar heb eigenlijk helemaal geen zin meer in NOG een reparatie van dit rampenplan.

Threads.....

Bij de 3e keer mag je een nieuwe laptop eisen. Dat is bij wet geregeld,

Iig, ik meende bij de 3e keer, dat zou je even moeten checken.

Anders geeft Asus je een andere als ze het niet in 4 weken hebben gefixt is de ervaring.
quote:
GENETX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:32:
Bij de 3e keer mag je een nieuwe laptop eisen. Dat is bij wet geregeld,

Iig, ik meende bij de 3e keer, dat zou je even moeten checken.

Anders geeft Asus je een andere als ze het niet in 4 weken hebben gefixt is de ervaring.
Fixen kunnen ze het waarschijnlijk wel want volgens mij zat dat videokaartje toch als een pci kaart in de flap? Maar goed ik wil dus geen reparatie ik wil een ander . Nu is het dus eventjes afwachten. (Asus heeft voor mij het nog niet verknald maar het zit er niet ver vanaf)

Threads.....

Nee, videokaarten ziten bij de meeste laptops (en ook de A6) gewoon vastgesoldeerd op het mobo. Op zich is de videokaart gewoon geintrgreerd in je moederbord. Er is dus geen aansluiting zoals MXM, maar alles loopt gewoon via PCIe.
Reg. datum: 09 mei 2007

quote:
Is er ook een mogelijkheid om zo'n schijf aan een normaal moederbord te hangen op een standaard IDE aansluiting?
Er zijn convertors van 2.5" pata naar 3.5" pata (voor sata hetzelfde). Dit zijn vaak hele simpele printplaatjes maar kosten in de meeste gevallen net zoveel als een externe 2.5" bracket. Je hebt de sowiezo twee opties:

* convertor 2.5" naar 3.5 " zodat je HDD aan kan sluiten op dekstop pc.
* externe bracket (behuizing) die via USB aangeloten kan worden op een willekeurig medium met een usb inface en HDDs kan lezen.

:X
quote:
hellboy123 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:25:
Oke, ik zit al een hele tijd met een zwaar irritant probleem die ik nu toch maar eens wil killen....

Wanneer ik windows in sleep zet, gaat de laptop uit en het groene lampje knipperen. Druk ik weer op de spatiebalk dan gaat het 99 van de 100x mis. Het groene lampje gaat branden en de fan gaat draaien, daar blijft het bij. Het duidelijke geluid van het opspinnen van de HDD is er ook niet, wanneer ik de laptop dan uit zet door de uitknop ingedrukt te houden hoor ik de HDD ook niet stoppen...Ik dacht dat het misschien een probleem was dat langzaam in mn windows instal was geslopen. Echter heb ik gisteren vista op mn laptop gezet, en voila precies hetzelfde probleem. Het treedt trouwens ook af en toe op na een hibernate, maar gekgenoeg niet altijd.

Ik weet dus wel redelijk zeker dat het een hardware probleem is. Betekent dit dat de HDD dood aan het gaan is? Ik zal dit weekend even kijken of alle kabels er goed inzitten bij de HDD, dit zal wel want voor de rest heb ik totaal geen problemen...

Iemand anders dit ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Anders ga ik binnenkort maar eens een nieuwe HDD bestellen...
Nu is het probleem helemaal compleet. De laptop start niet meer op. Ik druk op de powerknop, de lampjes gaan branden,en daar blijft het bij. Zelfs het bios scherm krijg ik niet zien...Ik heb de accu er even uitgehaald, misschien reset hij zich nog, anders mag ie voor de 3e keer richting de supportafdeling

Reg. datum: 31 januari 2004

quote:
hellboy123 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:51:
:X
[...]

Nu is het probleem helemaal compleet. De laptop start niet meer op. Ik druk op de powerknop, de lampjes gaan branden,en daar blijft het bij. Zelfs het bios scherm krijg ik niet zien...Ik heb de accu er even uitgehaald, misschien reset hij zich nog, anders mag ie voor de 3e keer richting de supportafdeling
je bent niet de enige er is zelfs al een heel topic over geopend. Ik heb overigens ook exact datzelfde probleem die van mij staat nu bij asus

quote:
dikki dik schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:07:
[...]

je bent niet de enige er is zelfs al een heel topic over geopend. Ik heb overigens ook exact datzelfde probleem die van mij staat nu bij asus
inderdaad, ik zal straks het zwartescherm topic even doornemen.

Ik heb een bericht terug van ASUS en ik weet even niet wat ik hier nou mee moet doen? Ik had gevraagd of het mogelijk was om een nieuwe laptop te krijgen ipv weer een gerepareerde.
quote:
Dear,

Just go to our website asus.nl and klick on "reparatie aanvraag"
fill in the form there and send it to us. We will pick-up the notebook.

With kind regards

Asus Holland
Ik ben een beetje bang dat wanneer ik hem dus op laat halen dat ik dan een gerepareerde terug krijg en daar heb ik dus echt geen zin in (na 3x een kapotte videokaart in 9 maanden)

Threads.....

quote:
Webgnome schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:27:
Ik heb een bericht terug van ASUS en ik weet even niet wat ik hier nou mee moet doen? Ik had gevraagd of het mogelijk was om een nieuwe laptop te krijgen ipv weer een gerepareerde.

[...]

Ik ben een beetje bang dat wanneer ik hem dus op laat halen dat ik dan een gerepareerde terug krijg en daar heb ik dus echt geen zin in (na 3x een kapotte videokaart in 9 maanden)
bij je reparatie aanvraag kan je ook een CASE-ID invullen, dit is de code die je krijgt bij correspondentie met asus. Als je deze invult komt het wel goed denk ik :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: