Hoofdcategorieën
Topicacties

[Auzen X-Fi Prelude 7.1] ervaringen/info?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 augustus 2004

Is er ondertussen ook al een fix voor het VoIP probleem? Mijn microfoon valt namelijk steeds uit (met zowel ventrilo als skype) als ik tijdens het praten een spelletje ga spelen. Als ik de settings van ventrilo of skype weer reset (de input settings) doet de microfoon het weer voor een aantal minuten. Iemand een idee, of moet ik toch echt gewoon wachten op de nieuwe drivers? En wanneer worden die verwacht?

Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
T-mo-T schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:54:
Is er ondertussen ook al een fix voor het VoIP probleem? Mijn microfoon valt namelijk steeds uit (met zowel ventrilo als skype) als ik tijdens het praten een spelletje ga spelen. Als ik de settings van ventrilo of skype weer reset (de input settings) doet de microfoon het weer voor een aantal minuten. Iemand een idee, of moet ik toch echt gewoon wachten op de nieuwe drivers? En wanneer worden die verwacht?
Je post mist helaas wat kritieke informatie. Zoals: welk OS gebruik je, welke driverversie gebruik je, is de microfoon aangesloten via de AC'97 aansluiting of op de MIC-IN aan de achterkant, etc.

En nieuwe drivers zullen verschijnen 'when they're done'. Auzentech heeft het niet zo erg op het zetten van vaste datums. Wel beloven ze dat DTS Interactive-ondersteuning (en NEO : PC, maar dat boeit mij niet zo erg) in Q2 2008 moet verschijnen. Dat zou dus voor het einde van deze maand zijn. Eerder beloofde ze dit nog voor Q1 2008, dus hier kan je geen garantie uit halen.

[edit]
Van de driver-pagina van Auzentech:
quote:
New Driver Coming Soon

Auzentech is putting the fnal touches on an enhanced download system that will include a new X-Fi Prelude driver. Projected launch is the early morning hours of THursday, June 12 (USA Pacific time).
Even over hun slechte spelling heen gelezen: 'Enhanced download system' klinkt bij mij als 'meer controle hebben over wie wat download'. Nou goed, het is daar nu bijna 12 uur 's nachts, dus dat kan nog zo'n 9 uur duren (als we 'early morning hours' mogen geloven).

The Zep Man wijzigde dit bericht 12-06-2008 08:53 (44%)

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Er zijn nieuwe drivers beschikbaar. Versienummer is 1.02.5 (of driverversie 6.0.1.1281). Registratie is verplicht om hem te downloaden.

Vanaf nu is er kennelijk ook een sleutel nodig om Dolby Digital Live te activeren. Deze sleutel schijn je te krijgen wanneer je een account registreert (waarvoor weer het serienummer van je geluidskaart nodig is). Dit is waarschijnlijk gedaan omdat Creative's drivers de laatste tijd nogal gehacked worden om Dolby Digital Live-functionaliteit toe te voegen aan andere geluidskaarten.

[edit]
Bevestiging over dat dit vanuit Creative komt.
quote:
Q: I'm not about to open up my computer to find the serial number... Email it to me.
A: We understand that opening your PC is an inconvenience. Unfortunately, we are unable to e-mail you a serial number because we are required to protect our own and our partners' intellectual property. If you no longer have your product box, then you will need to look at the soundcard to find the serial number.
Creative maakt het wel weer lekker bond voor third-party leveranciers. :(

Het ziet er naar uit dat de driver zelf nog niet op hun site is gezet. Wanneer die er wel is, zal hij wel weer op de mirror verschijnen.

[edit2]
De nieuwe drivers zijn reeds toegevoegd aan de mirror.

The Zep Man wijzigde dit bericht 12-06-2008 21:49 (114%)

"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Reg. datum: 28 augustus 2007

Ik krijg een 404 als ik op download klik.
Ik heb ondertussen wel geregistreerd (hoewel je ook die pagina moest zoeken aangezien ze alleen naar de login linken vanaf hun driver pagina).

Het ziet ernaar uit dat ze bij Auzentech weer een stapje terug zijn gegaan. Op hun driver-pagina is nu alleen nog maar de oude driver te vinden. De nieuwe driver staat op de eerder genoemde mirror.

[edit]
Ze hebben het nieuwe downloadsysteem maar onder het kopje 'beta' gepubliceerd. Nieuwe drivers kan je daar ophalen of van de mirror. Let op dat je voor Dolby Digital Live hier een account moet registreren en het serienummer van je geluidskaart moet invoeren. Met behulp van de activatiecode die eruit volgt kan je DDL gebruiken in de nieuwste drivers.

Het zal wel even duren (totdat Creative zelf dit systeem voor hun nieuwe geluidskaarten implementeert) voordat dit systeem gehackt wordt .

The Zep Man wijzigde dit bericht 13-06-2008 13:35 (55%)

Reg. datum: 28 augustus 2007

Ze hebben dus een nieuw downloadsysteem (beta):
http://www.auzentech.com/site/download/updatesv2.php
quote:
Changes in this Driver
Fixed 'Audio Distortion with DDL..
Fixed memory leak.
Increased MIC gain.
Addition of the SFBM (Sound Font Bank Manager) into the software.
DDL component requires a Key to activate it before use. Key provided automatically when registering.

Running with Raptors.

Auzentech gaat een nieuwe X-Fi HDMI 1.3 combi kaart uitbrengen, de: Auzen X-Fi HomeTheater 7.1 .

http://www.auzentech.com/site/company/press.php
http://www.vr-zone.com/ar...udio_Combo_Card/5873.html
http://www.overclock3d.ne...se_x-fi_hometheater_7_1/1

Hoe deze kaart gaat worden... wie weet?
Ik wacht tot de X-Tension HDMI 1.3 uitkomt en ga dan kiezen tussen de X-Fi HomeTheater 7.1 en de X-Tension HDMI 1.3, ik hecht namelijk heel veel waarde aan de 7.1 channel analoge output die op de X-Fi Prelude 7.1 zit en de HDMI 1.3 uitbreidings kaart zou een mooie aanvulling zijn op de X-Fi Prelude.
Ik vraag me namelijk af hoe het analoge deel van X-Fi HomeTheater 7.1 er uit komt te zien... heeft deze kaart wel analoge output mogelijkhedenof word er alleen aandacht besteed aan de HDMI 1.3 output.

Sarge_Mango wijzigde dit bericht 16-06-2008 12:21 (62%)

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

quote:
Sarge_Mango schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:13:
Auzentech gaat een nieuwe X-Fi HDMI 1.3 combi kaart uitbrengen, de: Auzen X-Fi HomeTheater 7.1 .
Laat ze eerst maar eens alle beloofde functies voor de X-Fi Prelude ontwikkelen. Ze hebben nog 2 weken om DTS Connect toe te voegen volgens de huidige planning. ;)

Kleine bump.

Bericht van Auzentech waarom ze het nieuwe downloadsysteem hebben ingevoerd.

Hoewel het niet letterlijk gezegd wordt, is tussen de lijnen door te lezen dat Creative ze geforceerd heeft en dat de andere redenen uit de brief eigenlijk onzin zijn. Voornamelijk het gebash richting daniel_k duidt hierop.
quote:
Daniel's actions also did not take into consideration the effort required to make Dolby Digital Live available. We work hard to provide drivers such as Dolby Digital Live and the soon-to-be-released DTS Interactive to our customers. These things don't just happen; we work long hours, and we can only continue to do so with the support of the audiophile community.
Volgens mij worden de drivers nog steeds geschreven door Creative (gekeken naar het Dolby Digital Live registratiesysteem, wat gewoon via Creative loopt) en modificeert Auzentech ze lichtjes. Waarom zijn anders de meeste (alle?) binaries gesigned door Creative en niet door Auzentech.

Creative heeft natuurlijk ook een lichte hekel aan daniel_k omdat hij hun marktsysteem overhoop gooit (nieuwe drivers met volledige en nieuwe functionaliteit aanbieden voor nieuwe besturingssystemen voor hun oude geluidskaarten, iets wat Creative zelf niet doet). Dit is een indirecte manier om hem terug te pakken.

Afijn, ze hebben nog tot het einde van de maand om de beloofde DTS Connect-functionaliteit toe te voegen. :)

The Zep Man wijzigde dit bericht 21-06-2008 09:59 (15%)

Reg. datum: 13 april 2002

Interessante quote uit het persbericht over de X-Fi HomeTheater
quote:
Moreover, the internal connection will exclusively support upcoming NVIDIA products, to create the ultimate in audio and visual entertainment.
HDMI video én audio support zonder aan de achterzijde de boel te hoeven doorlussen door intern een kabeltje op een nog aan te kondigen Nforce moederbord te prikken, zodat video daardoor naar de HomeTheater wordt gevoerd? Klinkt op papier erg mooi :)

Overigens ben ik ook best benieuwd wat de audiokwaliteit van deze kaart zal zijn tegenover de aanstaande Xonar geluidskaart met AV300 chipset

mindcrash wijzigde dit bericht 21-06-2008 13:16 (3%)

Ok, besloot vandaag de Driver update pagina van auzen te bezoeken, en ik was blij verrast te zien dat er een nieuwe driver beschikbaar is.
Een met DTS® Interactive.
Ik ga er zo dadelijk wat mee testen.

quote:
Sir Guinhill schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:12:
Ok, besloot vandaag de Driver update pagina van auzen te bezoeken, en ik was blij verrast te zien dat er een nieuwe driver beschikbaar is.
Ik lees het ook net en verwacht dat de mirror spoedig van update voorzien zal worden. Ze hebben hun deadline echt op de valreep gehaald (of gewoon gewacht, natuurlijk).

Ik zal zometeen mijn bevindingen posten.

Overigens zijn er wel wat known bugs in deze driver (die waarschijnlijk ook betrekking hebben op de vorige drivers):
quote:
Dolby® Digital Live (DDL)

Below is a list of DDL-driver bug reports that we are working on.

* DDL sound stops
* DDL sound "pops or crackles"
* Mic sound problem (MSN, SKype, TeamSpeak during gamepley, Ventrilo)

The projected release date for these updates is July 9, with the understanding that bug fixes by their very nature can require additional development time.
[edit]
Getest onder XP 64-bit. Drivers werken, maar geen DTS Interactive-ondersteuning. Nu stond er op de site van Auzentech hetzelfde over DTS Interactive als over DTS NEO:PC: "for Vista Coming Soon".

Kan iemand anders dit bevestigen? Zo ja, dan zijn er valse beloftes gemaakt over dit product. Op de doos staat namelijk "Coming soon: Dolby Digital Live, DTS Interactive, DTS Neo:PC for Windows XP and Vista".

The Zep Man wijzigde dit bericht 01-07-2008 17:34 (57%)

Ik heb het zelfde, na installatie wordt mij wel gevraagd voor registratie van DDL en DTS maar hierna is het nergens terug te vinden.
De Creative Media Toolbox 6 is een 30d demo, dus je hoeft dat niet te instaleren.
Ik gebruik Vista x64

Heb het probleem ondertussen opgelost ;-) zie een paar posts lager

Sir Guinhill wijzigde dit bericht 01-07-2008 21:19 (14%)

quote:
Sir Guinhill schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:51:
Ik heb het zelfde, na installatie wordt mij wel gevraagd voor registratie van DDL en DTS maar hierna is het nergens terug te vinden.
Weet je dit zeker? Probeer eens deze screenhot te volgen. Al zou je DDL en/of DTSI moeten hebben, dan zou je geen "Dolby Digital Live"-knop meer hebben. De opties voor DDL/DTSI staan waarschijnlijk onder de knop voor de digitale uitgang.

Onder XP heb je nog wel een knop genaamd 'Dolby Digital Live'. De werking is net als in voorgaande versies (alleen DDL is ermee te activeren).

[edit]
Had die toolbox niet eens geïnstalleerd. Klaagde erover dat ik Flash niet had. Gelukkig mis ik niets. ;)

The Zep Man wijzigde dit bericht 01-07-2008 17:59 (36%)

Ja, ik weet het zeker, ik heb het niet.
Ik kreeg bij de installatie wel een fout melding ( pop-up venster met de tekst fout, en een ok knop )
Ik had geen oude driver geïnstalleerd, verse vista

quote:
Sir Guinhill schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:35:
Ja, ik weet het zeker, ik heb het niet.
Ik kreeg bij de installatie wel een fout melding ( pop-up venster met de tekst fout, en een ok knop )
Ik had geen oude driver geïnstalleerd, verse vista
Balen.

Ik zal binnenkort even Vista (64-bit) apart installeren en kijken wat mijn resultaten zijn. Klinkt als een buggy driver.

Hmm, Ik ben de oude driver gaan installeren. Maar daar heb ik het probleem ook, en die oude driver werkte op mijn systeem wel. dus het kan best wel eens aan mijn vista liggen. :s hoe of waarom, weet k niet.

Ik heb een systeem restore gedaan naar een punt voor de installatie van de geluidskaart, maar dat heeft ook niet geholpen, ;-) ook het systeem log geeft weinig info:
[quote]Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 101 van bron Creative Labs SC niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

EDIT:
OK ik heb al gevonden wat het probleem was, Ik had ONDER EEN ANDERE ACCOUNT 8)7 Vista SP 1 geïnstalleerd. En ik had nog niet in de account ingelogd na dat die installatie afgelopen was.
Dus Vista dacht nogsteeds bezig te zijn met die upgrade... Hierdoor konden de Drivers niet goed worden geïnstalleerd.
Heb de oude drivers ondertussen werkende, Ik ga zo de nieuwe serieus testen.
:P wat voor een vage problemen je al niet kan tegenkomen, door je eigen schuld :+

EDIT2:
Geen problemen met microfoon gevonden ( wat wel in de buglist staat )
De microfoon klappert als een uitlaatpijp zonder knaldemper.
En DTS werkt "vooralsnog" prima

Sir Guinhill wijzigde dit bericht 04-07-2008 11:17 (98%)

Reg. datum: 04 september 2003

Inderdaad geen DTS voor windows xp, beetje raar als je het mij vraagt aangezien op de doos glashelder staat DTS coming soon for windows xp and vista.
Afijn ik heb zelf deze kaart analoog aangesloten zitten op mijn receiver en gebruikte de thx console unlocker, maar dat grapje lijkt niet meer te werken.
Heeft iemand een nieuwe versie zodat de thx console weer beschikbaar word? :)

quote:
gri- schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:37:
Inderdaad geen DTS voor windows xp, beetje raar als je het mij vraagt aangezien op de doos glashelder staat DTS coming soon for windows xp and vista.
Ik heb al een ticket geopend hierover bij Auzentech. Als blijkt dat er geen DTSI ondersteuning komt voor Windows XP zal ik vragen wat Auzentech gaat doen om deze niet waargemaakte belofte te compenseren.

Ik ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn, was zelf ook in de veronderstelling dat DTSI ook onder XP zou werken.

Reg. datum: 02 augustus 2004

Hoe is de bass op deze kaart tegenover een Creative X-Fi (XtremeGamer) ? Geeft de Prelude een meer diepere krachtigere dynamische bass dan de Creative X-Fi? Of zit er bijna geen verschil in deze 2 kaarten op het gebied van bass? Ik vind die van de Creative X-Fi standaard nogal boemerig namelijk. Mss dat de Prelude een wat meer zwaardere diepe gedetaileerde bass heeft..

Alexander01 wijzigde dit bericht 05-07-2008 22:15 (23%)

Kaas is de baas!
Reg. datum: 25 juni 2001

Misschien een paar domme vraag maar ik stel ze toch.
Ik zat dus ook uit te kijken naar deze kaart, met name omdat ik EAX5.0 geluid op m'n AV-Reciever wil laten afspelen via een S/PDIF kabel. (kan ik lekker gamen op de bank op m'n Bravia LCD TV)

1 Als ik het goed begrijp gaat dat via Dolby Digital Live.
Zit dat nu wel geactiveerd in de nieuwst drivers voor Win XP of niet.?

2 Of, heb (ook) DTSI nodig om dat EAX5.0 geluid naar m'n AVR te sturen via een S/PDIF kabel.
Ik begrijp dat er voor WindowsXP nog steeds geen DTSI ondersteuning is en voor DDL wel.

Desnoods sluit ik ik met 6 kabels m'n AVR aan op deze kaart zoals hier eerder werd geopperd.
3 Kan ik nu wel of niet gamen met deze kaart met meerkanaals EAX5.0 geluid?

E8400 Q746A @ 4250MHz 1.340v | 2x1024 OCZ Flex PC2-9600 @ 1200MHz 5-4-4-9| DFI Lanparty DK X38 T2R | 2x Asus HD4850CF 850/2400 boulognejonkers.nl | Specs

quote:
Demon_Eyez schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:09:
Misschien een paar domme vraag maar ik stel ze toch.
Ik zat dus ook uit te kijken naar deze kaart, met name omdat ik EAX5.0 geluid op m'n AV-Reciever wil laten afspelen via een S/PDIF kabel. (kan ik lekker gamen op de bank op m'n Bravia LCD TV)

1 Als ik het goed begrijp gaat dat via Dolby Digital Live.
Zit dat nu wel geactiveerd in de nieuwst drivers voor Win XP of niet.?
Dolby Digital Live is beschikbaar voor Windows XP 32-bit en 64-bit. DTS Interactive is niet beschikbaar voor Windows XP en ik heb het vermoeden dat dat er ook niet komt.
quote:
2 Of, heb (ook) DTSI nodig om dat EAX5.0 geluid naar m'n AVR te sturen via een S/PDIF kabel.
Ik begrijp dat er voor WindowsXP nog steeds geen DTSI ondersteuning is en voor DDL wel.
Da's geen vraag.
quote:
Desnoods sluit ik ik met 6 kabels m'n AVR aan op deze kaart zoals hier eerder werd geopperd.
3 Kan ik nu wel of niet gamen met deze kaart met meerkanaals EAX5.0 geluid?
Ja, je kan met deze kaart spellen met 6-kanaals geluid spelen met EAX 5.0 en Dolby Digital Live.

[edit]
Nieuwe drivers (beta 1.1) zijn uit. De enige wijziging is een bugfix voor het geluid van de microfoon in Teamspeak en Ventrilo (en vermoedelijk ook andere VoIP programma's).

The Zep Man wijzigde dit bericht 10-07-2008 18:36 (16%)

Kaas is de baas!
Reg. datum: 25 juni 2001

Thanx voor de heldere antwoorden :)
Met 2 bedoelde ik of je ook DTS Interactive nodig had, maar nee dus, DDL volstaat. Ik zit alleen nu wel te dubben wat ik zal doen.
Ik vind het nogal tegenvallen van Auzentech dat ze nu opeens geen support voor DTS Interactive stoppen in hun drivers voor Windows Xp. (Vista ga ik voorlopig toch echt niet draaien) Ik kan me toch echt herinneren dat dit wel was aangekondigd. ik snap niet wat het probleem is. Asus heeft het met z'n Xonar kaarten allang voor elkaar.
Lijkt wel alsof ze of moeite hebben het voor elkaar te krijgen, of dat ze gezeur hebben met Creative? Daar krijgen ze toch de drivers van? Ik vind dat ze de mensen erg lang aan het lijntje houden, en dat voor een kaart van 150 euro...

Misschien wordt het nu eerst toch een Xonar DX voor 65 euro. Dan heb ik realtime DDL en EAX5.0 geluid (weliswaar geemuleerd, maar schijnt toch vrij goed te zijn volgens de reviews) naar al m'n
reciever.

Dan wacht ik nog wel even of ze niet toch met DTS Interactive komen,. want het is wel een erg mooie kaart die X-Fi Prelude. Maar 150 euro voor een half werkende kaart onder XP zie ik nu even niet zitten. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen zich nu een beetje belazerd voelen door Auzentech of niet? Echt uitsluitsel geven ze niet. Er staat niets op de site en op de mail wordt niet gereageerd (al drie keer gemaild hierover)...

E8400 Q746A @ 4250MHz 1.340v | 2x1024 OCZ Flex PC2-9600 @ 1200MHz 5-4-4-9| DFI Lanparty DK X38 T2R | 2x Asus HD4850CF 850/2400 boulognejonkers.nl | Specs

quote:
Demon_Eyez schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:45:
Thanx voor de heldere antwoorden :)
Met 2 bedoelde ik of je ook DTS Interactive nodig had, maar nee dus, DDL volstaat. Ik zit alleen nu wel te dubben wat ik zal doen.
Ik vind het nogal tegenvallen van Auzentech dat ze nu opeens geen support voor DTS Interactive stoppen in hun drivers voor Windows Xp. (Vista ga ik voorlopig toch echt niet draaien) Ik kan me toch echt herinneren dat dit wel was aangekondigd.
Kijk eens op de voorkant van de doos.
quote:
ik snap niet wat het probleem is. Asus heeft het met z'n Xonar kaarten allang voor elkaar.
Lijkt wel alsof ze of moeite hebben het voor elkaar te krijgen, of dat ze gezeur hebben met Creative? Daar krijgen ze toch de drivers van? Ik vind dat ze de mensen erg lang aan het lijntje houden, en dat voor een kaart van 150 euro...
Tot zover ik begrijp worden eigenlijk alle drivers geprogrammeerd door Creative. Kijk maar eens naar de handtekeningen op de bestanden van de drivers. Ik heb dan ook het idee dat dit een keuze is van Creative. Op mijn ticket heb ik in ieder geval nog geen antwoord gehad. Ik ga er nu wel één maken met hoge prioriteit.
quote:
Misschien wordt het nu eerst toch een Xonar DX voor 65 euro. Dan heb ik realtime DDL en EAX5.0 geluid (weliswaar geemuleerd, maar schijnt toch vrij goed te zijn volgens de reviews) naar al m'n
reciever.
Ehm... je hebt nu ook realtime DDL en EAX5.0. :?
quote:
Dan wacht ik nog wel even of ze niet toch met DTS Interactive komen,. want het is wel een erg mooie kaart die X-Fi Prelude. Maar 150 euro voor een half werkende kaart onder XP zie ik nu even niet zitten.
'Half' werkende kaart is overdreven. Eén of twee (DTS NEO PC) functies zullen waarschijnlijk niet werken onder Windows XP. Echter, deze functies waren wel beloofd ten tijde dat ik deze geluidskaart kocht. Hierom ben ik benieuwd naar een eventuele compensatie voor de missende functies, al worden deze niet meer toegevoegd.
quote:
Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen zich nu een beetje belazerd voelen door Auzentech of niet? Echt uitsluitsel geven ze niet. Er staat niets op de site en op de mail wordt niet gereageerd (al drie keer gemaild hierover)...
Och, 'belazerd'... ze schoppen Creative tenminste aan het werk en brengen zelf meer (en volledigere) drivers uit dan dat Creative ooit heeft gedaan. Probeer jij maar eens één volledige driver te vinden voor Windows XP die op alle Sound Blaster Live's werkt op de site van Creative (dus ook de OEM-kaarten).

Eerst maar kijken of ze met een passende compensatie willen komen. Anders wordt het tijd voor een re-review van deze geluidskaart. ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: