Hoofdcategorieën
Topicacties

Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #12

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Moge de kracht met je zijn...

quote:
Joss schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:27:
[...]
Geen percentage bekend... Als je van de voorhoede C4 naar de achterhoede C3 gaat, zal het misschien nog wel minder worden denk ik.
Ook niet helemaal, want ik kreeg afgelopen seizoen in de achterhoede C2 meer dan de seizoen daarvoor bovenin... :?
Maar ach, vermaak me wel met de 1e seizoenshelft met 7 sponsoren in C3 :P Scheelt toch weer wat geld...
En volgens m'n begroting kan het hele seizoen testen en een klein beetje verdienen, met een 6e-7e positie elke race...

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

Tim M.

Sponsoraanbiedingen lijkt meer random te zijn dan het zou moeten idd. Als ik won kreeg ik een lullig aanbiedinkje van 350.000 per race. Toen ik keertje uitviel boden ze me 5 ton aan... Tjah.

Ik heb ook geen groot verschil gemerkt qua sponsor vanuit C3 naar C2.

Requiem19 wijzigde dit bericht 01-07-2008 12:41 (17%)

FC Strijen
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:40:
Sponsoraanbiedingen lijkt meer random te zijn dan het zou moeten idd. Als ik won kreeg ik een lullig aanbiedinkje van 350.000 per race. Toen ik keertje uitviel boden ze me 5 ton aan... Tjah.

Ik heb ook geen groot verschil gemerkt qua sponsor vanuit C3 naar C2.
Het gat van de sponsoren per klasse is dan ook afgelope seizoen (of daarvoor) flink vergroot. Maar inderdaad, er zit een grote random in. Toen ik 3 races op rij won kreeg ik het laagste aanbod dat ik in 4 seizoenen had gezien (met vol aantal uren).

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

De boer dat is de kerel...

quote:
Joss schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:27:
[...]

Geen percentage bekend... Als je van de voorhoede C4 naar de achterhoede C3 gaat, zal het misschien nog wel minder worden denk ik.
Volgens mij maak het allemaal geen ruk uit, ik heb op 3 races na constant op het podium gestaan afgelopen seizoen. Met een marketing directeur van 85 zijn mijn sponsors van de eerste tot de laatste race iets meer dan 1 miljoen gezakt(bedrag per race)

Dit alles, samen met de idiote salariseisen bij contractverlenging van personeel en driver maakt de game financieel bijna te moeilijk. Het is begrijpelijk dat ze de managers met mega bakken met geld willen aanpakken, maar ze vergeten wel dat er in het proces ook mensen sneuvelen die geen zeecontainer vol dollars hebben.

Ik heb de boel nog niet helemaal doorgerekend, maar volgens mij heb ik 2 opties dit seizoen, degraderen of failliet gaan, en dat met een beginbalans van 30m. Dit zou opgelost kunnen worden door betere aanbiedingen van sponsors, als ik zo hoor wat er in C2 binnengehaald wordt/race, zit ik daar ver achter met m'n 3,2M/race (nog 6 sponsors) En dat met een niet zo heel dure driver/MD/D....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Reg. datum: 16 april 2004

Begrijp ik het goed dat je uit 5 testing tracks zou kunnen kiezen? (of 4 als je raced op een van de geselecteerde testtracks). Zo staat het wel in infocentre, maar ik kan er maar uit 3 kiezen. En natuurlijk allemaal tracks die slecht scoren op het onderdeel dat ik wil testen.
quote:
andrestouwe schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:51:
[...]

Ik heb de boel nog niet helemaal doorgerekend, maar volgens mij heb ik 2 opties dit seizoen, degraderen of failliet gaan, en dat met een beginbalans van 30m. Dit zou opgelost kunnen worden door betere aanbiedingen van sponsors, als ik zo hoor wat er in C2 binnengehaald wordt/race, zit ik daar ver achter met m'n 3,2M/race (nog 6 sponsors) En dat met een niet zo heel dure driver/MD/D....
3,2 mln Is niks mis mee hoor, ik zelf zit op 3,7 mln (7 sponsors) en gezien het feit dat ik de rijkste manager van mijn c2-groep ben, zal dat echt niet te laag zijn voor c2-begrippen. Natuurlijk zijn er altijd uitschieters met een super manager, goede resultaten en een beetje ad random mazzel.

Sempy wijzigde dit bericht 01-07-2008 13:01 (59%)

Tim M.

quote:
Sempy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:58:
Begrijp ik het goed dat je uit 5 testing tracks zou kunnen kiezen? (of 4 als je raced op een van de geselecteerde testtracks). Zo staat het wel in infocentre, maar ik kan er maar uit 3 kiezen. En natuurlijk allemaal tracks die slecht scoren op het onderdeel dat ik wil testen.

[...]

3,2 mln Is niks mis mee hoor, ik zelf zit op 3,7 mln (7 sponsors) en gezien het feit dat ik de rijkste manager van mijn c2-groep ben, zal dat echt niet te laag zijn voor c2-begrippen. Natuurlijk zijn er altijd uitschieters met een super manager, goede resultaten en een beetje ad random mazzel.
Ik zat op 4,2 vorig seizoen. Volgens mij speelt je CD ook wel een redelijke rol in het geheel plaatje.
FC Strijen

En hoe ver je durft te gaan met onderhandelen...

quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:30:
[...]
Ik zat op 4,2 vorig seizoen. Volgens mij speelt je CD ook wel een redelijke rol in het geheel plaatje.
Ehm, ik sta nu nog op 4,8 mln met 7 sponsors... (edit na ff checken)
Onderin meedraaiend in C2 (nu dus C3) met een CD van 90 en redelijk flink onderhandelend...

Luuk_Luchtloper wijzigde dit bericht 01-07-2008 13:37 (9%)

De boer dat is de kerel...

quote:
Joss schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:32:
En hoe ver je durft te gaan met onderhandelen...
ehh, als je na 3x nog niet hoger zit dan 350k, heeft een 4e keer geen zin zeg maar... Heb afgelopen seizoen sportief een topseizoen gedraaid, maar financieel qua sponsors een rampseizoen, de aanbiedingen werden alleen maar lager en met geen stok hoger te krijgen...... :(

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Penguins rock!
Reg. datum: 09 januari 2005

ik kan niet zien wat de keuzes zijn van de andere managers mbt de leverancierskeuze. Wordt dit pas na de eerste race bekend?

Specs: 1,76m - lang bruin haar - zeer aantrekkelijk == Einsteintina!

FC Strijen

quote:
arnax schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:38:
ik kan niet zien wat de keuzes zijn van de andere managers mbt de leverancierskeuze. Wordt dit pas na de eerste race bekend?
Klopt, juist zodat jij het niet kan zien en je zelf een keus maakt ;)

Zo, ik heb hem alvast op poll gezet in C2G3. :+
En nu maar wachten hoe de rest het gaat doen.

Volgens mij wachten erg veel mensen met rijden tot de laatste dag.

F1Time - Arnoud Douma (C2G3)

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

Met dat gekloot van Tadas is dat ook geen wonder eerlijk gezegd. Testen is bugged, random drivers zijn nog altijd te signen voor lachwekkend weinig geld, maar de race is vrijdag al 8)7 Het zou niet de eerste keer zijn dat er allerlei dingen snel gefixed worden vlak voor de eerste race en dat wie even heeft gewacht een hoop problemen voorkomt :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery

Large and in charge

Wederom C3G7.

Mijn doelstelling voor komend seizoen:

Gemiddeld gezien 1 punt per race.
Top 10 elke race.
Top 5 twee keer halen.
Wederom informatie vergaren over de circuits, op nieuwe circuits 91+ DRP halen. (Heb maar ervaring op 6/17 circuits).
Minimaal gelijk eindigen qua financien als ik dit seizoen begin.
Auto verder door ontwikkelen, met name op Efficiency gebied, en zonder teveel 'penalties' op de overige aspecten.
Niet degraderen.
Geen enkele race vergeten te repairen.

Overigens denk ik dat ik het de tweede helft van het seizoen beter ga doen dan de eerste helft.

Voorlopige grid: 2/6 met nog 24 man ofzo te gaan :P Voor nu verwacht ik P10 te starten...

itsgreen wijzigde dit bericht 01-07-2008 21:49 (7%)

Reg. datum: 15 april 2008

quote:
Casper84 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:00:
Ik heb overigens wel een geinig ideetje voor suppliers dit seizoen, even overleggen met mn teamgenoot. :)
Ik ben hier uiteindelijk weer op uitgekomen. Als ik niet besluit om naar C2 te duiken dan doe ik dit. Denk ik...vrij zeker...aahhh!! :P

Wow...you must be some kind of sorcerer...

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

Haha, nou, 'k heb m'n keuzes gemaakt en meteen getest. Ik vind die nieuwe manier van testen wel prettig, al vind ik het wat loos dat er circuits bij zitten die ontzettend slecht zijn in alles, iets wat ik me niet voor kan stellen IRL :)

Imitation is the sincerest form of flattery

Biertje ???
Reg. datum: 16 januari 2001

Banen waar je bijna niks kan winnen zijn ook erg goedkoop.

Zijn tracks waar je goed setup tuning kan doen, welke weer beter is voor je driver skills ;)

wanneer draait de driver market trouwens?

Intel E6600 - Asus P5B-E - 4 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 9800 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Amateur - G12

Reset your brain!
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Grrrrrene schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:45:
Met dat gekloot van Tadas is dat ook geen wonder eerlijk gezegd. Testen is bugged, random drivers zijn nog altijd te signen voor lachwekkend weinig geld, maar de race is vrijdag al 8)7 Het zou niet de eerste keer zijn dat er allerlei dingen snel gefixed worden vlak voor de eerste race en dat wie even heeft gewacht een hoop problemen voorkomt :Y)
Dat niet alleen, ik kan een leuke teamgenoot wel vergeten in C3G14.
Ik kan nog steeds geen team aanmaken/joinen laat staan mijn livery veranderen :(

Large and in charge

Bij mij is alles geregeld hoor, goede suppliers, nieuwe teamie, redelijk tempo :)

Master of Elements

OMG, ik ben gepromveerd naar C3, na mijn eerste seizoen 8)7
Dat was eigenlijk niet echt de bedoeling.

Naja... Doelstellingen dan maar:

1) Auto ontwikkelen op elk vlak
2) Team ontwikkelen, betere staff
3) In de groep blijven
4) Een paar puntjes pakken
5) Niet teveel verlies draaien

Amerasu - lvl 70 Undead Mage - Ghostlands :: Guild Leader of: <-[ Blood and Tears ]-> :: 2/6 SWP

FC Strijen

De berichten over het verliezen van de secundaire stats na het testen blijven binnen stromen. Tevens een hoop mensen die al de Q hebben gedaan en nu met minder DRP punten opgescheept zitten om te verdelen. Ik roep al een tijdje om de race uit te stellen, maar nu moet dat toch echt gebeuren.

Ben benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren en of er weer zo'n excuus komt als vorig seizoen dat dit de bedoeling was, dat de stats lager zijn/worden dan vorig seizoen.

Reg. datum: 16 april 2004

Uitstel is een goed idee, c4 heeft nog iets meer dan 24 uur. Wat mij betreft draait Tadas gelijk alle data terug naar resetmoment, heb namelijk net m'n practice verspeeld door per ongeluk in het warmup-scherm in te vullen. 8)7 Gelukkig met oude data en teammate de schade kunnen beperken.

Ben bij nader inzien toch wat minder te spreken over het systeem van circuitkeuze bij tests. Mijn inziens kan je nu niet zelf meer bepalen wat je wanneer gaat testen. Deze ronde kan je in onze groep alleen maar echt goed engine testen. Iemand die banden wil testen, heeft enkel de keuze uit max. 2 sterren.

FC Strijen

OK... werkt dat zo.... Dat vind ik inderdaad ook een beetje matig. En je betaald sowieso voor de hoogste ster-ranking toch?

quote:
Sempy schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:35:
Ben bij nader inzien toch wat minder te spreken over het systeem van circuitkeuze bij tests. Mijn inziens kan je nu niet zelf meer bepalen wat je wanneer gaat testen. Deze ronde kan je in onze groep alleen maar echt goed engine testen. Iemand die banden wil testen, heeft enkel de keuze uit max. 2 sterren.
Het idee vind ik op zich wel ok. Je weet nu niet meer pcies wanneer je wat het beste kunt testen...
Wij hadden die testtracks ook (alle klassen hetzelfde dus). Dus waar iedereen mss hetzelfde kiest kun je door een gokje te wagen op een andere track mss wel een ander beter eindeffekt halen...

Maar op de huidge manier was het niet echt lekker nee... Dan moeten er minstens 1 of 2 testtracks bij...

Reg. datum: 15 april 2008

Voor zover ik weet heeft iedereen nu dezelfde test circuits toch? (edit, bedankt PB :P)
Dan loopt een strategie die rust op meteen banden testen al aardig in de soep.
Voor degenen in C1, het weer over het seizoen gezien wijst toch wel op michelin/continental, terwijl die juist de meeste tests nodig hebben. Echt alles komt verkeerd uit met die suppliers. :P
Vrij veel regen, vaak koudere races (Fuji met 8 graden!), heel fijn allemaal.

Wow...you must be some kind of sorcerer...

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: