Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11
Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last
Nieuw TopicFoto zelf is verder voor een neutrale kijker niet erg speciaal. Meer een kiekje die op een verjaardag/familiedag is geschoten.
Rankovic: When i see you in the city! I Kill you!
Zoals monk al zegt, een mooi moment voor de familie, een weinig zeggende foto voor ons. Foto heeft ook iets teveel rood naar mijn idee.
recente case || gear
Commentaar is terecht. Gezien de grote van het gebouw en het feit dat ik niet meer groothoek heb dan 17mm (en ik ook niet met mijn voeten kon uitzoomen) heb ik mij gericht op het rare licht die dag (tussen 2 buien door de zon op het gebouw en de achtergrond donker) en het verschil tussen oud (de schoorsteen) en nieuw (het gebouw). Ik begin net, dus het staat niet helemaal op de foto zoals ik het daar terplekke ondervond.quote:Nedra schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:50:@Ethirty: Goed luisteren naar Wouke. Daarnaast vind ik het zelf nogal storend dat het gebouw is afgesneden. Ik weet nu niet precies waar ik naar kijk, hoe groot het is, hoe (en of) het doorloopt, etc.).
Er zitten nogal wat storende elementen aan het gebouw, waardoor foto's uit andere hoeken waarbij je meer gebouw ziet er ook niet lekker wegkeken. Bovenstaande foto is al gecorrigeerd met PTlens vanwege de barreldistortion op 17mm en ik ben ook al flink aan het croppen geweest.
Zal vanavond het origineel posten, ben benieuwd hoe bovenstaande zich daarmee verhoudt.
edit: origineel, dit is ongeveer 2/3 van het gebouw. Heb in de crop nadrukkelijk het pad, de zij-entree en die betonnen buis links weggesneden.
Ter referentie: zo ziet het gebouw er vanuit een andere hoek uit (geen eigen werk)
Ethirty wijzigde dit bericht 02-07-2008 23:48 (14%)
Canon 40D | EF-S 10-22 USM | EF 17-40 f/4L USM | EF 50mm f/1.8II | EF 70-200 f/4L IS USM | 430EXII
for sale: EF-S 17-85 IS USM
Hmm, goed punt... zal ik mss toch geflitst hebben?quote:Nomad schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:11:
Waar komen die rode oogjes vandaan als je zegt dat je niet flitst, en waarom die slagschaduw achter het jongetje. Lijkt mij toch redelijk sterk dat je wel geflitst hebt?!
Zoals monk al zegt, een mooi moment voor de familie, een weinig zeggende foto voor ons. Foto heeft ook iets teveel rood naar mijn idee.
(Het merendeel van de foto's uit die serie heb ik zonder flits genomen... misschien is dit een uitzondering)
Als dit dan ook nog gewoon bij de EXIF staat: "Flash: Flash fired "....quote:Nomad schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:11:
Waar komen die rode oogjes vandaan als je zegt dat je niet flitst, en waarom die slagschaduw achter het jongetje. Lijkt mij toch redelijk sterk dat je wel geflitst hebt?!
Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII
@Koeitje: Toffe foto, inderdaad grappig moment gepakt. Achtergrond is al gezegd en valt verder ook bar weinig aan te doen.
@Thorin: Grappige foto, jammer dat je niet heel veel kan met scherptediepte met de fz-18. Je kat is wel heel fotogeniek!
@Ethirty: Goed om te horen dat je je er zo serieus mee bezig houd! Ik zou hier nog wel wat meer foto's van je willen zien!
@psyBSD: Het is inderdaad al gezegd, leuk kiekje maar niet héél interessant voor ons. Dit betekent niet dat familie op de foto helemaal niet interessant kan zijn, maar je zult wel wat creatiever moeten zijn!
Hier een foto die ik zelf erg goed geslaagd vond. We liepen toevallig langs deze gesloopte garage in het centrum van Amsterdam en maakten deze foto's. Foto is niet nabewerkt.

@NLxAROSA: Duidelijk automatenkoffie door de 2 donkere plekjes. Verder blijft de foto me niet al te lang boeien.
@Hahn: Leuke foto, je blijft er echt even naar kijken en probeert er een verhaal bij te verzinnen
@Wouke: de vignetting voegt zeker iets toe aan de foto en zet een prima sfeerbeeld neer.
@Apollo13: Jammer van je standpunt, al is de belichting prima
@Blue_funk: Top! echt goed de gezichtsexpressies opgenomen in de foto.
@Nedra: echt jammer van het touw dat nog aan de katrol hangt, anders vond ik het echt een superfoto. Hele orginele manier om een kraan vast te leggen.
@Griffin: de motor komt helaas niet los van de achtergrond.
@Koeitje: Het moment is echt leuk, al zou ik de steen? linksbeneden eraf croppen of donkerder maken. Trekt nu onnodig aandacht
@Thorin: leuke foto maar jammer van de grote DOF. De crop is echt perfect.
@psyBSD: valt wat mij betreft onder de familiekiekjes.
JanvD wijzigde dit bericht 02-07-2008 16:21 (85%)
30D, 17-50 f2,8, 70-210 USM, Ewa-Marine U-AXP!!
Misschien hebben we dan wel een kern van waarheid geraaktquote:ajhaverkamp schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:23:
[...]
Als dit dan ook nog gewoon bij de EXIF staat: "Flash: Flash fired "....
en omdat ik zelden plaatjes post op het moment, eens een eigen pic bij een post
Christ Church Cathedral, in Dublin. Imposante kerk, zowel van buiten als van binnen.

recente case || gear
@psyBSD: Kleuren zijn mooi, maar de compositie heeft niets. Misschien zou je nog kunnen croppen op het jongetje om er een portret van te bouwen, of wordt het dan erg klein?
@Nedra: Ik vind de foto wel erg flets, maar eigenlijk heeft dat wel wat in de foto: een sombere omgeving, terwijl de persoon het tevergeefs probeert op te leuken met een plant of zo
@Nomad: Mooi! Misschien zou je 'm nog wat kunnen 'pincushionen' of smaller croppen om de diepte/hoogte nog sterker uit te laten komen? Verder is'ie erg bruin/gelig, maar dat heeft ook wel wat. Verder lijkt het een beetje onscherp, of zit er wat ruis op? Of is dat gewoon het dak...?
Specs: ThorinStorm
Een 0 is slechts een 1 in de ontkenningsfase...
recente case || gear
Reg. datum: 27 mei 2000
Familiekiekjes.. Tsja.. Zoals al gezegd, voor buitenstaanders soms lastig te begrijpen wat er zo leuk aan is terwijl het voor jou veel waarde kan hebben. Objectief bekeken is de foto zelf niet onaardig, met name het jongetje dat in de lens kijkt 'maakt' de foto. Eigenlijk zou je de rest er moeten uitcroppen
@Nedra
Aardig, al is de foto wel een beetje flets ja. Wellicht wat nabewerking?
@Nomad
Prima foto, ik weet hoe lastig het is om in een kerk goede fotos te maken. Belichting is in orde. Ik zou heb nog wel eens willen zien zonder mensen erop
Hier een foto van mij, genomen vanuit het hotel Beau Rivage, waar het Nederlandse elftal vertoefte tijdens de afgelopen EK.
Ik mist een statief wel, de foto is genomen terwijl ik mijn camera tegen een muurtje duw. Deselnietemin vond ik de foto ondanks een pietsie onscherpte wel wat hebben.. jullie?

Canon EOS 400D + Sigma 17-70
@Nedra: Sorry, maar ook van je bewerkte versie wordt ik niet echt warm.
Reg. datum: 25 januari 2004
Gebruikte spullen: Nikon D60 + 17-55 f2.8 AF-S, verder een SB-600 op statief met flitskabel aan mijn camera, gericht op een zilveren reflectiescherm links van het model.
Instellingen:
Diafragma: f2.8
Sluitertijd: 1/125e
ISO: 400

Ben er wel behoorlijk tevreden mee, is mijn 2e keer dat ik een fotoshoot doe
Jeroenz18 wijzigde dit bericht 04-07-2008 09:33 (14%)
www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag
Reg. datum: 20 maart 2001
Is het niet mooier om het gezicht iets softer te maken? Door de extreme scherpte lijkt haar gezicht nu zo ongeveer een maanlandschap, terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet heeft.quote:Jeroenz18 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:27:
Gisteren fotoshoot gedaan van een vriendin van mij. Moest diverse dingen met betrekking tot flitslicht in de praktijk brengen. Foto is nabewerkt in Lightroom.
Gebruikte spullen: Nikon D60 + 17-55 f2.8 AF-S, verder een SB-600 op statief met flitskabel aan mijn camera, gericht op een zilveren reflectiescherm links van het model.
Instellingen:
[afbeelding]
Ben er wel behoorlijk tevreden mee, is mijn 2e keer dat ik een fotoshoot doe. Zit zelf te denken om misschien nog de foto wat lichter te maken, zodat je haar haar beter ziet. En bij haar linkerwang/kaaklijn zit een lichte waas, ik zal nog proberen die weg te werken.
Is het niet beter om haar huid wat te gaan toucheren? Komt het model zelf er ook veel mooier uit.quote:Jeroenz18 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:27:
Gisteren fotoshoot gedaan van een vriendin van mij. Moest diverse dingen met betrekking tot flitslicht in de praktijk brengen. Foto is nabewerkt in Lightroom.
Instellingen:
[afbeelding]
Ben er wel behoorlijk tevreden mee, is mijn 2e keer dat ik een fotoshoot doe. Zit zelf te denken om misschien nog de foto wat lichter te maken, zodat je haar haar beter ziet. En bij haar linkerwang/kaaklijn zit een lichte waas, ik zal nog proberen die weg te werken.
@ Bever: Same toughts, Same minds?
Ja en nee, ik hou er liever van dat een model op een foto te zien is zoals ze in het echt is.quote:Falcon schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:54:
[...]
Is het niet beter om haar huid wat te gaan toucheren? Komt het model zelf er ook veel mooier uit.
@ Bever: Same toughts, Same minds?
Ik zal nog kijken of ik wat kan retoucheren.
www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag
Het haar is te donker inderdaad. Is nu helemaal zwart. Een beetje structuur zou beter zijn. Dat wil niet zeggen dat de hele foto lichter moet zijn, de sfeer is wel goed.
De waas waar je het over hebt is een schaduw van het haar op haar kin als ik het zo op deze grootte kan beoordelen. Volgende keer even op letten of de schaduw op de kin is: of duidelijk laten lijken op schaduw of juist het haar achter het oor stoppen oid.
Blinkymichiel:
landschap is mooi. Jammer dat er niet nog iets meer spannends in de lucht gebeurd (wolkjes, vogel oid), nu een redelijk kale vlakte. Alhoewel het kleur verloop ook wel mooi is. Misschien kun je nog kijken of je het kerkje iets meer kunt contrasteren met de horizonbergen. Ze lopen nu in elkaar over op mijn scherm.
Verder mooie foto. Ook uit de hand/muur is het goed gelukt.
Canon30D~10-22USM~24-105L~70-300IS~50mk1~580EXII
@jeroenz18
Haar linker wang is overbelicht?of heb je dat zelf gedaan? verder mis ik contrast in der gezicht... de lippen zijn niet scherp? beetje veel DOF denk ik. of door dat de ogen zo knallen en de lippen niet valt het weg. Verder model heeft goeie blik en verder wel mooie plaat maar zou toch je nabewerking even aanpassen want zo kloppen er dingen niet helemaal.
Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ok, thanksquote:Marty26 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:00:
@nomad iets geel er uit zou volgens mij wel mooier zijn..... Maar dat is mierenneuken want kerken zijn inderdaad moeilijk en verder top plaat!
@jeroenz18
Haar linker wang is overbelicht?of heb je dat zelf gedaan? verder mis ik contrast in der gezicht... de lippen zijn niet scherp? beetje veel DOF denk ik. of door dat de ogen zo knallen en de lippen niet valt het weg. Verder model heeft goeie blik en verder wel mooie plaat maar zou toch je nabewerking even aanpassen want zo kloppen er dingen niet helemaal.
Overbelicht heb ik zelf gedaan, wilde toch een beetje meer overbelichten van links.
En haar lippen zijn redelijk scherp, zie ook hier de volledige resolutie foto:
http://www.fotostudioaals...ige_resolutie/Linda_4.jpg
Reg. datum: 11 juni 2004
Pagina: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 last
Dit topic is gesloten.