Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 103 104 105 106 last

Nieuw Topic
Arwen / Kayne

Tja, full-hd is nu misschien nog overdreven, maar dat dachten ze 50 jaar geleden waarschijnlijk ook over kleuren-televisie :P
Stilstand is acheruitgang en zo ;)
Ik gebruik nooit scripts, ik gebruik XBMC enkel voor films/series (momenteel nog in SD, hopelijk in de toekomst in HD) en muziek.
Je moet me niet overtuigen van de kostprijs, ik heb ook 2 xboxen thuis staan, maar de laptop is gratis ende voor niks van mijn werk, dus minder dan jouw 25¤. :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

"dynamix"
Reg. datum: 15 november 2006

Hier ook XBMC op 2 xboxen draaien. En die blijven voorlopig nog wel staan, voldoen meer dan genoeg.

Wat betreft de Windows versie: Draait hier prima op Vista 32-bit. Qua besturing loop ik nog wel eens te zoeken... ben er nog niet helemaal achter waar ze alle knoppen hebben gelaten :+

PS. Hier uiteraard ook gevote voor XBMC!

Surineeslander wijzigde dit bericht 02-07-2008 14:13 (7%)

Reg. datum: 10 juni 2002

Ik heb het ook nog op mijn XBOX staan. Die gaat ook zeker niet weg. Als ik het straks ergens op heb draaien zodat ik FullHD kan afspelen gaat de xbox naar de slaapkamer

Tierelier

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

quote:
Mar2zz schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:22:
De xbox zal toch nog het overgrote deel doen? Ik vind het nog steeds ultiem apparaat. Ook de games nog steeds. Ff onvervalst een potje pro evo doen ofzo. Voor dat soort spellen vind ik next-gen helemaal niet nodig... Full-hd is in mijn ogen ook wat overdreven, aangezien ik mijn hele leven al heb genoten van films en series op een normale ouderwetse tv zonder 100hz toestanden en toen ook gelukkig was...

Op pc en dergelijke zullen een aantal scripts ook wat minder nuttig worden, ook al zijn ze veel overzichtelijker, maar op de pc is XOT bijvoorbeeld niet echt nodig, aangezien je ook gewoon erheen kan browsen met browser naar keuze... Bovendien scheelt het nogal in prijs, als ik op marktplaats kijk naar 2e hands xboxen binnen een straal van 25km van mijn woonplaats vind ik zo een stuk of 30, varierend in prijs van teab tot 100 euro. teab kan maar zo 25 euro zijn heeft een vriend van me laatst bewezen...
Met jou kan ik praten :). Ik geniet hier ook van een oldskool tubetje met 50hz (60 trekt ie wel tho), wel op stereo aangesloten voor Last.FM muziek.

offtopic:
En ondertussen wel aan golf doen? :P

Iemand een G11/G15 pootje polssteun JPAC-interface te koop? PM Me plz!

quote:
MsG schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:22:
Wie zit er eigenlijk nog te XBMC-en op z'n Xbox zelf?

1. MsG
2. De rest
:)
Volgens mij draaien de meeste mensen het hier sowieso op de Xbox en sommige daarnaast nog op een ander platform. Ik gebruik er zelf thuis 2 en in mn auto 1. En daarbij heb ik een tiental vrienden en kennissen met een XBMC-xbox.

Ik wacht nog even tot XBMC op een ander platform helemaal stabiel draait...

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Het mooie aan de xbox en SD materiaal. Ik heb met een 500GB NAS echt de wereld aan ongekeken films en series binnen handbereik (300GB ongeveer), plus een kleine 80GB aan muziek. Zodra ik dvd of hd materiaal zou gaan kijken wordt het al een heel ander verhaal qua ruimte. Tegen de tijd dat ik lekker hd ga kijken zijn 10 TB schijven denk ik gemeengoed en kan xbmc op een 2ehands xbox360 of ps3 die voor 25 euro of teab te koop zijn op marktplaats...

dat is tegen de tijd dat ik een eigen golfset heb denk ik :p

Mar2zz wijzigde dit bericht 02-07-2008 14:43 (8%)

Reg. datum: 09 januari 2004

De "HD player" markt is onwijs aan in beweging momenteel. Apparaten als de Popcorn Hour zie je steeds vaker, ik heb er ook een. Maar wat ik ook test en probeer, XBMC steekt er met kop en schouders boven uit, op alle vlakken! En ik hoop (en denk) dat XBMC de grote winnaar gaat worden.
Alleen wachten totdat iemand (of een bedrijf) Dedicated hardware gaat bouwen en leveren. Als ik alles optel wat ik nodig heb aan goede hardware kom ik op zo'n 500-600 euro. Toch best een bak geld, dat moet goedkoper kunnen.

Ik postte de vraag over XBMC for Windows omdat ik graag wil weten wat er NIET werkt, ik heb er even mee lopen spelen maar kan (nog) geen mankement ontdekken. Nog even uitzoeken hoe ik een RF of BlueTooth aftandsbediening kan gebruiken. Liever geen IR omdat ik XBMC graag bedien "in en om" het huis.

quote:
SubSense schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:26:
Ik postte de vraag over XBMC for Windows omdat ik graag wil weten wat er NIET werkt, ik heb er even mee lopen spelen maar kan (nog) geen mankement ontdekken. Nog even uitzoeken hoe ik een RF of BlueTooth aftandsbediening kan gebruiken. Liever geen IR omdat ik XBMC graag bedien "in en om" het huis.
Echte mankementen zijn nog de scripts die niet lekker werken, streams die niet starten en netwerklocaties die niet bereikbaar zijn.

Verder werkt het heel redelijk voor zover ik heb kunnen zien.

Wat de afstandsbediening betreft... waarom gebruik je je telefoon, PDA of PSP niet icm een wifi verbinding?

quote:
MsG schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:22:
Wie zit er eigenlijk nog te XBMC-en op z'n Xbox zelf?
Draai em op Ubuntu 8.04 via HDMI @ 1080p.
M'n xbox is een hele tijd geleden gestorven. ;(
Blijkbaar niet veel linux xbmc users hier?
http://users.edpnet.be/desertstorm/htpc002.jpg

Black eyed angels swam with me
Reg. datum: 27 januari 2001

Hey, die videorecorder heb ik ook :+

(nou ja, in 't ouderlijk huis. Overigens maakt mijn zusje er nog wekelijks gebruik van, how's that for retro :7)

AMD Athlon 1,2GHz, 512MB Ram PC133, Asus A7V133, 160GB WD + 80GB Maxtor, Sapphire Radeon 9600XT, Creative SB Audigy 1394, Hoontech SB DBII Bracket, Pioneer 106D DVD-writer, Plextor 12/10/32A CD-RW, Iiyama ProLite E481S

Reg. datum: 11 maart 2008

Vind de xbox de media oplossing voor het hele gezin.
Snel opstarten, kinderlijk eenvoudige bediening en upscalen kan ie als de beste.
Niet te vergeten spellen spelen, zoon doet niets liever en als ie op NTSC staat doet ie echt niet onder voor andere gameconsoles.

gebruik hier ook XBMC @ linux,
E6750, 4gb geheugen, onboard hdmi, (asus moederbordje type ff kwijt)
werkt redelijk goed enkel nog geengoede remote gevonden naar mijn wensen.

mag ik vragen welke case dat is?

Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 02-07-2008 22:14 (9%)

Ik ben inmiddels zo ver dat ik de Windows versie van XBMC zelf kan compile vanaf source (Je gebruikt eigenlijk de Linux source). Het werkt best aardig. Ik heb de volgende problemen gevonden:
  • Full-screen geeft bij mij meestal een hoop artifacts in het beeld.
  • Slechte netwerk ondersteuning: Online streams (De meeste XOT streams dus) werken niet en andere netwerk gerelateerde zaken werken ook niet altijd 100%.
  • Het lijkt erop dat muiskliks weer anders werken (voor scripts) dan op de Xbox en Linux.
Het aller grootste voordeel van XBMC voor de Xbox is dat hij binnen 5 seconden is geboot en gebruiksklaar is. Dat doet geen enkele PC hem na. Toevallig vorige week Xbox nummertje 2 gekocht voor op de slaapkamer (mede dankzij de donaties :D ) en ik blijf het een pracht apparaat vinden.

Toch wacht ik stiekem op een XBMC voor de Wii. Dat apparaatje ziet er zowaar ook nog leuk uit!

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 02-07-2008 22:21 (26%)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b2. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R14889.

Reg. datum: 11 maart 2008

Stiekem hoop ik ook dat XBMC op de nieuwere generatie gameconsoles komt.
Maar heb al van horen zeggen dat de 360 uitgesloten is en wel eventueel op de ps 3 komt maar mischien weet iemand hier meer over, zou het graag willen weten ook van de Wii ?

Reg. datum: 09 januari 2000

quote:
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:13:
Zou je eens willen kijken welk type moederbord het precies is. Ik ben namelijk heel benieuwd welke configs goed werken voor 720p en 1080p materiaal. Als er een betaalbare optie is onder Linux ga ik over... Het probleem blijft alleen dat Linux slechte tot geen hardwarematige ondersteuning heeft voor het decoderen van HD materiaal op de videokaart ondersteund, daar waar Windows dit wel doet. Dat geeft mogelijk net die doorslag voor een cheap CPU en modern onboard videokaart ipv een hele dure snelle CPU die alles zelf moet decoderen.

Met andere woorden, mijn vragen zijn;
  • wat voor Linux gebruik je, ik neem aan Ubuntu 8.04.
  • heb je hier nog het een of ander aan aangepast, of is het een nagenoeg standaard install met XBMC daarop
  • wat voor mobo is het precies en heb je nog een extra videokaart?
  • wat is de processor belasting bij het afspelen van 720p materiaal
  • wat is de processor belasting bij het afspelen van 1080p materiaal
  • en welk materiaal (hd) gebruik je (hoge bitrate zoals vogelscene uit planet earth of een lage bitrate, met andere woorden een 2Gb file of een 25Gb mkv).

quote:
Poeier schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:38:
Stiekem hoop ik ook dat XBMC op de nieuwere generatie gameconsoles komt.
Maar heb al van horen zeggen dat de 360 uitgesloten is en wel eventueel op de ps 3 komt maar mischien weet iemand hier meer over, zou het graag willen weten ook van de Wii ?
Ook op de PS3 lijkt het me uitgesloten. Je kunt hier wel linux op installeren dus XBMC is theoretisch mogelijk het probleem ligt echter ergens anders. Er is bij het ontwerp gekozen voor een deel open source zeg maar. Het is mogelijk om toegang te krijgen tot een bepaald niveau van de PS3. Je kunt linux installeren en alles zal prima werken alleen is de directe toegang en broncode voor aansturing van de CPU en GPU niet vrij gegeven. Daarmee wordt het (in ieder geval voor nu, maar ik denk niet dat het in de toekomst anders wordt) niet mogelijk de PS3 maximaal te benutten, de extreem snelle CPU en goede GPU kunnen maar op een klein deel van hun kracht werken en zijn daarmee dan denk ik ook niet geschikt voor echt HD materiaal. Je houdt dan een apparaat over dat niet veel anders is dan de XBOX 1. Weinig toekomst voor XBMC op de PS3 dus denk ik. Maar wie weet wordt het nog anders of ben ik niet voldoende geïnformeerd ;) .

quote:
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:13:
mag ik vragen welke case dat is?
Is een Omaura TF8, zeer tevreden van.
Heb zelf een E8200 op een MSI P6NGM-FIH, bevat onboard nvidia gfx. De meeste devs hebben ook een nVidia kaart, geloof ik. Heb die Planet Earth reeks in 1080p en speelt perfect.
Als remote heb ik een Ati Remote Wonder van bij m'n oude ati 9800pro AIW :)
Maar eigenlijk wordt het logitech wireless keyboard met ingebouwde touchpad hier meer gebruikt.

quote:
berties schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:09:
[...]

Ook op de PS3 lijkt het me uitgesloten. Je kunt hier wel linux op installeren dus XBMC is theoretisch mogelijk het probleem ligt echter ergens anders. Er is bij het ontwerp gekozen voor een deel open source zeg maar. Het is mogelijk om toegang te krijgen tot een bepaald niveau van de PS3. Je kunt linux installeren en alles zal prima werken alleen is de directe toegang en broncode voor aansturing van de CPU en GPU niet vrij gegeven. Daarmee wordt het (in ieder geval voor nu, maar ik denk niet dat het in de toekomst anders wordt) niet mogelijk de PS3 maximaal te benutten, de extreem snelle CPU en goede GPU kunnen maar op een klein deel van hun kracht werken en zijn daarmee dan denk ik ook niet geschikt voor echt HD materiaal. Je houdt dan een apparaat over dat niet veel anders is dan de XBOX 1. Weinig toekomst voor XBMC op de PS3 dus denk ik. Maar wie weet wordt het nog anders of ben ik niet voldoende geïnformeerd ;) .
sorry to burst your bubble.. Cédric en araldor zijn bezig met xbmc te porten naar PPC... en ps3= ppc..

er zijn mensen bezig met een software driver pipe voor de ps3... (aka opengl stuff)

nog steeds onwaarschijnlijk...?

heb zelf al de xbox360 remote control laten werken met xbmc.. mbv event handler.

edit waar heb je de omaura TF8 gekocht.. vind hem niet in pricewatch
quote:
berties schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:57:
[...]

Zou je eens willen kijken welk type moederbord het precies is. Ik ben namelijk heel benieuwd welke configs goed werken voor 720p en 1080p materiaal. Als er een betaalbare optie is onder Linux ga ik over... Het probleem blijft alleen dat Linux slechte tot geen hardwarematige ondersteuning heeft voor het decoderen van HD materiaal op de videokaart ondersteund, daar waar Windows dit wel doet. Dat geeft mogelijk net die doorslag voor een cheap CPU en modern onboard videokaart ipv een hele dure snelle CPU die alles zelf moet decoderen.

Met andere woorden, mijn vragen zijn;
  • wat voor Linux gebruik je, ik neem aan Ubuntu 8.04.
  • heb je hier nog het een of ander aan aangepast, of is het een nagenoeg standaard install met XBMC daarop
  • wat voor mobo is het precies en heb je nog een extra videokaart?
  • wat is de processor belasting bij het afspelen van 720p materiaal
  • wat is de processor belasting bij het afspelen van 1080p materiaal
  • en welk materiaal (hd) gebruik je (hoge bitrate zoals vogelscene uit planet earth of een lage bitrate, met andere woorden een 2Gb file of een 25Gb mkv).
Asus P5N-EM HDMI , moederbordje koste iets van 50euro, onboard HDMI, geforce 7300 dacht ik.
PCI slot kaartje voor SPDIF (is feitelijk onboard)

't is inderdaad ubuntu 8.04
http://hnboekhouding.be/rss/xbmc_hardy_ubuntu.pdf korte handleiding die ik gemaakt heb
Ben Belg... Dus echt veel 1080p & 720p materiaal heb ik niet...
quote:
GroteBozewolf schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:19:
Ik ben inmiddels zo ver dat ik de Windows versie van XBMC zelf kan compile vanaf source (Je gebruikt eigenlijk de Linux source). Het werkt best aardig. Ik heb de volgende problemen gevonden:
  • Full-screen geeft bij mij meestal een hoop artifacts in het beeld.
  • Slechte netwerk ondersteuning: Online streams (De meeste XOT streams dus) werken niet en andere netwerk gerelateerde zaken werken ook niet altijd 100%.
  • Het lijkt erop dat muiskliks weer anders werken (voor scripts) dan op de Xbox en Linux.
Het aller grootste voordeel van XBMC voor de Xbox is dat hij binnen 5 seconden is geboot en gebruiksklaar is. Dat doet geen enkele PC hem na. Toevallig vorige week Xbox nummertje 2 gekocht voor op de slaapkamer (mede dankzij de donaties :D ) en ik blijf het een pracht apparaat vinden.

Toch wacht ik stiekem op een XBMC voor de Wii. Dat apparaatje ziet er zowaar ook nog leuk uit!
moederbordje wat linux @ bios ondersteunt (dus standaard daarvan opstart) & een SSD hd en moet doenbaar zijn... ;)

Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 03-07-2008 00:26 (55%)

.is[b]E[/b]ngaged.
Reg. datum: 31 mei 2001

Ik weet niet of het hier thuis hoort.
Maar ik heb een nieuwe hdd in mijn xbox met xbmc gezet. (500GB) Enkel, ik heb altijd ISO's van DVD's maar die zijn 4.5GB en deze blijkt de geformateerd g-schijf niet te pikken. Hoe kan ik dit oplossen? of mag ik al mijn ISO's weer omzetten naar rar files :D

.She's so .Lovely!
-Ankh- Gear: Nikon D80 | Nikon AF-S DX 18-200mm f3.5-5.6 AF-S DX VR
Geeft je mening op mijn foto: Metro Photo Challenge

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

zit een filesize grens van 4GB op de xbox FATX schijfindeling. Dus die dvd's moet je of compressen, of op een netwerk sharen, of omzetten naar avi (autogordianknot kan dat heel netjes).
Arwen / Kayne

quote:
Icekiller2k6 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:20:
[...]

heb zelf al de xbox360 remote control laten werken met xbmc.. mbv event handler.

[...]
Ik gebruik momenteel de Wiimote om xbmc te besturen, da's ook wel handig moet ik zeggen! _o_

Ivm je manual, xbmc kan gewoon zelf een shutdown of restart doen tegenwoordig, moet je dus niet meer met scripts zitten klooien.
Ook kan je gewoon grafish instellen dat xbmc moet opstarten bij het (auto)inloggen via System - Preferences - Sessions.
Misschien iets handiger voor de 'n00bs' :P

Fire69 wijzigde dit bericht 03-07-2008 09:07 (32%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
Fire69 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:04:
[...]

Ik gebruik momenteel de Wiimote om xbmc te besturen, da's ook wel handig moet ik zeggen! _o_
Kijk, 'k heb ook een Wii, en dat klinkt interessant. Heb je voor mij een linkje o.i.d. waar je de info vandaan hebt gehaald? Mijn kwartjes voor de Google-o-Matic zijn op ;)

.is[b]E[/b]ngaged.
Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
Mar2zz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:54:
zit een filesize grens van 4GB op de xbox FATX schijfindeling. Dus die dvd's moet je of compressen, of op een netwerk sharen, of omzetten naar avi (autogordianknot kan dat heel netjes).
dan pak ik ze wel in, dat is sneller :) maar dan weet ik genoeg dank je

.She's so .Lovely!
-Ankh- Gear: Nikon D80 | Nikon AF-S DX 18-200mm f3.5-5.6 AF-S DX VR
Geeft je mening op mijn foto: Metro Photo Challenge

Arwen / Kayne

quote:
SubSense schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:29:
[...]

Kijk, 'k heb ook een Wii, en dat klinkt interessant. Heb je voor mij een linkje o.i.d. waar je de info vandaan hebt gehaald? Mijn kwartjes voor de Google-o-Matic zijn op ;)
Denk dat het momenteel wel enkel onder Linux werkt (en al zeker helemaal niet op de xbox wegens geen Bluetooth :p )

Ervan uitgaande dat je de standaard folder gebruikt na de source via svn te hebben afgehaald:
- Open een terminal
- Ga naar XBMC/tools/EventClients/Clients/WiiRemote
- Dit is het commando om de Wii-eventclient te compileren: g++ WiiRemote.cpp -lcwiid -o WiiRemote
(dependencies: libcwiid en libbluetooth)
- Als je dan de executable start (kan je met Sessions of zo ook automatisch laten starten) en daarna xbmc zal hij de melding geven dat er een WiiRemote client is gevonden. Dan gewoon 1 + 2 op je Wiimote om tijdelijk te synchen en je bent er (bijna :P )

Ik had ook nog een aangepaste keymap.xml nodig, die heb ik op het xbmc-forum gevonden.
Check eerst even of deze al niet standaard in de source zit nu.
Moest dat niet het geval zijn, en je zou ze niet vinden, post ik ze hier wel. :)

Fire69 wijzigde dit bericht 03-07-2008 09:47 (14%)

quote:
Mantis schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:53:
[...]

Is een Omaura TF8, zeer tevreden van.
Heb zelf een E8200 op een MSI P6NGM-FIH, bevat onboard nvidia gfx. De meeste devs hebben ook een nVidia kaart, geloof ik. Heb die Planet Earth reeks in 1080p en speelt perfect.
Als remote heb ik een Ati Remote Wonder van bij m'n oude ati 9800pro AIW :)
Maar eigenlijk wordt het logitech wireless keyboard met ingebouwde touchpad hier meer gebruikt.
Dat is zeer goed nieuws. Als de vogelscene uit Planet Earth deel 1 in 1080p goed werkt kun je denk ik nagenoeg alles afspelen. Die set is dan ook zeker de moeite lijkt me. Als ik een nieuw mediacenter samen ga stellen zal ik met die configuratie rekening houden.

Misschien dat het een idee is dat mensen die XBMC op linux draaien laten weten welke hardware ze hebben en hoe goed het werkt (720p wel bijv. 1080p niet, een test met de beroemde vogel scene zegt veel naar mijn idee).

Dat mobo heeft een Nvidia 7150 GPU, momenteel de snelste Nvidia onboard GPU voor intel. Voor AMD is er een opvolger, de 8100/8200/8300 serie. Mogelijk dat dit nog beter is maar dat is de vraag. Misschien wordt daar juist weer het eea niet goed ondersteund waardoor alles weer net niet vloeiend loopt.

Naar dat keyboard ben ik ook heel benieuwd. Voor zover ik kan vinden is dat een Logitech Vantage cordless, die gemaakt zou zijn voor de PS3. Werkt dit op de pc en waar heb je deze gekocht, hij is namelijk moeilijk verkrijgbaar voor zover ik kan zien.

Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 103 104 105 106 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: