Hoofdcategorieën
Topicacties

XS4ALL Only

Pagina: 1 2 3 4 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 ... 128 129 130 131 last

Reageer Nieuw Topic
Pluizig en blauw

quote:
kyddil schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:29:
[...]

De instellingen kloppen helemaal want heb het zelfs via de helpdesk gedaan (diegene wie ik aan de lijn had had ook een linksys)

Het is een WAG200G, ik had hiervoor via speedlinq (babyxl) internet en het dat werkte ook tot de dag dat speedlinq afgesloten was. Ik zie nu alleen maar rood licht bij internet, dsl is gewoon groen. Ik snap er echt niks meer van! Heb een nieuwe splitter ertussen gezet, modem heb ik wel 6x hardreset toegepast, instellingen kloppen helemaal (inlognaam met @xs4all.nl erachter)..

EDIT: heb nu ook mijn SMC modem geprobeerd, nog steeds niks.. het ligt echt niet aan de modem!
Bij mij staat daar 'xs4alluser', dat verbaasde mij al, maar dat schijnt toch te kloppen. Bij een andere Tweaker staat daar adsl@xs4all.nl
Heeft de helpdesk daar al iets over geroepen?

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

[DPC]Team Grazzie + KletsCows
Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
Gabberhead schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:26:
[...]

Bij mij staat daar 'xs4alluser', dat verbaasde mij al, maar dat schijnt toch te kloppen. Bij een andere Tweaker staat daar adsl@xs4all.nl
Vreemd. Bij mij staat er ook mijn username en bijbehorend ww. En dat lijkt mij ook te horen zo. Anders wordt er ingelogd met een verkeerd account en zullen o.a. je verbruiks gegevens niet meer kloppen.

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Gabberhead schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:26:
[...]

De helpdesk weet ik niet, maar in dit topic is dat reeds vele malen aan de orde geweest: je hebt geen login/password meer nodig bij only. Het gaat nu op aansluitadres/ip adres zal ik maar zeggen.
Als je wel per se een login/pw moet ingeven kun je daar in principe alles invullen wat je maar wilt.....

Wazzaaaaap enzo

Ik heb zelf ook een WAG200 draaien, en gebruik er ook geen user/pw.
(ik ben BBned-oudCistron naar XS4all Only)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Het is afhankelijk van je profiel:

KPN MxStream: PPPoA 8/48 VCMUX met username@xs4all.nl en ww
XS4ALL Only standaard profiel: PPPoA 8/48 VCMUX met een random username en ww (maakt niet uit wat je invult)
XS4ALL Only met BBNED profiel: RFC1483 0/35 LLC en DHCP (op MAC-adres lease van 2uur)
XS4ALL Only met BabyXL profiel: RFC1483 0/34 LLC en DHCP (op MAC-adres lease van 2uur)

Is historisch zo gegroeid. Als het goed is weet je welke instelling op jouw situatie slaat.

Reg. datum: 11 februari 2006

quote:
markclausing schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:50:

XS4ALL Only standaard profiel: PPPoA 8/48 VCMUX met een random username en ww (maakt niet uit wat je invult)
XS4ALL Only met BBNED profiel: RFC1483 0/35 LLC en DHCP (op MAC-adres lease van 2uur)
XS4ALL Only met BabyXL profiel: RFC1483 0/34 LLC en DHCP (op MAC-adres lease van 2uur)

Is historisch zo gegroeid. Als het goed is weet je welke instelling op jouw situatie slaat.
heb babyxl en bbned instellingen ook gebruikt.. maar tevergeefs.. ik word er echt moe van want helpdesk kan ik ook niet bereiken ivm drukte.

quote:
markclausing schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:50:

En laat dit topic nou net over Xs4all Only gaan.......... :9 :P
(dus daar in geen v/d gevallen een user/pw nodig..........)

kaajee wijzigde dit bericht 02-07-2008 13:44 (3%)

Pluizig en blauw

Ik val dus onder XS4ALL Only standaard profiel. In principe zou het dus niet uit moeten maken wat ik invul.
Gek genoeg ging het wel fout toen ik mijn eigen username en password invulde. Alleen de standaard 'xs4alluser' die tijdens de automatische configuratie wordt ingevuld werkte.

Dus het verhaal over aansluitadres/ip adres klopt in principe wel, alleen lijkt er wel een voorwaarde te zitten aan de 'willekeurige' naam die je invult. In mijn geval dus de standaard configuratie.

Ik kom overigens van een MxStream account (KPN Adsl Basic) en heb nu Only, maar dat zou niet uit moeten maken lijkt me.

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl

quote:
kyddil schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:54:
[...]

heb babyxl en bbned instellingen ook gebruikt.. maar tevergeefs.. ik word er echt moe van want helpdesk kan ik ook niet bereiken ivm drukte.
hou je ook rekening met die 2uur leasetijd? een modem krijgt een ip adres op basis van een lease van 2 uur. de identiteit van dat modem wordt bepaald aan de hand van het MAC adres.

dat betekent dat als je wisselt van modem, dat je maximaal 2 uur moet wachten tot de nieuwe gaat werken.

quote:
markclausing schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:07:
[...]

hou je ook rekening met die 2uur leasetijd? een modem krijgt een ip adres op basis van een lease van 2 uur. de identiteit van dat modem wordt bepaald aan de hand van het MAC adres.

dat betekent dat als je wisselt van modem, dat je maximaal 2 uur moet wachten tot de nieuwe gaat werken.
Hoe weet je wat je hebt? Ik kom van speedlinq babyxl heb nu xs4all only.. Maar weet niet of ik KPN/BabyXL/BBned heb..

quote:
kyddil schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:59:
[...]

Hoe weet je wat je hebt? Ik kom van speedlinq babyxl heb nu xs4all only.. Maar weet niet of ik KPN/BabyXL/BBned heb..
Als je Only neemt/krijgt kom je in op het netwerk van Xs4all-only en dat is (zie oa. dit topic) Bitstream (wat overigens (ook) van KPN is)............

quote:
kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:16:
[...]

Als je Only neemt/krijgt kom je in op het netwerk van Xs4all-only en dat is (zie oa. dit topic) Bitstream (wat overigens (ook) van KPN is)............
Ahh okee.. dan zijn mijn modem instellingen goed.. word er echt moe van.. :(

The Third Jellyfish

Tja het enige wat nog aan te raden is, is om met een klassiek Speedtouch modem te proberen of het echt niet werkt. Dan maar de helpdesk bellen en een taak aan laten maken.

Specs - Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Week na levering werkt mijn internet !

me = weer blij :)

Pluizig en blauw

En dan willen we nu natuurlijk wel weten wat het probleem was ;)

quote:
Gabberhead schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:27:
En dan willen we nu natuurlijk wel weten wat het probleem was ;)
Mijn internet was opgeleverd, er was wel DSL verbinding, maar internet gaf die ROOD aan.. dus geen dataverkeer.. Helpdesk gebeld.. kreeg een ticket dat KPN het zou fixen.. week later deed die het..

Niks te zien...

Nog meer mensen die sinds gisteravond ~9 uur geen internet meer hebben?
Bij mij viel het dataverkeer weg (wel dsl en een pppoa verbinding), regio Oss.

-edit - Lekker is dat een verbinding die er vaker uitlicht dan een goedkoop *** abbo van de eerste de beste dsl aanbieder en een helpdesk die je gewoon eruitgooit omdat het te druk is....

Gieltje wijzigde dit bericht 05-07-2008 12:12 (38%)

Hell / 0

The Third Jellyfish

quote:
Gieltje schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:13:
-edit - Lekker is dat een verbinding die er vaker uitlicht dan een goedkoop *** abbo van de eerste de beste dsl aanbieder en een helpdesk die je gewoon eruitgooit omdat het te druk is....
Hoe weet je dat :? En zoals je wellicht op school bij kansrekening of statistiek hebt gehad: resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Specs - Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Niks te zien...

quote:
Lekkere Kwal schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:24:
[...]
Hoe weet je dat :? En zoals je wellicht op school bij kansrekening of statistiek hebt gehad: resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)
Ik heb idd statistiek gehad, maar als ik optel hoevaak ik de laatste 3 maanden al last heb gehad en dat tegenover een standaard ziggo/tele2 hier in de buurt etc zet hebben hun het beter.

Sinds gisterochtend is in iedergeval mijn lijn weer werkende, en dat zonder tussenkomst van de helpdesk (die alle dagen onberijkbaar was, elke dag meedere keren verspreid geprobeert).

Hell / 0

Wazzaaaaap enzo

quote:
Lekkere Kwal schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:24:
[...]
En zelfs de buurt waarin je woont is geen garantie voor behaalde resultaten ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Niks te zien...

quote:
SinergyX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:33:
[...]

En zelfs de buurt waarin je woont is geen garantie voor behaalde resultaten ;)
Dan is het nog steeds opvallend dat de andere providers het beter doen, ookal is er geen garantie. ;)

Hell / 0

Reg. datum: 19 april 2001

toch grappig dat de nieuwe kpn prijzen onder de xs4all only prijzen komen
leuk voor mensen die nog niet zijn overgestapt naar xs4all only....

quote:
DDX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:58:
toch grappig dat de nieuwe kpn prijzen onder de xs4all only prijzen komen
leuk voor mensen die nog niet zijn overgestapt naar xs4all only....
Was toch altijd al zo?
Xs4all is en blijft één v/d (veel) duurdere aanbieders/isp's

Reg. datum: 19 april 2001

Mja ok maar het argument van xs4all was stap nu over op only en krijg meer snelheid voor minder prijs.
alleen als je dus bij xs4all via kpn gebleven was betaal je nu dus uiteindelijk minder ;)
quote:
DDX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:09:
Mja ok maar het argument van xs4all was stap nu over op only en krijg meer snelheid voor minder prijs.
alleen als je dus bij xs4all via kpn gebleven was betaal je nu dus uiteindelijk minder ;)
nee, want die verhoging geldt niet voor xs4all via kpn klanten

Pagina: 1 2 3 4 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 ... 128 129 130 131 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: