Hoofdcategorieën
Topicacties

Centraal Fototas Topic - Deeltje 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 januari 2007

quote:
EgMaf schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:50:
Tja, na veel lezen te hebben vraag ik toch maar eens jullie hulp:

Waarom wil ik een nieuwe?
Heb nu een Lowepro Rover AW II. Het formaat van het foto-vak bevalt prima, maar heeft toch ook wat minpuntjes:
- Je moet de tas van je rug halen als je de camera wilt pakken.
- Er kan geen notebook in, waardoor ik bij vliegreizen meestal 2 rugzakken bij mijn handbagage moet houden.
- Het (bovenste) opwergvak voor andere spullen had van mij wat groter gemogen.
- Ik krijg er nogal een zweet-rug van...
- Ik ga over een paar weken naar de rimboe van Donker Afrika, dus maar eens op zoek naar een andere!

Wat moet er in mijn nieuwe tas passen?
Body (D70) met lens (18-200VR)
2 a 3 lenzen, flitser, image tank, geheugenkaartjes
15" notebook (maar alleen tijdens de vluchten van vliegreizen: Ik ga niet met laptop in de rugzak rondlopen).
En ruimte voor de "dag-doorkom-zooi"

Welke eisen stel ik aan mijn nieuwe rugzak?
  • Stevige, comfortabele, veelvuldig & makkelijk verstelbare schouder- heup en borstbanden.
  • Passend voor handbagage
  • Liefst niet zwart, liefst ook niet al te duidelijk een foto-tas.
  • Anti-zweet rug"net".
  • Regenhoes (maar dat mag ook een losse hoes zijn).
  • Extra zijvakjes voor een flesje, candybars enz.
Welke tassen komen in de buurt? (En waarom heb ik ze nog niet gekocht)
  • LowePro FastPack 250: Goede maten, mag misschien wel iets groter, maar: Geen borstband en normale "zweet-rug".
  • LowePro FastPack 350: Groter, wel borstband, maar nog steeds die normale "zweet-rug".
  • LowePro Primus AW: Goede maten, ook de overige lenzen, flitsers e.d. zijn te pakken zonder de tas af te doen. De laptop kan (tijdens vluchten) in een neopreen hoesje achter de voorflap van de Primus. Maar.... Geen echte anti-zweet rug: De rug is niet zo vlak als bij de FastPacks (of de Rover), zou het daardoor misschien toch wat minder zweterig zijn? Ook was het wel handig geweest als je meer flexibiliteit had bij het indelen van het foto-vak (meer schotjes en meer klitteband)
  • Naneu Pro Adventure K-3L: Eindelijk een fotorugzak met anti-zweetrug rugnet (“AirFlow Suspension System”). Maar het fotospul is niet makkelijk bereikbaar, je moet de tas er echt weer voor afdoen. Voordeel is wel weer dat hij er minder als foto-tas uitziet.
De LowePro's heb ik inmiddels kunnen "voelen" bij kamera-express, en mijn voorkeur gaat uit naar de Primus: Hij lijkt me net wat beter doordacht, comfortabeler om te dragen en ook de vorm van de rug lijkt me minder erg zweten. Maar of dat echt zo is?
Op eBay is die tas trouwens al voor onder de 100 euro te vinden (zoek maar eens wereldwijd vanuit Duitsland)...

De Naneu Pro heb ik nog niet kunnen voelen: De enige 2 verkooppunten in Nederland liggen op 2 a 3 uur rijden van hier....

Dus....
Wat zijn de ervaringen met zo'n anti-zweet rugnet op een rugzak, of wie heeft ervaringen met de genoemde rugzakken op langere wandeldagen....
Of iemand nog andere suggesties? Kent iemand nog andere fotorugzakken met anti-zweet rugnet?

Groet,
EgMaf
...niemand?

Desperados!
Reg. datum: 17 december 2001

Past in de gewone (dus niet de XL variant) Crumpler Prettyboy Backpack je camera met lens?

Op onderstaande foto is dat slecht te zien....

http://crumpler.nl/files/product_line_files/590%23VIEW550x550_1/file1160258218.jpg

Quod licet Yovi, non licet bovi

Camera met standaardzoom gaat wel lukken, met een beetje telezoom kun je vergeten in die richting.

Reg. datum: 09 mei 2002

quote:
MrDry schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:36:
Past in de gewone (dus niet de XL variant) Crumpler Prettyboy Backpack je camera met lens?

Op onderstaande foto is dat slecht te zien....

[afbeelding]
Ik heb de XL en daar past m'n 40D met 17-85 IS precies in op die manier. Veel langer moet het niet worden. Met m'n 70-300 lens heb ik hem dwars er in liggen, maar dan is er een stuk minder plek voor andere lenzen. M'n 17-85 past er dan nog wel bij, maar dan houd het wel bijna op.

Desperados!
Reg. datum: 17 december 2001

Zoveel hoeft er ook niet in :)

Mn 40D met een walkaround lens (nu een Sigma 28-105). Een UWA (waarschijnlijk een Tokina 12-24) en in de (verre) toekomst misschien nog een Canon 70-200. Mocht er ooit een flister komen kan die altij nog bovenin als het moet.....

Conclusie: zit wel snel vol dus.

Quod licet Yovi, non licet bovi

Barcelona
Reg. datum: 25 december 2006

Ik zou eventueel graag een slingshot willen hebben voor mijn foto spullen, maar dat trekt mijn rug niet na een uurtje of 2 lopen/fietsen, dus dat heb ik maar uit mijn hoofd gezet omdat mijn rug belangrijker is.

Nu neem ik een standaard JanSport rugtas mee met daarin een kleine foto tas waarin de foto spullen gaan. Het statief neem ik mee in de speciale tas die er bij werd geleverd.
Het gaat nu wel, maar een speciale tas is toch praktischer. Kortom een rugtas dus.

Wat heb ik:
400D met grip
Tamron 17-50
Canon 10-22
Canon 50mm
Filters
Kleine accessoires (remote, grijskaart etc..)
Klein statief (Manfrotto 718b)

Wat wil ik:
Een rugtas waar mijn foto spullen goed in passen met een groot draagcomfort én waar het statief aan vast gemaakt kan worden zodat ik alles bij elkaar heb.

Gear in de planinng:
Cokin filter set
40D (of tegen die tijd het huidige xxD model)
Canon 70-200
Beter groter/zwaarder Manfrotto statief

Wie kan mij helpen?
Reg. datum: 28 augustus 2003

quote:
jspr schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:43:
Een rugtas waar mijn foto spullen goed in passen met een groot draagcomfort én waar het statief aan vast gemaakt kan worden zodat ik alles bij elkaar heb.
Voor echt draagcomfort zul je toch echt moeten kijken naar een gewone rugtas en niet naar een foto rugtas. Hoewel ik zelf geen problemen heb met m'n Lowepro Rover AW-II (kan ik een hele dag mee lopen) zou ik dit niet doen met m'n NatureTrekker AW-II.

Kijk naar een goed rugtas met een apart ondervak en de mogelijkheid om waterflessen aan de zijkanten te stoppen. In het ondervak kun je je spullen stoppen en in de zijvakken kun je je statief stoppen.

Zelf heb ik een Macpac (model weet ik even niet) van 35 liter en dat bevalt erg goed. Ik kan m'n statief in de tas stoppen of in een van de zijvakken. Verder kan ik wat lenscases aan de heupband hangen en kan er ook nog een waterzak in. Camera hang ik aan de schouderbanden zodat deze niet aan m'n nek hangt.

Barcelona

Ik ben niet zo'n fotograaf die een heel arsenaal aan eten en drinken mee neemt, zeker niet in de stad. Tevens moet het een compact tasje zijn die makkelijk overal mee naar toe kan omdat ik ook vaak de metro in ga/moet.

Ik heb de Lowepro Microtrekker 200 gezien en die is groot genoeg om al mijn spullen (+ eventuele upgrades) in op te bergen. Tevens zitten er twee straps onder aan de tas waar mijn statief(je) in past.
:-D

Ik heb de micro trekker 200 een dag in bezit gehad. Bij mij zat hij niet lekker op mijn rug. Je kan eens naar de flipside serie kijken.

Canon 40D + grip | Canon 350D + grip | Sigma 1.4 TC | Canon 10-22 | Canon 50/1.8 | Canon 60/2.8 | Canon 85/1.8 | Sigma 18-200 | Sigma 100-300 | Sigma 50-500 | Canon Speedlite 430ex | Lowepro Fastpack 350

Thunder...Thunder...
Reg. datum: 23 oktober 2001

quote:
Nomad schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:57:
Het past zelfs met redelijk gemak. De 105 2.8 is natuurlijk korter dan de 70-200, waardoor er ook best nog een 50 f/1.8, 35 f/2 of iets dergelijks op kan staan :)
[afbeelding]
(telefoon picture helaas)
Ah zo, dan ga ik er nog eens mee vogelen. Mijn camera ligt een kwartslag gedraaid, dat draagt comfortabeler, maar neemt inderdaad wel meer ruimte in beslag. Bedankt voor de toelichting!
Canon 40D

Iemand een suggestie voor een tas voor me:

Heb een Stealth reporter 300 maar die vind ik niet handig voor een dag op sjouw zeg maar. Wat ik mee wil nemen op een redelijk comfortabele manier is het volgende (toekomst):
  • 40D met grip (of 1D) + Attached 70-200 F2.8
  • 100-400
  • 24-105
  • 50MM
  • Speedlite 580II
  • Bouncer en wat losse items.
  • Neem op alle objectieven de zonnekapjes mee
  • Monopod
  • Kaartjes/blaasbalgje/etc
  • Eventueel drinkflesje
Ook heb ik een tas nodig voor de volgende config:
  • 40D met grip (of 1D) + 24-105
  • Kleine prime of 24-70 plus speedlite 580II
Iemand die me verder kan helpen. Heb al veel gezocht maar kom er niet uit. Toevallig iemand die met dezelfde specs rondloopt?

Wie zal het worden in 2009 ?

Reg. datum: 02 augustus 2007

quote:
MrDry schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:54:
Ik zag het.

De verschillen:

Pretty Boy Back Pack
External: 37 x 48 x 22 cm; Photo Pouch Internal: 29 x 18 x 18 cm; Photo Pouch fits 1 SLRs with 4 lenses and accessories

Pretty Boy Back Pack XL
External: 36 x 51 x 23 cm; Photo Pouch Internal: 32 x 15,5 x 15 cm fits 1 SLRs with 4 lenses and accessories; Fits 17" laptops

De XL is dus wat hoger zodat er ook nog een laptop in past...
Ik heb de XL versie, en ik verschoot eerlijk gezegd van het verschil tussen de normale en de grote versie. Volgens de website is het centimeterwerk, maar reallife is het wat mij betreft echt een groot verschil. Die XL is echt groot, met ook veel ruimte in het bovenvak, de normale versie daarentegen viel mij wat tegen wat betref het bovenvak, en is ook een heel stuk kleiner op je rug. Ook qua vormgeving zijn ze niet identiek. Voordeel van de XL is ook dat je er iets van A4 formaat in kwijt kan dankzij het laptopvak. In de normale versie hoef je geen A4 proberen te steken.

De ritsen voelen erg stevig aan, ook van het fotovak. Je hoeft niet bang te zijn dat de ritsen gaan openen door het gewicht van het onderste vak.

Als je wil neem ik wel wat telefoonpics van de rugzak met spullen enzo. Als iemand anders dan wat foto's neemt van de gewone versie kan je direct vergelijken ;)

*edit

Hierbij enkele foto's met mijn spullen erin, en de tas naast een A4 en CD ter referentie.
De camera is een Canon 40D met Tamron 17-50. De fles water is 1,5l en ligt horizontaal in de tas.
http://farm4.static.flickr.com/3122/2645591481_1c32c13795_o.jpghttp://farm4.static.flickr.com/3160/2645591485_f3cfdc7904_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3058/2645591487_11aa4bfa5c_o.jpghttp://farm4.static.flickr.com/3034/2645591489_41c8dd667c_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3261/2645591497_28bfd32be0_o.jpg

janvb wijzigde dit bericht 07-07-2008 19:30 (17%)

Barcelona

quote:
vandijk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:48:
Ik heb de micro trekker 200 een dag in bezit gehad. Bij mij zat hij niet lekker op mijn rug. Je kan eens naar de flipside serie kijken.
Ik ben nog niet wezen kijken, maar dat wil ik vandaag of morgen even gaan doen. Ik zal ook zeker naar de flipside gaan kijken.
Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

quote:
janvb schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Ik heb de XL versie, en ik verschoot eerlijk gezegd van het verschil tussen de normale en de grote versie. Volgens de website is het centimeter werk, maar reallife is het wat mij betreft echt een groot verschil. Die XL is echt groot, met ook veel ruimte in het bovenvak, de normale versie daarintegen viel mij wat tegen wat betref het bovenvak, en is ook een heel stuk kleiner op je rug. Ook qua vormgeving zijn ze niet identiek. Voordeel van de XL is ook dat je er iets van A4 formaat in kwijt kan dankzij het laptop vak. In de normale versie hoef je geen A4 proberen steken.

De ritsen voelen erg stevig aan, ook van het fotovak. Je hoeft niet bang te zijn dat de ritsen gaan openen door het gewicht van het onderste vak.

Als je wil neem ik wel wat telefoonpics van de rugzak met spullen enzo. Als iemand anders dan wat foto's neemt van de gewone versie kan je direct vergelijken ;)

*edit

Hierbij enkele foto's met mijn spullen erin, en de tast naast een A4 en CD ter referentie.
De camera is een Canon 40D met Tamron 17-50. De fles water is 1,5l en ligt horizontaal in de tas.
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
En in de gewone versie wil je dus echt geen A4 spullen in het bovenvak stoppen, tenzij je van gevouwen hoekjes houd.....

edit:
http://home.planet.nl/~haasb042/got/PB1.jpg
Erin gevrot: een 30D met Tamron 17-50 met kap omgekeerd erop (en een tussenschotje van m'n Lowepro op de bodem). Links daarvan voor de kijker een Canon 70-300IS met kap en een 50/1.8 met adapterring en rechts voor de kijker een EX430 met daaronder een 10-22 (deze kunnen ook staan ipv. liggen)
beetje krap maargoed tis ook meer een walkaround tas en niet bedoeld voor m'n hele gear :P

http://home.planet.nl/~haasb042/got/PB2.jpg
En naast een pringles bus, beetje ingezakt staat de tas maargoed.....

u vraagt, wij draaien

Volgens mij is die van janvb een stukje nieuwer, nouja die van mij is dan ookal 1,5 jaar vrij intensief gebruik O-)

sapphire wijzigde dit bericht 07-07-2008 19:27 (16%)

Reg. datum: 24 april 2004

Ik zocht een excuus om een nieuwe fototas aan te schaffen: twee weken vakantie. Momenteel heb ik een LowePro 180EX. Een schoudertas welke geschikt is voor 1 dSLR en een 4-tal lenzen. Helaas is dit een schoudertas, welke niet comfortabel is bij (lange) wandelingen met al je gear erin. Met het oog op de vakantie (Dominicaanse Republiek) leek het mij toch comfortabel om een rugzak te hebben. Zeker als je excursies gaat doen waar je veel moet lopen.

Wat moet erin:
- 350D + grip
- Sigma 24-70
- Canon 70-210 f/3.5-4.5
- Canon 18-55
- Speedlite 420 EX en SB 25
- Los spul als triggers, filters, accu's etc.

Daarnaast moet er ook genoeg ruimte zijn voor de toekomst; een eventuele 2e body (xxD) en een 70-200 lens.

De LowePro 180EX is een fijne tas; voldoende ruimte voor een dSLR en een 4-tal lenzen. Echter heeft deze tas ook een aantal nadelen:
- weinig ruimte voor accessoires als filters, filters, accu's etc.
- schoudertas

Na een aantal alternatieven gezocht te hebben ben ik bij de Tamrac Adventure 75 uit gekomen. Een rugzak, voldoende ruimte en niet al te duur (69e excl. verzenden).

Waarom de Tamrac Adventure 75:
- prijs (69e excl. verzenden)
- genoeg ruimte voor mijn gear
- apart vak voor de accessoires als kaartjes, accu's, filters etc.
- past in het vliegtuig (iig. qua afmetingen binnen de maximum afmetingen van MartinAir)
- apart systeem om een (licht-) statief aan de tas te bevestigen

Acculaders en dergelijke gaan gewoon in het koffer; deze heb ik toch in het vliegtuig niet nodig. Ruimte daarvoor is geen vereiste, omdat deze toch 9 van de 10 keer thuis blijven liggen.

http://www.robertlambrix.nl/forum/fototas/tamrac_adventure_75_3.jpg

De tas is, in vergelijking met de LowePro 180EX, gigantisch. Het MemoryManagementSystem (TM) ziet er handig uit, maar toch zou ik het niet gebruiken. De kaartjes kunnen er namelijk vrij snel uitvallen. Daarentegen zijn de 2 vakken met ritsen ideaal om je kaartjes, filters en accu's op te bergen.

http://www.robertlambrix.nl/forum/fototas/tamrac_adventure_75_2.jpg

Met een beetje fantasie krijg je er een tweede body (xxD) en een 70-200 er wel in. Dan is er nog ruimte voor een tweetal primes/kleine lenzen en flitser.

http://www.robertlambrix.nl/forum/fototas/tamrac_adventure_75_1.jpg

De ritsen voelen vrij solide uit. Een pluspunt: door een koordje aan te trekken kun je de ritssluitingen afschermen. Handig om het een en ander redelijk spatwaterdicht te maken (vooral tijdens een tropisch regenbuitje op vakantie...).

De banden zijn vrij breed en voelen comfortabel aan. Volgend weekend ga ik een aantal dagen naar Centerparks. Ik zal daar eens testen hoe de tas na een uurtje lopen bevalt. Ook een handig iets: de banden (op borst- en heuphoogte) om je rug te ontlasten. Ik weet niet of ik deze zal gebruiken, maar tijdens lange wandelingen op onstabiel terrein lijkt mij dit wel een handige toevoeging.

In het voorvak is genoeg ruimte voor een 2-tal flesjes wat (0.5 liter) en een lunchpakket. Daarnaast kan er aan de voorkant een statief, lichtstatief of monopod vastgemaakt worden.

Meer kan ik op dit moment er niet over zeggen. De tas is slechts een uurtje in mijn bezig. In de loop van de week zal ik de eventuele minpunten nog toevoegen/toelichten. De eerste indruk is zeer positief: een ruime en comfortabele tas. De spullen die ik heb (zie bovenstaand) passen er makkelijk in. Er is nog ruimte over voor een extra lens of body. Het komt zelden voor dat ik al mijn gear meeneem, maar de ruimte is aanwezig.

@ Lamber..

Ik ben benieuwd hoe hij bevalt na wat rondjes lopen met een flinke bepakking! Wel een mooi ding voor weinig geld..

Is het hengsel stevig? Til je de tas daar makkelijk aan op? Je hebt zeker geen goede foto van de achterkant van de tas? En ziet de tas er niet te plastic uit? Dat vind ik met sommige andere Tamracs wel! De Mini Trekker van LowePro is ook wel mooi, maar ook een stuk duurder!

en, hoe bevalt hij??

Sophietje wijzigde dit bericht 12-07-2008 20:07 (57%)

Ambtenaar!

Ben zelf al enige tijd op zoek naar een nieuwe tas. Ga binnenkort naar Curacao op vakantie dus nu moet ik wel een nieuwe. Mijn oude Tamrac Velocity 9 is echt te klein aan het worden.

Nu is mijn keus gevallen op 2 tassen:

De lowepro mini trekker aw of de Lowepro CompuTrekker AW.

Mijn gear:

EOS350D met grip
Canon 100-400
Canon 100mm 2.8 macro
Canon Ex430 flitser
Canon 50mm
Canon kitlens 18-55
Peleng Fish-eye

Zou dit in de mini aw passen? Hier in de buurt zijn geen winkels die ze verkopen, dus ik kan hem ook niet "passen". Aangezien ik een niet al te breed en sterk persoon ben, wilde ik jullie advies maar vragen. De Computrekker AW lijkt mij net iets te groot..

Heeft iemand foto's van beide tassen op zijn rug bijvoorbeeld? Heb op verschillende site's al wat gezien maar nog niet.. "de" foto :)

Binne wijzigde dit bericht 18-07-2008 20:10 (15%)

Reg. datum: 24 april 2004

quote:
Sophietje schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:40:
@ Lamber..

Ik ben benieuwd hoe hij bevalt na wat rondjes lopen met een flinke bepakking! Wel een mooi ding voor weinig geld..

Is het hengsel stevig? Til je de tas daar makkelijk aan op? Je hebt zeker geen goede foto van de achterkant van de tas? En ziet de tas er niet te plastic uit? Dat vind ik met sommige andere Tamracs wel! De Mini Trekker van LowePro is ook wel mooi, maar ook een stuk duurder!

en, hoe bevalt hij??
Het hengsel voelt stevig aan. Ik zou er zelf geen uren mee gaan lopen, maar voor korte stukjes moet hij sterk genoeg zijn. Hij is in ieder geval nog niet overgebroken :P

De tas voelt helemaal helemaal niet plastic aan. Enkel de vakjes aan de binnenkant (waar je CF's, accu's en dergelijk in kunt doen) voelt wel plastic aan. Eigenlijk best logisch, aangezien het een doorzichtig (vrij dik) plastic is. En het vakje aan de buitenkant (het netje waar je losse spullen in kunt leggen) is duidelijk van een plastic.

Foto's van de achterkant heb ik nog niet. Ik zal in de loop van de week nog een aantal foto's maken. De 3 dagen in Centerparcs heeft hij in ieder geval goed overleefd. Het draagcomfort was vrij goed te noemen. Zeker als je gebruik maakt van de borst- en heupband. Dan zit de tas net iets comfortabeler.

Ik merk wel dat de tas erg aanwezig is na een tijdje. Dit kan uiteraard aan mijn rug/schouders liggen, maar na 2 uur lopen met (relatief) veel gear ben je wel even blij als je de tas af kunt doen. Maar ik denk dat dit uiteindelijk voor elke tas zal gelden.

_RL wijzigde dit bericht 18-07-2008 20:44 (8%)

a.k.a. Martijn

quote:
Binne schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:49:
Ben zelf al enige tijd op zoek naar een nieuwe tas. Ga binnenkort naar Curacao op vakantie dus nu moet ik wel een nieuwe. Mijn oude Tamrac Velocity 9 is echt te klein aan het worden.

Nu is mijn keus gevallen op 2 tassen:

De lowepro mini trekker aw of de Lowepro CompuTrekker AW.

Mijn gear:

EOS350D met grip
Canon 100-400
Canon 100mm 2.8 macro
Canon Ex430 flitser
Canon 50mm
Canon kitlens 18-55
Peleng Fish-eye

Zou dit in de mini aw passen? Hier in de buurt zijn geen winkels die ze verkopen, dus ik kan hem ook niet "passen". Aangezien ik een niet al te breed en sterk persoon ben, wilde ik jullie advies maar vragen. De Computrekker AW lijkt mij net iets te groot..

Heeft iemand foto's van beide tassen op zijn rug bijvoorbeeld? Heb op verschillende site's al wat gezien maar nog niet.. "de" foto :)
Dat past met gemak in de tas.

Ik heb in de minitrekker AW:
30D+grip
70-200 2.8L
105 2.8
17-50 2.8
10-22 3,5-4,5
2 losse zonnekappen (105 en 10-22), kabels, 7 doosjes met filters (neemt aan ruimte ongeveer gelijk aan 2 kleine lenzen in) en heb nog ruimte over voor een 30 1.4 en tussenringen.

Die Mini AW bevalt me erg goed ook :)
Ambtenaar!

Ok, dat is goed nieuws. En is het een breed ding op je rug of valt dat mee? (Dan bedoel ik niet qua schouder, maar hoever hij uitsteekt achter je rug)

Binne wijzigde dit bericht 18-07-2008 23:00 (33%)

a.k.a. Martijn

quote:
Binne schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:59:
Ok, dat is goed nieuws. En is het een breed ding op je rug of valt dat mee? (Dan bedoel ik niet qua schouder, maar hoever hij uitsteekt achter je rug)
Heb hem gekocht vanwege het fijne formaat ook op de rug. Mijn microtrekker was daarin voor mij net te klein. Deze is niet veel groter, maar voor dagwandelingen net fijner. Op de rug erg prettig en niet lomp groot, maar ook niet te klein :)
Ambtenaar!

Besteld, thnx voor de tips :)
quote:
_RL schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:40:
[...]

Het hengsel voelt stevig aan. Ik zou er zelf geen uren mee gaan lopen, maar voor korte stukjes moet hij sterk genoeg zijn. Hij is in ieder geval nog niet overgebroken :P

De tas voelt helemaal helemaal niet plastic aan. Enkel de vakjes aan de binnenkant (waar je CF's, accu's en dergelijk in kunt doen) voelt wel plastic aan. Eigenlijk best logisch, aangezien het een doorzichtig (vrij dik) plastic is. En het vakje aan de buitenkant (het netje waar je losse spullen in kunt leggen) is duidelijk van een plastic.

Foto's van de achterkant heb ik nog niet. Ik zal in de loop van de week nog een aantal foto's maken. De 3 dagen in Centerparcs heeft hij in ieder geval goed overleefd. Het draagcomfort was vrij goed te noemen. Zeker als je gebruik maakt van de borst- en heupband. Dan zit de tas net iets comfortabeler.

Ik merk wel dat de tas erg aanwezig is na een tijdje. Dit kan uiteraard aan mijn rug/schouders liggen, maar na 2 uur lopen met (relatief) veel gear ben je wel even blij als je de tas af kunt doen. Maar ik denk dat dit uiteindelijk voor elke tas zal gelden.
erg fijn om te lezen dat je ervaringen goed zijn.. Ik heb inmiddels ook deze gezien. Lijkt me ook wel wat, ik heb wel iets met LowePro. Moeilijk hoor :D

Die laatste heeft mijn pa ook :) Erg fijn ding hoor!

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

Ik ben op zoek naar een rugtas met daarin ruimte voor: 1) Nikon D40 + 18-200 erop plus in de toekomst 2) Nikkor 70-300 VR en 3) Sigma 10-20 (ben een amateur fotograaf en meer objectieven staan niet op mijn lijst). Het fotogedeelte hoeft dus niet zo groot te zijn. Maar in het bovenvak (want ik wil een half/half rugtas) wil ik wel graag veel ruimte terugzien voor eten/drinken/jas/boeken. Voor stadswandelingen e.d. koop ik dan een TLZ-1. Nu vroeg ik mij af, na het gamma van Crumpler doorgenomen te hebben:

Is het daypack gedeelte/bovenste gedeelte van de Opulent Rooster X groter dan de Royal Court L? Of doen ze niet voor elkaar onder? Naast fotografie wil ik de rugtas namelijk ook voor mijn studie gebruiken. (en mijn fotogear blijft dan vanzelfsprekend thuis) Vandaar dat ik dus veel bovenvak ruimte wil, het fotovak ruimte is daarin minder van belang (die kan ik altijd volstouwen met wat ik wil). En voor degene die zich afvragen: alweer een tas? :S Ja, alweer. Ik ben nog steeds niet uitgekomen op de tas die voor mij echt voldoet.

Ik heb in deel 1/2 al lopen bladeren maar ik heb niet eruit kunnen opmaken hoe groot de bovenste gedeelte is bij een Royal Court of Opulent Rooster. Is er iemand die 1 van de 2 heeft en me kan vertellen wat je er allemaal in kwijt kan? :) Ik ga sowieso bij de crumpler winkels langs in Utrecht/Amsterdam om het zelf in ogenschouw te nemen. Maar dat moet nog wachten... (vakantie + Frankrijk enzo)

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: