...en dat is wat Gitarist onderscheidt van de muzikant.
How to become a Producer Deel II
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last
Reageer Nieuw TopicAch shit.. sorry, helemaal overheen gelezen... my bad.quote:Gitarist schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:50:
[...]
Dat gaat helaas niet omdat ik met een MacBook werk en geen PCI kaart kwijt kan.
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
KRK RP8 of Mackie MR8. De Mackies gaan iets lager, maar heb deze nog niet gehoord ( de KRKs wel)
Iemand ervaring met de MR8 monitoren ?
Reg. datum: 23 oktober 2000
Dus check ze uit waar ze ergens opgesteld staan met je een CDtje dat je goed kent.
Een maat van mij had laatst ook KRK RP8s aangeschaft, maar heeft ze in zijn slaapkamer staan. (Hij woont nu nog bij zijn ouders)
Maar dat is een beetje boel overkill.
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Maar vroeg me gewoon af of mensen al die MR8's gehoord hebben, zo ja, wat ze ervan vinden.
Die KRK's vond ik namelijk vrij strak klinken, ze komen in een ruimte van 2,50 meter breed bij 4 lang (speakers komen op de kant van de 2,50 meter.
Alle keuzes staan nu al vast, behalve de speakers dus. Mijn gevoel zegt Mackie, maar heb dus geen idee of deze beter/slechter zijn (of anders, etc) Het prijsverschil is minimaal.
(trouwens Ome_les, overkill in welk opzicht? teveel bass? of dat het geluid gewoon in de verdrukking komt zeg maar)
kaos- wijzigde dit bericht 07-07-2008 12:47 (10%)
Ik heb zelf thuis 2setjes staan en in de studio meerdere. Bref thuis zit ik (net iets groter als bij jouw) in de zelfde positie als jouw. Ik heb toen voor eens Yamaha MSP5 uit de studio mee genomen (waar mee we tracken, mixxen doen we op genelec's) en moet je zeggen dat ik er zeer verrast was. Mid mooi vlak, hoog hier een klein bumpje van +2db op 11/13Khz en een mooi laag. En voor het geld zeer zeer goeie mix monitors. En het belangrijkste bass reflex poorten aan de voorkant, wat o zo veel helpt bij kleine ruimtes en monitors die op tafels en dicht op muren staan.
Je zult versteld staan als je eenmaal goed je msp5 hebt afgesteldt met de filter achterop, hoe laag die gaan zonder over de zeik tegaan en het stereo beeld te verkloten. En ze gaan hard zat. Ik mix met die dingen om 25/27% van de beschikbare versterking.
Daarnaast heb ik gewoon een standaard hifi setje van philips er naast staan om te luisteren of het ook op brakke setjes a 200euro klinkt.
Trouwens van het geld dat je overhoudt om evt te kijken dus voor wat kleinere monitors kan je weer akoestieke panelen en basstraps van maken. Wat allemaal meer in het plus punt werkt van je mix ruimte.
-= G P P =-
Het gedeelte dat de bassreflex aan de voorkant zit, is inderdaad een goed punt.
Die Mackies hebben het aan de achterkant zitten, wat in mijn kamer niet echt een gunstig iets is.
Toch nog maar es even goed overwegen allemaal dan
de echte technische invulling laat ik dus aan mensen als LeMauce over, die weten wat dat aangaat iets meer waar over het gaat.
Het enige wat ik wel weet is dat mensen vaak teveel wattage in een te kleine ruimte hebben staan.
Natuurlijk is het mooi als je speakers 100Watt aankunnen. Het enige wat een hoop thuisgebruikers vergeten is, dat je op een concert aan 100Watt al makkelijk in kan zetten als zangmonitoren vooraan op het podium. (Eigen ervaring met een wat kleiner coverbandje tijdens een optreden in de Patronaat, Haarlem)
Een beetje een schril contrast als je dan ziet dat sommige mensen dit dan al gebruiken in hun slaapkamer-/zolderstudiootje.
Ome_Les wijzigde dit bericht 07-07-2008 15:48 (4%)
Ik gebruik nu al een tijdje Logic Pro hierin zit Ultrabeat. Nu als ik een sample toevoeg bijvoorbeeld hardcore-kick01.wav dan krijg ik een soort van schel ie geluid achter aan de sample. Dit zit niet in de wav als ik het met preview afspeel. Dit is vreselijk irritant en ik krijg het gewoon niet weg. Alles opties heb ik uitgeschakeld maar dat vervormings geluid blijft er in zitten.
Misschien dat er een instelling op de huidige track is gezet?
(Ben alleen totaal niet ervaren met Logic, maar misschien dat dit toch van toepassing is?)
Studio spullen zijn reeds binnen, buro's komen ook aankomende zaterdag.. maar DAN !!
Akoestiek.
De kamer galmt behoorlijk, aangezien hij niet ontzettend groot is (250cm x 400cm).
Hier willen we natuurlijk wat aan doen, en het moet niet teveel geld gaan kosten (geen 500 euro bijv.)
Nu hoor ik 2 verschillende verhalen, de ene zegt : noppenschuim werkt best prima, de andere verdoemd het.
Wat kan ik nu gewoon het beste doen om ervoor te zorgen dat de kamer gewoonweg minder galmt. De lage/mid/hoge frequenties moeten redelijk worden opgezogen zodat ik een relatief droog geluid kan realiseren. Maar het moet niet te bassig worden, als je snapt wat ik bedoel.
Nu had ik dus het idee om dunne houten balkjes aan de muur te maken, en daarop noppenschuim vast te nieten. Ik verwacht nu dus een reactie zo van : NIET DOEN!! Maar dan wil ik ook graag weten waarom
Mijn gedachtes gingen ook af om een plant achter mij te plaatsen in beide hoeken om wat bass geluid op te vangen, of zit ik nu compleet mis
Anyway, hoop dat ik wat informatie van jullie los kan peuteren
Als ik een wav op een audio track zet dan hoor ik dit geluid niet. Het is echt binnen Ultrabeat dat deze vervorming te horen komt. Als ik de wav bijvoorbeeld in Ultrabeat omdraai dan is deze vervorming er nietquote:Ome_Les schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:29:
Gebeurd dit ook als je deze wav op een andere track zet?
Misschien dat er een instelling op de huidige track is gezet?
(Ben alleen totaal niet ervaren met Logic, maar misschien dat dit toch van toepassing is?)
Noppenschuim dempt hoge frequenties maar doet niks voor bas. Verder is alles met noppenschuim bekleden ook geen oplossing, dan wordt 't te dood.quote:kaos- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:29:
Akoestiek.
De kamer galmt behoorlijk, aangezien hij niet ontzettend groot is (250cm x 400cm).
Hier willen we natuurlijk wat aan doen, en het moet niet teveel geld gaan kosten (geen 500 euro bijv.)
Nu hoor ik 2 verschillende verhalen, de ene zegt : noppenschuim werkt best prima, de andere verdoemd het.
Combinatie noppenschuim en RealTraps?quote:De lage/mid/hoge frequenties moeten redelijk worden opgezogen zodat ik een relatief droog geluid kan realiseren.
Maar dat doet niet echt veel. Als je nou tussen die balkjes isolatie doet, er voor zorgt dat de balkjes zweven, vervolgens gipsplaat erop (massa) en dan schuim op de gipsplaat, dan ben je al een hoop verder.quote:Nu had ik dus het idee om dunne houten balkjes aan de muur te maken, en daarop noppenschuim vast te nieten.
Oh, die is er zeker wel, die procedure - alleen is het realiseren duur. Meet de kamer op. Meet waar je staande golven hebt. Elimineer parallele wanden en contactgeluid, zorg voor een dubbele deur. Stop de rest dicht met isolatie. Etc.quote:Ik weet dat er niet echt een standaard procedure is voor akoestiek in een kamer, maar alle kleine suggesties neem ik mee.
Dat doet helemaal niks, ben ik bang.quote:Mijn gedachtes gingen ook af om een plant achter mij te plaatsen in beide hoeken om wat bass geluid op te vangen, of zit ik nu compleet mis
Open de .wav in een wave-editor en knip de laatste milliseconde eraf. Sla opnieuw op, en kijk wat 'ie dan doet.quote:rhodium schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:59:
Mss weet een van jullie dit.
Ik gebruik nu al een tijdje Logic Pro hierin zit Ultrabeat. Nu als ik een sample toevoeg bijvoorbeeld hardcore-kick01.wav dan krijg ik een soort van schel ie geluid achter aan de sample. Dit zit niet in de wav als ik het met preview afspeel. Dit is vreselijk irritant en ik krijg het gewoon niet weg. Alles opties heb ik uitgeschakeld maar dat vervormings geluid blijft er in zitten.
Yoozer wijzigde dit bericht 09-07-2008 16:09 (21%)
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
Wat is de samplerate van die hardcore-kick01.wav?quote:rhodium schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:59:
Mss weet een van jullie dit.
En welke samplerate is je project?
Ik denk aan een slechte resampler.
Hee, waar is het station's plein?! ..:?<br>Specs Skanimal.nl
Heb ontzettend veel gelezen over akoestiek in een ruimte en hoe dit zo mooi mogelijk te krijgen.
Maar ik zit met een kamer die niet gebruikelijk is.
Mijn kamer loopt door in mijn woonkamer door middel van een doorloop (de deuren zijn eruit gehaald, en wil ik graag zo houden)
Zal nog even mijn opstelling posten :

Zoals je ziet gaat het geluid richting mijn woonkamer.
Dient mijn woonkamer nu tevens als basstrap? of moet ik daar nog aparte panelen voor maken.
Als iemand er even naar kan kijken en advies geven, zou heel erg mooi zijn

en dit volproppen met een dik kleed of rockwool(daarna netjes afschermen natuurlijk)
Volgens mij zal dat best prima werken als basstrap, of zit ik mis ?
Kijk hier eens : http://www.realtraps.com/p_minitrap.htm en zie of je dit zelf kunt bouwen. Houten frame, isolatie (niet reguliere - dit is zwaardere die je bij een aannemer of groothandel moet bestellen!) ertussen, doek eroverheen spannen, en ophangen of neerzetten. Je kunt je woonkamer op die manier afschermen.
Ben je een beetje handig, dan kun je zelfbouw wel overwegen. Lees ook http://www.studiotips.com/ maar eens door, er staan een paar DIY-recepten
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
Volume laag, geen rare dingen.
Hoor een ruis uit de speakers komen ? neem aan dat dit niet echt hoort of wel?
Reg. datum: 23 januari 2007
Heeft misschien ook met kwaliteit kabels te maken.
Moraelyn wijzigde dit bericht 12-07-2008 08:52 (33%)
Reg. datum: 14 januari 2008
Nu gebruik ik ook overal samples van en heb ik van veel filters nog geen idee hoe het precies werkt en hoe je nou alles zo lekker laat klinken dus dat zal ook wel meehelpen.
Toch heb ik wel een paar nummertjes gemaakt zoals deze (youtube) en deze (myspace).
Ik heb een paar keer wat in ableton live geprobeerd maar ik blijf een beetje hangen na die tutorial.
Iemand tips voor me om iets verder te komen?
Zat.quote:td6d schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:28:
Ik ben eind vorig jaar begonnen met een beetje rommelen in Renoise maar een echte 'professionele' sound lijk ik niet te krijgen.
Nu gebruik ik ook overal samples van en heb ik van veel filters nog geen idee hoe het precies werkt en hoe je nou alles zo lekker laat klinken dus dat zal ook wel meehelpen.
Toch heb ik wel een paar nummertjes gemaakt zoals deze (youtube) en deze (myspace).
Ik heb een paar keer wat in ableton live geprobeerd maar ik blijf een beetje hangen na die tutorial.
Iemand tips voor me om iets verder te komen?
Al naar gelang zo'n project vordert, leer je steeds meer.
Hoor ik daar een The Roots - Thought @ Work drum sampletje? Vet!quote:
Waarom klinktie zo mager? Of is dat juist wat je bedoelt met "geen professionele sound"?
MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80 | Nikon D40x - Sigma 18-200
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last