Hoofdcategorieën
Topicacties

Networked Media Tank - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 54 55 56 57 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 juni 2003

Ik heb de Popcorn sinds gisteren binnen. Ben meteen aan de slag gegaan met de installatie ervan. 't Viel me op dat er een zeer oude firmware (van januari) op stond. Update via internet ging prima. Ik geloof dat er nu een van 16 juni op staat.
Ik heb geprobeerd een 1080p wmv via een externe HD af te spelen, maar dat liep niet lekker. Na enkele minuten begon het beeld te schokken en daarna kreeg ik een zwart beeld. De PCH reageerde nergens meer op. Heb er dus de stroom af moeten halen. Hopelijk werkt dat beter als ik mijn interne HD geinstalleerd heb. Ik heb nog niet naar de specificaties van die film gekeken. Die stond toevallig nog op de externe HD ;)

Reg. datum: 24 juni 2002

quote:
Marzman schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:53:
[...]
Google zou zeggen: Did you mean "passwd root"? Misschien dat dat wel werkt ;)
:) oeps.. dat is een typo op tweakers.. Mijn linux kennis is vrij roestig, maar het wijzigen van een wachtwoord op een 'normaal' linux systeem lukt me nog wel hoor...

Reg. datum: 09 januari 2004

Na een maandje spelen met de popcorn hour heb ik een besuit genomen.
Gehindert door mijn beperkte kennis van Linux ga ik toch proberen om een HT PC te bouwen met XBMC. Nu is de PCH weer een extra apparaat HT setup.

De PCH wordt momenteel alleen gebruikt voor het afspelen van HD.
De reden voor mij is simpel; Al het andere doet XBMC op een xbox beter, veel beter. Laat staan op een snellere machine.
Ik ga hier niet de loftrompet steken over XBMC ;) , dat is hier niet de plek voor.

Voorlopoig hou ik de PCH voor het afspelen van HD, en daar is ie redelijk goed in.
Vooral door de scherpe prijs rechtstreeks uit de USA, een aantrekkelijk product.
(Tip; ik heb gevraagd of ze "gift" op de verpakking wilden zetten, nog geen rekening gehad van de staat NL)

Fuji FinePix S100FS

Gisteren besteld en vandaag binnen, De Egreat EG-M31A incl. 500 gig HD.
Ziet er allemaal netjes uit en al na 10 min perfect beeld, eerst een kleine DiVx vanaf USB stick.
Daarna de HD geformateerd en wat materiaal er op gezet.Alles werk erg makkelijk en eenvoudig. Netwerk aansluiting moet ik nog proberen.

Wat ik nog niet weet maar wellicht iemand hier, kan de EG-M31A ook rechtstreeks aan mijn Dell 2407WFP-HC, Ik heb dat wel geprobeerd met een verloop van HDMI naar DVI maar dat lukt me nog niet.
Het zou leuk zijn maar is niet noodzakelijk.

De 720 mkv van Planet Earth ziet er goed uit samen met de Sony 32W4000, beeld happert niet en geluid is goed. De rest moet ik nog uittesten.

Apple Imac 24"/4Gig/500 gig HD/8800 GS <> FUJI FILM FINEPIX S100FS <> Logitech Z5500 <> Canon Pixma IP5000 <> Dell 2407WFP-HC <> EGREAT NMT

be-(n) geni(t)aal
Reg. datum: 30 april 2003

Mijn netwerkproblemen zijn sinds gisteren spontaan opgelost. Leuk feitje is dat een reeds toegevoegde netwerk-share gewoon werkte.

Vanaf mijn PC kon ik niet connecten naar de PCH, liep vast etc. Gisteren kwam ik er dus achter dat ik geen nieuwe netwerklocaties kon toevoegen (workgroup not found). Terwijl mijn reeds toegevoegde dir van de PC wel werkte.

Gisteren moest en zou ik dus een film kijken van een andere locatie (virtuele dvd drive, hij slikt geen image's). Dus heb ik een factory reset gegeven om alle settings terug te zetten. Geluid weer terug zoals het naar mijn mening goed stond (wat ook niet werkte) en de workgroup weer veranderd naar mijn werkgroep naam thuis.

En voila, ineens, werkt alles. Zowel het netwerk-share locatie toevoegen werkt, maar ook vanaf mijn PC kan ik nu ineens inloggen met (NMT/1234 thanks voor degene die dat poste had het gisteren nodig), maar het mooiste vind ik nog wel dat ook mijn geluid ineens DD5.1 is. Het lijkt erop alsof dat alle settings die ik voor de updates en installatie van de apps niet goed waren en dat dit nu verholpen is met factory reset, opnieuw instellen.

Misschien een tipje voor mensen die met soortgelijke problemen kampen

Rob de bouwer.

Reg. datum: 06 december 2000

Moet je voor de PCH A-100 (zojuist in de US besteld) nog een aparte stroomkabel of adapter kopen voor gebruik in NL? Volgens de site van PCH wordt hij geleverd met een '3 Prong Flat US Power Cord' en dat zal vast niet passen in ons stopcontact.

Waar is je puntmuts?

" Think different "
Reg. datum: 26 mei 2004

quote:
mno schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:45:
Moet je voor de PCH A-100 (zojuist in de US besteld) nog een aparte stroomkabel of adapter kopen voor gebruik in NL? Volgens de site van PCH wordt hij geleverd met een '3 Prong Flat US Power Cord' en dat zal vast niet passen in ons stopcontact.
Nee, je krijgt er gewoon de goede stekker bijgeleverd. :)
Ze kijken gewoon waar ie heen wordt gestuurd, en dan krijg je de juiste stekker erbij, maar anders was het nog geen ramp, want het is zo'n normaal snoer die in een adapter gaat.

MacBook 2 GHz / 3 GB

quote:
FloRadix schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:05:
Ik gebruik de pch ook om live tv bekijken vanuit mijn dreambox (7025), zelfs HD kanalen kan je laten streamen naar je pch.

Je maakt een html bestand (zenders.hmtl) , ip is natuurlijk mijn dm7025.
Deze html plaats je op een share, in \\dreambox\harddisk
Urls van zenders zijn achterhaald via dreambox webinterface.
Daarna met pch kies dreambox share, openen bestand kies Zenders.html, kies de zender en geniet maar...

zenders.html:
<br/>
<p>
<a href="http://192.168.7.54:8001/1:0:11:1D:12:3E8:FFFF0000:0:0:0:" vod>Discovery HD</a>
<p>
Cool, dat wil ik ook doen zodra mijn PCH binnen is. Weet niet of je nog mee leest (gezien de datum van je post) maar doet deze opstelling het nog goed? Geen last van bijvoorbeeld A/V-sync-problemen?

Waar is je puntmuts?

quote:
-elw00d schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:50:
Nee, je krijgt er gewoon de goede stekker bijgeleverd. :)
Ze kijken gewoon waar ie heen wordt gestuurd, en dan krijg je de juiste stekker erbij, maar anders was het nog geen ramp, want het is zo'n normaal snoer die in een adapter gaat.
OK thanks, dan komt het wel goed. :)

Waar is je puntmuts?

Reg. datum: 03 december 2000

Op http://www.heatsink-guide...php?content=control.shtml staat een leuke guide over hoe je een fan temperatuurgestuurd kan krijgen. Lijkt me een erg leuk projectje ! Voor degene die er ook in geinteresseerd zijn heb ik de benodigde onderdelen even opgezocht bij Conrad. Je hebt de volgende bestelnrs nodig:

PREC.TRIMPOTMETER 425109 - 89 1,32 EUR
IRFZ24 HEX FET TO220 162739 - 89 0,55 EUR
Thermistor B57164-K103-J 500622 - 89 0,49 EUR
GATEN RASTER PLATEN 528463 - 89 1,94 EUR

De laatste (gaten plaatje) is misschien niet nodig, maar kan handig zijn om de boel vast te solderen :)

Reg. datum: 06 november 2002

quote:
Montana schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:11:
Gisteren besteld en vandaag binnen, De Egreat EG-M31A incl. 500 gig HD.
Ziet er allemaal netjes uit en al na 10 min perfect beeld, eerst een kleine DiVx vanaf USB stick.
Daarna de HD geformateerd en wat materiaal er op gezet.Alles werk erg makkelijk en eenvoudig. Netwerk aansluiting moet ik nog proberen.

Wat ik nog niet weet maar wellicht iemand hier, kan de EG-M31A ook rechtstreeks aan mijn Dell 2407WFP-HC, Ik heb dat wel geprobeerd met een verloop van HDMI naar DVI maar dat lukt me nog niet.
Het zou leuk zijn maar is niet noodzakelijk.

De 720 mkv van Planet Earth ziet er goed uit samen met de Sony 32W4000, beeld happert niet en geluid is goed. De rest moet ik nog uittesten.
Zelf zit ik ook naar dit apparaat te kijken:
wordt het heel warm tijdens het afspelen?
maakt het veel geluid of nauwelijks hoorbaar?

Seeing is believing, but even a blind man can believe

Fuji FinePix S100FS

quote:
Zosas schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:32:
[...]

Zelf zit ik ook naar dit apparaat te kijken:
wordt het heel warm tijdens het afspelen?
maakt het veel geluid of nauwelijks hoorbaar?
Warm wordt het wel, en qua geluid een hele zachte bijna niet hoorbare zoem. En soms iets tikken van de HD ( zelden). over beide maak ik mij geen zorgen.

Inmiddels al van alles afgespeeld en dat gaat goed, nog geen 1080 en nog niet met het netwerk bezig geweest ( nog geen tijd genoeg gehad)
Kan wel inmiddels op mijn Dell monitor worden aangesloten dus dat is wel makkelijk.

Voor de warmte is wel een oplossing de gaatjes voor de ventilator iets groter maken. Maar dat komt nog wel. En de warmte is vergelijkbaar met mijn Lacie externe usb HD, daarin zit de zelfde Samsung HD.

Apple Imac 24"/4Gig/500 gig HD/8800 GS <> FUJI FILM FINEPIX S100FS <> Logitech Z5500 <> Canon Pixma IP5000 <> Dell 2407WFP-HC <> EGREAT NMT

bla bla
Reg. datum: 04 juni 2001

PCH

ik heb met geen enkele film geluid, VOB, ISO , HD formaat helemaal nergens mee. Maar een MP3 afspelen gaat dan weer wel goed.

Geluid gaat via HDMI rechtstreeks naar de TV, van de TV via TOSLINK weer naar versterker TOSLINK.

Reg. datum: 05 september 2000

quote:
TF schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:04:
PCH

ik heb met geen enkele film geluid, VOB, ISO , HD formaat helemaal nergens mee. Maar een MP3 afspelen gaat dan weer wel goed.

Geluid gaat via HDMI rechtstreeks naar de TV, van de TV via TOSLINK weer naar versterker TOSLINK.
Waarom sluit je niet de toslink rechtstreeks van de popcorn naar je receiver?

Er zit geen toslink aansluiting op de popcorn hour.

Reg. datum: 21 september 2000

De coax aansluiting dan...

Vista Ultimate + C2D Q6600 @ 3.1 + 4096 Mb DDR2 800 + Asus D2X + 2,6 Tb + ATI 4870 + Dell 2405 + Nec 7173 + BenQ 1640 + Hp Scanjet 7400 + Canon 965i + Acer Aspire 9423WSMi

Reg. datum: 24 juni 2002

quote:
scorpion303 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:27:
Ik wil de PCH (plus interne HD) gaan gebruiken als NAS en kan dan (hopenlijk) mijn XP fileserver uitzetten.en zo weer enkele boompjes per jaar redden. Ik loop dan wel tegen de volgende onduidelijkheden aan..
- Kan ik vanaf de PCH wel gewoon via SMB naar mijn xboxen (met xbmc) streamen?
- Ik kan mijn XP fileserver via SFTP/SSH benaderen vanaf het Internet. Heeft de PCH manieren om deze op een veilige manier (SFTP/SSH/HTTPS/whatever) te benaderen vanaf het Internet en om zo veilig bestanden uit te wisselen?
- Zo nee, is de ftp-server 'robuust' genoeg om rechtstreeks aan het Internet te hangen? Uiteraard met een nieuw, complex wachtwoord?
- Zo nee,.kan ik op een of andere manier vanaf het Internet de PCH een WOL commando laten versturen?
Kleine update!

Ik heb de telnet server aan de praat gekregen. Daarna heb ik dropbear SSH server kunnen installeren en deze werkt nu ook naar behoren! Kan nu zonder problemen vanaf het Internet inloggen op m'n PCH. SSH-tunneling via de PCH naar andere apparaten in het netwerk werkt ook. Verder kan ik (middels een gecompileerde versie van ether-wake} andere apparaten in mijn netwerk aanzetten middels WOL.

Helaas is dropbear niet uitgerust met SFTP functionaliteit. Ik heb een poging ondernomen om een SSH tunnel op te zetten naar de interne ftp server van de PCH, maar dat gaat nog niet zo makkelijk. Ook via ftp passive mode loop ik tegen probleempjes aan. Verder moet ik nog even zorgen dat al deze aanpassingen een reboot van de PCH gaan overleven :)

be-(n) geni(t)aal

quote:
TF schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:04:
PCH

Heb soorgelijk probleem gehad. BIj mij helpte een system reset to factory defaults en toen audio instellingen opnieuw goedzetten. Had het echter niet doorgelinkt via een TV, maar met coax rechtstreeks op de receiver.

Rob de bouwer.

bla bla

quote:
Rudey schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:38:
Er zit geen toslink aansluiting op de popcorn hour.
goed gezien. Maar lees nog eens goed...

Next
Reg. datum: 29 december 2001

Ik lees hier eigenlijk vanalles over de mods met ventilators en dergelijke, maar zijn er ook mensen die hem gebruiken zonder zich druk te maken om de warmte? Bij mij tikt de harddisk ook wel af en toe, maar gloeiend heet wordt het allemaal niet en performance problemen door de warmte heb ik ook nog niet gehad. Ik heb een beetje het idee dat ik een van de weinig ben die een niet gemoddificeerde Popcornhour gebruikt ;)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

quote:
TF schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:48:
[...]

goed gezien. Maar lees nog eens goed...
Als jij goed had gelezen dan had je waarschijnlijk wel doorgehad dat het een reactie was op de post van Drunkfux en niet op die van jou.

be-(n) geni(t)aal

quote:
Marzman schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:31:
Ik lees hier eigenlijk vanalles over de mods met ventilators en dergelijke, maar zijn er ook mensen die hem gebruiken zonder zich druk te maken om de warmte? Bij mij tikt de harddisk ook wel af en toe, maar gloeiend heet wordt het allemaal niet en performance problemen door de warmte heb ik ook nog niet gehad. Ik heb een beetje het idee dat ik een van de weinig ben die een niet gemoddificeerde Popcornhour gebruikt ;)
/steekt hand op

:) Denk dat het er ook aan ligt waarvoor je hem gebruikt. Bij mij staan geen torrents te downloaden oid. Ik gebruik hem om via het netwerk bestanden van mijn PC af te spelen en zet soms wat op de PCH disk zelf. Verder draai ik ook hooguit 2-3 uurtjes per avond via mijn PCH. Heb nog niets gemerkt van warmte, hoor hem soms wel tikken inderdaad. Ik heb hem wel constant aanstaan 's Avonds.

Rob de bouwer.

Reg. datum: 22 december 2000

Volgens de fabrikant kan de warmte helemaal geen kwaad. Ik zou er dan ook niets aan doen, tenzij je vastlopers of stotterend beeld krijgt. Daarnaast schijnt het de warmteafvoer te verbeteren als je de PCH op z'n zij zet, met de cpu aan de bovenkant.

bla bla

quote:
Rudey schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:41:
[...]

Als jij goed had gelezen dan had je waarschijnlijk wel doorgehad dat het een reactie was op de post van Drunkfux en niet op die van jou.
je hebt gelijk!

PCH
Ik ben het onderwijl aardig zat. Ik krijg een Normale DVD niet goed afgespeeld. Het is hakkelig, geen geluid etc.

Feiten: Windows 2003, 2 GB intern Dual Core, SMB share --> Traag, NFS aangemaakt onder windows --> Traag.

Maar de HD trailer van Hancock is 300mb groot en die speelt dan over beide shares weer vloeiend af. Evengoed nog geen geluid maar dat is nog even niet het belangrijkst.

Nieuwste firmware, factory defaults al geprobeerd. Het ziet er naaruit dat ik niet zo tevreden ben. Misschien vanavond nog een proberen met een cross-kabel tussen mijn server en de PCH.

Mac Softie
Reg. datum: 04 november 1999

Heb je die MyiHome al geprobeerd TF? Bij mij werkt dat uitstekend. Ik draai de een na laatste firmware (niet de nieuwste, die gaf gezeik met subtitles).

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 54 55 56 57 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: