[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8
Pagina: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 75 76 77 78 last
Reageer Nieuw TopicHeeft niet zoveel (niets) met je besturings systeem te maken hoor! Zit allemaal gewoon in je/het modem. Het enige wat die cd doet zijn evt. modem aanpassingen. Als je Linux onder de vorige provider goed werkte en je stelt het modem goed in dan hoef je niets in je Linux aan te passen en werkt het gewoon. Modem instellen kan/gaat gewoon (ook) met de webinterface/wizard en/of telnet/CLI.quote:Paul_K schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 07:25:
[...]
........
Ik kreeg gisteren mail dat mijn lijn de 23e wordt overgezet, ook met referte naar de beroemde CD. Ik heb de helpdesk maar even per mail gevraagd of op die CD ook info staat om e.e.a. onder Linux goed te krijgen. *evil grin*
Uhm... ja... zolang op de CD of zo maar staat wat je dan waar moet instellen/aanpassen. Als het allemaal heel handig gemaakt is waardoor je "MaakAllesMaarKlaarVoorTelfort.exe" of zoiets maar hoeft te starten (hetgeen onder Linux niet zoveel zal doen), dan wordt het een ietsje ingewikkelder.quote:kaajee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:13:
Heeft niet zoveel (niets) met je besturings systeem te maken hoor! Zit allemaal gewoon in je/het modem. Het enige wat die cd doet zijn evt. modem aanpassingen. Als je Linux onder de vorige provider goed werkte en je stelt het modem goed in dan hoef je niets in je Linux aan te passen en werkt het gewoon. Modem instellen kan/gaat gewoon (ook) met de webinterface/wizard en/of telnet/CLI.
Een mooie kreet als "kijk verder op www.telfort.nl/speedlinq" in een begeleidende brief zal niet veel helpen als de lijn om is gezet en de verbinding op dat moment dus weg is...
Het heeft dus toch wel degelijk iets met het OS te maken. Op de website zag ik b.v. dat er installatie-opties op de CD zullen staan voor diverse smaken Windows (allemaal apart genoemd notabene) en OS/X voor Mac. Waarom zou OS/X apart genoemd worden...
Believe me; het heeft echt niets met je OS te maken. Die tooltjes zijn voor mensen die bijv. in de webinterface de weg kwijt raken en dus aan de hand meegenomen willen worden. Maar Tweakers zoals hier iha aanwezig hebben je die n00b-tools echt niet nodig hoor........quote:Paul_K schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:36:
[...]
..................
Het heeft dus toch wel degelijk iets met het OS te maken. Op de website zag ik b.v. dat er installatie-opties op de CD zullen staan voor diverse smaken Windows (allemaal apart genoemd notabene) en OS/X voor Mac. Waarom zou OS/X apart genoemd worden...
Omdat het programmatje dat je modem aanpast ("MaakAllesMaarKlaarVoorTelfort.exe") ook geschikt gemaakt is voor OS/X.quote:Paul_K schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:36:
[...]
Uhm... ja... zolang op de CD of zo maar staat wat je dan waar moet instellen/aanpassen. Als het allemaal heel handig gemaakt is waardoor je "MaakAllesMaarKlaarVoorTelfort.exe" of zoiets maar hoeft te starten (hetgeen onder Linux niet zoveel zal doen), dan wordt het een ietsje ingewikkelder.
Een mooie kreet als "kijk verder op www.telfort.nl/speedlinq" in een begeleidende brief zal niet veel helpen als de lijn om is gezet en de verbinding op dat moment dus weg is...
Hopelijk hoeft er niet al te veel veranderd te worden, anders moet ik nog weer naar mijn opa en oma afreizen om de verbinding te fixen
RHarmsen.nl (nu ook IPv6 Enabled)| IPv6.RHarmsen.nl | KeyProxy stats
Ik believe je graag. De laatste ronde nieuwe instellingen die SL doorgaf bevatten echter enkel een CD, en geen enkele hulpeloze desker kon me vertellen wat waar te veranderen. Ze waren een beetje vergeten een briefje te sturen waar e.e.a. instond, dus 3 weken geen telefoon. Ik was daardoor lichtelijk "pissed off" en houd dus voorlopig mijn hart vast.quote:kaajee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:11:
[...]
Believe me; het heeft echt niets met je OS te maken. Die tooltjes zijn voor mensen die bijv. in de webinterface de weg kwijt raken en dus aan de hand meegenomen willen worden. Maar Tweakers zoals hier iha aanwezig hebben je die n00b-tools echt niet nodig hoor........
Ik heb ook zo'n "spook" incasso gehad.
Toch maar even gebeld. Ze zeggen mij dat ze vergeten zijn om April te incasseren.
Volgens de helpdesk-ster, bij alle speedlinq abbo's.
Factuur volgt in "mijn telfort" (staat er nu nog niet)
Wat een blunder.
Toch maar even gebeld. Ze zeggen mij dat ze vergeten zijn om April te incasseren.
Volgens de helpdesk-ster, bij alle speedlinq abbo's.
Factuur volgt in "mijn telfort" (staat er nu nog niet)
Wat een blunder.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Reg. datum: 29 november 2001
Zooo, zojuist even een paar mailtjes de deur uit gedaan. Zal waarschijnlijk geen reactie krijgen maar je weet maar nooit.
Geachte heer, mevrouw,
Graag breng ik u mijn probleem met mijn adsl verbinding van Speedlinq onder uw aandacht.
Op 30 mei jongstleden ben ik door onbekende redenen afgesloten van het Speedlinq netwerk. Enkele dagen laten ontving ik een brief dat het abonnement opgezegd was. Bij navraag bleek dat er bij Speedlinq administratief een en ander fout is gegaan en dat dit zo spoedig mogelijk hersteld zou worden.
Een week later ontving ik een brief dat mijn Speedlinq aansluiting op 26 juni omgezet zou worden naar Telfort. Na wederom veelvuldig contact met de helpdesk werd mij verzekerd dat ik bij deze omzetting opnieuw aangesloten zou zijn. Dit was helaas niet het geval.
Ik heb inmiddels vele tientallen euro's verspild aan het bellen met de servicedesk van zowel Telfort als Speedlinq zonder enig resultaat. Het is nu 3 juli en nog steeds heb ik geen adsl signaal!
Het meest kwalijke aan deze gang van zaken is dat niemand van zowel Speedlinq als Telfort mij kan vertellen wat er in hemelsnaam aan de hand is met mijn internetaansluiting en wanneer ik weer aangesloten wordt. Er wordt naar elkaar gewezen en het probleem is in onderzoek. Wat en bij wie het in onderzoek is kan niemand mij vertellen. Wel krijg ik hele mooie beloftes van een maand gratis internet, maar daar heb ik momenteel vrij weinig aan.
Ik ontvang graag voor 8 juli een schriftelijke reactie van u met daarin vermeld wanneer ik weer gebruik kan maken van internet en een verklaring over deze gang van zaken.
Een kopie van deze email is verstuurd naar het Vara programma Kassa.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer, mevrouw,
Graag breng ik u mijn probleem met mijn adsl verbinding van Speedlinq onder uw aandacht.
Op 30 mei jongstleden ben ik door onbekende redenen afgesloten van het Speedlinq netwerk. Enkele dagen laten ontving ik een brief dat het abonnement opgezegd was. Bij navraag bleek dat er bij Speedlinq administratief een en ander fout is gegaan en dat dit zo spoedig mogelijk hersteld zou worden.
Een week later ontving ik een brief dat mijn Speedlinq aansluiting op 26 juni omgezet zou worden naar Telfort. Na wederom veelvuldig contact met de helpdesk werd mij verzekerd dat ik bij deze omzetting opnieuw aangesloten zou zijn. Dit was helaas niet het geval.
Ik heb inmiddels vele tientallen euro's verspild aan het bellen met de servicedesk van zowel Telfort als Speedlinq zonder enig resultaat. Het is nu 3 juli en nog steeds heb ik geen adsl signaal!
Het meest kwalijke aan deze gang van zaken is dat niemand van zowel Speedlinq als Telfort mij kan vertellen wat er in hemelsnaam aan de hand is met mijn internetaansluiting en wanneer ik weer aangesloten wordt. Er wordt naar elkaar gewezen en het probleem is in onderzoek. Wat en bij wie het in onderzoek is kan niemand mij vertellen. Wel krijg ik hele mooie beloftes van een maand gratis internet, maar daar heb ik momenteel vrij weinig aan.
Ik ontvang graag voor 8 juli een schriftelijke reactie van u met daarin vermeld wanneer ik weer gebruik kan maken van internet en een verklaring over deze gang van zaken.
Een kopie van deze email is verstuurd naar het Vara programma Kassa.
Met vriendelijke groet,
Gazzie, staat hier dat het over beterbellen.exe gaat ? Nee ! Beter lezen volgende keer !!!!quote:kaajee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:26:
[...]
Bedoel je beterbellen.exe ? Staat dit topic vol mee.........(eerst ff zoeken volgende keer)
Beterbellen is allang gebeurd, ga nu helemaal over van Speedlinq BBNED - naar TELFORT KPN whatever.
Neem toch aan dat ik daarvoor een andere cdtje nodig heb dan het beterbellen verhaal want daarmee kan ik niet mijn modem instellingen wijzigen....
(of ik moet verkeerd zitten)
Email verzonden :
Overgang Speedinq - Telfort,
Beste,
IK heb een tijdje geleden een brief ontvangen dat ik 15juli zal worden overgzet van Speedlinq BBNED - naar Telfort,
In deze brief wordt verwezen naar een CD !! die ik de 15de moet gebruiken om de mijn modem instellingen te wijzigen.
Echter deze CD heb ik nooit ontvangen. Nu zie ik de bui al hangen dat ik na de 15de geen internet meer heb.
Kan deze CD alsnog opgestuurd gaan worden of heb ik de mogelijkheid deze ergens te downloaden.
Alvast bedankt voor de reactie !
timsollet wijzigde dit bericht 06-07-2008 11:30 (27%)
Je zit inderdaad verkeerd. Je kan met de CD elke provider (KPN/BBNED/Tiscali) instellen. Desnoods richt je je browser op http://192.168.1.254 (er van uitgaande dat je een Speedtouch hebt) en stel je het handmatig in. Je kan de instellingen vinden in de startpost.quote:timsollet schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:26:
[...]
Gazzie, staat hier dat het over beterbellen.exe gaat ? Nee ! Beter lezen volgende keer !!!!
Beterbellen is allang gebeurd, ga nu helemaal over van Speedlinq BBNED - naar TELFORT KPN whatever.
Neem toch aan dat ik daarvoor een andere cdtje nodig heb dan het beterbellen verhaal want daarmee kan ik niet mijn modem instellingen wijzigen....
Een andere optie is de configuratiewizard van de speedtouch site halen en het daarmee doen.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Nee, je hebt gelijk, want ik heb deze week de desbetreffende brief ontvangen, met het bericht dat ik 11 Juli (aankomende vrijdag) overgezet zal worden.quote:timsollet schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:26:
[...]
Gazzie, staat hier dat het over beterbellen.exe gaat ? Nee ! Beter lezen volgende keer !!!!
Bij die brief zat inderdaad een CD bijgesloten.
Hmm
Zou je de ergens kunnen uploaden ? Misschien ook handig voor andere mensen nog.
timsollet wijzigde dit bericht 06-07-2008 11:32 (76%)
Ja hoor, dat kanquote:timsollet schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:31:
Hmm
http://www.stougie.eu/~inty/Telfort.iso
Hebben jullie ook de laatste paar dagen last van een klapperende verbinding? Wordt er om de 10 min. ofzo uitgeknikkert.. 
Soms houdt hij het langer vol (6 uur ofzo) waarna die vervolgens weer gaat stuiteren..
Soms houdt hij het langer vol (6 uur ofzo) waarna die vervolgens weer gaat stuiteren..
I'm not a racist; I hate everybody equally
Top ! Bedankt !quote:Inty schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:59:
[...]
Ja hoor, dat kan![]()
Reg. datum: 30 november 2007
Tnx Inty voor de iso, de 18-de ga ik over, ik verwacht eigenlijk geen problemen omdat ik ook tijdens de oplevering 0,0 problemen heb gehad.
Perfect hoor Inty, begrijp me niet verkeerd, perfect dat je em even ge-upload hebt, maar zoals al eerder gesteld is die hele cd niets meer dan de install wizard voor de modems die in dit topic besproken is en zelfs als je de ingebouwde wizard gebruikt cq. de webgui van het modem gebruikt.quote:Inty schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:59:
[...]
Ja hoor, dat kan![]()
Het proggie behandelt 3 type modems: 2x een Zyxel (2602reeks, 2000reeks) en de Speedtouch reeks. Dus als je geen van bovenstaande type hebt, heb je er niets aan.......
Er wordt voor de Speedtouch ook een ini file meegeleverd die in de std. wizard laden werkt ook.....
(een beetje tweaker heeft zo'n noob wizard niet nodig)
Die ini is ook eenvoudig aan te passen en ik ga hem ook eerst vergelijken.
Al die voorgeprogrammeerde poorten voor bepaalde games flikker ik er dus uit, scheelt weer een mega-dropdown list bij het configen van een poort.
Al die voorgeprogrammeerde poorten voor bepaalde games flikker ik er dus uit, scheelt weer een mega-dropdown list bij het configen van een poort.
Klopt het dat de enigste verandering die noodzakelijk is een verandering in de VPI/VCI?
Van 0/34 naar 0/35 (of andersom)
Ik vraag me overigens ook af of de CD ook gaat werken voor de Speedtouch 570
Daar mijn opa en oma die hebben staan en in een brief stond dat ze een CD zouden krijgen.
Zelf vrees ik dat dit niet gaat werken en dat Speedlinq/Telfort een nieuw modem met monteur moet gaan sturen, omdat ze er zelf helemaal niks van snappen.
Van 0/34 naar 0/35 (of andersom)
Ik vraag me overigens ook af of de CD ook gaat werken voor de Speedtouch 570

Daar mijn opa en oma die hebben staan en in een brief stond dat ze een CD zouden krijgen.
Zelf vrees ik dat dit niet gaat werken en dat Speedlinq/Telfort een nieuw modem met monteur moet gaan sturen, omdat ze er zelf helemaal niks van snappen.
Robinski wijzigde dit bericht 07-07-2008 12:54 (61%)
RHarmsen.nl (nu ook IPv6 Enabled)| IPv6.RHarmsen.nl | KeyProxy stats
Reg. datum: 08 december 2002
Vandaag de eerste rekening van Telfort Speedlinq op mijn Telfort bekeken.
Wat blijkt? ondanks schrijven van 16 juni jl waarin staat dat er niets aan de prijs veranderd wordt er toch ¤ 19 per twee maanden meer in rekening gebracht als zijnde netwerkkosten.
Wat blijkt? ondanks schrijven van 16 juni jl waarin staat dat er niets aan de prijs veranderd wordt er toch ¤ 19 per twee maanden meer in rekening gebracht als zijnde netwerkkosten.
Vandaag zou me verbinding van Speedlinq (BBNed) naar Telfort (Tiscali) overgezet worden. Heb van de CD alleen de ini bekeken en dingen zoals VPI/VCi gekopieerd en rest laten staan gezien ik een server heb draaien met de nodige mappings en andere IP range. Kreeg eerst activatiepagina waar ik op activeren heb gedrukt en toen had ik internet. Heb wel nog enige tijd gekost om alle DNS'en van mijn domein weer goed te zetten. Heb ook DynDNS geprobeerd te gebruiken maar lijkt iig met me MX-records problemen te geven...
Versturen van mail via hun smarthost (smtp.telfort.nl) ging eerst niet maar lijkt nu wel te werken nadat ik een mail heb proberen te ontvangen via pop3 en mail heb gestuurt via me telfort mail adres.
Wel waardeloos alsnog dat ik nu ineens op allerlij blacklists sta en daarvoor op geneen, zelfs niet op die van dynamische IP's...
Ook meteen ff maar me abo zelf omgezet zodat ik het officieel Telfort abo heb. Krijg ik iig nieuwe modem die hopelijk wel op DMZ te zetten is en bespaar 5eucent per maand... wel eenmalig 14,95.
Hopelijk gaat me internetsnelheid (12mbit) ook wat omhoog.
Versturen van mail via hun smarthost (smtp.telfort.nl) ging eerst niet maar lijkt nu wel te werken nadat ik een mail heb proberen te ontvangen via pop3 en mail heb gestuurt via me telfort mail adres.
Wel waardeloos alsnog dat ik nu ineens op allerlij blacklists sta en daarvoor op geneen, zelfs niet op die van dynamische IP's...
Ook meteen ff maar me abo zelf omgezet zodat ik het officieel Telfort abo heb. Krijg ik iig nieuwe modem die hopelijk wel op DMZ te zetten is en bespaar 5eucent per maand... wel eenmalig 14,95.
Hopelijk gaat me internetsnelheid (12mbit) ook wat omhoog.
XoReP wijzigde dit bericht 07-07-2008 18:16 (13%)
Zoooo, ik had er genoeg van. Wederom de helpdesk gesproken over mijn probleem (geen dsl signaal sinds 30 mei). Ze wisten nog steeds niet wat er aan de hand was en konden mij ook geen voortgang melden. Voor mij was het de druppel en heb mijn abonnement meteen laten beëindigen.
Jammer, want ik ben niet ontevreden over mijn verbinding geweest.
Jammer, want ik ben niet ontevreden over mijn verbinding geweest.
Klinkt als de 'lijnhuur' van de lijn waarover de ADSL loopt. Of heb je nog een apart KPN abonnement?quote:RAVZ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:08:
Vandaag de eerste rekening van Telfort Speedlinq op mijn Telfort bekeken.
Reg. datum: 17 juni 2008
Reg. datum: 17 juni 2008
@Sigma
Hier ook klapperende verbinding. Vooral de sites van Google (gmail etc.)heeft ie moeite mee sinds deze ochtend. Raar genoeg laadt ie Tweakers.net wel als een zonnetje. Regio 6301
Hier ook klapperende verbinding. Vooral de sites van Google (gmail etc.)heeft ie moeite mee sinds deze ochtend. Raar genoeg laadt ie Tweakers.net wel als een zonnetje. Regio 6301
Dat klopt dus Volgens Telfort heeft speedlinq deze nooit in rekening gebracht en doen zij dat nu wel.quote:eborn schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:26:
[...]
Klinkt als de 'lijnhuur' van de lijn waarover de ADSL loopt. Of heb je nog een apart KPN abonnement?
Meen me echter te herinneren van de aanbieding indertijd dat speedlinq dit voor zijn rekening zou nemen. Nu wordt er opeens gezegd ja de algemene voorwaarden. Blijt dus nu ook een ineens dat het telfort abo ineens voordeliger is dan deze situatie. Puur toeval ... nietwaar.
Pagina: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 75 76 77 78 last