Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 2 3 4 ... 176 177 178 179 180 181 182 183 184 ... 191 192 193 194 last

Nieuw Topic
I Wanna Be Kate

quote:
kaajee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:51:
[...]

Als je graag een reactie wil kan dat hoor! :P >:)

Ik zou niet (meer) investeren in een verouderde grafische chip. Het is een directx 9 en er zijn veel betere. Deze G33 presteert zelfs nog minder dan de ATi/AMD 690G (die al weer z'n opvolger heeft; de 870G).
Deze Intel G33 zal sowieso niets aan hw-versnelling doen. Ik vraag me ook af of de aanwezige HDMI ook audio doet, tenzij je dat niet nodig hebt.

En ga je een 64bits OS draaien? Anders heb je niet zo veel aan 4gb want 32bit gebruitk maar max. 3,25Gb. (2 Gb is sowieso niet nodig voor pure HTPC doeleinden)

Beetje kleine harddisk vooral als je veel HD wilt gaan downloaden......

Ik vind de Shuttles iha niet al te stil; kleine kast: kleine fans: lawaai-ig en ik vind het duur, zeker als je de GPU niet gaat gebruiken.....

(verder is het natuurlijk wel een beetje een: "Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!")
Ja, ik ben nu aan het kijken voor een Ati 2600 Pro videkaart die ook geluid heeft over HDMI _/-\o_

Zoals je ziet heb ik een externe voeding genomen die 100 passief is. Dus die zal ik niet horen. Ook de videokaart wordt passief gekoeld. De shuttle komt met passieve koeling voor de CPU, er zit uiteindelijk maar 1 Fan in aan de achter kant.

Vraag me af hoe de HTPC omgaat met gedownloade HD bestanden. Maakt ie dan nog gebruikt van de hardware versnelling van de videokaar? Lees heel wat op internet en het schijnt dat bij gedownloade contact meer CPU power wordt gebruikt dan als je een echte BL of HD DVD erin stop. Dan wordt de volledige decoding gedaan door de GPU. Maar ik kan het ook mis hebben?

Tja over het OS ben ik nog niet helemaal uit, maar zat eerst te kijken naar Windows MCE 2005. Bne aan het uitzoeken of dat =sowieso om kan gaan met een 64 bits proccesor. zo niet dan is is Vista Premium de betere kandidaat.

Maar goed ben nog nieuwe in het HTPC gebeuren, dus hoop op goeie tips.

FrankGuthrie wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:08 (7%)

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:06:
[...]

...................

Nou die tips (en antwoorden op vrijwel al je vragen) staan zo'n beetje allemaal in dit topic, dus ik zou beginnen met dit eens goed door te lezen.........

edit: en hier bij Anandtech staat een aardige test van die Shuttle van je, zoals voorspeld komt ie er niet daverend vanaf.......

kaajee wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:28 (20%)

¯¯¯¯¯¯¯¯

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:06:
Ja, ik ben nu aan het kijken voor een Ati 2600 Pro videkaart die ook geluid heeft over HDMI _/-\o_
Ik zou als ik jouw was naar een Ati HD 3450 of 3470 kijken. Sapphire heeft een HD 3470 die volledige passief gekoeld is en lekker compact (zie http://www.sapphiretech.c...ew.php?gpid=228&grp=3). Deze is een stuk nieuwer (55nm productie i.p.v. 65nm), volgens mij een stuk zuiniger in idle, heeft DX10.1 support en kost je maar 4 tientjes.
quote:
Dan zou ik toch de laatste paar pagina's van dit topic eens door lezen want er staan al genoeg tips ;)

drZymo wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:40 (49%)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

I Wanna Be Kate

quote:
kaajee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Nou die tips (en antwoorden op vrijwel al je vragen) staan zo'n beetje allemaal in dit topic, dus ik zou beginnen met dit eens goed door te lezen.........

edit: en hier bij Anandtech staat een aardige test van die Shuttle van je, zoals voorspeld komt ie er niet daverend vanaf.......
Whaa, dat valt toch wel mee? Hij wordt gekraakt vanwege de gaming mogenlijkheden. Heb al aangengevne dat het puur en alleen is voor het bekijken van HD content. Dus dat is niet echt een probleem. Hij heeft het ook over de SG33G5, ik wil de SG33G5M

'However, it does seem as if the SG33G5 is a bit of a misfit. If you're in the market for a home theater PC, the SG33G5M has the additional functionality of a front panel display and a remote control for only $70 more (MSRP).'
quote:
drZymo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Ik zou als ik jouw was naar een Ati HD 3450 of 3470 kijken. Sapphire heeft een HD 3470 die volledige passief gekoeld is en lekker compact (zie http://www.sapphiretech.c...ew.php?gpid=228&grp=3). Deze is een stuk nieuwer (55nm productie i.p.v. 65nm), volgens mij een stuk zuiniger in idle, heeft DX10.1 support en kost je maar 4 tientjes.
Oke, van die 3650 is een hele goeie tip. Alleen zit er een extreem grootte koelblok. Zo'n shuttle is erg krap, de 2600heeft een minder grootte koelblok. Vergeet niet, ik ga voor passief gekoeld.

Ik lees ook verder dat bij bijvoorbeeld net dat mkv betsande niet door de GPU worden gedecodeerd, maar dat dat meer op je CPU gaat werken. misschien hadig om een Quadcore te nemen?

FrankGuthrie wijzigde dit bericht 01-07-2008 16:49 (30%)

¯¯¯¯¯¯¯¯

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:02:
[...]

Oke, van die 3650 is een hele goeie tip. Alleen zit er een extreem grootte koelblok. Zo'n shuttle is erg krap, de 2600heeft een minder grootte koelblok. Vergeet niet, ik ga voor passief gekoeld.
Waar zeg ik 3650 :? ?? Ik heb het over de 3470, en die is toch echt passief gekoeld ;).

drZymo wijzigde dit bericht 01-07-2008 19:34 (18%)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

I Wanna Be Kate

quote:
drZymo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:34:
[...]

Waar zeg ik 3650 :? ?? Ik heb het over de 3470, en die is toch echt passief gekoeld ;).
Hehehe, Zie zoveel nummertjes, ben zoveel aan het rondlezen.

Maar de opvolger van de 2600 is wel de 3650. ik weet dat die werkt. Voor de 3470 vind ik weining aanbod. Trouwns die koeler waar ik het over had, op de 3650, was ook passief. Maar die dingen zijn echt groot tegenwoordig.

Maar ik zal zeker gaan kijken naar de 3470. Bedankt voor de tip.

Wat ik me ok afvraag. Kan ik alles met de remote doen? Ik wil namelijk geen keyboard en muis in me woonkamer hebben. Zou mooier zijn als ik alle features van de mediacenter met de afstandsbediening kan gebruiken. Een vriend van me zei dat als ik ene exteren HD aanplug, ik een muis nodig heb om de bestanden te openen. Iemand die dit kan beamen?

FrankGuthrie wijzigde dit bericht 01-07-2008 21:05 (23%)

Reg. datum: 29 mei 2008

quote:
Stien schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:43:
Ik gebruik momenteel voor mijn HTPC de Dign Hv5 case. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat Scyth Ninja mini niet past in deze case. Dus zit ik te overwegen net zoals bijna iedereen over te stappen naar de Fusion.
Heb je niet overwogen om een andere cooler te kiezen e.g. Een andere cooler is nog altijd goedkoper dan een nieuwe kast. Een Scythe Shuriken SCSK of Zalman CNPS 8700 bv? Wat heb je er nu trouwens inzitten? Die Dign is trouwens een chieke kast hoor.

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:54:
[...]
...................

Wat ik me ok afvraag. Kan ik alles met de remote doen? Ik wil namelijk geen keyboard en muis in me woonkamer hebben. Zou mooier zijn als ik alle features van de mediacenter met de afstandsbediening kan gebruiken. Een vriend van me zei dat als ik ene exteren HD aanplug, ik een muis nodig heb om de bestanden te openen. Iemand die dit kan beamen?
Ligt er helemaal welke software je gaat gebruiken hè..........

(en kom nou niet met de vraag: 'welke software moet ik gebruiken'............ ):P

Reg. datum: 29 mei 2008

Uiteindelijk heb ik toch mijn HTPC systeem bij elkaar gevonden en besteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e¤ 72,-¤ 72,-
1Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 DHX¤ 90¤ 90
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H¤ 72,82¤ 72,82
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB¤ 125¤ 125
1Optic drive lg-ggc-h20l¤ 104¤ 104
1Hauppauge WinTV HVR-2200¤ 80¤ 80
Nagenoeg standaard uit de BBguide uitgezonderd het geheugen
1De kast (niet in NL te koop) Ahanix D-Vine MCE303¤ 170¤ 170
1CPU Cooler Zalman CNPS8700 NT¤ 42¤ 42
1Antec NeoHE 430, 430W (ATX12V 2.2)¤ 59¤ 59
1[PS3] Logitech Cordless MediaBoard¤ 87¤ 87
1SilverStone Frontpaneel FP34 3,5", USB2.0/Firewire (zilver) ¤ 35¤ 35
1Philips SRU 8015 AFSTANDSBEDIENING¤ 92¤ 92
Totaal¤ 1032

De HTPC behuizing mocht maximaal 120mm hoog zijn omdat hij anders niet in mijn tv/audio meubel past. Ik had heel erg lang de Behuizing OrigenAE S10V op het oog. Maar het is toch een andere geworden de Ahanix D-Vine MCE303 De mogelijkheid voor de externe 3.5", 5.25" bays en de 80mm case fans gaven de doorslag. Geen slim optice drive dus wel blue ray :*). En in die 3.5"bay past een frontpaneel die bij de kast geleverd wordt heeft ik dacht dat deze zwart zou zijn zonder USB aansluiting. Maar nu blijkt er ook een zilver frontje bij te zitten en een USB aansluiting erop te zitten.
Echter de SilverStone Frontpaneel FP34 3,5", USB2.0/Firewire (zilver) bestel ik toch maar wel want deze heeft meer mogelijkheden 2 usb aansluitingen, Firewire aansluiting + audio in/out.
Met de 4 low profile PCI sloten zorgen voor een redelijk goede uitbreid mogelijkheden. Niet de mogelijkheden van echte PCI sloten maar daar heb ik me bij neergelegt

De lage kast heeft ook een lage CPU cooler nodig. Het is uiteindelijk de Zalman CNPS8700 NT CPU Cooler geworden. Het had ook de Scythe "SHURIKEN" kunnen zijn maar mijn gevoel zegt me dat de Zalman iets effectiever en stiller is.

De voeding wordt een Voeding: Antec Powersupply NeoHEPower430 430W Je stopt er alleen de voedings kabels in die je gebruikt dus er moet ruimte in de kast overblijven. En de fan zit aan de achterkant van de voeding wat bij deze case nodig is. De kinderziektes die in deze voeding bij aanloop hebben gezeten zullen nu wel opgelost zijn. Ik heb ook nog zitten denken aan een passief gekoelde voeding maar ik heb liever een klein beetje luchtstoming langs de componenten dat scheelt toch in levensduur.

Een leuk zilver (bluetooth) draadloos toetsenbord met touchpad zodat er geen muis nodig is
(die zilver kleur zorgt er ook voor dat er een trent blijft met de zilvere tv, stereo, en HTPC kast) Logitech Cordless Mediaboard [PS3] silver PN 920-000129 eigenlijk voor de PlayStation 3.

Als laatste de Philips afstandbediening op het geheel compleet te maken. En 1 AB te hebben voor alle apparaten die op het beeldkijkbuis bakkie zijn aangesloten.

asjemenou74 wijzigde dit bericht 02-07-2008 00:34 (3%)

Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
Justchill schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:49:
allez nog 1 keer:

voor x.264 materiaal (geripte blurays);
- haali media splitter
- coreAVC PRO
- VSfilter 2.38 voor subs

that's it... je hebt die packs niet nodig!!

voor DIVX:
- ffdshow tryouts; daarin postprocessing sharpen aanzetten.

voor DVD+MPEG2
- eveneens ffdshow tryouts of PowerDVD ultra 8.0.

Mooi lijstje Chill! Die VSfilter heb ik niet, tenzij die ook in de ffdshow tryouts zit. En je speelt alles af via VMC? Of met MPC-HC of een andere player?
Vergeet ook niet in ffdshow de h.264 decoder op disabled te zetten.

@Stefimke, nog steeds aan 't worstelen met je config ja? :-) Hoe is dat met de pasgeborene? Post eens een foto?
De bovenstaande combinatie werkt met _alle_players: WMP11, VMC en MediaPortal. Ik gebruik nu MediaPortal en kan alles gewoon lekker afspelen..

Voor subs heb je VSFilter nodig. Je zet Vsfilter.dll ergens (bij in c:\codecs en je doet hetvolgende:

regsvr32 c:\codecs\vsfilter.dll

zorg dat bestandsnamen gelijk zijn:

film1.avi
film1.srt

I Wanna Be Kate

quote:
kaajee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:04:
[...]

Ligt er helemaal welke software je gaat gebruiken hè..........

(en kom nou niet met de vraag: 'welke software moet ik gebruiken'............ ):P
Ja, wees eens aardig :)

Ik ben nu pas op pagoina 25 van het topic, heb er nog heel vee lte gaan.

De enige die ik ben tegengekomen, in de eerste 25 pagina's van dit topic, is Windows MCE2005 en mediaportal. zie morgen wel hoe ver ik kom met de rest. Maar alle hulp is welkom.

Ik wil dus gewoon niet willen kloten met een muis op de HTPC, gewoon alleen de machine opstarten en gaan met de remote. Wil ook graag weten of dat werkt als ik een externe drive aansluit.
Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
Justchill schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:31:
Vergeet ook niet in ffdshow de h.264 decoder op disabled te zetten.
Yes... dat had ik al gedaan.
quote:
@Stefimke, nog steeds aan 't worstelen met je config ja? :-)
Nog altijd. Ik gebruik de VMC schil nog amper. Heb een aantal players op m'n desktop staan (MPC-HC, VLC, KM Player, BSPlayer, WMP) en als ik een film wil spelen probeer ik een van de players en als 't fout gaat een andere.. het blijft trial & error.
quote:
Hoe is dat met de pasgeborene? Post eens een foto?
Ehm? Pasgeborene? Ik heb 2 kids van 4.5 en 2.5...?
quote:
Voor subs heb je VSFilter nodig. Je zet Vsfilter.dll ergens (bij in c:\codecs en je doet hetvolgende:

regsvr32 c:\codecs\vsfilter.dll

zorg dat bestandsnamen gelijk zijn:

film1.avi
film1.srt
Gaan we proberen! Thanks!

Zo'n lijstje zou eigenlijk in de startpost moeten, naast een file met registry-fixes voor VMC.

quote:
stefimke schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:18:
......................

Ehm? Pasgeborene? Ik heb 2 kids van 4.5 en 2.5...?

..........
Hij bedoelde je 'pasgeboren' HTPC volgens mij.......... _/-\o_ :9
Want idd fotootjes daarvan zijn altijd leuk/nuttig/welkom.......

En in het hele codec verhaal:
volgens mij moet daar voor de volledigheid nog vermeld worden dat je, wanneer je wel gebruik wilt maken van de hardware versnellings mogelijkheden van de grafische kaart, je dan een compatible decoder, bijv. PowerDVD (vanaf v.7.3 ) moet installeren en daarin juist wél de hw-acceleration aan moet zetten......

XTRËËM|RåGË
Reg. datum: 25 april 2003

quote:
FrankGuthrie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:04:
[...]

Ik ben nu pas op pagoina 25 van het topic, heb er nog heel vee lte gaan.

De enige die ik ben tegengekomen, in de eerste 25 pagina's van dit topic, is Windows MCE2005 en mediaportal. zie morgen wel hoe ver ik kom met de rest. Maar alle hulp is welkom.
Zou het niet handig zijn als iemand een deel 2 opent? :>
quote:
FrankGuthrie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:04:
[...]
Ik wil dus gewoon niet willen kloten met een muis op de HTPC, gewoon alleen de machine opstarten en gaan met de remote. Wil ook graag weten of dat werkt als ik een externe drive aansluit.
hmm zou ik ook graag willen weten!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Fire Walk With Me

quote:
kaajee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:09:
Hij bedoelde je 'pasgeboren' HTPC volgens mij.......... _/-\o_ :9
Want idd fotootjes daarvan zijn altijd leuk/nuttig/welkom.......
da's niet zo moeilijk:
http://www.testberichte.de/imgs/p_imgs/Chieftec+HT01B-136-3-136609.jpg
quote:
En in het hele codec verhaal:
volgens mij moet daar voor de volledigheid nog vermeld worden dat je, wanneer je wel gebruik wilt maken van de hardware versnellings mogelijkheden van de grafische kaart, je dan een compatible decoder, bijv. PowerDVD (vanaf v.7.3 ) moet installeren en daarin juist wél de hw-acceleration aan moet zetten......
Dat is nu het punt van dit topic... er staat zo ontzettend veel info in, en ik heb 't redelijk van a-z bijgehouden, maar voor iemand die nu z'n HTPC'tje in elkaar gaat schroeven is dat niet meer te doen. Er zou eens ergens 1 mooi overzichtje moeten komen waar gewoon alle codec/player tips vergaard zijn.

@asjemenou74:
Erg mooie build man! goed onderzoek gedaan, post wat foto's als je bezig bent..
Succes ermee.
Ik ga zaterdag op vakantie maar wil graag gaan samenwerken met anderen om een mooi topic te gaan maken over Codecs, HTPC's, MCE en Mediaportal... hoe zullen we dit aanpakken?

Zou eent opic moeten hebben waarine we alvast veel berichten reserveren denk ik...
Fire Walk With Me

quote:
ThaClown schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:29:
Ik ga zaterdag op vakantie maar wil graag gaan samenwerken met anderen om een mooi topic te gaan maken over Codecs, HTPC's, MCE en Mediaportal... hoe zullen we dit aanpakken?

Zou eent opic moeten hebben waarine we alvast veel berichten reserveren denk ik...
Cruciaal lijkt me HW en SW te scheiden...

Fire Walk With Me

quote:
Justchill schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:49:
- haali media splitter
- coreAVC PRO
AC3filter, is die niet nodig trouwens voor het geluid?

Ω is futile

quote:
stefimke schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:26:
[...]

AC3filter, is die niet nodig trouwens voor het geluid?
Dat stukje zit toch weer in FFDshow tryouts?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Fire Walk With Me

quote:
Willem2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:39:
Dat stukje zit toch weer in FFDshow tryouts?
Klopt, maar dat staat niet in het lijstje als requirement voor h264...

Reg. datum: 11 december 2007

Als ik die settings neem:

- haali media splitter
- coreAVC PRO
- powerdvd 8

Krijg ik groen beeld gebeurde opeens bij tv kijken (floppydtv via ziggo) voorheen geen last van. (probeer nu ff powerdvd 7.3 te checken)

En ac3 filter als ik die probeer kraakt (soort harde tik bij het aanzetten van een ander kanaal of film)
geluid staat niet voluit.

Weet iemand hoe ik op een nette manier in een:

- origen s14v kast
- gigabyte ga-ma-780g bordje
- 5200+
-scythe mini met fan

de airflow een beetje kan optimaliseren?
Nu is er teveel herrie met fan zonder fan word processor te heet.

Reg. datum: 15 oktober 2004

quote:
jingaling schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:20:
Als ik die settings neem:

- haali media splitter
- coreAVC PRO
- powerdvd 8

Krijg ik groen beeld gebeurde opeens bij tv kijken (floppydtv via ziggo) voorheen geen last van. (probeer nu ff powerdvd 7.3 te checken)

En ac3 filter als ik die probeer kraakt (soort harde tik bij het aanzetten van een ander kanaal of film)
geluid staat niet voluit.

Weet iemand hoe ik op een nette manier in een:

- origen s14v kast
- gigabyte ga-ma-780g bordje
- 5200+
-scythe mini met fan

de airflow een beetje kan optimaliseren?
Nu is er teveel herrie met fan zonder fan word processor te heet.
Ik zelf heb dezelfde opzet qua hardware, alleen dan in een Dign HV5

Ik overweeg om ter hoogte van de processor aan weerszijde een 120MM gat te boren met een gatenboor en hier 1x intake Noctua 120mm 800RPM en 1x outtake Noctua 120mm 800RPM te plaatsen.De overige gaten zullen dicht gemaakt worden

Reg. datum: 19 februari 2008

Zou een ati hd 3470 werken met een M2A-VM HDMI moederbord want de ati is pci-e 2.0???

Antec Black, M2A VM HDMI, 3gb DDrII 800, 5600+, Scythe Ninja Mini, Mediaportal, TH-37px80

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
Angelodv schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:40:
Zou een ati hd 3470 werken met een M2A-VM HDMI moederbord want de ati is pci-e 2.0???
tuurlijk werkt dat, maakt helemaal niet uit

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Pagina: 1 2 3 4 ... 176 177 178 179 180 181 182 183 184 ... 191 192 193 194 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: