Reg. datum: 25 juli 2007
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 94 95 96 97 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 25 juli 2007
Heb je als een een fresh insall gedaan RC1 (zonder SVN) en dan een skin geprobeerd?
Ik heb dit weekeind nog een install gedaan en alles was prima...
Yep, met X-Face geprobeerd. Hij pakt de skin netjes na de allereerste clean install, maar deze heeft 4:3 aspect ratio. Ga ik tijdelijk naar Blue Wide skin (16:9) en dan weer terug naar X-Face, dan staat X-Face wel op 16:9 (waarvoor die ook gemaakt is). Fenomeen blijft bestaan na tussendoor MP volledig te re-installen (dus na een clean uninstall, no preferences saved). Haal ik een skin weg of ik verander de taalinstelling, wilt MP niet meer startenquote:ThaClown schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:30:
@sl1200 vreemd probleem, heb ik nog nooit gehoord..
Heb je als een een fresh insall gedaan RC1 (zonder SVN) en dan een skin geprobeerd?
Ik heb dit weekeind nog een install gedaan en alles was prima...
Mensen, hebben jullie allen dpi-instellingen op 96 staan? Ik moet zeggen dat het op een 42" op 1080i vanaf 3-4 meter niet te lezen is, en met de font-size vergroot en/of dpi op 120 (of hoger) is het wel beter, maar dan is de layout van sommige vensters verneukt (bijv. de tekst is te groot en past niet in een venster, waardoor je bepaalde programma's niet kunt instellen)
Ik las vandaag uitgebreid op GoT dat sommige mensen dan tijdelijk hun reso verkleinen om iets in Windows in te stellen, want zowel font-size als dpi schalen niet altijd alles netjes onhoog cq. omlaag.
Ik blijf het omslachtig vinden.
sl1200 wijzigde dit bericht 01-07-2008 17:02 (8%)
Specs: Game_PC HTPC Download_bak
Hoe kan ik dat het gemakkelijkste verzetten naar
c:\Mediaportal
(reden: permissies en filesharing in vista)
PS: RC2.0 = klaar??
http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php
Hoi, ten eerste zijn de Eureka versies het beste wat er te vinden is.quote:Buzzie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:38:
Misschien een rare vraag met een makkelijk antwoordt.
Ik draai de RC1 van MP samen met de een na laatste svn versie.
Verder heb ik ffdshow en Powerdvd 8 geinstalleerd.
En heb van het weekend eindelijk een beetje mijn MP kunnen testen met films kijken.
Nu zat ik van de week Rambo.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA te kijken met ffdshow als codec.
Daar had hij een paar keer op sommige momenten wat moeite mee. Kan zijn dat het ook kwam doordat alt.binz bezig was met downloaden en decoden maar toch.
Vervolgens keek ik daarna naar NT2.Book.Of.Secrets.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA met powerdvd als codec.
Die speelde zonder problemen af.
Zojuist naar Jumper.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA gekeken en die wou met powerdvd niet eens afspelen.
Moest overschakelen naar ffdshow en dat werkte prima.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Gebruik zelf CoreAvc met AC3filter via Media Player Classic. Je moet ervoor zorgen dat dit de enige filters zijn die MPC gebruikt.
I.p.v. CoreAvc kun je ook de Powerdvd H264 codec gebruiken gezien je Powerdvd hebt geinstalleerd, deze gebruikt tevens DXVA.
Je films zullen vloeiend afspelen.
Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |
opnieuw installeren, lijkt me. een geïnstalleerd programma kan je niet zomaar verplaatsen.quote:Justchill schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:25:
Ik heb nu MP geïnstalleerd op c:\program files\Team Mediaportal\mediaportal
Hoe kan ik dat het gemakkelijkste verzetten naar
c:\Mediaportal
(reden: permissies en filesharing in vista)
PS: RC2.0 = klaar??
http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php
Bekijk mijn foto's.
Yep reinstall is de enige optie.
Je kunt wel je Database terug kopieren en je Thumbs bewaren, zodat je je instellingen niet kwijt bent.
Misschien interresant:
Centrale database.
Update
Ook ik heb de MP guide gevolgd, en wat betreft het onderstaande...
Als ik de installer van de RC1.0.0.0 run tijdens deze stappen, krijg ik geen repair optie te zien. Hoort die guide nog bij een oude MP versie?quote:Reverting to a fresh installationSometimes, you may want to start over again with a completely fresh MediaPortal installation. Especially as a MediaPortal beginner, you may have tried so many different configuration settings that your install is getting less and less stable.
To completely clean up your MediaPortal installation, perform the following steps:
Rename your current MediaPortal folder to MediaPortalBackup
Download MediaPortal.
Run the installer, and select Repair MediaPortal.
You should now have a clean MediaPortal again, with all settings, plugins, etc removed. To configure, continue with the MediaPortal Setup Wizard.
Heeft iemand van jullie geprobeerd om na een complete de-install van MP de registry te searchen met de term "MediaPortal"? Ik vind in dat geval nog een stuk of 10 entries in verschillende register-mappen. Die horen toch verwijderd te worden?
Wanneer ik MP of ConfigWizard opstart, hoor ik 2 windows systeemgeluidjes achter elkaar. Het zijn die geluidjes die XP afspeelt wanneer je een USB-stick inplugd en meteen er achteraan het geluid dat XP afspeelt wanneer je een device ontkoppelt. Verder zie ik geen pop-ups of andere dingen gebeuren. Geluiden worden afgespeeld op het moment dat de intro-venstertje van MP (initialisaties) verdwijnt en MP tevoorschijn gaat komen. Horen jullie bij het opstarten ook deze geluiden? Zo niet, dan ligt de hele issue bij mij aan XP en zal ik maar een XP-image van voor de allereerste MP-installatie terugzetten en het dan opnieuw proberen.
sl1200 wijzigde dit bericht 02-07-2008 11:27 (5%)
Specs: Game_PC HTPC Download_bak
Welke SVN versie gebruik je? In een van de SVN's schijnt een rare bug te zitten waarbij MKV's niet correct afspelen in combinatie met subtitles ( ik draai zelf de svn van 22-6 zonder problemen op dit moment)quote:Molybdenum schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:53:
damn... wederom subs problemen.
ik kan de embedded subtitles in mkv's niet zien.
vobsub is geinstalleerd in in Haali ingesteld dat vs-filter geladen moet worden.
alleen wmv files tonen subs in mp, maar mkv's krijg ik niet zover.
coreavc als codec geïnstalleerd.
wat zou ik fout kunnen hebben gedaan?
het was lang goed, maar een herinstallatie van het systeem was nodig...
bS! wijzigde dit bericht 02-07-2008 13:15 (6%)
Reg. datum: 03 februari 2000
Hoi Steve,quote:stevemuller schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 03:48:
[...]
Hoi, ten eerste zijn de Eureka versies het beste wat er te vinden is.
Gebruik zelf CoreAvc met AC3filter via Media Player Classic. Je moet ervoor zorgen dat dit de enige filters zijn die MPC gebruikt.
I.p.v. CoreAvc kun je ook de Powerdvd H264 codec gebruiken gezien je Powerdvd hebt geinstalleerd, deze gebruikt tevens DXVA.
Je films zullen vloeiend afspelen.
Ik heb gister ook CoreAVC geinstalleerd en MP zodanig ingesteld dat hij voor h.264 bestanden CoreAVC gebruikt.
Ik kwam er ook achter dat audio decoder niet op AC3filter stond.
Vervolgens Vantage Point gekeken (helaas niet de versie van Eureka maar die van HD1080) en die speelde ook vloeiend af zonder problemen. (had geen dxva)
Ik gebruik overigens geen MPC maar de interne van MP zelf.
Reg. datum: 11 februari 2005
Staat er iets verkeerd misschien?
Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!
Reg. datum: 14 april 2006
ik heb vobsub geinstalleerd en alles werkt perfect met windows media player clasic.
ik loop al dagen te zoeken in dit forum en google maar ik kan het niet vinden..
kan iemand mijn aub helpen?
Als je AC3Filter via SPDIF hebt komt er echt strak geluid uit. Vooral bij films met full DTS bitratequote:Buzzie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:24:
[...]
Hoi Steve,
Ik heb gister ook CoreAVC geinstalleerd en MP zodanig ingesteld dat hij voor h.264 bestanden CoreAVC gebruikt.
Ik kwam er ook achter dat audio decoder niet op AC3filter stond.![]()
Vervolgens Vantage Point gekeken (helaas niet de versie van Eureka maar die van HD1080) en die speelde ook vloeiend af zonder problemen. (had geen dxva)![]()
Ik gebruik overigens geen MPC maar de interne van MP zelf.
HD1080/CTRLHD zijn trouwens ook erg goede releases
Maar is je probleem nu opgelost? Spelen de andere films nu ook vloeiend af?
Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |
De films in beide mappen aan je databse toevoegen. (druk op 'i' en dan 'IMDB' bij een film)quote:looin schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:00:
Ik heb een klein probleempje met 2 mappen. Ik heb op m'n ene schijf een film map en op de andere ook maar blijkbaar kan ik mediaportal niet zover krijgen dat hij alles in 1 keer onder Movies toont. Iemand een tip?
Verander nu de view naar bijvoorbeeld Title.
Reg. datum: 28 oktober 2005
Iemand een idee hoe dat kan? Ik heb de mpeg software en de drivers geïnstalleerd vanaf de cd. Het is een Haupauge WinTV PVR 150 tv kaart.
Het geluid is inderdaad heel erg goed te noemen.quote:stevemuller schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:14:
[...]
Als je AC3Filter via SPDIF hebt komt er echt strak geluid uit. Vooral bij films met full DTS bitrate![]()
HD1080/CTRLHD zijn trouwens ook erg goede releases![]()
Maar is je probleem nu opgelost? Spelen de andere films nu ook vloeiend af?
Andere films heb ik nog niet gecontroleerd maar zal nog ff kijken of met CoreAVC Jumper bijv wel wil starten.
Gister kwam dvdrip van Stargate uit dus niet een hd film kunnen testen
Ik hou je wel op de hoogte
Iemand een tip? Simpsons en Top Gear herkent hij wel prima.
Het is al weer ff geleden dat ik series heb geimporteerd maar als ik het goed herriner kan je eerst even kijken of de importering wel goed gaat van de regex.quote:Tsurany schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:22:
Klein probleempje, ik heb nu MediaPortal met de TV series plugin. Enkel Doctor Who weigert hij goed te herkennen. Zolang ik de episode naam erin heb staan herkent hij niks en zodra ik de episode naam eruit haal herkent hij het als de serie uit 1960, ipv die uit 2005. Ik heb ze onderverdeeld in \Doctor Who 2005\Season 1\Doctor Who - 1x01 - Rose.avi maar hij herkent hem dus niet.
Iemand een tip? Simpsons en Top Gear herkent hij wel prima.
Daarna kan je volgens mij ook zelf een serie toekennen
Daar kan je dan Doctor Who 2005 kiezen.
Ben nu op me werk dus even uit me hoofd.
Ik heb via de manual adder zelf de serie toegevoegt en toen episode 1 uitgekozen en nu heeft hij de gehele serie informatie gedownload en staat aflevering 1 er zoals het hoort. Enkel nu wil ik de rest importeren maar vind hij alsnog niks. Heb ook al de files gerenamed naar Doctor Who (2005) - 1x01 - Rose.avi ipv enkel Doctor Who, maar dat werkt ook niet.quote:Buzzie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:12:
[...]
Het is al weer ff geleden dat ik series heb geimporteerd maar als ik het goed herriner kan je eerst even kijken of de importering wel goed gaat van de regex.
Daarna kan je volgens mij ook zelf een serie toekennen
Daar kan je dan Doctor Who 2005 kiezen.
Ben nu op me werk dus even uit me hoofd.
Ander probleem wat ik heb is dat hij elke keer bij het opstarten geeft dat de VMR9 Handler outdated is, dan moet ik elke keer op ok klikken voor hij verder gaat. Nu heb ik begrepen dat dit met directx te maken heeft, maar ik heb al directx9.0c uit Juni 2008 erop staan en nog geeft hij die error.
En is er een manier om de MediaPortal movie database automatisch te laten updaten? Telkens als ik nu nieuwe bestanden toevoeg moet ik hem handmatig updaten en dat is erg onhandig.
Tsurany wijzigde dit bericht 03-07-2008 15:41 (12%)
Standaard zal de TVServer volgens mij alleen de EPG bijwerken als je niet aan het timeshiften/tv kijken bent tenzij je in de configuratie hebt aangegeven dattie het ook mag doen tijdens het timeshiften. Het kan dus zo zijn dat hij geen tijd heeft gehad om de gids bij te werken? Ik heb het toevallig ook bij casema gehad gister dat hij even leeg was maar het komt vaak voor dat we alleen TV kijken op een dag (vervolgens in standby) en de tvserver geen "idle" tijd heeft om de EPG bij te werken. DIt is maar een gokje.quote:rene2004 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:26:
Heb vaak last dat de tv guide van casema leeg is, 2-3 dagen later is ie er gewoon weer????
Staat er iets verkeerd misschien?
Ik heb een kleinere tv en ook een kleinere kijkafstand en had altijd "moeite" om de tv-gids te kunnen lezen. Bij sommige skins (met name die van de maker Psycho Reptile) is het aantal regels in de tv-gids via een aanpassing in een xml-file aan te passen (zie het MP-forum voor meer info).quote:sl1200 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:45:
[...]
Mensen, hebben jullie allen dpi-instellingen op 96 staan? Ik moet zeggen dat het op een 42" op 1080i vanaf 3-4 meter niet te lezen is, en met de font-size vergroot en/of dpi op 120 (of hoger) is het wel beter, maar dan is de layout van sommige vensters verneukt (bijv. de tekst is te groot en past niet in een venster, waardoor je bepaalde programma's niet kunt instellen)
Ik heb deze aangepast van 12 naar 8 regels, en dat scheelt aanzienlijk (voor in ieder geval de tv-gids).
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Film en sub moeten zelfde naam hebben:quote:Jordyvg schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:04:
Ik heb een probleem met ondertitels in media portal. ik krijg het niet voor elkaar om deze te laten tonen in media portal. 1080p en 720p mkv bestanden in combinatie met srt ondertitels. zowel films als tvseries werken niet. maar het vreemde is dat 1 film het wel doet met ondertitels (saving private ryan, subs niet ingebakken).
ik heb vobsub geinstalleerd en alles werkt perfect met windows media player clasic.
ik loop al dagen te zoeken in dit forum en google maar ik kan het niet vinden..
kan iemand mijn aub helpen?
film.mkv
film.srt
Reg. datum: 11 februari 2005
Zal eens kijken of dat werkt, HTPC staat in principe altijd op tv en staat 24/7 aanquote:bS! schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:38:
[...]
Standaard zal de TVServer volgens mij alleen de EPG bijwerken als je niet aan het timeshiften/tv kijken bent tenzij je in de configuratie hebt aangegeven dattie het ook mag doen tijdens het timeshiften. Het kan dus zo zijn dat hij geen tijd heeft gehad om de gids bij te werken? Ik heb het toevallig ook bij casema gehad gister dat hij even leeg was maar het komt vaak voor dat we alleen TV kijken op een dag (vervolgens in standby) en de tvserver geen "idle" tijd heeft om de EPG bij te werken. DIt is maar een gokje.
Ik had VobSub 2.23 geïnstalleerd en dat was de boosdoener.
DirectVobSub 2.38 doet het probleemloos. Deze heb ik in het verleden ook gebruikt, maar bij een herinstall heb ik de verkeerde van het web gehaald.
Is er überhaupt een verschil tussen VobSub en DirectVobSub?
Anyway, VobSub zorgde ervoor dat MP helemaal geen mkv meer speelde.
Probleem opgelost.
In ieder geval allen hartelijk bedankt voor het meedenken en helpen!
Molybdenum wijzigde dit bericht 03-07-2008 20:53 (6%)
Bekijk mijn foto's.
Pagina: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 94 95 96 97 last