Kippetje
[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 23
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 01 juni 2008
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat de 790GX een combinatie ging worden van 790X+780G en dat de 790X eruit ging... blijkt dus niet te kloppen.quote:[b][message=30344010,noline]En die 790 GX is volgens mij nooit als opvolger van de 790FX bedoelt want dat was toch ook een chip met IGP waar de 790FX dat niet heeft ?
Hij had beter 780GX kunnen heten was iets duidelijker geweest, want de 790FX is hig end en dat is de 790GX niet met zijn 2x pci-e 8x, imo.
Edit/
Zou wel de opvolger van de 790x kunnen zijn, die heft dacht ik ook maar 2x pci-e 8x.
mad_max234 wijzigde dit bericht 01-07-2008 14:04 (16%)
Als ik dan op AMD gebied ga kijken voor iets gelijks ben ik eigenlijk helemaal verloren, omdat ik nog nooit met AMD hebt gewerkt qua overclocken en chipsets, en zijn al die leuke nieuwe namen zoals SB600, SB700, 790GX etc niets zeggend voor mij. Dus aub help!
Sorry als dit offtopic is, maar vindt het onnodig om hier special en topic voor te maken .
Gamingclock Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread. Pleeeeeaaase
Me Broer heeft er een en die haalt op stock volts met een Artic freezer 64 op silent mode 3.0 Ghz. En dat op een DS4 moederbord. Niet echt ideaal. Voor Een BE cpu altijd kijken naar 790 FX chipsets want daar kun je het hardste mee clocken. Ik hoor dat die MSI Platinum Ref 2 wel goed is van 115 euro. Kun je volgens mij Tripple of Quad HD4870 op draaien. En met een Phenom 9850 Be heb je erg veel pc opties meer als bij Intel. Als je een DFi mobo neemt krijg je er nog meer opties bij. Ik vind een Phenom oc'en veel leuker. Je kunt veel meer fine tunnen. Ik heb zelf een Q9450. Maar heb het dus kunnen ervaren door met de PC van me broer te spelen. Kan niet wachten op die 45nm dan ga ik zeker terug naar AMD.quote:Darkasantion schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:01:
Ik ben eens rond wezen kijken naar de Phenom Quadcores, en hoewel ze erg goedkoop zijn, je krijgt al een 9850 BE voor 180 euro, vraag ik me af hoe goed het overclock potentieel van deze Phenom is tegenover een Q6700, waarbij ik gebruik zal maken van waterkoeling, snel DDR2 geheugen, en uiteraard een van de betere chipsets die ik kan krijgen. Voor de Q6700 wil ik de GigaByte GA-X48-DS5 halen, omdat dit een erg goed en snel overclock moederbord is voor Intel CPU's, en ook CF mogelijkheid heeft voor 2x4870 als ik dat later wil.
Als ik dan op AMD gebied ga kijken voor iets gelijks ben ik eigenlijk helemaal verloren, omdat ik nog nooit met AMD hebt gewerkt qua overclocken en chipsets, en zijn al die leuke nieuwe namen zoals SB600, SB700, 790GX etc niets zeggend voor mij. Dus aub help!
Sorry als dit offtopic is, maar vindt het onnodig om hier special en topic voor te maken .
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Maar voor overklokkers is een C2Q veel beter, Phenom heeft niet zoveel speling, 2.8-3Ghz is wel beetje de max, en dan moet je volgens mijn nog mazzel hebben, met uitzondering natuurlijk.
Maar ik schat dat de meeste Phenom op +-2.8Ghz blijft steken. En dan moet je ook nog het juiste moederbord hebben anders is het, no go.
Raad je dus een C2Q 6700 aan en geen Phenom 9850.
Zodra AMD de 3000 mhz kan halen lijkt mij dat prima, dan heb je echt wel een leuk cpu-tje
Beste omschrijving inderdaad.quote:Tweakers.mette schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:51:
[...]
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat de 790GX een combinatie ging worden van 790X+780G en dat de 790X eruit ging... blijkt dus niet te kloppen.
790GX = 780G met
- Verhoogde core speeds op graphics
- SB750
- CrossfireX 2x8
Gezien 790X niet te upgraden is met SB750 en de prijs van 790GX erg dicht bij 790X ligt zal de 790X erg snel uitgefaseerd worden.
Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum
Reg. datum: 01 juni 2008
Maar hij staat nog wel op de roadmap met SB700quote:The Source schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:21:
[...]
Gezien 790X niet te upgraden is met SB750 en de prijs van 790GX erg dicht bij 790X ligt zal de 790X erg snel uitgefaseerd worden.
PS er duiken al reviews op van de nieuwe phenoms (9950, 9350e, 9150e)
http://www.amdzone.com/in...md-phenom-x4-9950-a-9350e
http://www.hothardware.co..._9350e_and_9950_BE_Debut/
http://www.madboxpc.com/review-amd-phenom-x4-9350e-x4-9150e/
Tweakers.mette wijzigde dit bericht 01-07-2008 22:47 (32%)
Reg. datum: 07 maart 2003
Volgens mij vergeet je nog een ding. De 790gx heeft toch dedicated geheugen voor de igp(sideport).
Kan 780G ook, wordt echter weinig gebruik van gemaakt.quote:karakedi schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:12:
@The source
Volgens mij vergeet je nog een ding. De 790gx heeft toch dedicated geheugen voor de igp(sideport).
Ik vrees dat 790GX hier wel meer gebruik van gaat maken maar dat komt omdat AMD iedereen pushed. Grote BS natuurlijk want 790GX is voor het ATX segment waar mensen nagenoeg altijd een VGA kaart instoppen. 780G daar zou het wel weer wat logischer zijn echter is dat voor systeem bouwers en die willen meestal een lagere prijs. Nou ja, SidePort maakt wel wat verschil uit in de benchmarks maar het is geen zaak van leven en dood.
790GX staat officieel nog in July, ook na de delay. Echter zijn er technisch issues dus ik verwacht nog een delay, maar zie ik wel na mijn vakantie.
Ja, daar gaat het toch niet om, de potentie is hoger, en wat sommige doen staat daar helemaal los van. Sommige mensen doen wel meer dingen die andere weer niet of juist wel doen.quote:R-O-Y schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:37:
Veel mensen draaien hun Q6600 ook maar op 3000 of 3200 mhzDie nieuwe quads precies hetzelfde. Al kan het hoger doen veel mensen het toch niet, het moet wel makkelijk blijven
Zelf heb ik wel een intel, voornamelijk omdat AMD toen geen quadcores had. Maar ook omdat ik dat ding flink veel wil klokken.
Zodra AMD de 3000 mhz kan halen lijkt mij dat prima, dan heb je echt wel een leuk cpu-tje
Feit is dat de C2Q veel harder klokt dan de Phenom en dat met minder stroom. Of als je toch 3Ghz wil aan houden dan kan je ondervolten, Phenom moet je juist meer volt geven. Maar dit alles doet er niet toe, want er werd gevraagd wat de overklok potentie was van een Phenom en die is niet erg goed, dus luid mijn advies ga voor de q6700 omdat daar meer te halen is qua overklokken.
En dan wil je 3Ghz C2Q inruilen voor een 3Ghz Phenom, wat schiet je daar mee op? behalve dat je portemonnee makkelijk in je broek past.
AMD's Phenom X4 9950, 9350e and 9150e: Lower Prices, Voltage Tricks and Strange Behavior
Gary stoeit met de laatste AMD CPU's Weer veel problemen met 140W verschillende mainboards doen weer boem. Er zijn ook onverklaarbare problemen die wellicht toe te schrijven zijn aan C&Q. De conclusie is in het voordeel van AMD enkel gezien de prijs (AMD heeft weer een prijsverlaging doorgevoerd). Ze geven Intel de voorkeur als het om powerconsumption en overclocking gaat. Hij vertelde op computex dat ze een overclocker uit de UK in dienst genomen om mainboards te gaan reviewen, dus overclocken kan in de conclusie wel eens belangrijker gaan worden en dit is niet echt positief voor AMD vrees ik.
The Source wijzigde dit bericht 02-07-2008 00:59 (5%)
Reg. datum: 10 maart 2003
Er gaat bv de ronde dat AMD's "vlotter" aanvoelen bij het werken, en minder last hebben van hogere belastingen dan Intel systemen. cf. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=187494 (een hele brok om door te lezen, maar kan wel interessant zijn)
DevilsProphet wijzigde dit bericht 02-07-2008 01:14 (18%)
Wie heeft het over omruilen? Die steek je toch gewoon in een extra computerquote:mad_max234 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:35:
[...]
Ja, daar gaat het toch niet om, de potentie is hoger, en wat sommige doen staat daar helemaal los van. Sommige mensen doen wel meer dingen die andere weer niet of juist wel doen.
Feit is dat de C2Q veel harder klokt dan de Phenom en dat met minder stroom. Of als je toch 3Ghz wil aan houden dan kan je ondervolten, Phenom moet je juist meer volt geven. Maar dit alles doet er niet toe, want er werd gevraagd wat de overklok potentie was van een Phenom en die is niet erg goed, dus luid mijn advies ga voor de q6700 omdat daar meer te halen is qua overklokken.
En dan wil je 3Ghz C2Q inruilen voor een 3Ghz Phenom, wat schiet je daar mee op? behalve dat je portemonnee makkelijk in je broek past.![]()
Dan merk je het alleen in de tijd dat iets kost. Als ik game, internet of msn oid merk je het niet. Zelfs een celeron E1200 ipv mijn quadcore merk ik in veel gevallen nog niet. Ook niet in veel games. Zolang ik de 60fps haal die m'n scherm nodig heeft is dat wel ok. Maar die keren dat je het wel merkt is het wel fijn. Het schiet tenminste op
Neemt niet weg dat veel mensen gewoon snel spul willen hebben zonder dat ze er wat mee doen. Heb ik zelf stiekem ook wel een beetje
R-O-Y wijzigde dit bericht 02-07-2008 01:21 (30%)
Ik ken het verhaal, soort gelijke verhalen word al jaren verteld, ik heb daar mijn twijfels bij of dit nu het geval is, bij Athlon XP leek ik wel iets te merken, maar kan ook komen omdat ik dat toen graag wilde geloven.quote:DevilsProphet schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:11:
Of het bijgeloof is of niet, er speelt wel meer bij de keuzes van mensen dan enkel een (beperkte) set benchmarks gedraaid onder tijdsdruk door een reviewsite.
Er gaat bv de ronde dat AMD's "vlotter" aanvoelen bij het werken, en minder last hebben van hogere belastingen dan Intel systemen. cf. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=187494 (een hele brok om door te lezen, maar kan wel interessant zijn)
Ik werk nu op zowel Intel als AMD machines op het werk en thuis en ik merk echt geen verschil, moet echt kijken welke cpu erin zit, voel dat absoluut niet.
Maar ook dit werd niet gevraag, al is het wel interessant, maar kan het helaas niet beamen.
@RoY (ben je naam even vergeten, sorry als het verkeerd is.
Had ik even niet meegenomen in mijn conclusie, vervangen zou namelijk heel raar zijn. Dacht even dat je perse een AMD wilde hebben toen ik je zin las. Foutje
Edit/
Waar is eigenlijk de 740G?
740G is renamed 680G, enkel 3$ duurder.quote:mad_max234 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:29:
[...]
Ik ken het verhaal, soort gelijke verhalen word al jaren verteld, ik heb daar mijn twijfels bij of dit nu het geval is, bij Athlon XP leek ik wel iets te merken, maar kan ook komen omdat ik dat toen graag wilde geloven.
Ik werk nu op zowel Intel als AMD machines op het werk en thuis en ik merk echt geen verschil, moet echt kijken welke cpu erin zit, voel dat absoluut niet.
Maar ook dit werd niet gevraag, al is het wel interessant, maar kan het helaas niet beamen.![]()
@RoY (ben je naam even vergeten, sorry als het verkeerd is.)
Had ik even niet meegenomen in mijn conclusie, vervangen zou namelijk heel raar zijn. Dacht even dat je perse een AMD wilde hebben toen ik je zin las. Foutje
Edit/
Waar is eigenlijk de 740G?
Geen een vendor gaat 3$ weggooien vanwege een andere naam terwijl alle functies 100% gelijk zijn.
740G zul je dus pas in volume zien wanneer 690G eruit gaat.
Ik had dit gevoel ook toen ik over ging van me 5600+ naar de Q6600 3.2 Ghz. In sommige gevallen was die eerste setup ook vlotter. Maar in games had de laatste wel wat meer power. Dus in games waar je die power nodig hebt zoals supreme commander is de Intel in het voordeel. De Andere games liepen geweldig op me 5600+. Deed niet veel onder voor de 3.2 GHz Quad.quote:DevilsProphet schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:11:
Of het bijgeloof is of niet, er speelt wel meer bij de keuzes van mensen dan enkel een (beperkte) set benchmarks gedraaid onder tijdsdruk door een reviewsite.
Astennu wijzigde dit bericht 02-07-2008 10:21 (11%)
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Kippetje
quote:One chip for all
AMD managed to pull one small miracle. The first 45nm native quad core from AMD labs codenamed Deneb and Deneb FX will be native socket AM3.
However AM3 will have an identical pin out as socket AM2+ (Socket 940) and if you plug Deneb in Socket AM2 it will work as DDR2 chip and if you plug it in socket AM3 it will work as DDR3.
This will be very convenient as it will make transition easier. This will be the first time after many years that AMD has decided to make an easy upgradeable CPU environment. In the past when AMD changed the memory support that would mean a new motherboard and a new CPU but this time moving to DDR3 will require a new motherboard but the same CPU will work in your old DDR2 socket AM2+ board and the new DDR3.
The timing makes sense as AMD needs to make Deneb and later Propus as sexy as it possible can as this much delayed chip will have some nasty competition in the guise of Yorkfield and Nehalem to fight. Sometimes working under pressure of fearsome competition results with such a pleasant surprise such as this one.
quote:RD890 in Q2 2009
It looks like the SB800, a dynamic duo chipset which is a mixture of upcoming RD890 and RS880 chipsets is going to bring PCIe 3.0 support to the world.
According to the document we've seen the new Rx8x0 chipsets should be launched at some point in Q2 2009 and the document clearly indicates that SB 8xx comes with PCIe 5GHz x 4 support, which would imply that at least this chip can take care of the upcoming PCIe 3.0 specification.
PCIe 3.0 means twice as much bandwidth but this is not the most limiting factor of the graphics card today. It will still be cool to have it and it looks that it will show it’s face by Q2 2009.
Bron : http://techreport.com/discussions.x/15043quote:AMD market share sees short-term drop, long-term rise
The microprocessor market has been especially turbulent lately, with AMD forced to price its Phenom processors out of the high end in a bid to remain competitive. How has the situation affected AMD's and Intel's market shares? iSuppli has posted numbers that say AMD managed to increase its market share between the first quarter of 2007 and the first quarter of 2008, but on the flip side, it lost ground between Q4'07 and Q1'08.
iSuppli says AMD had 13% of the global microprocessor market (which includes non-x86 CPUs) in the first quarter of this year, while Intel was sitting pretty with 79.70% of the market. Compared to the fourth quarter of 2007, AMD's piece of the pie has shrunk: the company had a 14.1% share to Intel's 78.5% then. However, AMD only had 10.9% of the CPU market to Intel's 80.4% in the first quarter of 2007, so it has actually gained 2.1 market share points between Q1'07 and Q1'08.
According to iSuppli, AMD took roughly half of those growth points from Intel, while the other half came from other, smaller players in the CPU market. Those smaller players have seen their aggregate market share drop from 8.7% in the first quarter of 2007 to 7.3% in the first quarter of this year.
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last