Choose Booze
1 library en gewoon sharen die zooi? Of wil je ze echt fysiek bijhouden?
Ik zou het volgende doen:
Library op Macbook zetten en sharen en als je dan thuis komt heb je ze ook op je iMac
Library op Macbook zetten en sharen en als je dan thuis komt heb je ze ook op je iMac
Desktop - 2,13 GHz C2D, 3GB RAM, 320GB, 256MB Nvidia 8600 GT, Windows XP Professional SP3
Macbook Pro - 2,2 GHz C2D, 2GB RAM, 120GB, 128MB Nvidia 8600M GT, Mac OS X 10.5.5
Microsoft Xbox 360 Pro / Nintendo DS Lite / Sony Ericsson w580 Urban Grey
Het idee is wel om ze echt fysiek bij te houden.quote:Legoblokje schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:43:
1 library en gewoon sharen die zooi? Of wil je ze echt fysiek bijhouden?
Choose Booze
Dan zit er niks anders op, dan een rsync te doen van je I-Tunes library... Ondersteund trouwens ondertussen Apple's Mobile Me geen i-tunes library?
iTunes is erg beperkt als je met meer mensen dezelfde library wil gebruiken. Dat sharen is leuk maar je kan er bijna niets mee. Coverflow doet het niet, Liedjes slepen werkt niet, ratings geven kan niet, ID3 info aanpassen kan niet, smart playlists kun je niet aanmaken, etc, etc, etc.
Vrijwel al mijn muziek staat hier op de server en mijn vriendin wil daar ook bij. Dit doen we nu via Firefly en dat werkt op zich prima zolang je bovenstaande dingen niet wil doen :\ Zou echt heel erg prettig zijn als iTunes via het netwerk wat meer zou kunnen dan alleen liedje opvragen en afspelen.
In theorie kan je trouwens ook je iTunes library via het netwerk delen (dus de fysieke iTunes directory). Dit loopt alleen gruwelijk in de soep als je dan iTunes op zowel je iMac als je je MB aan hebt staan...
Vrijwel al mijn muziek staat hier op de server en mijn vriendin wil daar ook bij. Dit doen we nu via Firefly en dat werkt op zich prima zolang je bovenstaande dingen niet wil doen :\ Zou echt heel erg prettig zijn als iTunes via het netwerk wat meer zou kunnen dan alleen liedje opvragen en afspelen.
In theorie kan je trouwens ook je iTunes library via het netwerk delen (dus de fysieke iTunes directory). Dit loopt alleen gruwelijk in de soep als je dan iTunes op zowel je iMac als je je MB aan hebt staan...
Jabber ID: jabber at vanbragt.com
Reg. datum: 04 april 2006
Ik heb wel eens wat geexpirimenteerd met het programma Tuneranger.
Als het draait zoals het hoort naar mijn inziens een ideaal programma, echter heb ik de boel nog niet echt voor elkaar kunnen krijgen, vastlopers enzo
Als het draait zoals het hoort naar mijn inziens een ideaal programma, echter heb ik de boel nog niet echt voor elkaar kunnen krijgen, vastlopers enzo
Specs Win-pc & Blackbook 1st generation
Reg. datum: 14 augustus 2001
Reg. datum: 14 augustus 2001
TuneRanger is idd het enige programma dat dit kan (of beweert te kunnen), en ook de smart playlists/ratings/etc meeneemt.
Op zich kan het ook ook met een scriptje met een rsync actie + een iTunes library rescan, maar dan mis je idd deze extra info.
Op zich kan het ook ook met een scriptje met een rsync actie + een iTunes library rescan, maar dan mis je idd deze extra info.
Dreamvoid wijzigde dit bericht 02-07-2008 10:01 (12%)
tuneranger ziet er goed uit en werkt ook aardig, zal nog even wat knutselen om de errors te voorkomen. Dit is het eerste programma die goed doet wat hij moet doen.
Gek dat apple zelf geen mogelijkheid geeft om dit te doen, of gaan ze er vanuit dat we maximaal 1 mac hebben of een server met daarop de library...
Gek dat apple zelf geen mogelijkheid geeft om dit te doen, of gaan ze er vanuit dat we maximaal 1 mac hebben of een server met daarop de library...
Choose Booze
http://www.sonzea.com/syncopation/
Syncopation from Sonzea provides a hands-free solution to keep your iTunes® music collection synchronized across multiple computers running Mac OS X. Once installed on two or more Macs, Syncopation goes to work, finding music that is on one computer but not the others, and automatically transfers the songs between them so that they both contain your complete music collection. Leave it running in the background and it will keep your iTunes libraries up-to-date. When you make changes to your song files on one computer, Syncopation updates your other computers with those changes. If you add files to one of your computers, Syncopation replicates the new songs to your other computers, whether they are iTunes Music Store purchases or tracks ripped from your own CD’s. Syncopation works over your Ethernet or wireless network.

Syncopation from Sonzea provides a hands-free solution to keep your iTunes® music collection synchronized across multiple computers running Mac OS X. Once installed on two or more Macs, Syncopation goes to work, finding music that is on one computer but not the others, and automatically transfers the songs between them so that they both contain your complete music collection. Leave it running in the background and it will keep your iTunes libraries up-to-date. When you make changes to your song files on one computer, Syncopation updates your other computers with those changes. If you add files to one of your computers, Syncopation replicates the new songs to your other computers, whether they are iTunes Music Store purchases or tracks ripped from your own CD’s. Syncopation works over your Ethernet or wireless network.

lowfi wijzigde dit bericht 02-07-2008 16:29 (143%)
100% No Soul Guaranteed
Dat programma werkt echt perfect! Heb het inmiddels ook al gekocht en draait als een klokje.
Kan ook op de achtergrond blijven draaien zodat alles geupdate blijft. Neemt ook illustraties en ratings enzo mee. Helemaal top.
Kan ook op de achtergrond blijven draaien zodat alles geupdate blijft. Neemt ook illustraties en ratings enzo mee. Helemaal top.
Choose Booze
Nu nog een windows<-->mac variant aub
zou voor mij perfect wezen !
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Reg. datum: 21 maart 2005
Reg. datum: 21 maart 2005
die is hierboven ergens al genoemd, tunerangerquote:KeeZ schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:30:
Nu nog een windows<-->mac variant aubzou voor mij perfect wezen !
Misschien nog meer alternatieven? 
Specs Win-pc & Blackbook 1st generation
Die Tuneranger is wel een schofterig programma. Je kan voor $30 een licentie krijgen om mac<->mac of win<->win te kunnen syncen. voor mac<->win betaal je $50! (Je hebt twee licenties nodig, maar krijgt $10 korting)
lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten
Reg. datum: 06 juli 2004
Reg. datum: 06 juli 2004
die gaat over www? Dan krijg ik ruzie met m'n isp vrees iik, tijdens de eerste share actie 
Ik heb niets te melden.
Sinds ik iTunes 8+ heb krijg ik allemaal errors in Tuneranger. Hij wil dan de hele library (alle songs) opnieuw gaan kopieren over het netwerk terwijl er maar een aantal changes zijn geweest. Volgens mij is het ontwikkelteam ook een beetje dood daar 
Iemand daar ook last van?
Iemand daar ook last van?
Pagina: 1