Hoofdcategorieën
Topicacties

[België] Dommel xDSL en telefonie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 oktober 2006

Is er geen koperlijn voorzien of ligt er wel koper maar is die niet geactiveerd?

Optie 1 weet ik niet wat je zult moeten doen, maar optie 2 moet je het enkel met Dommel regelen.

(beestig dat je in Gent centrum woont, zowat de enige grootstad in België die me zou kunnen overhalen om er te gaan wonen. Binnenkort zit ik er terug 5/7 om te studeren (en te *O* ))

Huge Ego, Sorry

Hier vind ik vrij weinig van, en ik kan me niet herinneren dat we het er al over gehad hebben, maar:

Ik zit dus bij Telenet, zoals al gezegd ga ik in grote vakantie naar Dommel, bij Telenet kan ik een datum opgeven een tijdje in de toekomst (ongeveer een maandje ofzo, de gewenste opzegdatum moet > 30).

Nu is mijn vraagje, als ik het pakket bestel, gaat dan vanaf dat moment ook de activatie in, of hoe zit dat ? Want ik had graag met zo min mogelijk downtime alles gehad, en uiteraard ook met zo min mogelijk overlapping van een vol abbo.

Kort nog eens: als ik het pakket bestel, gaat dan vanaf dat moment ook alle administratie van Dommel in, of niet, zoniet, hoe gaat het dan ?

edit: dit vond ik wel, maar ik wil dan even kijken hoe jullie het zien:
quote:
Dommel-FAQ: Welke periode zit er tussen de bestelling en de oplevering van een adsl-account?

voor u een adsl-account kan bestellen, dient u minstens 24 uur een actieve belgacom-lijn te bezitten.
hierop kan u dan bij ons een bestelling online uitvoeren.
zodra we uw ondertekend contract en uw betaling bij ons hebben verwerkt, wordt uw lijn in oplevering geplaatst.
vanaf dit moment trachten we een oplevering te plannen binnen de 10 werkdagen.
Maar ik betaal mijn siemens bak bij Loveno, dus ik ben dan al actief, of hoe ?

HyperBart wijzigde dit bericht 25-06-2008 19:58 (32%)

quote:
HyperBart schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:39:
Hier vind ik vrij weinig van, en ik kan me niet herinneren dat we het er al over gehad hebben, maar:

Ik zit dus bij Telenet, zoals al gezegd ga ik in grote vakantie naar Dommel, bij Telenet kan ik een datum opgeven een tijdje in de toekomst (ongeveer een maandje ofzo, de gewenste opzegdatum moet > 30).

Nu is mijn vraagje, als ik het pakket bestel, gaat dan vanaf dat moment ook de activatie in, of hoe zit dat ? Want ik had graag met zo min mogelijk downtime alles gehad, en uiteraard ook met zo min mogelijk overlapping van een vol abbo.

Kort nog eens: als ik het pakket bestel, gaat dan vanaf dat moment ook alle administratie van Dommel in, of niet, zoniet, hoe gaat het dan ?

edit: dit vond ik wel, maar ik wil dan even kijken hoe jullie het zien:

[...]

Maar ik betaal mijn siemens bak bij Loveno, dus ik ben dan al actief, of hoe ?
neen, je bestelt/koopt uw gigaset bij loveno of tornado..
dan komt die thuis aan.. zit een cdtje bij deze moet je uitvoeren (met een actieve lijn)
dan moet je contract doorsturen per mail, per fax of per post. Na ontvangst duurt het +- 10werkdagen voor verwerking dus pak dat je 13werkdagen erna uw 'activiatie' brief hebt.. daarin staat dan uw 'datum' van activatie is.. vanaf de datum dat uw lijn 'effectief' online is.. is het abonnement van start.

Huge Ego, Sorry

quote:
Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:01:
[...]
neen, je bestelt/koopt uw gigaset bij loveno of tornado..
dan komt die thuis aan.. zit een cdtje bij deze moet je uitvoeren (met een actieve lijn)
dan moet je contract doorsturen per mail, per fax of per post. Na ontvangst duurt het +- 10werkdagen voor verwerking dus pak dat je 13werkdagen erna uw 'activiatie' brief hebt.. daarin staat dan uw 'datum' van activatie is.. vanaf de datum dat uw lijn 'effectief' online is.. is het abonnement van start.
Hmm, dank je wel, dat is een goed antwoord ;)

Nu, dan zit ik wel even met een volgend vraagje ivm Telenet, je zegt, je moet een actieve lijn hebben, maar dat betekent dus, dat ik (tenzij ik echt geluk heb en iedereen zijn datum's correct uitvoert), een tijd zonder internet & telefoon zal zitten? Want ik heb Telenet (dus geen actieve PSTN lijn)

HyperBart wijzigde dit bericht 25-06-2008 20:37 (11%)

quote:
HyperBart schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:36:
[...]

Hmm, dank je wel, dat is een goed antwoord ;)

Nu, dan zit ik wel even met een volgend vraagje ivm Telenet, je zegt, je moet een actieve lijn hebben, maar dat betekent dus, dat ik (tenzij ik echt geluk heb en iedereen zijn datum's correct uitvoert), een tijd zonder internet & telefoon zal zitten? Want ik heb Telenet (dus geen actieve PSTN lijn)
met actieve lijn bedoelde ik gewoon algemeen internet :).

Huge Ego, Sorry

quote:
Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:53:
[...]

met actieve lijn bedoelde ik gewoon algemeen internet :).
Okido, dus ik moet gewoon internet hebben als ik die cd gebruik...

Klinkt allemaal netjes, ik heb zonet het vriendje van mijn nicht gebeld (wonen beiden in Leuven als ex-studenten), en hij gaat het even ophalen. Ik heb niet bij loveno besteld omdat ik merkte dat hier bij Tweakers toch een aantal negatieve reviews zijn geweest van tweakers die er iets hadden besteld...

Liever bange haas dan beschoten haas.... O-)
Let's Buy Happiness
Reg. datum: 14 september 2007

quote:
Jegapia schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:37:
Is er geen koperlijn voorzien of ligt er wel koper maar is die niet geactiveerd?

Optie 1 weet ik niet wat je zult moeten doen, maar optie 2 moet je het enkel met Dommel regelen.

(beestig dat je in Gent centrum woont, zowat de enige grootstad in België die me zou kunnen overhalen om er te gaan wonen. Binnenkort zit ik er terug 5/7 om te studeren (en te *O* ))
Geen idee of er al een koperlijn ligt of niet.. Ik neem aan van wel, maar euh. Toch maar eens bellen naar de vorige eigenaar voor de zekerheid :+

Gent *O*

Specs ♦♦♦ EOS 450D + wat mooi glaswerk

Reg. datum: 29 juni 2004

quote:
Icekiller2k6 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:42:
[...]
owja je kunt GEEN eigen sip ofzo gebruiken.. na dat de geactiveerd wordt wordt het VOIP gedeelte van de router afgeschermd.
Damn, das zo hatelijk. Dan geen homeconnect voor mij. Wil echt mijn eigen router/firewall gebruiken.
Je kan bij activatie de gegevens misschien wel sniffen, maar dat risico kan ik niet nemen.

quote:
Avenger 2.0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:50:
[...]

Damn, das zo hatelijk. Dan geen homeconnect voor mij. Wil echt mijn eigen router/firewall gebruiken.
Je kan bij activatie de gegevens misschien wel sniffen, maar dat risico kan ik niet nemen.
jammer.. want dommel is toch beste prijs kwaliteit.. welke router wilt u dan oh zo graag gebruiken als ik vragen mag?

T.net-verslaafde
Reg. datum: 02 april 2007

Ik denk wel dat als je een andere router gebruikt of iets anders, dat het dan wel zou lukken, ook denk ik dat als je firmware van siemens eropzet (en niet van dommel), dat je dan ook vrije settings gaat hebben, maar dan moet je wel alles zelf instellen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Huge Ego, Sorry

quote:
Dima_2005 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:09:
Ik denk wel dat als je een andere router gebruikt of iets anders, dat het dan wel zou lukken, ook denk ik dat als je firmware van siemens eropzet (en niet van dommel), dat je dan ook vrije settings gaat hebben, maar dan moet je wel alles zelf instellen.
Wordt het wel nog even kijken of je echt die firmware er op kan zetten...

Wat denken jullie, zou je ook met een sip-software phone ook kunnen gebruik maken van de SIP server van dommel? Weet niet hoe dommel het anders controleert: op ip? dan kan ik het thuis nog doen, en anders zet ik een asterix op de server waar ik naar kan inbellen met een iphone op afstand of met laptop ofzo....
Reg. datum: 29 juni 2004

quote:
Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:04:
[...]
jammer.. want dommel is toch beste prijs kwaliteit.. welke router wilt u dan oh zo graag gebruiken als ik vragen mag?
Pfsense router (firewall, openvpn, etc). Maar ga dan gewoon Cityconnect nemen bij dommel als het hier beschikbaar is (enkel internet, geen telefoon). Dan kan je wel je eigen modem gebruiken. Want als je de siemens in Bridge zet zal de telefoon niet meer gaan. En het wachtwoord hiervoor (om met een sip adapter te gebruiken) kan je nergens uitlezen.

Avenger 2.0 wijzigde dit bericht 26-06-2008 22:30 (19%)

quote:
Avenger 2.0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:27:
[...]

Pfsense router (firewall, openvpn, etc). Maar ga dan gewoon Cityconnect nemen bij dommel als het hier beschikbaar is (enkel internet, geen telefoon). Dan kan je wel je eigen modem gebruiken. Want als je de siemens in Bridge zet zal de telefoon niet meer gaan. En het wachtwoord hiervoor (om met een sip adapter te gebruiken) kan je nergens uitlezen.
je sais.. ik ben een van die gasten die ook op userbase bezig is met uitlezen van die stuff.. maar ben nu beetje intoom doordat mijn belgacom lijn opzich kapot is (kabelbreuk)

Reg. datum: 07 augustus 2003

Vanaf vandaag heeft Dommel de snelheid verhoogt van 4.0 naar 4.6Mbit.
quote:
vanaf vandaag zal de downloadsnelheid op de adsl1 netconnect en netconnect plus accounts gratis verhoogd worden naar 4.60 mbit/sec ipv 4.00 mbit/sec.
deze upgrades zullen in het nationale netwerk geactiveerd worden in de komende dagen.
de beschikbaarheid van het adsl2+ netconnect speedpack om de snelheid te verhogen naar 12 mbit/sec zal in de loop van de komende dagen worden toegevoegd aan onze website.
indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.
Vanaf september start Dommel met VDSL2.

inderdaad en in de loop van de week wordt homeconnect 12mbit..

persoonlijk werkt hier alles al behalve gebeld worden...

Reg. datum: 14 februari 2002

quote:
abusimbal schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:33:
Vanaf vandaag heeft Dommel de snelheid verhoogt van 4.0 naar 4.6Mbit.

[...]

Vanaf september start Dommel met VDSL2.
Die verhoging komt niet zozeer van Dommel zelf maar van Belgacom :)
Het is Belgacom die overal hun netwerk aant uncappen is :)

Net zoals de verhoogde upload een tijd terug :)

ಠ_ಠ

﴾͡๏̯͡๏﴿

Reg. datum: 07 juni 2006

quote:
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:29:
inderdaad en in de loop van de week wordt homeconnect 12mbit..

persoonlijk werkt hier alles al behalve gebeld worden...
Denk je dat het wel nog gaat werken?
want ik krijg normaal ook deze of volgende week de activatie code, maar als de telefoon hier thuis niet meer werkt dan heb ik een groot probleem.

quote:
Marcoos schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:58:
[...]

Denk je dat het wel nog gaat werken?
want ik krijg normaal ook deze of volgende week de activatie code, maar als de telefoon hier thuis niet meer werkt dan heb ik een groot probleem.
nja je kan nog altijd uw 'echte'lijn gebruiken.. ik heb telenet, en telenet doet weer moeilijk.. Belgacom klanten hebben precies minder (geen?) problemen daarmee...

Reg. datum: 07 juni 2006

quote:
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:01:
[...]

nja je kan nog altijd uw 'echte'lijn gebruiken.. ik heb telenet, en telenet doet weer moeilijk.. Belgacom klanten hebben precies minder (geen?) problemen daarmee...
Dit weet ik je te zeggen zorda ik overgestapt ben. ;)

Ik vraag me trouwens af hoe het zit qua opzeggen van het abonnement bij Belgacom, aangezien Dommel op de site heeft staan dat je dit zelf moet doen, echter zegt Belgacom (die ik telefonisch gecontacteerd heb) dat als je je telefoonnummer wil behouden, het abonnement opgezegd moet worden door de nieuwe i.s.p.
Dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit?

quote:
Marcoos schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:47:
[...]

Dit weet ik je te zeggen zorda ik overgestapt ben. ;)

Ik vraag me trouwens af hoe het zit qua opzeggen van het abonnement bij Belgacom, aangezien Dommel op de site heeft staan dat je dit zelf moet doen, echter zegt Belgacom (die ik telefonisch gecontacteerd heb) dat als je je telefoonnummer wil behouden, het abonnement opgezegd moet worden door de nieuwe i.s.p.
Dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit?
internet zelf, telefoon niet.

Reg. datum: 14 februari 2002

Ben ik de enige die 10 keer per dag zit te controleren op de crm of de optie voor het speedpack er al bijgekomen is ? :p

ಠ_ಠ

﴾͡๏̯͡๏﴿

quote:
DinX schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:09:
Ben ik de enige die 10 keer per dag zit te controleren op de crm of de optie voor het speedpack er al bijgekomen is ? :p
yip :p ik heb homeconnect, dus zodra het hier beschikbaar is komt het automatisch ^^

Reg. datum: 25 januari 2006

Als Nederlander in Belgie begrijp ik niets van de wirwar aan providers, pakketten, limieten, vsdl, adsl2+ etc. Echter sinds een halfjaar maak ik gebruik van netconnect. Ik schijn op een behoorlijke afstand van de telefooncentrale te zitten waardoor de snelheid niet optimaal is. Dus ik vraag mij af wat de maximale snelheid is die ik kan halen en of het dus zin heeft om te veranderen van abonnement. Bovendien lijkt het mij met de verhoging van de prijs voor een discovery lijn aantrekkelijker om over te stappen op bijv. homeconnect. Er zijn nog een paar punten die mij weerhouden om over te stappen:

Ik gebruik nu regelmatig skype voor bellen naar het buitenland. Is dat met router in de homeconnect box ook mogelijk? Moet je minimaal 1 jaar een discoverylijn hebben om deze op te kunnen zeggen? Kan ik ook binnen het jaar upgraden van netconnect naar homeconnect?

drernie wijzigde dit bericht 02-07-2008 21:29 (22%)

quote:
drernie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:22:
Als Nederlander in Belgie begrijp ik niets van de wirwar aan providers, pakketten, limieten, vsdl, adsl2+ etc. Echter sinds een halfjaar maak ik gebruik van netconnect. Ik schijn op een behoorlijke afstand van de telefooncentrale te zitten waardoor de snelheid niet optimaal is. Dus ik vraag mij af wat de maximale snelheid is die ik kan halen en of het dus zin heeft om te veranderen van abonnement. Bovendien lijkt het mij met de verhoging van de prijs voor een discovery lijn aantrekkelijker om over te stappen op bijv. homeconnect. Er zijn nog een paar punten die mij weerhouden om over te stappen:

Ik gebruik nu regelmatig skype voor bellen naar het buitenland. Is dat met router in de homeconnect box ook mogelijk? Moet je minimaal 1 jaar een discoverylijn hebben om deze op te kunnen zeggen? Kan ik ook binnen het jaar upgraden van netconnect naar homeconnect?
'redelijke afstand' wat wil je daarmee zeggen?

check ff
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg

en ja dat gaat;.. bel wel ff naar dommel voro de zekerheid

neen,de SIP instellingen staan vast. Je kunt uiteraard gewoon skype op uw pc gebruiken ofzo...

Discoverylijn kun je nu opzeggen ivm prijsverhoging die ze gaan doorvoeren..

Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 02-07-2008 21:31 (7%)

Reg. datum: 25 januari 2006

Dus de prijsverhoging is een reden om onder het huidige contract binnen het jaar uit te komen? Kan ik dan ook binnen het jaar overstappen naar homeconnect of zit ik minimaal een jaar vast aan netconnect?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: