Hoofdcategorieën
Topicacties

[SSD] Wat is er beschikbaar en werkt het ? Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 63 64 65 66 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 augustus 2003

:9~
Yes

Ze staan eindelijk op de website van OCZ

http://www.ocztechnology....re_series_sata_ii_2_5-ssd

Read 120-143MB / sec
Write 80-93MB / sec
Slim 2.5" Design
100.2 x 70 x 9.5mm
Lightweight 77g
Low Power Consumption
Shock Resistant 1500G
High-Capacity 32GB,64GB,128GB
RAID Support
MTBF 1.5 million hours
2 year warranty

Part Numbers

Core 32GB - OCZSSD2-1C32G
Core 64GB - OCZSSD2-1C64G
Core 128GB - OCZSSD2-1C128G

_/-\o_

NederCam.nl

Eindelijk een beetje bevestiging ipv speculaties over shops, die vaak ook maar wat specs aangeleverd krijgen, en waar regelmatig fouten inzitten.
Met deze specs en prijzen, vind ik het bijna zonde om het niet te proberen :D
Even nog wat webshops afwachten, qua prijzen, en misschien ook wat benchmarks eerst voor de zekerheid, maar dit is veelbelovend.

Nakebod's Webcam
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Inderdaad.

Eerst een goede test afwachten.
Marketing is 1 zaak, praktijk/realiteit ook.

Maar als dit klopt zal OCZ deze niet goed kunnen leveren.
Of anders gezegt, ze zullen snel overal uitverkocht zijn.

Reg. datum: 24 maart 2000

quote:
abusimbal schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:19:
Inderdaad.

Eerst een goede test afwachten.
Marketing is 1 zaak, praktijk/realiteit ook.

Maar als dit klopt zal OCZ deze niet goed kunnen leveren.
Of anders gezegt, ze zullen snel overal uitverkocht zijn.
Denk je? Voor veel mensen is zo veel geld voor zo weinig GB nog steeds een volslagen belachelijk idee. Niet iedereen is nerdje natuurlijk O-) Maar ik ga er ook 1 halen. :)

maratropa wijzigde dit bericht 01-07-2008 20:24 (3%)

Tsja, een Samsung F1 320GB, 640GB of 1TB hebben ook een read/write van gemiddeld 93MB/sec.
Als je een aantal 320's van 50 ¤ in RAID zet, ben je veel goedkoper uit.

Maar een SSD blijft cool.

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
abusimbal schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:42:
Tsja, een Samsung F1 320GB, 640GB of 1TB hebben ook een read/write van gemiddeld 93MB/sec.

Maar een SSD blijft cool.
Bedankt Captain Obvious. Volgens mij mis je dan een beetje het punt van de SSD. ;)

Dookie Fundamentalist

Reg. datum: 19 april 2001

quote:
abusimbal schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:42:
passen beetje lastig in m'n laptop ;)

inmiddels ook bevestiging gehad van k&m dat mijn betaling is binnengekomen
nu maar afwachten wat de levertijd gaat worden...

staat inmiddels 3 weken op de site (gisteren nog 2 tot 3 weken)
Reg. datum: 13 september 2003

quote:
_Arthur schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:43:
[...]
De 1680ix heeft dezelfde IOP348 als de Areca 1212/1222's. Alleen die van de 1680ix draait op 1200mhz tov 800mhz voor de 1212/1222's.
Klopt ja, maar de fabrikant (Areca) kan er natuurlijk voor kiezen om die ingebouwde onzin van de IOP348 niet te gebruiken en de 348 gewoon te combineren met de klaarblijkelijk zwaar superieure losse Marvell pci-x sata-controllers.

Toch wel vreemd dat Areca die niet vermeld. Het publiek dat deze kaarten koopt is toch een erg performance geörienteerd publiek, waarvoor meestal elke byte telt. Het verzwijgen van dit feit is toch wel een tikkeltje slordig.

Edit:
De 1212/1222's staan ook gewoon bij de SAS controllers, dus ik neem aan dat er het zelfde teleurstellende verhaal voor geldt. Zie hier: http://www.areca.com.tw/products/pcietosas01.htm

Volgens die mail die hier boven gequote wordt kun je dus voor performance het beste een HBA uit deze serie nemen: http://www.areca.com.tw/products/pcie341.htm . Voor zover ik weet is elke SSD Sata. Ik heb tenminste nog geen SAS SSD's gezien. Die 1231, 1261 en 1280 zouden dus de performance kings zijn op dit moment. Misschien dat Areca binnenkort nog met een echte Sata controller komt op basis van de 1.2Ghz 348.

Wel is het duidelijk dat de Areca Sata controllers puur voor de desktop zijn bedoeld. Er zitten geen low profile kaarten tussen. Volgens mij is het merendeel van de servers tegenwoordig echt hoogstends 2U. De SAS kaarten zijn veel meer voor in de server bedoeld (waar SAS sowieso al gebruikelijker is) en komen wel gewoon in een low profile variant.

Wellicht dat de gedachte van Areca was dat voor de echte high performance freaks SAS de beste keuze was en is Sata een beetje van "oh ja, dat hoort ook bij SAS tegenwoordig". Ze waren natuurlijk het hele SSD verhaal een beetje vergeten.

flowerp wijzigde dit bericht 01-07-2008 21:37 (45%)

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Reg. datum: 29 februari 2000

Kleine correctie, Areca heeft weldegelijk lowprofile sata kaarten in het assortiment de 1x10 en 1x20 zijn low profile kaarten en de 20 serie heeft dezelfe processor zijn grotere broertjes de 30 en 60 serie. Inmiddels zijn de 30 en 60 serie opgevolgd door de 31 en 61 serie en deze is voorzien van een andere (en waarschijnlijk) snellere processor.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

quote:
squaddie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:33:
Kleine correctie, Areca heeft weldegelijk lowprofile sata kaarten in het assortiment de 1x10 en 1x20 zijn low profile kaarten en de 20 serie heeft dezelfe processor zijn grotere broertjes de 30 en 60 serie.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde eigenlijk -recente- Sata kaarten ;) De 1210 en 1220 gebruiken de IOP332/333 en dat is voor snelle moderne SSD RAID setups toch echt net even te weinig.

Reg. datum: 24 maart 2000

Nou OZC is als het aan mij licht het bedrijf die als eerste redelijk geprijsde SSD's MET lekkere doorvoer op de markt zetten. (Accestime zat 10 jaar gelee al goed)
Het is AAAAAAAN

maratropa wijzigde dit bericht 02-07-2008 16:39 (4%)

Reg. datum: 18 februari 2003

Kijk, hier worden we blij van.

Nu de eerste benchmarks nog.

1600kb of shit

Zover geen benchmarks van de veel besproken nieuwe OCZ's.

Zou iets slomere accesstime veel verschil maken? De stap van 0.1 -> 0.3ms is natuurlijk stukken kleiner dan van 10ms -> 0.1ms.

quote:
Inderdaad, nu ik die tests van arjan.t & femme heb gelezen over die 'razensnelle' 1680i met een IOP348 op wel 1.2Ghz, maar in de praktijk amper wat presteerd, ga ik toch wat meer op echte benchmarks af dan op ruwe specs.

Uit het FP artikel:
quote:
De drie Core-ssd's hebben volgens OCZ een leessnelheid van 120 tot 143MB/s, een schrijfsnelheid van 80 tot 93MB/s
Zul je zien dat het met een vage benchmark is gemeten, bij een heel specifieke block grote die je in de praktijk nooit ziet en dat ie in de praktijk maar 40MB/s haalt ofzo...

Interview met OCZ CEO:

http://blog.laptopmag.com...lc-flash-will-reach-256mb
quote:
OCZ: Super-Affordable Core Series SSDs Use MLC Flash, Will Reach 256GB
July 2nd, 2008 by Jeffrey L. Wilson

When memory-manufacturer OCZ announced its new “Core Series” line of low-cost, high performance solid-state drives, our resident storage nuts went bonkers with the prospect of securing wallet-friendly SSDs. Naturally, our inquisitive minds began to wonder how OCZ could crank out 32GB, 64GB, and 128GB solid-state drives for $169, $259, and $479, respectively, while maintaining read/write speeds of at least 120MBps/80MBps.

So we spoke with OCZ CEO Ryan Petersen about these potentially game-changing SSDs. In our interview, Peterson confirmed that the drives are made Multi-Level Cell (MLC) flash, and that they will be available for purchase July 12th or shortly thereafter.

Because MLC flash memory has a reputation for being less reliable than SLC, we asked OCZ a follow-up question about estimated number of write cycles to failure, and we’re still waiting for an answer beyond the 1.5 million hour MBTF number quoted in their specs. Our interview is below.

How did you manage to get the prices so low on the Core Series?
The biggest barrier to SSD adoption has been price, and we have been exploring ways to bring down the price without sacrifices in performance. With the Core Series SSD drives are able to take advantage of lower cost multi-level cell technology in a multiple channel configuration and when coupled with new proprietary firmware we can maximize the speed while simultaneously lowering the cost. The previous issues with using MLC technology in SSD limited the write speeds, reducing the overall performance to that below current high speed HDDs, with the core series this is no longer an issue.

Does OCZ manufacture its own flash memory chips? If not, who is the supplier?
OCZ, while not a foundry, is able to leverage our existing relationships with partners, in this case Samsung to bin flash ICs for the highest possible write and read speeds.

Who is the target audience for the new Core Series drives? Desktop users? Laptop upgraders?
The Core Series is designed to bring SSDs down to a price point where mainstream users can benefit from the technology. Our target with this series is generally anyone who wants to take advantage of increased speed and reliability. Of course, SSD technology provides these.

Our singular mission and the reason we entered the SSD market was to develop products that suit the needs of end user, but at an affordable price point. Basically to give the end users the products that they ask for, and ones that we would personally want to buy ourselves.

Do you think a lot of laptop users will buy Core Series drives to replace their laptop hard drives?
We hope that users will enjoy the performance advantages, and there are a number of benefits to notebook users including the added reliability of having no moving parts.

Will you sell the Core Series drives to any OEMs?
Yes.

Will you continue to sell your original, more expensive SSD models, the OCZSSD2-1S32G and OCZSSD2-1S64G? Why would a consumer want them?
While our focus will be on the new Core SSD drives we will continue to sell the original products to select OEMs who require the slightly faster write speeds for their specific applications.

Will you be able to meet high demand for these drives?
We are ramping up production now and fully expect to be able to satisfy the demand for the products.

Which U.S. retailers will stock the OCZ Core series drives?
We are making the Core Series available through our existing channel which includes the vast majority of major retailers and all the top e-tailers.

Is there a plan to release higher capacity SSDs?
Absolutely, increasing the capacity of the drives is just as important as maintaining speeds and bringing down the costs to consumers. We are currently planning up to 256GB drives in the near future.
12 juli te koop, ik neem aan dat de benchies snel komen dan.

quote:
flowerp schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:11:
[...]

Inderdaad, nu ik die tests van arjan.t & femme heb gelezen over die 'razensnelle' 1680i met een IOP348 op wel 1.2Ghz, maar in de praktijk amper wat presteerd, ga ik toch wat meer op echte benchmarks af dan op ruwe specs.

Uit het FP artikel:

[...]

Zul je zien dat het met een vage benchmark is gemeten, bij een heel specifieke block grote die je in de praktijk nooit ziet en dat ie in de praktijk maar 40MB/s haalt ofzo...
Als je de benchmarks ziet van de grotere broer van de Core Series beloofd het veel goeds:

http://i27.tinypic.com/2ebyemr.png

http://i25.tinypic.com/sl5lht.png

http://i26.tinypic.com/2e4vz8h.png

http://www.hardware.info/..._State_Drive_64_GB_SATA2/

:o

NederCam.nl

Dus toch MLC drives. Ik had al zo een vermoeden dat ze op 1 of andere manier hoge write speeds uit MLC geheugen konden persen. Voor SLC chips was de prijs imho onrealistisch laag, eigenlijk zijn deze prijzen voor MLC zelfs al laag, vooral als je die write speeds bekijkt.

Heeft het gebruik van MLC eigenlijk nog nadelen tov SLC? Gezien de snelheid nu niet meer de belangrijkste issue is. Kortere levensduur, die volgens de specs ook in de tientallen jaren lopen, daar maak ik mij dus niet zo druk om eerlijk gezegd.
Meer "nadelen"?

Nakebod's Webcam
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

quote:
Nakebod schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:39:
Dus toch MLC drives. Ik had al zo een vermoeden dat ze op 1 of andere manier hoge write speeds uit MLC geheugen konden persen. Voor SLC chips was de prijs imho onrealistisch laag, eigenlijk zijn deze prijzen voor MLC zelfs al laag, vooral als je die write speeds bekijkt.

Heeft het gebruik van MLC eigenlijk nog nadelen tov SLC? Gezien de snelheid nu niet meer de belangrijkste issue is. Kortere levensduur, die volgens de specs ook in de tientallen jaren lopen, daar maak ik mij dus niet zo druk om eerlijk gezegd.
Meer "nadelen"?
OCZ geeft niet voor niets gewoon 2 jaar garantie. Over 2 jaar is de gemiddelde SSD veel sneller en goedkoper dan de huidigen, dat je binnen 2 jaar toch wel je 32GB SSD-tje vervangt door een 1TB SSD of iets soortgelijks.

Reg. datum: 25 maart 2004

quote:
Nakebod schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:39:

Meer "nadelen"?
Ik denk dat het met de durability nog wel mee zal vallen. Maar het is inderdaad knap dat de write speed zo'n 2x zo snel is vergeleken met andere MLC drives. Ik denk alleen dat de IOPS iets lager uit zal vallen omdat de access time 0.35 ipv 0.1ms is. Dit zal waarschijnlijk in de webserver/fileserver/database IOmeter patterns wel te zien zijn als je deze met de Mtron Pro of Memoright GT vergelijkt. Hoewel dat wel weer lager is dan de 0.5sec van de Super Talent MX series. Als deze trend zich doorzet kun je straks een 256GB model kopen voor onder de 1000 euro :) Een grote stap voorwaarts :*)

Reg. datum: 26 april 2002

quote:
Blaze85 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:26:
[...]

Als je de benchmarks ziet van de grotere broer van de Core Series beloofd het veel goeds:

:o
Tja, appels/peren geeft al snel :o Het is pas interessant als je het tegenover andere SSD's zet. Dit soort grafieken kennen we nu wel.

You can't always get what you want. I can, but you can't.

quote:
DaCoTa schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:12:
[...]

Tja, appels/peren geeft al snel :o Het is pas interessant als je het tegenover andere SSD's zet. Dit soort grafieken kennen we nu wel.
Dat vind ik eigenlijk totaal niet interessant omdat die andere high performance SSD's onbetaalbaar zijn. Zet de Core SSD van OCZ maar eens tegenover de Samsung F1 1TB en de Veliciraptor van WD.

Reg. datum: 22 januari 2008

Ik heb bij nederlandse internet winkels al prijzen gezien. Bij friesland-computers is de ocz ssd al te bestellen voor 403 euro!

A.K.A. LA Kip

het is inmiddels 412

158 euro voor een 32 gb is echt niet veel geld trouwens maar het zijn ook MLC chips.

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

Ik heb bij een aantal webshops geinformeerd over of ze de Core Series SSD's van OCZ gaan leveren:

MNM Computers: voert beperkt assortiment omdat ze per zaterdag 2 weken op vakantie zijn. Ze zeiden echter dat de de SSD's ook gaan leveren. Als ze dat nu al zouden doen, zouden ze deze prijzen hanteren:

OCZSSD2-1C32G ¤ 155.-
OCZSSD2-1C64G : ¤ 235.-

Maar dit kan uiteraard na hun vakantieperiode weer lager (of hoger) liggen.

4Launch: neemt de Core SSD's op in het assortiment zodra hun leverancier de Core SSD's binnenkrijgt

Dollarshops: neemt de Core SSD's op in het assortiment zodra hun leverancier de Core SSD's binnenkrijgt

Cool-prices: neemt de Core SSD's op in het assortiment zodra hun leverancier de Core SSD's binnenkrijgt. Maar: "Echter zal in het begin enorm veel belangstelling zijn en zullen deze SSD’s dus moeilijk leverbaar zijn."

Freezing Hardware: neemt de Core SSD's op in het assortiment zodra hun leverancier de Core SSD's binnenkrijgt

Salland Automatisering: neemt de Core SSD's op in het assortiment zodra hun leverancier de Core SSD's binnenkrijgt

Alternate: neemt de Core SSD's op in het assortiment zodra hun leverancier de Core SSD's binnenkrijgt

Azerty: neemt de Core SSD's op in het assortiment zodra hun leverancier de Core SSD's binnenkrijgt (volgende week volgens Azerty)

Informatique: had alleen te melden dat ze al (dure) SSD's in het assortiment hebben.

Friesland-computers: heeft de Core SSD's al op de webshop staan, maar hebben uiteraard nog geen voorraad. "Levertijd binnen 2 weken"

Blaze85 wijzigde dit bericht 03-07-2008 17:49 (3%)

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

Oftewel, iedereen staat bij (waarschijnlijk dezelfde) leverancier in de wacht. Maar goed, eerst maar eens afwachten of OCZ de hoge verwachtingen kan waarmaken. Ik heb goede ervaringen met het merk, maar ik ben benieuwd of men de vraag aankan.

Dookie Fundamentalist

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 63 64 65 66 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: