Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 85 86 87 88 last
Nieuw TopicFlo: Ik weet dat de helpdesk dat zegt, maar ik check het liever zelf even.. en daarvoor heb ik je brief + klantnummer nodig. Ik laat dan je order in de systemen van Alice traceren om te kijken hoe/wat en waarom die brief.quote:flo_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:24:
[...]
Ik heb gebeld met Alice klantenservice. De vriendelijke mevrouw aan de telefoon zei dat het komt doordat de template voor Alice Comfort werd gebruikt, maar deze nog niet is aangepast sinds de introductie van Alice Easy.
EDIT: heb Alice nu gemaild (ben die 25ctpm nu zat) en wacht op antwoord.
<- werkt niet bij Alice - XMS-info -=- Internlnet-citynet/GlasvezelAmsterdam-Info -=- Disclaimer
Ik ben vorige week terug gezet op 8Mbit vanwege een klapperlijn omdat ik toch wat verder van de centrale afzat als men dacht. (bleek 2,3 km te zijn). Dit heeft even gewerkt (althans zo leek het), maar nu heb ik wéér (nog steeds) last van een klapperlijn. Iedere paar minuten knalt de verbinding eruit en ben ik telefonisch niet bereikbaar. Ik begin het nu een beetje zat te worden. Als 8 Mbit ook niet kan en het verder naar beneden geknepen moet worden, dan is mijn grootste reden voor de overstap naar Alice niet meer valide...
Klantnummer: NL00056304
Asus A6Va
Reg. datum: 26 mei 2003
Reg. datum: 17 september 2006
Als je geen reactie van djeejdjeej krijgt mag je mijn klantnummer gebruiken. Laat me weten.quote:vriesjh schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:34:
Na alle ervaringen hier gelezen te hebben ga ik het erop wagen om Alice aan te vragen op het tweede aderpaar. djeejdjeej, is het goed dat ik jouw klantnummer intoets? Dan ontvang jij vriendenkorting en scheelt het mij de verzendkosten..
Reg. datum: 03 januari 2008
I+T opzeggen en Easy afsluiten.quote:pietje pet schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:51:
Hoe downgrade je van Alice I+T naar Alice easy?
http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside
geen probleem!quote:vriesjh schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:34:
Na alle ervaringen hier gelezen te hebben ga ik het erop wagen om Alice aan te vragen op het tweede aderpaar. djeejdjeej, is het goed dat ik jouw klantnummer intoets? Dan ontvang jij vriendenkorting en scheelt het mij de verzendkosten..
[EDIT] Net gebeld met Alice helpdesk, maar omdat ik op mijn werk ben en niet bij het modem in de buurt kunnen ze geen ticket aanmaken. Ik was al 2 uur aaneengesloten online, dus van een klapperlijn was geen sprake... vanavond maar even terugbellen dus.
djeejdjeej wijzigde dit bericht 23-06-2008 17:10 (26%)
Asus A6Va
Klapperlijn is het niet, maar stabiel is anders inderdaad...quote:djeejdjeej schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:58:
Als je toch aan het checken bent, kun je dan ook nog eens naar mijn lijntje kijken?
Ik ben vorige week terug gezet op 8Mbit vanwege een klapperlijn omdat ik toch wat verder van de centrale afzat als men dacht. (bleek 2,3 km te zijn). Dit heeft even gewerkt (althans zo leek het), maar nu heb ik wéér (nog steeds) last van een klapperlijn. Iedere paar minuten knalt de verbinding eruit en ben ik telefonisch niet bereikbaar. Ik begin het nu een beetje zat te worden. Als 8 Mbit ook niet kan en het verder naar beneden geknepen moet worden, dan is mijn grootste reden voor de overstap naar Alice niet meer valide...
Klantnummer: NL00056304
Als je stabiliteit én snelheid wilt, check dan het topic even met de optie om je lijn zelf te stabiliseren met behulp van de admin login op je modem en de max bits per bin optie. Je logt dan in, klikt op DSL in de status pagina, ga naar advanced attributes en zet je Max Bits per Bin waarde wat lager. Save config, reboot en test.
Rinse en repeat naar believen.
Hierbij wil ik de noot maken dat hierop geen ondersteuning wordt gegeven door Alice, maar het wel een optie is die mogelijkerwijs werkt.
Ik hoop je daarmee geholpen te hebben
Je traint op 9/1 in met waardes waar ik weinig tot geen verbetering in verwacht...quote:TeGek schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:47:
Mojo, Ik heb je een PM gestuurd met me Klanten nummer en gegevens, Ik hoop dat je kunt helpen!
Interface: ATM11/14 on RTPDTASAM01 (10.20.3.41, alcatel)
Description: 873211_ALICE_0104808003
Line status: up
Line type: XDSL
Configured DMT profile: A2P-D24576-U1434
Trained downstream bitrate: 9036 kbps
Trained upstream bitrate: 1121 kbps
Downstream SNR margin: 5.5 dB
Upstream SNR margin: 6.3 dB
Downstream attenuation: 19.6 dB
Upstream attenuation: 19.6 dB
Downstream transmit power: 12 dBm
Upstream transmit power: 19 dBm
Admin status: up
Operational status: up
Downstream ATM cells: 1072147664
Upstream ATM cells: 672821379
DSL last change: 14 hours, 56:34.21
Near end LOS events: 0
Far end LOS events 0
Near end LOF events 0
Far end LOF events 0
Near end ES events 15
Far end ES events 1
Mojo wijzigde dit bericht 23-06-2008 21:14 (33%)
Hoi ! Speks X-Life LAN Gaming!
Reg. datum: 26 mei 2003
[...]
geen probleem!
Thanks. Vanavond al een eerste bevestiging met klantnummer ontvangen.
Ik zie dat ik nu 16 uur online ben. Volgens mij heeft het met het weer te maken, het kan bijna niet anders. Zondag was het een stuk warmer en vloog de verbinding er iedere paar minuten uit. Ik zal je tips uitproberen en hopelijk helpt me dit door de warme dagen heen!quote:Mojo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:09:
[...]
Klapperlijn is het niet, maar stabiel is anders inderdaad...
Als je stabiliteit én snelheid wilt, check dan het topic even met de optie om je lijn zelf te stabiliseren met behulp van de admin login op je modem en de max bits per bin optie. Je logt dan in, klikt op DSL in de status pagina, ga naar advanced attributes en zet je Max Bits per Bin waarde wat lager. Save config, reboot en test.
Rinse en repeat naar believen.
Hierbij wil ik de noot maken dat hierop geen ondersteuning wordt gegeven door Alice, maar het wel een optie is die mogelijkerwijs werkt.
Ik hoop je daarmee geholpen te hebben
Ik zal mijn bevindingen wel posten over een tijdje. Dankjewel tot zover in ieder geval!
Asus A6Va
http://10.249.167.7:9080/kundencenter/EbillaRuntimeErr.do?
Blij: Het schijnt browser afhankelijk te zijn, want in Firefox lukt het me uiteindelijk wel...
Vhond wijzigde dit bericht 24-06-2008 17:33 (30%)
Reg. datum: 30 maart 2007
ik zit te denken om over te stappen naar alice, woon ong 1,3 t/m 1,6 km van de centrale. we hebben momenteel internet via telfort over KPN lijn. deze word dan neem ik aan omgezet naar BBNED. Zal dit veel verschil maken? zal het stabieler worden/zou er dan een betere snelheid kunnen afgelevert worden? volgens de test van bbned zitten we 16 t/m 20 mbit bereik. dat hadden we voordat speedlinq telfort werd ook. maar toen haalde we max 11 mbit met een klapperende lijn (deze is van kpn). zou het veel verschil kunnen maken als het een bbned word?.
Met vriendelijke groet
Luuk
Lijkt me erg sterk, adressen als 10.x.x.x kan je ook helemaal niet via internet binnenkrijgen.quote:Vhond schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:03:
Zucht: ik kan mijn facturen nog steeds niet inzien:
http://10.249.167.7:9080/kundencenter/EbillaRuntimeErr.do?
Blij: Het schijnt browser afhankelijk te zijn, want in Firefox lukt het me uiteindelijk wel...
Bij mij werkt het onder firefox ook niet.
Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT
Ik denk niet dat dat verschil uit gaat maken.quote:Xentor schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:04:
Hey,
ik zit te denken om over te stappen naar alice, woon ong 1,3 t/m 1,6 km van de centrale. we hebben momenteel internet via telfort over KPN lijn. deze word dan neem ik aan omgezet naar BBNED. Zal dit veel verschil maken? zal het stabieler worden/zou er dan een betere snelheid kunnen afgelevert worden? volgens de test van bbned zitten we 16 t/m 20 mbit bereik. dat hadden we voordat speedlinq telfort werd ook. maar toen haalde we max 11 mbit met een klapperende lijn (deze is van kpn). zou het veel verschil kunnen maken als het een bbned word?.
Met vriendelijke groet
Luuk
Hoi ! Speks X-Life LAN Gaming!
Tsja gjs:quote:gjs schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:44:
[...]
Lijkt me erg sterk, adressen als 10.x.x.x kan je ook helemaal niet via internet binnenkrijgen.
Misschien ongelooflijk, maar toch routeren ze het eea via dat ip nummer:
lees http://alice.gebruikers.e...74&pid=2863#post_2863
er maar eens op na...
I intend to live forever. So far, so good.
Reg. datum: 03 januari 2008
6501 BK Nijmegen. Liefst aangetekend. Eventueel bel je de klantenservice even. In de brief geef je voor de zekerheid aan dat je nummer beschikbaar moet blijven voor nummerportering/nummerbehoud.
Je glasvezelprovider zorgt voor het overzetten van het nummer. Dit moet je bij aanmelding aangeven.
http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside
Zei ook niet dat het moeilijk is... kon het alleen nergens vinden.quote:evdm schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:08:
Alice opzeggen? Dat is toch niet zo moeilijk!? Je schrijft een brief naar Alice, Postbus 1404,
6501 BK Nijmegen. Liefst aangetekend. Eventueel bel je de klantenservice even. In de brief geef je voor de zekerheid aan dat je nummer beschikbaar moet blijven voor nummerportering/nummerbehoud.
Je glasvezelprovider zorgt voor het overzetten van het nummer. Dit moet je bij aanmelding aangeven.
Let wel even op of je naar Alice glasvezel gaat! Als je je dsl abonnement nu stopzet bij alice en naar alice op glas gaat zal er van alles mis kunnen gaanquote:IkWilbert schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 08:47:
In augustus krijgen we glasvezel, hoe kan ik alice eigenlijk opzeggen? Ik kan hier niets over vinden op de site van alice... En hoe gaat het overnemen van het nummer in zijn werk? Deze gaat vanaf augustus ook via glasvezel.
De machine waarop je die dingen opvraagt staat binnen het netwerk en weet waar hij heen moet, dit mag het probleem dus niet zijn.quote:gjs schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:44:
[...]
Lijkt me erg sterk, adressen als 10.x.x.x kan je ook helemaal niet via internet binnenkrijgen.
<- werkt niet bij Alice - XMS-info -=- Internlnet-citynet/GlasvezelAmsterdam-Info -=- Disclaimer
Gaat niet via Alicequote:denan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:45:
[...]
Let wel even op of je naar Alice glasvezel gaat! Als je je dsl abonnement nu stopzet bij alice en naar alice op glas gaat zal er van alles mis kunnen gaan
quote:Vhond schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:38:
Misschien ongelooflijk, maar toch routeren ze het eea via dat ip nummer:
Een isp die private ip adressen routeert is echt niet goed bezig, sterker nog deze private ip ranges moeten zelfs worden geblokkeerd op hun borderrouters.quote:denan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:45:
De machine waarop je die dingen opvraagt staat binnen het netwerk en weet waar hij heen moet, dit mag het probleem dus niet zijn.
Als ik een trace doe:
traceroute to 10.249.167.7 (10.249.167.7), 30 hops max, 40 byte packets
1 router.van-der-stroom.nl (192.168.0.1) 1.389 ms 2.081 ms 2.832 ms
2 78.40.192.2 (78.40.192.2) 10.961 ms !X * *
78.40.192.2 is de 1e hop die ik tegenkom en die laat dus echt geen 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 en 192.168.0.0/16 verkeer door zo te zien !
En zo hoort het ook. En dat verklaart meteen waarom je die pagina niet kan openen !
Als ik het met Wireshark bekijkt dan zie ik:
"http://10.249.167.7:9080/kundencenter/EbillaRuntimeErr.do?code=a_019&msg=Er+zijn+geen+gegevens+over+de+invoerwaarden+beschikbaar"
Waarschijnlijk zijn er dus nog geen facturen beschikbaar (ik heb nog geen maand Alice), daarom komt die foutmelding ? Het Kundencenter vraagt blijkbaar iets op aan een interne server 10.249.167.7 maar die heeft geen antwoord en daarom verschijnt deze fout melding.
gjs wijzigde dit bericht 29-06-2008 13:34 (84%)
Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT
Reg. datum: 27 december 2003
Iemand nog interesse in die 20 euro vriendenkorting. Stuur maar een PM met je klantnummer.
Eerst komt eerst maalt!
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 85 86 87 88 last
Dit topic is gesloten.