Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 2 3 4 ... 174 175 176 177 178 179 180 181 182 ... 191 192 193 194 last

Nieuw Topic
Omdat hier nogal wat HTPC fanaten zitten, vroeg ik mij af of misschien iemand antwoord weet op mijn vraag in dit topic over htpc's... HTPC bouwen, maar hoe zit dat met 'n decoder?

Anyone?

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

Reg. datum: 04 juni 2001

In dit topic staat heel veel info over DVB-C op de pc:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1244075

RunaR wijzigde dit bericht 30-06-2008 21:41 (8%)

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
mphilipp schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:10:
[...]

Toch wel. Wat genoemd wordt als problematisch is juist heel erg eenduidig. Powerdvd geeft slecht beeld, en dan specifiek: blokjes, niet om aan te zien. Ander probleem was het niet ingeschakeld zijn van de hardware accelleratie. Ik heb op een kaal systeem (Vista Home Premium) ffshow geïnstalleerd, PowerDVD en DVBviewer. In Powerdvd zet je heel simpel de hardware ondersteuning aan (vinkje in de config) en gaan met die banaan. Ik heb de guide die hier eerder een keer genoemd is tbv Media Portal (is ook generiek te gebruiken, dus staat in principe los van MP) gebruikt om ffdshow in te stellen.
En in DVBviewer (voor dig.kabeltv) aangeven dat ik voor H264 de Cyberlink codecs wil gebruiken en voor de rest ffdshow. Verder geen codecs.

Eigenlijk heb ik nu al teveel gezegd, en zal er wel op allerlei puntje worden ingegaan, maar als je PowerDVD opstart en een BluRay afspeelt, heb je natuurlijk geen ros te maken met codecs of wat dan ook. Dan moet ie die gewoon goed afspelen. En dat doet ie bij mij dus. Vertel mij maar wat je daar fout aan kan doen. Erg veel blijkbaar, maar mijn punt (en dat is weer geweldig gemist) is dat meteen Powerdvd de schuld werdt gegeven. Ik gaf dus juist aan dat het wel aan iets anders zal liggen, want bij mij doet ie het goed. Nu geef ik in detail aan dat zelfs een kind dat stukje voor elkaar kan krijgen. Dus de oorzaak zal wel liggen bij ofwel een foute driver ofwel een bemoeizuchtige codec. Maar niet aan PowerDVD. Dát was mijn punt.
Ik zie wel een behoorlijk verschil in gebruik; jij gebruikt PowerDVD om met dxva BluRay/HD-DVD af te spelen. Dat boeit mij niet want daar gebruik ik mijn PS3 wel voor. Ik wil het graag werkende hebben op mijn MKV bestanden. Dat laatste is echter een stuk lastiger volgens mij zeker in combinatie met DXVA. Voor dat doeleinde vind ik PowerDVD nu al veel te duur, want het werkt voor mij gewoon niet.

Verder geloof ik het wel, aan de ene kant baal ik er van dat het me niet lukt met PowerDVD en daar kan ik niet goed tegen, aan de andere kant kan ik DXVA toch niet gebruiken met subtitles, dus ik laat het maar even zo. CoreAVC doet het vooralsnog een stuk beter, en voor minder geld.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
psy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:24:
[...]

Ik zie wel een behoorlijk verschil in gebruik; jij gebruikt PowerDVD om met dxva BluRay/HD-DVD af te spelen. Dat boeit mij niet want daar gebruik ik mijn PS3 wel voor. Ik wil het graag werkende hebben op mijn MKV bestanden. Dat laatste is echter een stuk lastiger volgens mij zeker in combinatie met DXVA. Voor dat doeleinde vind ik PowerDVD nu al veel te duur, want het werkt voor mij gewoon niet.

Verder geloof ik het wel, aan de ene kant baal ik er van dat het me niet lukt met PowerDVD en daar kan ik niet goed tegen, aan de andere kant kan ik DXVA toch niet gebruiken met subtitles, dus ik laat het maar even zo. CoreAVC doet het vooralsnog een stuk beter, en voor minder geld.
Gebruik je mce of mp? Welke os versie gebruik je?

Kamertje verbouwen in HT-room

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

Vista 32bit. Ik gebruik Mediacenter. Om te testen gebruik ik ook Mediaplayer 11.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Reg. datum: 28 november 2007

Warmte is toch vaak een probleem? In hoeverre speelt de hardeschijf hierin een rol? Of levert deze in vergelijking met de rest maar weinig warmte? Anders zou je er toch voor kunnen kiezen om een CF of SD kaart als hdd te gebruiken? (ik ben er alleen nog geen mooi geprijsde voor SDHC tegengekomen) En dan de rest via streaming van een andere hardeschijf afhalen.
Misschien ook beter voor de airflow?

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:16:
Warmte is toch vaak een probleem? In hoeverre speelt de hardeschijf hierin een rol? Of levert deze in vergelijking met de rest maar weinig warmte? Anders zou je er toch voor kunnen kiezen om een CF of SD kaart als hdd te gebruiken? (ik ben er alleen nog geen mooi geprijsde voor SDHC tegengekomen) En dan de rest via streaming van een andere hardeschijf afhalen.
Ja is een optie, maar zoals eigenlijk alles ;) , is ook dit al aan de orde geweest in dit topic, lees maar eens

Reg. datum: 22 september 2003

quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:16:
Als je een beetje een goede kast hebt en goede airflow dan worden de harde schijven echt niet heel warm...in mijn antec fusion...zitten ze rond de 35 graden.
CF of SD kaart zou ik niet proberen, want dat is rete traag volgens mij....wat wel een oplossing is een SSD...maar ja die zijn nog veeeeel te duur voor weinig gigabytes...

Reg. datum: 28 november 2007

quote:
kaajee schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:23:
[...]

Ja is een optie, maar zoals eigenlijk alles ;) , is ook dit al aan de orde geweest in dit topic, lees maar eens
SSD kende ik eigenlijk niet echt.. onder compact flash had ik al gezocht maar daar werd niet echt veel over gezegd.

¯¯¯¯¯¯¯¯

quote:
Michel242186 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:24:
[...]

Als je een beetje een goede kast hebt en goede airflow dan worden de harde schijven echt niet heel warm...in mijn antec fusion...zitten ze rond de 35 graden.
CF of SD kaart zou ik niet proberen, want dat is rete traag volgens mij....wat wel een oplossing is een SSD...maar ja die zijn nog veeeeel te duur voor weinig gigabytes...
En het ligt eraan wat voor schijven. Ik heb in mijn desktop PC een paar Samsung Spinpoint T166 schijven en die worden maar 27 graden. Komt voornamelijk omdat er een 120mm fan rechtstreeks koude lucht op blaast.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
Michel242186 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 07:52:
[...]

spit dit topic maar ff door daar staat genoeg in.
We hebben nood aan een startpost waar nuttige info in staat cfr mediaportal topic; kaajee? Geen zin om die aan te maken?

Reg. datum: 16 juni 2008

Mocht iemand de vraag hebben gevolgd over het altijd 2x (koud) moeten opstarten van de GA-MA78GM S2H moederboard.... Gisteren terug gegaan naar de leverancier waar ze het moederboard hebben getest en was idd defect. Kreeg netjes een nieuwe mee en deze draait als een trein.
Bedankt voor de reacties en ik blijf de postings volgen..
Grz.

Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
psy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:19:
Vista 32bit. Ik gebruik Mediacenter. Om te testen gebruik ik ook Mediaplayer 11.
De standalone filters gebeuren van Mediaplayer classic HC, heb je dat al geprobeerd? Want ik lees hier en daar (in de links die je gepost had) dat het bij paar mensen gelukt was.

In vista x64 lukt het iig niet, want de filters komen niet tevoorschijn in het lijstje van directshow filters bij radlight

Kamertje verbouwen in HT-room

Reg. datum: 15 oktober 2004

Kan iemand een verklaring geven voor het feit dat mijn 5200+

Middels coretemp een verschil aangeeft van 10 graden tussen beide cores

Core 1: 37 graden
Core 2: 47 graden

??

ph34r my [OGR-25] Cows

Wees blij dat het geen 15 is zoals bij mijn S939 X2 4400+ :X En dan heb ik nog wel de IHS eraf gehaald + mijn ThermalRight extra bijgewerkt met schuurpapier !!
IDLE maakt het niet veel uit, maar Stressed dus wel 15 graden verschil ... van alles gedaan zonder succes.

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

That One 08

Ik wil een goedkoop HTPC in elkaar knutselen.. maar ik heb een aantal vraagjes..

in mijn huidige pc zit een 8500gt (512MB/passief gekoeld), en die is wat te licht voor spellen te spelen..

dus dacht ik deze in mijn HTPC te stoppen..
de vraag is nu: is dit goed, is hij veel beter dan een onboard videokaartje?

verder wou ik er een Pentium D/C2D E21xx processor in stoppen..
als MB dacht ik aan een 2dehandse asusP5B of een gigabyte GA-965x-xxx

graag heb ik jullie mening over mijn project.

binnen een jaartje stop ik mijn huidig systeem in de HTPC
dewelke in mijn sig staat (P5K, E6600, ...)

\\ CSS-Nickname : Baloo \\ Waarom Mcain als ICON -> That One 08 \\ F1Time.com Class4 (10) \\

quote:
MikeVM schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:50:
Ik wil een goedkoop HTPC in elkaar knutselen.. maar ik heb een aantal vraagjes..

in mijn huidige pc zit een 8500gt (512MB/passief gekoeld), en die is wat te licht voor spellen te spelen..

dus dacht ik deze in mijn HTPC te stoppen..
de vraag is nu: is dit goed, is hij veel beter dan een onboard videokaartje?

verder wou ik er een Pentium D/C2D E21xx processor in stoppen..
als MB dacht ik aan een 2dehandse asusP5B of een gigabyte GA-965x-xxx

graag heb ik jullie mening over mijn project.

binnen een jaartje stop ik mijn huidig systeem in de HTPC
dewelke in mijn sig staat (P5K, E6600, ...)
Copy/Paste-actie? Letterlijk dezelfde vraag!?!? Dat je toen (ook) geen antwoord kreeg lag waarschijnlijk aan het feit dat het wel heel veel weg heeft van: "welke moet ik nemen" en van weinig 'eigen actie' blijkt.
Bijv. welke onboard bedoel je, er zijn er vele en een vergelijking met een 8500 zijn dan zo gevonden hoor......
En als je toch binnen een jaar je andere pc wilt gaan gebruiken zou ik eerder deze nu al vervangen.....

quote:
kaajee schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:28:
[...]

Copy/Paste-actie? Letterlijk dezelfde vraag!?!? Dat je toen (ook) geen antwoord kreeg lag waarschijnlijk aan het feit dat het wel heel veel weg heeft van: "welke moet ik nemen" en van weinig 'eigen actie' blijkt.
LOL waar ben jij mee bezig..

quote:
Justchill schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:24:
[...]

LOL waar ben jij mee bezig..
u bedoelt?

Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
De vraag is in het andere topic letter voor letter al 3x keer gesteld...

quote:
Loekie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:46:
[...]

De vraag is in het andere topic letter voor letter al 3x keer gesteld...
Nog steeds off topic, maar waar waar gaat dit over? Welk andere topic?

Gewoon ja, dat jij de posts van anderen zit na te kijken altijd zoveel commentaar hebt op andere posts..

Ich mochte gerne etwas relaxen
Reg. datum: 19 november 2001

Sinds de invoering van Windows Vista is het niet mogelijk om gelijktijdig analoog en digitaal geluid weer te geven of om twee verschillende geluidskaarten te gelijktijdig te gebruiken.

Misschien dat er toch een mogelijkheid bestaat middels een klein stukje software genaamd Virtual Audio Cable http://software.muzychenko.net/eng/vac.html

Wat er in feite gebeurt is dat je de standaard geluidskaart veranderd naar Virtual Audio Cable en met het bijvoegde programma Audio Repeater kun je de stream dan omleiden naar een willekeurige geluidsbron. Dit kun je meerdere keren herhalen, dus bijvoorbeeld een keer naar je analoge uitgang en een keer naar je digitale uitgang.

Ook zou je, vooral fijn voor de ATI (HDMI) bezitters, twee verschillende geluidskaarten kunnen kiezen en zo de stream naar je ATI (HDMI) kunnen omleiden en naar je interne (Realtek o.i.d.) geluidskaart.

Je kan op bovenstaande pagina een demo downloaden. Het installeren is een fluitje van een cent.

Start "Virtual Audio Cable Control Panel". Kies daarna "Virtual Cable 1" als je standaard weergave apparaat (in het configuratiescherm van Windows zelf). Start daarna "Audio Repeater" op en stel deze in. Wave in wordt dan weer "Virtual Cable 1" en bij Wave out kies je het weergave apparaat. Druk op de knop "Start" en je moet geluid kunnen horen. Door "Audio Repeater" nog een keer te straten kun je weer dezelfde "Wave in" kiezen met een andere "Wave out".

Ik heb het zelf nog niet getest (HTPC in de woonkamer is in gebruik, HTPC voor test doeleinden ligt uit elkaar) slecht in een Viruele omgeving en daar werkt het in ieder geval voor één uitgang. Maar in theorie moet het kunnen werken voor meerdere uitgangen. Je kan van alles in stellen o.a. meer kanaals geluid.

Graag jullie reacties hierop, want als dit werkt is het absoluut zijn geld waard.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Ω is futile

quote:
KlereBak schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:54:
Sinds de invoering van Windows Vista is het niet mogelijk om gelijktijdig analoog en digitaal geluid weer te geven of om twee verschillende geluidskaarten te gelijktijdig te gebruiken.

Misschien dat er toch een mogelijkheid bestaat middels een klein stukje software genaamd Virtual Audio Cable http://software.muzychenko.net/eng/vac.html

Wat er in feite gebeurt is dat je de standaard geluidskaart veranderd naar Virtual Audio Cable en met het bijvoegde programma Audio Repeater kun je de stream dan omleiden naar een willekeurige geluidsbron. Dit kun je meerdere keren herhalen, dus bijvoorbeeld een keer naar je analoge uitgang en een keer naar je digitale uitgang.

Ook zou je, vooral fijn voor de ATI (HDMI) bezitters, twee verschillende geluidskaarten kunnen kiezen en zo de stream naar je ATI (HDMI) kunnen omleiden en naar je interne (Realtek o.i.d.) geluidskaart.

Je kan op bovenstaande pagina een demo downloaden. Het installeren is een fluitje van een cent.

Start "Virtual Audio Cable Control Panel". Kies daarna "Virtual Cable 1" als je standaard weergave apparaat (in het configuratiescherm van Windows zelf). Start daarna "Audio Repeater" op en stel deze in. Wave in wordt dan weer "Virtual Cable 1" en bij Wave out kies je het weergave apparaat. Druk op de knop "Start" en je moet geluid kunnen horen. Door "Audio Repeater" nog een keer te straten kun je weer dezelfde "Wave in" kiezen met een andere "Wave out".

Ik heb het zelf nog niet getest (HTPC in de woonkamer is in gebruik, HTPC voor test doeleinden ligt uit elkaar) slecht in een Viruele omgeving en daar werkt het in ieder geval voor één uitgang. Maar in theorie moet het kunnen werken voor meerdere uitgangen. Je kan van alles in stellen o.a. meer kanaals geluid.

Graag jullie reacties hierop, want als dit werkt is het absoluut zijn geld waard.
"Almost any of fixed point PCM audio formats (200..1000000 samples per second, 8..32 bits per sample, 1..8 channels). Floating point formats are not supported"

Dus, zijn Dolby digital en DTS fixed of floating point? Indien floating, dan heb je er niet heel erg veel aan in mijn optiek... Ik kan het niet zo 123 vinden.

Zelf gebruik ik om dit euvel te overkomen sinds enige tijd een suggestie eerder in dit topic gedaan: schakelen tussen analoog/digitale uitgang mbv. MediaControl. Dus gewoon via de AB uitgang switchen.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Reg. datum: 09 december 2007

#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen BDR0412SA¤ 109,50¤ 109,50
1Corsair CMPSU-450VX¤ 53,50¤ 53,50
1GeIL GB22GB6400C5DC 2GB (2x 1GB) DDR2¤ 44,27¤ 44,27
1Origen AE S14V¤ 314,95¤ 314,95
1Western Digital Caviar GP WD10EACS¤ 133,45¤ 133,45
ImporterenTotaal¤ 655,67

iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe G45 chipset? Ik wil bovenstaande samenstellen. Ik heb al een E8400 in mijn bezit. Daarnaast wil ik dus het volgende moederbord aanschaffen:

- Intel DG45ID Micro-ATX Moederbord

Mijn vraag is niet of ik dit moet nemen, maar of mijn onderdelen compatibel zijn met het moederbord. Daar heb ik dus weinig verstand van.

volgens mij heb ik alle onderdelen wel genoemd, of heb ik nog iets over het hoofd gezien?

toetsenbord e.d. moet ik uiteraard ook nog kopen. Zal waarschijnlijk de logitech di novo mini worden.

Pagina: 1 2 3 4 ... 174 175 176 177 178 179 180 181 182 ... 191 192 193 194 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: