Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ deel XV

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 53 54 55 56 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 januari 2001

quote:
remczero schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:30:
Heeft iemand hier ervaring met het importeren van djgear? Gezien de dollarkoers zou je zeggen dat dat toch wel interesant wordt. Uitkijkend naar een nieuw CDJ 800 setje ben ik eens rond gaan kijken wat ze in de Verenigde Staten kosten, en het scheeld zeker geld. Veel geld.

Heeft iemand wel eens besteld bij sites als bijvoorbeeld djdeals.com? Ik vraag me af in hoeverre er goede ervaring mee zijn en of het betrouwbaar is? Zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet letten als je dergelijke uitgaven in het buitenland doet? Alvast bedankt! :*)
Punt is dat apparatuur wel vaak door de douane opgepikt wordt.

Reg. datum: 15 februari 2005

Denk ook om een converter voor de stroom.
Ergens op samenkopen.net loopt ook een animo topic over DJ Gear waar de CDJ's inzitten. Kijk daar eens. :)

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

ik kan me herinneren dat er bij iphone draadjes de import van dit toestel besproken werd,
kom je ook niet goedkoper uit als je legaal de invoertaxen betaald ?

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
remczero schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:30:
Heeft iemand hier ervaring met het importeren van djgear? Gezien de dollarkoers zou je zeggen dat dat toch wel interesant wordt. Uitkijkend naar een nieuw CDJ 800 setje ben ik eens rond gaan kijken wat ze in de Verenigde Staten kosten, en het scheeld zeker geld. Veel geld.

Heeft iemand wel eens besteld bij sites als bijvoorbeeld djdeals.com? Ik vraag me af in hoeverre er goede ervaring mee zijn en of het betrouwbaar is? Zijn er nog bepaalde dingen waar je op moet letten als je dergelijke uitgaven in het buitenland doet? Alvast bedankt! :*)
Ja. Eén tip: doe het niet.

• Ten eerste betaal je 19% btw plus een extra importheffing op audio-apparatuur, plus stevige verzendkosten, want je wil je pakket toch wel verzekerd versturen via een fatsoenlijke shipper.
• Ten tweede vervalt je garrantie bij grijze import. Je betaalt dus wel voor twee jaar garrantie en service, maar als er een mankement is zul je de speler terug moeten sturen naar de VS, tenminste als de verkoper daar zich nog aansprakelijk voelt voor je aankoop...
• Ten derde werkt een Amerikaanse CDJ800 niet in Europa. Je zal er een omvormer op moeten aansluiten. Vergeet je dit een keer, dan is de binnenkant van je CDJ gefrituurd en kan je het ding in de vuilnisbak gooien.

Op het forum van Reind kan je twee verschillende ervaringen terugvinden van mensen die precies gedaan hebben wat jij nu voorstelt. Die kwamen beide van een koude kermis thuis. En uiteindelijk ben je maar een paar tientjes goedkoper uit. Is het je dat waard?
Ik heb liever gewoon mijn twee jaar garantie bij een verkoper in de buurt en niet het gezeik met omvormers en invoerheffingen. Maar hey. De keus is aan jou. Ik zou eerder tweedehands CDJ's kopen op marktplaats als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Reg. datum: 23 augustus 2007

Ik wou even melden dat ik 2 CDJ-200s heb gekocht, samen met een oude behringer als mixer. M'n eerste DJ setje ooit! Ik zal dus ook hier wat vaker komen koekeloeren :P

Reg. datum: 11 maart 2001

quote:
Sjoewe schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:27:
[...]
• Ten derde werkt een Amerikaanse CDJ800 niet in Europa. Je zal er een omvormer op moeten aansluiten. Vergeet je dit een keer, dan is de binnenkant van je CDJ gefrituurd en kan je het ding in de vuilnisbak gooien.
Dit is een volledig andere stekker, dus die vlieger gaat niet op.

Phat Winex

quote:
Slizer schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:28:
[...]

Dit is een volledig andere stekker, dus die vlieger gaat niet op.
Ehm toch wel hoor. Het snoer bij de CDJ's is los, dus de stekker aan het eind is misschien anders maar de aansluiting op de speler is hetzelfde. De aansluiting van dat snoer is van hetzelfde soort dat door heel veel apparaten gebruikt wordt.

Zie jij verschil in de powerplug?

230V - 240V CDJ 800
klik

110V CDJ 200
klik

Edit: Nog meer bewijs nodig?

Sjoewe wijzigde dit bericht 19-06-2008 20:53 (13%)

«zo niet, dan toch»

Planet Earth connector/Universal plug ftw! d:)b

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Reg. datum: 16 april 2007

quote:
Sjoewe schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:44:
[...]

Ehm toch wel hoor. Het snoer bij de CDJ's is los, dus de stekker aan het eind is misschien anders maar de aansluiting op de speler is hetzelfde. De aansluiting van dat snoer is van hetzelfde soort dat door heel veel apparaten gebruikt wordt.

Zie jij verschil in de powerplug?

230V - 240V CDJ 800
klik

110V CDJ 200
klik

Edit: Nog meer bewijs nodig?
Hij bedoeld de andere kant, de kant die in het stopcontact gaat, kdacht ook dat die anders was
«zo niet, dan toch»

Dat wel... maar die zijn dus uitwisselbaar. :D

Dat is juist het hele mooie van het Planet Earth Connector/Universal Plug idee. :D

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

AboutDJ

quote:
Ome_Les schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:07:
Dat is juist het hele mooie van het Planet Earth Connector/Universal Plug idee. :D
Het jammere er aan is alleen dat iedereen ook denkt dat je hem dan ook zomaar in een europees stopcontact kan rammen met 220 er op en dat gaat niet.... tenzij je een nette mixer hebt met een geschakelde voeding zoals de Eclers die op zowel 110 als 220 aangesloten kunnen worden zonder aparte trafo.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

«zo niet, dan toch»

quote:
Reind schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:21:
[...]

Het jammere er aan is alleen dat iedereen ook denkt dat je hem dan ook zomaar in een europees stopcontact kan rammen met 220 er op en dat gaat niet.... tenzij je een nette mixer hebt met een geschakelde voeding zoals de Eclers die op zowel 110 als 220 aangesloten kunnen worden zonder aparte trafo.
Klopt. Maar dat kun je inderdaad altijd terugvinden in de boekjes en op de achterkant van het product toch? :D

Reg. datum: 16 april 2007

Via een adapter moet dat toch wel lukken?

EZ_ wijzigde dit bericht 20-06-2008 12:11 (43%)

Phat Winex

quote:
EZ_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:11:
Via een adapter moet dat toch wel lukken?
Er moet ook een omvormer tussen. Het voltage is niet het grootste probleem, maar vooral dat de wisselspanning in Amerika een frequentie van 60Hz heeft en de wisselspanning in Europa 50Hz.

B Housed!

Ik heb de 2031A thuis staan, die zijn dus actief maar kan ik die op de computer aansluiten die via een versterker van de radio verbonden zijn?

dus 2031 A, nog is boven op een versterker van 200W gaat er dan iets fout of kan dit gewoon?

B Housed!

Phat Winex

quote:
Steelduines schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:50:
Ik heb de 2031A thuis staan, die zijn dus actief maar kan ik die op de computer aansluiten die via een versterker van de radio verbonden zijn?

dus 2031 A, nog is boven op een versterker van 200W gaat er dan iets fout of kan dit gewoon?
Ik snap heel weinig van je bericht. Maar ehm, als ik het goed begrijp vraag je nu of je Behringer 2032A (actieve monitor) speakers kan aansluiten op een vesterker?

Nee! Dan ga je een verstekert signaal nog een keer versterken. Grote kans dat ze *PLOF* doorbranden.

Reg. datum: 10 juli 2002

Mijn Ecler Nuo 5 deed net ineens heel vreemd. Een aantal keer ging hij ineens een stuk of 5 keer aan en uit. Mijn table-tops zitten op dezelfde stekkerdoos, en daar gebeurde niets mee, dus daar kan het niet aan liggen. Het was ook te regelmatig om aan het netstroom te kunnen liggen. Heb er overigens nog nooit problemen mee gehad.

Ik zou zelf denken dat hij even oververhit raakt of zo, maar zo warm is het hier nu niet, en bovendien hing hij boven een gat waarbij die opening genoeg ruimte had, dus ook dat lijkt me sterk.

Het geluid, de lichtjes, alles ging om de halve seconde uit en de volgende halve seconde weer aan. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Music is an expression of pure emotion

JumpStation.fm

quote:
Michali schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:57:
Mijn Ecler Nuo 5 deed net ineens heel vreemd. Een aantal keer ging hij ineens een stuk of 5 keer aan en uit. Mijn table-tops zitten op dezelfde stekkerdoos, en daar gebeurde niets mee, dus daar kan het niet aan liggen. Het was ook te regelmatig om aan het netstroom te kunnen liggen. Heb er overigens nog nooit problemen mee gehad.

Ik zou zelf denken dat hij even oververhit raakt of zo, maar zo warm is het hier nu niet, en bovendien hing hij boven een gat waarbij die opening genoeg ruimte had, dus ook dat lijkt me sterk.

Het geluid, de lichtjes, alles ging om de halve seconde uit en de volgende halve seconde weer aan. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
voedingprobleem? ik neem aan dat je nog garantie hebt en dan is nu het moment om daar gebruik van te maken, tenzij je zelf aan 't ding wilt klooien (waardoor je garantie vervalt)

JumpStation.fm

B Housed!

iemand die enige ervaring heeft met de Citronic ST-6
ze zijn nu in de aanbieding maar ik weet niet precies hoe ze zijn
iemand die mij verder kan helpen?

B Housed!

Blaat.

Okee, weer een vers setje van mij:

Journeyman - 136.1

Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Lens - Beyond The Shadows [Robert Vadney Rmx]
2. Jerry Ropero ft. Cozi - The Storm 08 [Burnett and Cooper Instrumental Mix]
3. Adymus - A Place Not Far [Original Mix]
4. Mauro Picotto - Ibiza Angel [Rex Mundi Rmx]
5. Teya ft. Tiff Lacey - Only You [Oceania Rmx]
6. Daniel Wanrooy - Avalanche [Original Mix]
7. Robbie Rivera - Escape [Ian Carey Rmx]
8. Muttonheads - Ethereal Sunshine [Albin Myers Rmx]
9., Walter Meego - Through a Keyhole [Solid Groove and Sinden Mix]
10. Drumma - Convict [Original Mix]

Feedback wordt zeker gewaardeerd!

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

B Housed!

Ik zoek monitor speakers om klein te gaan beginnen voor in m'n kamer maar ik zit te twijfelen tussen 3 monitor speakers:

Alesis MKII Active (tweedehands)
Behringer 2031/2030A (tweedehands)
Citronic ST-6 (nieuw)

iemand die mij een beetje verder kan helpen? Graag!! _/-\o_

B Housed!

Blaat.

quote:
Steelduines schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:26:
Ik zoek monitor speakers om klein te gaan beginnen voor in m'n kamer maar ik zit te twijfelen tussen 3 monitor speakers:

Alesis MKII Active (tweedehands)
Behringer 2031/2030A (tweedehands)
Citronic ST-6 (nieuw)

iemand die mij een beetje verder kan helpen? Graag!! _/-\o_
Van deze drie kan ik qua merk uiteraard de Alesis zeker aanraden, Behringer en Citronic zijn meer budget-merken waar Alesis een pro-merk is. Maar voor een uiteindelijk oordeel zou je ze eigenlijk alledrie naast elkaar moeten horen.

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Reg. datum: 26 juli 2001

Kan iemand me een goedkope winkel/webshop aanraden voor nieuwe naalden (Ortofon Pro of DJ, twijfel nog)? Dus geen cartridge of set, puur de naald zelf.

2x SynQ XTRM-1 - Gemini UMX SE - Stanton DJ Pro 2000

Phat Winex

Bij New-Line kosten geloof ik 18 euro de stuk voor de bulk, dat is wel een nette prijs.

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 53 54 55 56 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: