Hoofdcategorieën
Topicacties

PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 augustus 2000

quote:
Ypuh schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:49:
[...]

Momenteel vind ik de grootste voordelen van de XBox tegen over de PC:
- Geen upgrades meer, wat ik nu voor Age of Conan waarschijn wel weer wou, heb besloten dit niet te doen.
- Graphics in FullHD zijn i.m.o. onovertrefbaar.
En nog heel wat meer, maar ik moet nu even afsluiten :P!
FULL HD :)

Dat is al heel oud op het PC gebied hoor een 19 inc monitor kan al gemiddel een 1920 x 1080 res aan met een beetje goede videokaart.

ik kijk al bijna 8 jaar alleen maar films op mijn PC.
En vind ik de hele HD rage zwaar over dreven omdat een gemiddelde PC gebruiker al heel lang op zijn beeld HD of HD R heeft.
Dus voor een gemiddelde PC gebruiker is het niet iets nieuws.
Dat de nieuwe TV het nu pas gaan onder steunen ... oke beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

Systeem: Windows Vista , AMD 64 x2 6000+, 4870 HD 512 mb, 4 gig, WD 320 gig 16 mb HD Sata II + 500 gig Externe HD

Reg. datum: 09 februari 2006

ik vind het zo gek dat de console fanboy's altijd als argument hebben dat je met een PC moet tweaken... ik tweak helemaal niks, en het werkt prima, 4 keer op next en 1 keer op i agree klikken en je spelletje is geinstalleerd

wat de console fanboy's als "tweaken" aangeven zou ook bij een console gewoon kunnen, alleen bij een console is de optie om er handmatig iets aan te veranderen weggelaten, gooi je administrator rechten weg en je zit hetzelfde als een console

ook zijn de fanboy's van console altijd helemaal tevreden met 30 fps op een console, maar moeten ze zeiken als een pc game de 60 fps niet haalt en vinden ze dat ze teveel moeten tweaken om "speelbare" fps te krijgen, heel gek

ff een foute vergelijking: dat je bij een auto (pc in deze context) de banden kunt verwisselen betekent nog niet dat je dat ook daadwerkelijk hoeft te doen, het enige verschil tussen pc en console is dat ze bij de console alleen maar een fiat punto verkopen waarvan ze de bouten hebben vastgelast, terwijl je bij de pc ook een volvo, mercedes, audi, etc kan kopen waar je ook nog de banden van kunt verwisselen

ik hoop dat mijn vergelijking een beetje overkomt zoals ik hem bedoel

Authenticating...
Reg. datum: 24 september 2001

quote:
Ypuh schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:49:
[...]

XBox games kosten ook maar ¤49,99 bij de MediaMarkt hoor (Halo3, GTA IV, Assassin's Creed heb ik er onderandere op de releasedatum voor die prijs gehaald). Nou heeft dit verder niet echt een toegevoegde waarde.

Momenteel vind ik de grootste voordelen van de XBox tegen over de PC:
- Geen upgrades meer, wat ik nu voor Age of Conan waarschijn wel weer wou, heb besloten dit niet te doen.
- Graphics in FullHD zijn i.m.o. onovertrefbaar.
En nog heel wat meer, maar ik moet nu even afsluiten :P!
FullHD? Kom op man, de xbox 360 is alweer 3 jaar oud, dat ding is antiek en achterhaald. FullHD is zó 2005. Stap in de wereld van pc-gaming en krijg games (wat later, okay :P) met meer content en betere graphics. d:)b

En nu serieus, waarom maakt het mensen uit op welk platform andere mensen hun games spelen? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. PC, Xbox, Playstation, Wii, van binnen zijn het allemaal computers.

Falcon, this is Blue Raven, the goose has nested. Repeat, the goose has nested.

en het is
Reg. datum: 10 januari 2003

Dood is het niet, wat wel irritant is dat je om het jaar een nieuwe videokaart moet kopen om die reden ben ik dan ook maar over gegaan naar een xbox360 2 jaar terug ondanks dat ik vooral fps en rts en speel

ik zie ik zie wat jij niet ziet

KoelkastFilosoof
Reg. datum: 23 februari 2000

quote:
icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:25:
Dood is het niet, wat wel irritant is dat je om het jaar een nieuwe videokaart moet kopen om die reden ben ik dan ook maar over gegaan naar een xbox360 2 jaar terug ondanks dat ik vooral fps en rts en speel
Och mijn 2 jaar oude 7800GT draait alles nog prima. zelfs crysis ben ik nu aan het spelen, en mits je niet alles perse op high moet hebben draait het prima.
quote:
Dalyxia schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:03:
ik vind het zo gek dat de console fanboy's altijd als argument hebben dat je met een PC moet tweaken... ik tweak helemaal niks, en het werkt prima, 4 keer op next en 1 keer op i agree klikken en je spelletje is geinstalleerd
ik hoop dat mijn vergelijking een beetje overkomt zoals ik hem bedoel
IDD snap al dat gezeik op getweak ook niet.
dvdtje erin, Instaleren, resolutie op 1650 zetten, toetsen instellen. en klaar is *

Wel ben ik idd af en toe weer de lul om virusen spyware en weet ik wat eraf te moeten gooien,
Maar die crap komt erop omdat me pa weer eens niet weet wat te klicken, en zou er dus ook zonder gamen weer erop komen (en eraf moeten)

Maar het einde van pc-games hangt niet af van wat mensen leuk vinden, maar wat mensen kopen (dus niet kopiëren)
En dus is deze discussie vrij kansloos :)

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat zoals ik het doe je het moet doen want anders zou ik het niet doen
WOW : Tlor lvL 60 mage, Wilow LvL 58 priest. Toria LvL 32 warrior @aszune

Reg. datum: 04 januari 2008

quote:
icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:25:
Je 'moet' natuurlijk helemaal niks. Ook als je niet om het jaar een upgrade doet kun je nog prima uit de voeten op een pc en hoef je je echt niet te beperken tot het spelen van pac-man in VGA ofzo. Je kunt Crysis b.v. nog prima spelen op een 7900GT van dik 2 jaar oud, alleen kun je dan natuurlijk alle toeters en bellen niet aanzetten en speel je op 1280x800 ofzo. Maar goed, dat is nog steeds een prima resultaat als je bedenkt dat Crysis op een Xbox 360 helemaal huilen met de pet op zou zijn, als ze dat uberhaupt al draaiend zouden krijgen.
Verder komen er natuurlijk ook nog zat games uit voor de PC die mèt alle visuele effecten te spelen zijn op een wat ouder systeem, maar daar kijkt nooit iemand naar om. Het is vooral het feit dat de PC gamer nu eenmaal altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben dat zorgt voor dat hele "je moet om de 9 maanden een nieuwe GPU kopen anders kan ik [nieuwe game X] niet op de hoogste resolutie spelen" gedoe.

ossu!

quote:
PhWolf schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:07:
[...] Je kunt Crysis b.v. nog prima spelen op een 7900GT van dik 2 jaar oud, alleen kun je dan natuurlijk alle toeters en bellen niet aanzetten en speel je op 1280x800 ofzo. Maar goed, dat is nog steeds een prima resultaat als je bedenkt dat Crysis op een Xbox 360 helemaal huilen met de pet op zou zijn, als ze dat uberhaupt al draaiend zouden krijgen.
*lol*
Reg. datum: 07 december 2004

Ik vind dat het allemaal de goede kant op gaat met pc gaming hoor.

Er komen heel wat high tech projecten aan met meer dan fatsoenlijke games, ook al worden de meeste dan geboren op consoles (hey, daar zouden we toch geen probleem van mogen maken he! Goede games zijn goede games)

Je merkt gewoon dat er in console games meer moeite wordt gestoken, pc games zijn vaak toch meer de skill games. Twee legertjes tegen elkaar, een mannetje met een gun die targets moet schieten. Er is weinig overtuiging en sfeer en overweldiging enz enz...

Maar goed, pc games, kijk eens hierboven bij de google ads? Mass Effect is coming to pc (het is er al) Game of the year, enz... Die game is super goed onthaald, en nu ook voor pc beschikbaar. Idem met assassins crees, en burnout paradise, grid, de volgende prince of persia game serie, Havx, end war, far cry 2. Allemaal toppers lijkt me.

En ja, zoals ik zei, deze games ontstaan meestal op consoles, maar ze slagen er daar meer in om een 'experience' te bieden. Ga eens in de gemiddelde game winkel staan? Massa's goede franchises uit het verleden aan bodemprijzen, massa's bestsellers aan mediumprijzen (ETQW) en veel echt goede games aan normale prijzen (CoD4, die wat ik hierboven opnoem)

Ook bij de MMO markt is er eindelijk wat nieuw bloed dat goed onthaald wordt (eindelijk!) namelijk 'conan hyborian adventures'. Het aanbod is er zeker. Dat consumenten er blijkbaar minder kopen, weet ik ook niet wat daar specifiek de oorzaak van is.

Ik game voorlopig uitsluitend op pc en ik kom helemaal niets te kort. Vergis je niet, de grote meerderheid van games is crossplatform. Enige jammere vind ik is dat de pc geen games kent als MGS4. Ik heb het nog niet gespeeld maar die game schijnt van ongelooflijk hoog niveau te zijn. Spanning, emoties, kippenvel, medeleven, sfeer, alles zit er in. Dát zijn die games die ik zoek. Meeslepende singleplayers. Hopelijk wordt het signaal begrepen want ik wil ontroerd worden/spanning zien/menselijke emoties zien en voelen net zoals bij een film. Het medium is er klaar voor volgens mij, nu alleen nog de content.

Indiana Jones, Star Wars unleashed, spore, allemaal potentiële toppers voor de pc!

het prijsargument is vrij zwak: een goede gpu kost zeker minder dan <200 euro, de rest van de pc heb je sowieso nodig. Games kosten gemiddeld 40 euro, soms zelfs minder. Let wel, ik ben een absolute playstation fan, maar het pc platform biedt zeker voordelen.

alvi wijzigde dit bericht 16-06-2008 23:26 (5%)

citizen erased

quote:
wat is daar aan te lollen? het lijkt wel of mensen het verschil niet zien tussen de resoluties van een pc en een xbox... 1900x1600 ( of zoiets ^.^) zal nie tlukken met een 7900gt ... maar de bovengenoemde resolutie met shaders op medium gaat gewoon...

Give me control of a nation's money supply, and I care NOT who makes it's laws - Amschel Rothschild

Acties: [view][quote]

Door: Terr
Moderator Spielerij
Suiker op je patat
Reg. datum: 24 september 2000

quote:
Wat is jouw punt met je '*lol*' precies? De bijdrage aan de discussie daarvan is me niet geheel duidelijk.

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

ossu!

Mijn punt is dat de "spelconsole graphics zijn om te huilen vergeleken met die van een 2 jaar oude pc" statement aan zoveel kanten rammelt dat het lachwekkend zou zijn om dit op een serieuze manier te bediscussiëren.
programulator
Reg. datum: 26 september 2000

Idd. De Xenos in de 360 verslaat een 7900GT met twee vingers in z'n kont :Y)

.oisyn wijzigde dit bericht 17-06-2008 01:46 (3%)

Reacties die "fanboy" bevatten neem ik bij voorbaat al niet serieus.
[T.net karma monitor] - [Tomb Raider: Underworld] - [Deus Ex 3]

Reg. datum: 09 juni 2005

Het zou mooi zijn als er één platform komt voor de pc (die ook echt wat bereikt, want ik weet dat hier initiatieven voor zijn).

- Dus games downloaden en upgraden via één poort (a la Steam, ja, bash along). Voor gemak (toegankelijkheid) en tegen piraterij.
- Één poort voor online spelen (a la Live), zodat je sneller een community opbouwt. Met eventueel de optie via een controller te spelen (input check), voor de mensen die al 8 uur per dag "muizen" en hun arm/pols niet willen verkloten.
- Één standaard wat betreft hardware-compatibiliteit.
- Een standaard voor kwaliteitseisen aan de hardware/kwaliteits keurmerk (dus niet een Peak-kaart waar ik eigen pasta op moet smeren en terug moet clocken om stabiel te lopen, en dat na een vorige kaart die vastliep in 2D (A-merk) |:( )

Dat is de reden dat mijn huidige 3870 de laatste videokaart is die ik voorlopig aanschaf.

Tot pc gaming zich organiseerd.

Het is de commercie die pc gaming tot op het huidige hoogwaardige niveau gebracht heeft qua grafics en bv. AI. Maar het is nu ook de commercie die ervoor zorgt dat men altijd eerst aan het eigen belang op korte termijn denkt. Voor velen dus de overstap naar consoles.
Verenigen vergt een investering, maar wel één die niet in verhouding staat tot de investeringen die binnen deze miljardenindustrie gedaan worden in ontwikkeling en marketing.
Als een leek zou ik zeggen dat de kosten die gemaakt worden voor één marketingaktie van een high-profile game, ruim voldoende zouden zijn om een platform te stichten.

De strijd gaat bij het huidige niveau van grafics van alle platvormen (m.u.v. de Wii) niet meer zozeer om de beeldkwaliteit. Voor de gemiddelde consument (grootste markt) gaat het om het gemak (en de fun, daar is de Wii weer).
Voor de industrie gaat het om de pegel$. Standaardisatie binnen de PC-gaming-markt zou dus voor beide partijen een aanwinst zijn. De partijen die hier onder zouden lijden zouden Microsoft en Sony zijn. Wat via de gemeenschappelijke PC-gaming-poort zou lopen, lopen zij dus mis. De inkomsten gaan dan naar de ontwikkelaars/uitgevers.
Microsoft heeft hierbij dus ook een aparte positie omdat zij tevens leverancier zijn van het meest gebruikte besturingssysteem. Het vervelende is dus dat deze grote speler zichzelf daarmee mischien in de vingers snijdt en tegelijkertijd de positie zou kunnen hebben om zo'n platvorm te dwarsbomen.
Grote belanghebbende voor zo'n platvorm zouden dus de gameontwikkelaars zijn: geen uitgever meer nodig, geen console-ontwikkelaar die een fé moet krijgen.

De pc heeft nog steeds enorm veel potentie als game-platform en het zou zonde zijn als deze verloren gaat vanwege commerciële korte termijn doelen.

Frank76NL wijzigde dit bericht 18-06-2008 13:46 (22%)

@hierboven:

En dan de prijs van de pc-games weer omhoog om de investeringen die je moet maken om jouw platform van de grond te krijgen weer terug te verdienen? Nee dank je.

Een dergelijk platform wordt altijd gecontroleerd door een paar partijen, en die gaan zeker royalties vragen om games daarvoor uit te brengen. Daarnaast ga je ook nog altijd ontwikkelaars hebben die niet willen ontwikkelen in dat keurslijf, en gaat pc gamen nog meer gefragmenteerd zijn. De 'platform' pc games en de games daarnaast.

Of ontwikkelaars die niet aan de vereisten voldoen voor dat platform stopper er mee. (de kleine ontwikkelaar dus, waar toch menig pc gamer een warm hart voor heeft)

En hoe wil je dat organiseren met partijen die nu al niet meer samen door één deur kunnen. De ene wil steam niet gebruiken, de andere dit niet, enz...

Dat 'plaftorm' waar je het over hebt bestaat al, en het heet xbox of playstation. Het pc 'platform' bestaat in principe ook al, en het heet windows met directX. En verder dan dat hoeft het op de pc niet te gaan imo.

Ok, dan zal het moeilijker blijven voor de gebruiker, dan is het maar zo. Wie gebruiksgemak zoekt weet al lang dat ze beter bij consoles terecht kunnen. En die mensen doen dat ook en die krijg je toch niet meer terug.

Ik zie meer in goede crossplatform engines. Zo krijgen wij ook alle games die voor consoles zijn ontwikkeld, dus dan hoeft niemand nog te klagen. Developers niet omdat ze niet speciaal een team op de pc versie moeten zetten (met beperkte winst en beperkte verkoop) en wij niet omdat we dan ook de meeste games kunnen spelen. Zo zal het voor de dev maar een kleine moeite zijn om ook het pc publiek te bedienen.

En je ziet nu toch al dat veel console bestsellers crossplatform zijn? Nogmaals (en zie hierboven) ik heb echt niets te klagen qua gaming om het pc platform. Legio goedkope games, gigantische backlog en veel mooie projecten op stapel. Het droogt voorlopig nog niet op. Sommige dingen moet je idd missen (zoals MGS4) maar dan koop je maar gewoon een ps3 voor er bij.

Nog iets wat tot jouw platform idee behoort: de controller. Windows games worden tegenwoordig standaard gemaakt om met de xbox controller te kunnen omgaan. Dus daar is ook al een 'platform-API' voor. De tools zijn er hoor! Als je in de game-instellingen gaat kijken zie je vaak een preconfigured xbox controller layout. Dus ook een 'standaard' als je wil.

Ik zie trouwens niet in hoe jouw platform het 'probleem' van hardware upgrades uit de wereld zal helpen.

Reg. datum: 30 augustus 2004

quote:
Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:29:
Het zou mooi zijn als er één platform komt voor de pc (die ook echt wat bereikt, want ik weet dat hier initiatieven voor zijn).

- Dus games downloaden en upgraden via één poort (a la Steam, ja, bash along). Voor gemak (toegankelijkheid) en tegen piraterij.
- Één poort voor online spelen (a la Live), zodat je sneller een community opbouwt. Met eventueel de optie via een controller te spelen (input check), voor de mensen die al 8 uur per dag "muizen" en hun arm/pols niet willen verkloten.
- Een standaard voor kwaliteitseisen aan de hardware/kwaliteits keurmerk (dus niet een Peak-kaart waar ik eigen pasta op moet smeren en terug moet clocken om stabiel te lopen, en dat na een vorige kaart die vastliep in 2D (A-merk) |:( )
1 port voor online spelen lijkt met helemaal niks. het is juist schitterend dat er zoveel verschillende leagues en community sites zijn, alles lekker open voor iedereen. PC hoeft kwa MP echt niet te leren van consoles.

@alvi. ook de meeste andere controllers werken standaard gelijk. mijn logitech wordt ook in alle spellen gelijk gepakt en ingesteld. (toevallig vanwege een bug werkt dit niet in GRiD, maar verder wel)

quote:
ph4ge schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:09:
[...]

1 port voor online spelen lijkt met helemaal niks. het is juist schitterend dat er zoveel verschillende leagues en community sites zijn, alles lekker open voor iedereen. PC hoeft kwa MP echt niet te leren van consoles.

@alvi. ook de meeste andere controllers werken standaard gelijk. mijn logitech wordt ook in alle spellen gelijk gepakt en ingesteld. (toevallig vanwege een bug werkt dit niet in GRiD, maar verder wel)
Idd, zo kan het ook. Een voordeel is dat je eigen 3rd party controllers kan aansluiten en vaak ook ondersteund worden.

Maar voor wie het 'platform' idee aanhangt en de pc wat meer gestandariseerd wil zien wat betreft hardware en peripherals kan het OOK. Je kan gebruik maken van de standaard xbox (microsoft) controller instellingen (die vaak bij het 'games for windows' programma horen) zonder extra fuss en werkt altijd 100% ondersteund.

Fulltime #whatpulsert

Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn hier die zoveel moeite in deze discussie willen steken. Niemand luistert naar elkaar, en als iemand eens naar een ander luistert word dat wat er gezegd is zo verdraait of zo letterlijk opgevat dat het totaal uit zijn verband is gerukt.

quote:
alvi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:12:
[...]

Idd, zo kan het ook. Een voordeel is dat je eigen 3rd party controllers kan aansluiten en vaak ook ondersteund worden.

Maar voor wie het 'platform' idee aanhangt en de pc wat meer gestandariseerd wil zien wat betreft hardware en peripherals kan het OOK. Je kan gebruik maken van de standaard xbox (microsoft) controller instellingen (die vaak bij het 'games for windows' programma horen) zonder extra fuss en werkt altijd 100% ondersteund.
Zijn er dan ook servers waar iedereen met een controllers speelt?
Edit: Echt een vraag, niet cynisch bedoeld.

Frank76NL wijzigde dit bericht 18-06-2008 18:51 (3%)

Reg. datum: 23 mei 2007

quote:
Boeboe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:11:
Mijn punt is dat de "spelconsole graphics zijn om te huilen vergeleken met die van een 2 jaar oude pc" statement aan zoveel kanten rammelt dat het lachwekkend zou zijn om dit op een serieuze manier te bediscussiëren.
En jij denkt serieus dat een Xbox 360 de PC-versie van een willekeurige game op 1920x1200 met AA/AF full en alles Very High kan draaien?

Maw, fullHD op een console is totaaaal anders dan fullHD op een PC.

[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 450x7, 1.275V] - [TakeMS 2x2GB Value PC6400 @ 900Mhz, 5-5-5-15 1.8V] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M] - [Samsung F1 1TB, Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]

quote:
Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:50:
[...]

Zijn er dan ook servers waar iedereen met een controllers speelt?
Edit: Echt een vraag, niet cynisch bedoeld.
huh? Jij bent er over begonnen...
quote:
Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:29:

Tot pc gaming zich organiseerd. (wat natuurlijk organiseerT moet zijn)

Voor de industrie gaat het om de pegel$. Standaardisatie binnen de PC-gaming-markt zou dus voor beide partijen een aanwinst zijn. De partijen die hier onder zouden lijden zouden Microsoft en Sony zijn. Wat via de gemeenschappelijke PC-gaming-poort zou lopen, lopen zij dus mis. De inkomsten gaan dan naar de ontwikkelaars/uitgevers.
Enfin, ik dacht dat je bedoelde dat er meer standaard hardware en peripherals moesten komen. (onder andere). Om op de pc hetzelfde gebruikersgemak als op een console te evenaren. Dus controller inpluggen en gaan.

Niet alleen hardware compatibel, maar ook dat de game dus weet welke knoppen waar staan zodat de game-developer kan nadenken over een optimale sturing van z'n game. (zoals console games ook gewoon een vooraf bedachte controller layout hebben, en dus niet zoals met pc's: button 0 is...<click> button 1 is ... <click> ...)

Microsoft heeft hiervoor een standaard api in het leven geroepen, gebaseerd op z'n eigen controller.

Dus die standarisatie waar je naar verlangt is al voor een groot deel gaande op het pc platform, voor ieder die er zich aan wil conformeren. (maar met die leuke bijkomstigheid dat als je er verstand van hebt ook een eigen, eventueel goedkopere, controller kan aansluiten)

Ik spreek me dus helemaal niet uit over het algemene gebruik van controllers in pc games.

Verder zie ik bvb niet in waarom elke game volgens dezelfde online portal zou moeten gaan voor multiplayer functionaliteit. Elke game kan z'n eigen ingame browser ontwerpen, ik zie daar nu niet echt noemenswaardige problemen eigenlijk. Is het slecht geïmplementeerd, dan is de game slecht en hoef je die niet te kopen. Probleem van de ontwikkelaars in dat geval.

Eén online platform zal er toe leiden dat we ook op de pc maandelijks zullen moeten betalen voor 'live' wat microsoft nu al wil. En nogmaals, live bestaat al voor de pc, voor diegenen die er zich aan willen conformeren.

En worden genoeg standaarden in het leven geroepen om het de pc gebruiker 'makkelijk' te maken, maar het leuke is dat je ook de optie hebt om er geen gebruik van te hoeven maken. (steam, live, xbox controller op pc, ...) Als je wel alles geregeld wil zien, dan koop je toch gewoon een console? Ipv het pc platform te willen veranderen? De casual gamer zijn we toch al lang kwijt aan de consoles, en die komen echt niet meer terug. Dus laten we maar focussen op specifieke eigenschappen die de pc gamer dan wil. Ik ben het er mee eens dat je dan misschien minder verkoopt op het pc platform, maar als je focust op goede engines dan hoeft ontwikkelen voor de pc niet een gigantische meerkost te betekenen. Dan kunnen ze de pc release er 'ook nog wel even bijnemen'.

Het gaat hoe dan ook toch blijkbaar niet zo slecht? Ik zie toch voldoende devs die zich nog inspannen voor het pc platform? Kijk naar mass effect bvb.

Reg. datum: 07 oktober 2007

quote:
Patriot schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:31:
Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn hier die zoveel moeite in deze discussie willen steken. Niemand luistert naar elkaar, en als iemand eens naar een ander luistert word dat wat er gezegd is zo verdraait of zo letterlijk opgevat dat het totaal uit zijn verband is gerukt.
QFT

quote:
alvi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:05:
[...]
huh? Jij bent er over begonnen...
Daarom vermelde ik voor de zekerheid "Echt een vraag, niet cynisch bedoeld."

Hoe dan ook, mijn vraag staat nog steeds. Ik Google het ondertussen.

Edit: werkt alleen met Vista!?
Edit 2: Ook XP dus, http://www.microsoft.com/...oductDetails.aspx?pid=091

Zou mij nog even bij het PC-platform houden (RSI).

Frank76NL wijzigde dit bericht 18-06-2008 20:08 (21%)

quote:
Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:17:
[...]

Daarom vermelde ik voor de zekerheid "Echt een vraag, niet cynisch bedoeld."

Hoe dan ook, mijn vraag staat nog steeds. Ik Google het ondertussen.

Edit: werkt alleen met Vista!?
Edit 2: Ook XP dus, http://www.microsoft.com/...oductDetails.aspx?pid=091

Zou mij nog even bij het PC-platform houden (RSI).
Ik bedoel het ook niet slecht. Maar dan nog begrijp ik je vraag niet? Je wil weten of er controller exclusive servers draaien voor windows games? Volgens mij niet. De controller moet je zien als een extra functionaliteit. Voor wie console-achtige games als gears of war liever met een controller speelt en om aan de developers één standaard controller layout aan te bieden. Zodat iedereen heel simpel die controller kan aansluiten en meteen alle settings en binds goed heeft. (en dan staat het de devs natuurlijk vrij om voor de veel voorkomende 3rd party controllers ook default binds te maken)

Dus controller gebruik je naar eigen inschatting. Het spreekt vanzelf dat dit waarschijnlijk beperkt zal zijn tot racers en typische console games als gears of war. Ik denk niet dat je in ETQW voor pc iemand zal vinden met een controller ;)

Ik speel bvb graag platformers, dus dan heb ik, ook de pc, nood aan een controller. Een platformer met een toetsenbord is een waar gedrocht om te spelen meestal.

Dat is nog wel één van de issues die ik heb met pc gamen: weinig goede platformers :'( De eerste die een goede platformer voor de pc maakt heeft een instant hit te pakken volgens mij. (en dan niet die vage sonic 3D dingen ;) )

Trotse oom x2
Reg. datum: 13 januari 2005

quote:
alvi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:45:
[...]

Dat is nog wel één van de issues die ik heb met pc gamen: weinig goede platformers :'( De eerste die een goede platformer voor de pc maakt heeft een instant hit te pakken volgens mij. (en dan niet die vage sonic 3D dingen ;) )
Rayman en Prince of Persia zijn de enige recente(?) titels die me te binnen schieten. En als je het breed doortrekt zou je Splinter Cell, Tomb Raider en Assassins Creed er ook toe kunnen rekenen.

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: