Reg. datum: 01 augustus 2000
Systeem: Windows Vista , AMD 64 x2 6000+, 4870 HD 512 mb, 4 gig, WD 320 gig 16 mb HD Sata II + 500 gig Externe HD
Forum » Spielerij » Hardware & Spielerij Algemeen » PC gaming uiteindelijk toch dood?
Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 last
Reageer Nieuw TopicFULL HDquote:Ypuh schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:49:
[...]
Momenteel vind ik de grootste voordelen van de XBox tegen over de PC:
- Geen upgrades meer, wat ik nu voor Age of Conan waarschijn wel weer wou, heb besloten dit niet te doen.
- Graphics in FullHD zijn i.m.o. onovertrefbaar.
En nog heel wat meer, maar ik moet nu even afsluiten :P!
Systeem: Windows Vista , AMD 64 x2 6000+, 4870 HD 512 mb, 4 gig, WD 320 gig 16 mb HD Sata II + 500 gig Externe HD
FullHD? Kom op man, de xbox 360 is alweer 3 jaar oud, dat ding is antiek en achterhaald. FullHD is zó 2005. Stap in de wereld van pc-gaming en krijg games (wat later, okayquote:Ypuh schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:49:
[...]
XBox games kosten ook maar ¤49,99 bij de MediaMarkt hoor (Halo3, GTA IV, Assassin's Creed heb ik er onderandere op de releasedatum voor die prijs gehaald). Nou heeft dit verder niet echt een toegevoegde waarde.
Momenteel vind ik de grootste voordelen van de XBox tegen over de PC:
- Geen upgrades meer, wat ik nu voor Age of Conan waarschijn wel weer wou, heb besloten dit niet te doen.
- Graphics in FullHD zijn i.m.o. onovertrefbaar.
En nog heel wat meer, maar ik moet nu even afsluiten :P!
Falcon, this is Blue Raven, the goose has nested. Repeat, the goose has nested.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Och mijn 2 jaar oude 7800GT draait alles nog prima. zelfs crysis ben ik nu aan het spelen, en mits je niet alles perse op high moet hebben draait het prima.quote:icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:25:
Dood is het niet, wat wel irritant is dat je om het jaar een nieuwe videokaart moet kopen om die reden ben ik dan ook maar over gegaan naar een xbox360 2 jaar terug ondanks dat ik vooral fps en rts en speel
IDD snap al dat gezeik op getweak ook niet.quote:Dalyxia schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:03:
ik vind het zo gek dat de console fanboy's altijd als argument hebben dat je met een PC moet tweaken... ik tweak helemaal niks, en het werkt prima, 4 keer op next en 1 keer op i agree klikken en je spelletje is geinstalleerd
ik hoop dat mijn vergelijking een beetje overkomt zoals ik hem bedoel
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat zoals ik het doe je het moet doen want anders zou ik het niet doen
WOW : Tlor lvL 60 mage, Wilow LvL 58 priest. Toria LvL 32 warrior @aszune
Je 'moet' natuurlijk helemaal niks. Ook als je niet om het jaar een upgrade doet kun je nog prima uit de voeten op een pc en hoef je je echt niet te beperken tot het spelen van pac-man in VGA ofzo. Je kunt Crysis b.v. nog prima spelen op een 7900GT van dik 2 jaar oud, alleen kun je dan natuurlijk alle toeters en bellen niet aanzetten en speel je op 1280x800 ofzo. Maar goed, dat is nog steeds een prima resultaat als je bedenkt dat Crysis op een Xbox 360 helemaal huilen met de pet op zou zijn, als ze dat uberhaupt al draaiend zouden krijgen.quote:icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:25:
Dood is het niet, wat wel irritant is dat je om het jaar een nieuwe videokaart moet kopen om die reden ben ik dan ook maar over gegaan naar een xbox360 2 jaar terug ondanks dat ik vooral fps en rts en speel
*lol*quote:PhWolf schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:07:
[...] Je kunt Crysis b.v. nog prima spelen op een 7900GT van dik 2 jaar oud, alleen kun je dan natuurlijk alle toeters en bellen niet aanzetten en speel je op 1280x800 ofzo. Maar goed, dat is nog steeds een prima resultaat als je bedenkt dat Crysis op een Xbox 360 helemaal huilen met de pet op zou zijn, als ze dat uberhaupt al draaiend zouden krijgen.
alvi wijzigde dit bericht 16-06-2008 23:26 (5%)
wat is daar aan te lollen? het lijkt wel of mensen het verschil niet zien tussen de resoluties van een pc en een xbox... 1900x1600 ( of zoiets ^.^) zal nie tlukken met een 7900gt ... maar de bovengenoemde resolutie met shaders op medium gaat gewoon...quote:
Give me control of a nation's money supply, and I care NOT who makes it's laws - Amschel Rothschild
Wat is jouw punt met je '*lol*' precies? De bijdrage aan de discussie daarvan is me niet geheel duidelijk.quote:Boeboe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:00:
....uw punt?
ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!
.oisyn wijzigde dit bericht 17-06-2008 01:46 (3%)
Reacties die "fanboy" bevatten neem ik bij voorbaat al niet serieus.
[T.net karma monitor] - [Tomb Raider: Underworld] - [Deus Ex 3]
Frank76NL wijzigde dit bericht 18-06-2008 13:46 (22%)
1 port voor online spelen lijkt met helemaal niks. het is juist schitterend dat er zoveel verschillende leagues en community sites zijn, alles lekker open voor iedereen. PC hoeft kwa MP echt niet te leren van consoles.quote:Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:29:
Het zou mooi zijn als er één platform komt voor de pc (die ook echt wat bereikt, want ik weet dat hier initiatieven voor zijn).
- Dus games downloaden en upgraden via één poort (a la Steam, ja, bash along). Voor gemak (toegankelijkheid) en tegen piraterij.
- Één poort voor online spelen (a la Live), zodat je sneller een community opbouwt. Met eventueel de optie via een controller te spelen (input check), voor de mensen die al 8 uur per dag "muizen" en hun arm/pols niet willen verkloten.
- Één standaard wat betreft hardware-compatibiliteit.
- Een standaard voor kwaliteitseisen aan de hardware/kwaliteits keurmerk (dus niet een Peak-kaart waar ik eigen pasta op moet smeren en terug moet clocken om stabiel te lopen, en dat na een vorige kaart die vastliep in 2D (A-merk))
Idd, zo kan het ook. Een voordeel is dat je eigen 3rd party controllers kan aansluiten en vaak ook ondersteund worden.quote:ph4ge schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:09:
[...]
1 port voor online spelen lijkt met helemaal niks. het is juist schitterend dat er zoveel verschillende leagues en community sites zijn, alles lekker open voor iedereen. PC hoeft kwa MP echt niet te leren van consoles.
@alvi. ook de meeste andere controllers werken standaard gelijk. mijn logitech wordt ook in alle spellen gelijk gepakt en ingesteld. (toevallig vanwege een bug werkt dit niet in GRiD, maar verder wel)
Zijn er dan ook servers waar iedereen met een controllers speelt?quote:alvi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:12:
[...]
Idd, zo kan het ook. Een voordeel is dat je eigen 3rd party controllers kan aansluiten en vaak ook ondersteund worden.
Maar voor wie het 'platform' idee aanhangt en de pc wat meer gestandariseerd wil zien wat betreft hardware en peripherals kan het OOK. Je kan gebruik maken van de standaard xbox (microsoft) controller instellingen (die vaak bij het 'games for windows' programma horen) zonder extra fuss en werkt altijd 100% ondersteund.
Frank76NL wijzigde dit bericht 18-06-2008 18:51 (3%)
En jij denkt serieus dat een Xbox 360 de PC-versie van een willekeurige game op 1920x1200 met AA/AF full en alles Very High kan draaien?quote:Boeboe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:11:
Mijn punt is dat de "spelconsole graphics zijn om te huilen vergeleken met die van een 2 jaar oude pc" statement aan zoveel kanten rammelt dat het lachwekkend zou zijn om dit op een serieuze manier te bediscussiëren.
[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 450x7, 1.275V] - [TakeMS 2x2GB Value PC6400 @ 900Mhz, 5-5-5-15 1.8V] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M] - [Samsung F1 1TB, Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]
huh? Jij bent er over begonnen...quote:Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:50:
[...]
Zijn er dan ook servers waar iedereen met een controllers speelt?
Edit: Echt een vraag, niet cynisch bedoeld.
Enfin, ik dacht dat je bedoelde dat er meer standaard hardware en peripherals moesten komen. (onder andere). Om op de pc hetzelfde gebruikersgemak als op een console te evenaren. Dus controller inpluggen en gaan.quote:Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:29:
Het zou mooi zijn als er één platform komt voor de pc (die ook echt wat bereikt, want ik weet dat hier initiatieven voor zijn).
- Één standaard wat betreft hardware-compatibiliteit.
Tot pc gaming zich organiseerd. (wat natuurlijk organiseerT moet zijn)
Voor de industrie gaat het om de pegel$. Standaardisatie binnen de PC-gaming-markt zou dus voor beide partijen een aanwinst zijn. De partijen die hier onder zouden lijden zouden Microsoft en Sony zijn. Wat via de gemeenschappelijke PC-gaming-poort zou lopen, lopen zij dus mis. De inkomsten gaan dan naar de ontwikkelaars/uitgevers.
QFTquote:Patriot schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:31:
Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn hier die zoveel moeite in deze discussie willen steken. Niemand luistert naar elkaar, en als iemand eens naar een ander luistert word dat wat er gezegd is zo verdraait of zo letterlijk opgevat dat het totaal uit zijn verband is gerukt.
Daarom vermelde ik voor de zekerheid "Echt een vraag, niet cynisch bedoeld."quote:
Frank76NL wijzigde dit bericht 18-06-2008 20:08 (21%)
Ik bedoel het ook niet slecht. Maar dan nog begrijp ik je vraag niet? Je wil weten of er controller exclusive servers draaien voor windows games? Volgens mij niet. De controller moet je zien als een extra functionaliteit. Voor wie console-achtige games als gears of war liever met een controller speelt en om aan de developers één standaard controller layout aan te bieden. Zodat iedereen heel simpel die controller kan aansluiten en meteen alle settings en binds goed heeft. (en dan staat het de devs natuurlijk vrij om voor de veel voorkomende 3rd party controllers ook default binds te maken)quote:Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:17:
[...]
Daarom vermelde ik voor de zekerheid "Echt een vraag, niet cynisch bedoeld."
Hoe dan ook, mijn vraag staat nog steeds. Ik Google het ondertussen.
Edit: werkt alleen met Vista!?
Edit 2: Ook XP dus, http://www.microsoft.com/...oductDetails.aspx?pid=091
Zou mij nog even bij het PC-platform houden (RSI).
Rayman en Prince of Persia zijn de enige recente(?) titels die me te binnen schieten. En als je het breed doortrekt zou je Splinter Cell, Tomb Raider en Assassins Creed er ook toe kunnen rekenen.quote:alvi schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:45:
[...]
Dat is nog wel één van de issues die ik heb met pc gamen: weinig goede platformersDe eerste die een goede platformer voor de pc maakt heeft een instant hit te pakken volgens mij. (en dan niet die vage sonic 3D dingen
)
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 last