Ik zou voorlopig nog niet in de financials gaan. Komende jaren sowieso niet. De aandelen lijken goedkoop als je vergelijkt met de koersen van vorig jaar. Echter, die koersen waren gebaseerd op de idiote verwachtingen dat huizenprijzen alleen maar konden stijgen en iedereen zijn sub-prime hypotheek kon afbetalen. Afschrijvingen mbt sub-primes zijn nu in de koersen verdisconteerd (hoewel, je weet nooit wat er nog komen gaat), maar wie zegt dat financials nu weer omhoog kunnen? Bernanke heeft aangegeven de korte rente weer te willen verhogen (reëele rente is nu negatief) en deze verhoging wordt eind dit jaar/begin volgend jaar verwacht. Eigenlijk zijn "overal" de huizenprijzen te hoog (VS, VK, Spanje...), ook in Nederland. Zodra die prijzen naar een normaal niveau gaan en consumenten minder gaan besteden en de economie in een recessie komt, zal dat voor de financials hard aankomen. Sowieso zijn die nu al gieriger als het gaat om het uitlenen van geld: ze maken liever minder winst zo lang hun risico's om failliet te gaan maar beperkt blijven.
En afgezien daarvan: ik raad het iedereen altijd af om aandelen+puts te kopen. Dit heeft eigenlijk alleen zin als je je aandelen kwijt wil, maar niet kwijt kan. Het is namelijk een constructie die geen winst oplevert.
En afgezien daarvan: ik raad het iedereen altijd af om aandelen+puts te kopen. Dit heeft eigenlijk alleen zin als je je aandelen kwijt wil, maar niet kwijt kan. Het is namelijk een constructie die geen winst oplevert.