quote:
brrrt schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:06:
[...]
Zo'n beschermsleeve is wel handig, gebruikte ik ook altijd bij mijn 12" Toshiba (oud ding, weet niet eens type). Alleen vind ik 't nogal jammer dat er geen cd/dvd drive bij zit. Ik heb wel een Toshiba mobiele cd drive (met kaartje/27 pin parallel poort), maar ik denk niet dat dit gaat passen:
[
afbeelding]
Wat hebben jullie als oplossing voor cd rom?
En is 't handig typen (tuurlijk wel even wennen) tijdens hoorcolleges?
Ik heb geen cd-rom gebruikt.. Daarvoor heb ik (op een notebook/pc met een cd-rom speler) een Windows XP prof met SP3 gepakt en deze volgens de tutorial op eeeguides.com op een snelle USB-stick gezet.
Hierdoor kon ik vanaf usb-stick Windows XP installeren. Na de installatie van de drivers en windows update was ik 1,45 GB kwijt en had ik nog ruim 2,5 gb over.
Wel heb ik naderhand met veel pijn en moeite een NTFSLink gemaakt van C naar D. Ik heb dus naar de 16 GB versie alle program files gezet, vervolgens met veel pijn en moeite (dmv unlocker) de map op C weten te verwijderen en een NTFS link (verwijzing) naar de D schijf.
Hierdoor kan ik toch alles op 'C' installeren, waardoor het eigenlijk direct op D wordt gezet.
Die met de parallele port gaat niet werken nee.. een USB-IDE met losse cd-rom of usb-cd-rom zal wel gewoon gaan.. Maar het is dus geen must zoals ik al zei
Nog even over de hoorcolleges..
Ik kan er na enige tijd wennen toch wel redelijk snel op typen (met 10 vingers), wel moet ik er dan echt goed voorzitten dus op schoot ofzo is verre van ideaal. Maar op tafel, mits je niet te dikke vingers hebt, is het wel te doen denk ik ja

Mr_Q wijzigde dit bericht 11-06-2008 23:34 (8%)