Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 21 22 23 24 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Zertox schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:47:
hmms

"And for the rest of you, AT&T says there's no way to buy it without agreeing to a contract."
Waar komt die quote vandaan?

Ik heb namelijk ook een quote, de footnote van de webpage waarop de 3g phone staat:
# *Based on 3G and EDGE testing. Actual speeds vary by site conditions. Based on iPhone 3G (8GB) and first-generation iPhone (8GB) purchases. Requires new 2-year AT&T rate plan, sold separately.
#

Zal hoogstwaarschijnlijk wel een foutje zijn, maar ben toch benieuwd.

Apache4u wijzigde dit bericht 10-06-2008 00:00 (43%)

Reg. datum: 14 november 2000

quote:
Apache4u schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:55:
[...]

Waar komt die quote vandaan?
Engadget : http://www.engadget.com/2...e-3g-is-finally-official/

staat als laatste regel

Zertox wijzigde dit bericht 10-06-2008 00:01 (5%)

It's dark but I don't want to find the light.

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Wanna quit this all...
Reg. datum: 24 april 2003

Het is inmiddels duidelijk hoe de deals zijn. Dit is in principe gebaseerd op de info van AT&T, maar reken er maar op dat het wereldwijd is: AT&T's iPhone 3G Data Plan and No Longer Revenue Sharing.

Apple deelt niet langer mee in de maandelijkse opbrengsten. AT&T heeft geen speciale iPhone abonnementen meer. Maar AT&T subsidieert wel de telefoon. O2 heeft in Engeland zelfs nog een goedkoper abonnement aangekondigd. Dus het wil niet zeggen dat de abonnementen duurder worden. In beide landen zal de telefoon verkrijgbaar zijn met ongelimiteerde data, dus geen snelheids- of datalimiet (alhoewel FUP wel voor de hand ligt :)).

Het wil wel iets anders zeggen. Het zal waarschijnlijk onmogelijk worden om een goedkope 3G iPhone via eBay te scoren. Alle iPhones (iig in Amerika) moeten namelijk in de winkel (AT&T of Apple store) geactiveerd worden, is Gizmodo te weten gekomen.

...and become an accountant now. But I'm no good at math and besides the dollar is down. I want to scream I love you from the top of my lungs. But I'm afraid that someone else will hear me... You can only blame your problems on the world for so long.

Nikon, Canon & Apple power

TomTom voor de iphone :o
Het zou aan mij kunnen liggen maar volgens mij heeft Apple alle concurrentie in hun broek laten poepen. Helemaal in combinatie met mobile me! Blackberry service voor maar ¤99,- per jaar in plaats van ~¤25,- per maand.

Ben heel erg benieuwd of we nog iets moeten betalen in combinatie met een abbo.

Alpha-sphere wijzigde dit bericht 10-06-2008 00:31 (14%)

Reg. datum: 09 december 2005

Ondersteunt de Iphone 3G het A2DP profiel voor bluetooth?

Robert Webbe
Reg. datum: 19 april 2005

quote:
Apache4u schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:55:
[...]
Ik heb namelijk ook een quote, de footnote van de webpage waarop de 3g phone staat:
# *Based on 3G and EDGE testing. Actual speeds vary by site conditions. Based on iPhone 3G (8GB) and first-generation iPhone (8GB) purchases. Requires new 2-year AT&T rate plan, sold separately.

Zal hoogstwaarschijnlijk wel een foutje zijn, maar ben toch benieuwd.
Ik denk dat ze bedoelen dat de kosten voor het abonnement er nog niet bij in zitten.
quote:
Hyena2 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:34:
Ondersteunt de Iphone 3G het A2DP profiel voor bluetooth?
Daar is officieel nog niets bekend over gemaakt. Maar ik heb al wel gezien dat de iPhone3G bluetooth 2.0+EDR ondersteunt, de "oude" moest het nog zonder EDR doen. EDR = Enhanced Data Rate en zorgt er voor dat de data 3x sneller kan worden verzonden. Dat levert een snellere verbinding op indien bandbreedte noodzakelijk is of minder energieverbruik in geval bandbreedte niet nodig is (bijvoorbeeld bij headset gebruikt).

Voor headset en handsfree heb je eigenlijk geen EDR nodig, voor A2DP eigenlijk wel. Dus het is wel redelijk aannemelijk dat A2DP (= hifi stereo profiel) en AVRCP (= afstandsbediening) er op zal zitten. De nieuwe iPhone3G staat helaas ook nog niet in de bluetooth qualification database, wellicht morgen overdag.

robertwebbe wijzigde dit bericht 10-06-2008 00:44 (23%)

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

_0-
Reg. datum: 20 juni 2006

Ik had het al op de frontpage gevraagd maar hier nogmaals. Ziet apple er helemaal vanaf om de nieuwe iphone op de oude manier te verkopen? Dat je thuis via iTunes het abonnement moet afsluiten. Dat zou wel erg jammer zijn, dan zit je dus aan een provider vast. De 18e van juli ga ik naar Engeland. Is daar nog meer kans op een leuke iphone. Mijn eerste idee was om daar een goedkope eerste generatie te halen, toen kwam ik erachter dat de nieuwe al uitgebracht zou zijn.

Is het mogelijk dat de "oude" tegen lage prijzen weggaat en de nieuwe gewoon niet zonder abbo te koop zal zijn? Ook in engeland, daar werd in ieder geval wel los verkocht zover ik weet :)

Dat kan ik hier vast wel vragen toch, iedereen die in het iphone topic ronddwarrelt heeft een gekraakte versie toch O-) :+
Nani?

quote:
Alpha-sphere schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:29:
TomTom voor de iphone :o
Het zou aan mij kunnen liggen maar volgens mij heeft Apple alle concurrentie in hun broek laten poepen. Helemaal in combinatie met mobile me! Blackberry service voor maar ¤99,- per jaar in plaats van ~¤25,- per maand.

Ben heel erg benieuwd of we nog iets moeten betalen in combinatie met een abbo.
Mobile Me kost slecht 79 euro hier en maar 119 voor een family pack (5 users).

Vraag me inderdaad af hoe het in Belgie gaat, ik vermoed een deal die hierboven genoemd is een rebate/coupon waarmee je of heftige korting krijgt op je abonnement of geld terug gestort krijgt. Iig sta ik 11 juli voor een t-mobile store of zit ik op de TNT man te wachten. Alleen ff uitzoeken hoe ik goed onder m'n Hi abonnement uitkom dat tot december loopt (ivm. met nummer portering).

Reg. datum: 29 april 2002

http://gizmodo.com/501476...ine-ordering#viewcomments

balen zeg.. gaat de rest van de wereld massaal de iPhone importeren uit landen waar die simlockvrij te verkrijgen is (belgie etc.)? :+

Reg. datum: 09 oktober 2002

quote:
kenny89 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:01:
http://gizmodo.com/501476...ine-ordering#viewcomments

balen zeg.. gaat de rest van de wereld massaal de iPhone importeren uit landen waar die simlockvrij te verkrijgen is (belgie etc.)? :+
Denk maar niet dat hij hier in België ¤ 199 gaat kosten. :P
Robert Webbe
Reg. datum: 19 april 2005

Ik vermoed trouwens dat T-Mobile met een speciaal iPhone3G abonnement gaat komen. Hierin zit dan denk ik ondersteuning voor Visual Voicemail, HSDPA 3.6 Mbps (met FUP), ondersteuning voor locatiebepaling via het netwerk (A-GPS) en toegang tot de T-Mobile Hotspots. Als je hem met een standaard abonnement en zo'n web&walk databundeltje van een tientje neemt, haal je bij lange er niet uit wat er in zit en zal hij vast duurder worden.

Visual Voicemail en A-GPS zijn nu standaard niet beschikbaar bij T-Mobile. Maar ik vermoed dat Apple dat wel heeft meegenomen in de onderhandeling, evenals HSPDA 3.6 Mbps.

We zullen 11 juli zien...

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:18:
Ik vermoed trouwens dat T-Mobile met een speciaal iPhone3G abonnement gaat komen. Hierin zit dan denk ik ondersteuning voor Visual Voicemail, HSDPA 3.6 Mbps (met FUP), ondersteuning voor locatiebepaling via het netwerk (A-GPS) en toegang tot de T-Mobile Hotspots. Als je hem met een standaard abonnement en zo'n web&walk databundeltje van een tientje neemt, haal je bij lange er niet uit wat er in zit en zal hij vast duurder worden.

Visual Voicemail en A-GPS zijn nu standaard niet beschikbaar bij T-Mobile. Maar ik vermoed dat Apple dat wel heeft meegenomen in de onderhandeling, evenals HSPDA 3.6 Mbps.

iPhone heeft toch geen HSDPA, dus dat lijkt me overbodig en a-gps ondersteuning komt voor zover ik weet ook niet specifiek uit het netwerk, maar gewoon via internet binnen. Web&Walk van een tientje gaat tot 128kbit en van 20 euro tot het dubbele. Die laatste is dus al voldoende voor volledige snelheid van de nieuwe iPhone. Enige 'bijzondere' wat ze moeten ondersteunen is inderdaad visual voicemail. Toegang tot hotspots kun je met ieder abbo krijgen, maar lijkt me wat teveel van het goede om standaard toe te voegen.

Misschien laten ze het geloven alsof er een hele berg specifieke opties vereist zijn, maar ieder willekeurig abbonement zou voldoende moeten zijn om de iPhone goed te kunnen gebruiken. Erg benieuwd naar de uiteindelijke prijs. Aan de ene kant vallen de toevoegingen/aanpassingen een klein beetje tegen. Dit mogen ze in de prijs compenseren :)

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Shiver23 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:24:
[...]

Aan de ene kant vallen de toevoegingen/aanpassingen een klein beetje tegen. Dit mogen ze in de prijs compenseren :)
Verklaar je nader aub. Gemakkelijke en goedkope opmerking als je vaag blijft. 'de' toepassingen, welke? 'een beetje' ...

Wat valt er dan tegen? En zeg nu niet dat er geen toetsenbord opzit, want dat is net de filosofie van de iPhone, daar gaan ze geen verandering in brengen.

Voor de rest vind ik het een hypercomplete telefoon met alles erop en eraan wat het grote publiek ooit zal gebruiken (en deze keer zullen ze het ook KUNNEN gebruiken, omdat de features niet kilometers diep ergens in een rampzalige GUI zijn ingegraven)

Goede batterijduur met 3G en gps
gps
TomTom
google maps (met de bijhoren POI, foto's, uitleg, ...)
Superduurzaam en stevig scherm waar je zonder je zorgen te maken naar hartelust op mag drukken (ipv dat zwakke tft gedoe dat verkleurt als je stylus te hard drukt)
plat
3G
Massa's software, ook zakelijk

Want wat je heb zakelijk meer nodig dan mail (exchange), pfd en word kunnen lezen, pushmail en internet. Bij BB vind je ook niet veel meer dan dat hoor. En voor de rest heb je laptops of een desktop imo. En de zakelijke gebruikers die ik ken, kunnen met de grootste moeite op hun smartphone met windows mobile en stylus een mailtje lezen/beantwoorden. Ik heb toch een vaag vermoeden dat al die functionaliteit hier een stukje vlotter zal gaan.

edit: en idd, de iPhone heeft trouwens wel HSDPA

Dit is ook een redelijk belangrijk nieuwtje:
Update 2: David alerts us to this bit from Dow Jones' report: "AT&T and Apple are working on a form of penalty for users who don't activate their iPhone within 30 days of purchase." Whoa. Guess that'll cut down on unlockers, eh?

Wel een efficiënte manier om unlockers tegen te gaan. Hoeft op zich niet zo moeilijk te zijn aan de hand van bvb unieke serienummers in de iPhone. Koppel de databases van de providers aan de iTunes firmware update check (en hou bij welke serienummers in welk land verkocht zijn) en bij de volgende iTunes update cripple je het apparaat. Of je laat geen updates toe. Weet ik veel.

Ben benieuwd hoe dit zal uitdraaien en wat de unlockers hiertegen gaan verzinnen. (natuurlijk, als ze het goed doen met een custom firmware hoef je er geen last van te hebben)

alvi wijzigde dit bericht 10-06-2008 02:35 (26%)

Keyboard mepper
Reg. datum: 18 november 2004

iPhone heeft wel HSDPA:

UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)

'Bewijs maar eens dat je bestaat!' zei de vis tot de oceaan.

Reg. datum: 29 april 2002

quote:
thomasvdw schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:15:
[...]

Denk maar niet dat hij hier in België ¤ 199 gaat kosten. :P
Wat ik toenet al antwoordde over eventuele losse verkoop in belgie:
quote:
kenny89 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:55:
klopt, koppelverkoop enzo. Staat nergens nog een prijs bij, maar ik vrees dat het weer achterlijk hoog is zoals in Frankrijk.

Reg. datum: 03 november 2007

wel een beetje raar dat ze er een pinnetje bij doen voor de sim kaart.

quote:
robertwebbe schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:50:
[...]

H
De tweede is aan de hand van locatie informatie van de mobiele netwerken. Aan de hand van signaalsterktemetingen in het netwerk (meerdere basisstations meten dus de signaalsterkte van jouw toestel) en kunnen aan de hand daarvan een redelijke plaatsbepaling geven. Hoe meer basisstations er bij je in de buurt zijn en hoe dichter die bij je zijn (bijvoorbeeld binnenstad), des te nauwkeuriger het werkt. Midden in het bos op de Veluwe staan nauwelijks zendmasten, daar zal dit dus nooit nauwkeurig werken. Zover mijn informatie bekend is, wordt dit nog niet aangeboden in Nederland. Maar het zou heel goed kunnen zijn dat in de deal met T-Mobile dit geeist is door Apple, net zoals visual voicemail.
Dit klopt niet, wat jij hier beschrijft is triangulatie zoals in CSI gebruikt wordt.
In het echt is het veel simpeler:
Jouw provider heeft een lijst van coordinaten van elke zendmast, en geeft bijvoorbeeld de coordinaten van zendmast X door aan je telefoon. Je telefoon weet dan al ongeveer tot op een paar 100 meter waar je bent.

Google heeft bijvoorbeeld toegang tot die database, of heeft zijn eigen database gemaakt, en laat dus op elk toestel de lokatie van je zendmast zien. Vaak ben je daar vrij dicht in de buurt.
Probeer de "My Location" functie van Google Maps op je telefoon maar eens uit.

fabio-c wijzigde dit bericht 10-06-2008 02:05 (13%)

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:18:
I

supl.nokia.com, een location server voor iedereen die A-GPS wil gebruiken, deze geeft zendmast coordinaten EN horizon en sateliet informatie door.

fabio-c wijzigde dit bericht 10-06-2008 02:04 (10%)

Reg. datum: 12 oktober 2001

Apple's definitie van A-GPS is volgens mij dat ze gebruik maken van drie methoden om jouw locatie te bepalen. Correct me if I'm wrong.

quote:
Airwolf schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:00:
Kan je nu ook met de iPhone via een laptop internetten dmv. bluetooth? Dit is namelijk wel een belangrijke feature die ik zou willen hebben.
Hier ben ik ook benieuwd na. De enige feature die nog eigenlijk mist, helemaal icm HSDPA.

Reg. datum: 12 november 2007

- Nevermind, eerst leren lezen voor je post. ;)

Maar ik hoop dat Tmobile een mooie deal heeft voor de nieuwe iPhone, en niet dat hij hier ineens het dubbele gaat kosten met een abo.

Fiber- wijzigde dit bericht 10-06-2008 03:27 (77%)

Reg. datum: 25 februari 2004

Hoi

Ben nu ook geinteresseerd in die nieuwe Iphone...maar kun je alleen synchroniseren met Outlook (Windows) ? Ik gebruik Windows Agenda (Vista),maar denk dat ik Outlook dan moet hebben.
djtcc

Reg. datum: 22 januari 2004

Wilde hem eigenlijk uit Amerika halen, maar zoals ik al dacht, heeft apple zijn verkoopmethode aangepast. Nu is mijn vraag misschien een beetje offtopic, maar meer mensen die een iphone willen zullen hiermee te maken gaan krijgen. Tenminste, als ze hem snel willen.
Heeft iemand ervaring met het afkopen van een vodafone contract? ik zag zojuist dat de opzegtermijn 3 maanden bedraagt. Is het mogelijk om je nummer eerder te laten porteren? Ik ben best bereid die 3 maanden abo te betalen namelijk.

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Wanna quit this all...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Apache4u schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:19:
Wilde hem eigenlijk uit Amerika halen, maar zoals ik al dacht, heeft apple zijn verkoopmethode aangepast. Nu is mijn vraag misschien een beetje offtopic, maar meer mensen die een iphone willen zullen hiermee te maken gaan krijgen. Tenminste, als ze hem snel willen.
Heeft iemand ervaring met het afkopen van een vodafone contract? ik zag zojuist dat de opzegtermijn 3 maanden bedraagt. Is het mogelijk om je nummer eerder te laten porteren? Ik ben best bereid die 3 maanden abo te betalen namelijk.
Met dat soort vragen kun je het beste gewoon even zelf contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Dit forum is vooral bedoeld om de technische aspecten van het toestel te bespreken: specifieke vragen over (al lopende) abonnementen staat daar echt te ver vanaf :).

...and become an accountant now. But I'm no good at math and besides the dollar is down. I want to scream I love you from the top of my lungs. But I'm afraid that someone else will hear me... You can only blame your problems on the world for so long.

Reg. datum: 28 januari 2008

Jammer van de 2 megapixel camera..

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 21 22 23 24 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: