quote:
Verklaar je nader aub. Gemakkelijke en goedkope opmerking als je vaag blijft. 'de' toepassingen, welke? 'een beetje' ...
Wat valt er dan tegen? En zeg nu niet dat er geen toetsenbord opzit, want dat is net de filosofie van de iPhone, daar gaan ze geen verandering in brengen.
Voor de rest vind ik het een hypercomplete telefoon met alles erop en eraan wat het grote publiek ooit zal gebruiken (en deze keer zullen ze het ook KUNNEN gebruiken, omdat de features niet kilometers diep ergens in een rampzalige GUI zijn ingegraven)
Goede batterijduur met 3G en gps
gps
TomTom
google maps (met de bijhoren POI, foto's, uitleg, ...)
Superduurzaam en stevig scherm waar je zonder je zorgen te maken naar hartelust op mag drukken (ipv dat zwakke tft gedoe dat verkleurt als je stylus te hard drukt)
plat
3G
Massa's software, ook zakelijk
Want wat je heb zakelijk meer nodig dan mail (exchange), pfd en word kunnen lezen, pushmail en internet. Bij BB vind je ook niet veel meer dan dat hoor. En voor de rest heb je laptops of een desktop imo. En de zakelijke gebruikers die ik ken, kunnen met de grootste moeite op hun smartphone met windows mobile en stylus een mailtje lezen/beantwoorden. Ik heb toch een vaag vermoeden dat al die functionaliteit hier een stukje vlotter zal gaan.
edit: en idd, de iPhone heeft trouwens wel HSDPA
Dit is ook een redelijk belangrijk nieuwtje:
Update 2: David alerts us to this bit from Dow Jones' report: "AT&T and Apple are working on a form of penalty for users who don't activate their iPhone within 30 days of purchase." Whoa. Guess that'll cut down on unlockers, eh?
Wel een efficiënte manier om unlockers tegen te gaan. Hoeft op zich niet zo moeilijk te zijn aan de hand van bvb unieke serienummers in de iPhone. Koppel de databases van de providers aan de iTunes firmware update check (en hou bij welke serienummers in welk land verkocht zijn) en bij de volgende iTunes update cripple je het apparaat. Of je laat geen updates toe. Weet ik veel.
Ben benieuwd hoe dit zal uitdraaien en wat de unlockers hiertegen gaan verzinnen. (natuurlijk, als ze het goed doen met een custom firmware hoef je er geen last van te hebben)
alvi wijzigde dit bericht 10-06-2008 02:35 (26%)