quote:
Trenner schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:01:
[...]
Om er even tussen te vallen, ik heb een DFI lp ut 790Fx moederbord. Op de southbridge chip kom ik niet in de problemen met een blokje, deze is universeel en dus goed passend. Het gaat me om het Nb-blokje. Tussen de mountingholes is het 50mm afstand van elkaar. (Op de foto lijkt de heatsink wat groter te zijn uitgevallen).hier zit het hem wat in, die maten kan ik niet vinden. En wat er ook bij komt is dat de Nb omringt ligt van condensatortjes waardoor het hele lichaam van een eventueel blok er last van zou kunnnen gaan hebben. Mijn idee daarom er een blokje op te plakken met lijm. Ferm heet die chip nu dus zoek ik een oplossing...
[
afbeelding]
In dit geval denk ik dat een extra heatsink zeker wel wat kan helpen. Ik heb zelf een ECS K7S5A moederbord gehad met een bagger NB heatsink en daar heb ik toen ook een extra blokje op geplakt.
Hier onder de oude situatie.
En wat het geworden is.
Die heatsink is van een Asus moederbord die ook nu nog te vinden zijn. Ik heb het vast gemaakt met Artic Silver Thermal Adhesive.
quote:
tiswat schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:14:
[...]
Ah oke, nou het is een complete bay van de antec voor de hdd's dan zou ik opzich wel zelf wat kunnen knutselen. Nu ziet het er ongv zo uit.. *spijt van dat ik de slangen kort heb gemaakt* weet nou niet precies welke maat het is van de slang

Dat moet ik allemaal nog echt goed leren

trouwens let niet op de kabels, binnen kort toch modulaire voeding en dan is alles gesleeved
Zoals je al ziet, zijn er 7 plekken vrij. 120mm koeler heeft er dus 4 nodig, dat haalt ie dus niet

vandaar de 80cm.. of 2x 92mm. Ik wil dan waarschijnlijk het moederbord ook nog waterkoelen. Of ie dat haalt hmm im not sure, en anders moet het een sterker pompje worden.
Volgens mij heb je gewoon 8x1 slangen, dus 10mm buiten en 8mm binnendiameter.
Dat laaste wat je zegt snap ik niet helemaal. In die bays past toch wel een 120mm fan en rad ?
Edit: Ow ok, ik snap het. Een 120mm fan heeft geen 4 maar 3 plekken nodig. Een 120mm fan is minder breed dan bijvoorbeeld een DVD speler.
Een paar pagina's terug kan je zien hoe ik een 120mm rad in die bays gekregen heb. Moet je alleen wel opletten met de maten van de rad.
Een 2x120mm rad zal denk ik moeilijk worden in jouw geval ivm de HDD's en dvd speler. Hoewel 7 bays genoeg zouden moeten zijn. De rad zelf is iets meer dan 6 bays.
Edit: Als je de HDD's zou verplaatsen moet het sowieso passen. Je zou zelfs de HDD's op de zelfde plek als de rad kunnen plaatsen, dan steken ze alleen een stukje meer de kast in maar worden dan wel gekoeld door de fans van de rad. Dit heb ik wel eens vaker gezien en dat schijnt goed te werken.
Dan kan je gewoon een 2x120mm rad kwijt en je HDD's worden dan netjes gekoeld.
PilatuS wijzigde dit bericht 09-06-2008 20:35 (40%)