Hoofdcategorieën
Topicacties

Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
quote:
qtekker schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:57:
Vraag. Welke methode levert het beste kwaliteit op?
Streamen vanuit een media server, vooropgesteld dat pc processing power en netwerk capaciteit voldoende is of vanuit nfs sharing rechtstreeks op de cfullhdma afspelen.
In het eerste geval vindt decodering op de pc plaats waarbij de cfullhdma slechts een doorgeefluik is en in het tweede geval vindt decodering op de cfullhdma plaats in de firmware.
Ik verwacht zelf weinig verschil, want ik denk dat de gebruikte decodeer algoritmes (codecs, libraries) in beide gevallen hetzelfde zullen zijn.
NFS -> beste performance om data te transporteren .. (echter Linux - Linux)
SMB -> directe verbinding met shares (windows PC's .. ) mindere performance als NFS
UPnP AV: goede performance echter ander structuur voor het sharen van data
in alle gevallen zal de decodering ALLEMAAL op de CFULLHDMA gedaan worden

Transcoding (mogelijkheid van de meegeleverde software) zorgt ervoor dat NIET ondersteunende formaten zoals FLV omgezet wordt naar een begrijpbaar formaat voor de CFULLHDMA.
En daar heb je dan bijv. een UPnP AV Servertje voor nodig die dat kan

Ik heb hier alle mogelijkheden ' enabled ' staan ..

Maar op zich: het maakt niets uit .. NFS is voor Freaks, SMB voor mensen met wat mindere mogelijkheden maar met net zoveel verstand, de UPnP Server voor mensen die gewoon willen hebben dat iets meteen werkt zonder ergens shares of andere instellingen voor gedaan moet worden.

tot op heden heb ik nog geen medegebruiker gezien die NFS gebruikt...

Making things to work great in your livingroom!

quote:
mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:10:
Goed nieuws; windows shares doen het plotseling. Oplossing was mijn modem (is dhcp server) te rebooten (zoals ook hier werd gedaan: http://www.aroundmyroom.c...ying-to-understand-samba/).

Bizar...

De cfullhdma vindt nu ineens alle shares in mijn netwerk.

Bijkomend voordeel: via de media-server software kon ik gisteren bepaalde ISO's niet spelen (ze kapten na 10 seconden met een time-out melding), die doen het nu wel! 8)7

Ik ga nu e.e.a. verder testen, maar we zijn weer een stap verder ;)
Coño, ik ben goooooeeedddddd ;-)

quote:
zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:15:
[...]

Coño, ik ben goooooeeedddddd ;-)
Viesssssss goooooeeedddddd 8)

Oldskool NL.nl

Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
In het eerste geval vindt decodering op de pc plaats waarbij de cfullhdma slechts een doorgeefluik is en in het tweede geval vindt decodering op de cfullhdma plaats in de firmware.
Oh? Ik dacht het zelf van niet... dat zou ook meteen alle artefacts oplossen, gewoon de codec aanpassen op je pc. Ook Flac... geen probleem, codec op de PC erbij. Ik denk dat je het principe van streamen verkeert begrijpt.

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Ervaringen na 2e avond:
  • 1080p MKV's bevatten erg veel artifacts, lijkt alsof het te zwaar is. Dezelfde video gedownload in 720p doet het perfect. Beide netjes met 5.1 geluid. Ik testte met een Planet Earth .mkv en ga nog verder testen met andere 1080p mkv's.
  • HDWMV bestanden met 5.1 geluid spelen alleen af als ik geluid instellingen naar PCM zet, dus géén 5.1 geluid!
  • Kan het kloppen dat het apparaat 'oude' servers en shares onthoudt nadat je 'm uit/aan zet? Ik zie nl. nog steeds de media-server erbij staan, terwijl die software niet meer op mijn pc staat. Als je de oude share of media-server kiest, verschijnt de vervolgkeuze (video/foto/audio), kies je daar één dan krijg je de error dat de server niet meer bestaat.
  • Valt me op dat als ik via windows shares materiaal stream, het network-activity lampje uitblijft, terwijl het wel aangaat als ik via een media-server streamde. De setting in advanced settings staat gewoon op AAN.

Oldskool NL.nl

quote:
Tijgert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:36:
[...]

Oh? Ik dacht het zelf van niet... dat zou ook meteen alle artefacts oplossen, gewoon de codec aanpassen op je pc. Ook Flac... geen probleem, codec op de PC erbij. Ik denk dat je het principe van streamen verkeert begrijpt.
Ik begrijp dat heel goed, maar ik heb gewoon de vraag verkeerd gelezen .. Ik dacht dat er gevraagd werd hoe de cfullhdma de verwerking van video/stream doet.. Eerste zin iets te snel overheen gelezen ..

quote:
mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:38:
Ervaringen na 2e avond:

[list]
• 1080p MKV's bevatten erg veel artifacts, lijkt alsof het te zwaar is. Dezelfde video gedownload in 720p doet het perfect. Beide netjes met 5.1 geluid. Ik testte met een Planet Earth .mkv en ga nog verder testen met andere 1080p mkv's.
Ligt niet aan de MKV, maar aan de stream, ga je de stream omzetten naar een ruwe H.264 stream hou je hetzelfde probleem. Er wordt aangewerkt momenteel. Content is onder debugging.
quote:
• HDWMV bestanden met 5.1 geluid spelen alleen af als ik geluid instellingen naar PCM zet, dus géén 5.1 geluid!
Hoe wil je een analoog 5.1 geluid krijgen? Over SPDIFF (coaxial) kunnen je geen analoog geluid gooien, want dat eet geen enkele versterker.. Dus et geluid MOET wel gedownsampled worden naar Stereo
quote:
• Kan het kloppen dat het apparaat 'oude' servers en shares onthoudt nadat je 'm uit/aan zet? Ik zie nl. nog steeds de media-server erbij staan, terwijl die software niet meer op mijn pc staat. Als je de oude share of media-server kiest, verschijnt de vervolgkeuze (video/foto/audio), kies je daar één dan krijg je de error dat de server niet meer bestaat.
• Valt me op dat als ik via windows shares materiaal stream, het network-activity lampje uitblijft, terwijl het wel aangaat als ik via een media-server streamde. De setting in advanced settings staat gewoon op AAN.
[/list]
Zover ik weet onhoudt hij het niet, maar nogmaals: dat kan dus liggen wellicht aan je routertje.. want die was ook de oorzaak dat het eerst helemaal niet getoond werd.

Dat het netwerk activiteitslampje niet aangaat bij samba is inderdaad niet goed, als je die functie niet hebt uitgezet in de setup. Dus je hebt goed getest ! ;-)

quote:
zeroday schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:18:
[...]
Ligt niet aan de MKV, maar aan de stream, ga je de stream omzetten naar een ruwe H.264 stream hou je hetzelfde probleem. Er wordt aangewerkt momenteel. Content is onder debugging.
Mooi!
quote:
Hoe wil je een analoog 5.1 geluid krijgen? Over SPDIFF (coaxial) kunnen je geen analoog geluid gooien, want dat eet geen enkele versterker.. Dus et geluid MOET wel gedownsampled worden naar Stereo
Nogmaals, ik ben niet 100% thuis in deze materie, maar een HDWMV bestand zou analoog geluid hebben? In .nfo bestanden staat nl. altijd 5.1 als geluid erbij. Plus: als ik de WMV afspeel via een Xbox360 is het ook gewoon 5.1 geluid!
quote:
Zover ik weet onhoudt hij het niet, maar nogmaals: dat kan dus liggen wellicht aan je routertje.. want die was ook de oorzaak dat het eerst helemaal niet getoond werd.

Dat het netwerk activiteitslampje niet aangaat bij samba is inderdaad niet goed, als je die functie niet hebt uitgezet in de setup. Dus je hebt goed getest ! ;-)
Ik zal de router nog 's herstarten vanavond ;)
Netwerk led: zolang ik niet de enige ben en het bekend is zie ik 't wel in een toekomstige firmware weer 8)

Oldskool NL.nl

uhm.. gaat wat mis
moest een link in een heel ander topic stoppen ..

zeroday wijzigde dit bericht 05-06-2008 14:53 (145%)

Reg. datum: 04 april 2001

quote:
zeroday schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:50:
uhm.. gaat wat mis
moest een link in een heel ander topic stoppen ..
Was dat in het topic: "post je eigen nude-pics?" ;)

Ik mis mijn 156!

Ik kom eigenlijk nog maar twee fouten tegen:

- Windows Shares blijven at random wel/niet verschijnen na het aanzetten, kan er totaal geen logisca in vinden. Heb ook niet het idee dat het mijn router/modem is, want die steeds resetten helpt niet altijd (en is irritant).

- WMV's spelen niet met 5.1 digitaal geluid.

Vooral het eerste punt is behoorlijk vervelend helaas... :X

Oldskool NL.nl

quote:
- Windows Shares blijven at random wel/niet verschijnen na het aanzetten, kan er totaal geen logisca in vinden. Heb ook niet het idee dat het mijn router/modem is, want die steeds resetten helpt niet altijd (en is irritant).
Hoe moet ik dat zien? zit je elke keer shares te wijzigen?
wat als je 1 share aan maakt wat dan?
wat voor OS gebruik je? zie je dezelfde shares ook op een andere PC ?
quote:
- WMV's spelen niet met 5.1 digitaal geluid.
1. als het digitaal DTS of Dolby Digital is, wordt het afgespeeld
2. als het normaal 5.1 is, dan werkt dat inderdaad niet maar wordt het downsampled naar stereo

erg normaal.

Let the Zen flow. Shit a leak!

Die blijvende shares kan ook aan je windows liggen. Ik zie daar ook shares staan die al lang niet meer bestaan... en die staan dan natuurlijk ook in de CFULLHDMA.

Dat van die 5.1 in WMV's is wel megairritant. Als de XboX360 het wel digitaal kan uitsturen, dan moet de CFULLHDMA dat ook kunnen. Anders kan je net zo goed die hele stream eruit laten en er stereo in stoppen...

Tijgert wijzigde dit bericht 06-06-2008 18:20 (39%)

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Reg. datum: 05 januari 2004

quote:
Tijgert schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:12:
Die blijvende shares kan ook aan je windows liggen. Ik zie daar ook shares staan die al lang niet meer bestaan... en die staan dan natuurlijk ook in de CFULLHDMA.
Windows xp heeft volgens mij ergens een optie om eenmaal gebruikte netwerklocaties toe te voegen als shares. Dit zal er de oorzaak van zijn. Je kunt deze optie ook uitvinken maar ik kan het zo snel niet meer vinden waar dit staat.

quote:
Tijgert schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:12:

Dat van die 5.1 in WMV's is wel megairritant. Als de XboX360 het wel digitaal kan uitsturen, dan moet de CFULLHDMA dat ook kunnen. Anders kan je net zo goed die hele stream eruit laten en er stereo in stoppen...
en jij gebruikt dan wel die superspeciale kabel van de xbox360 toch ?
en waar sluit je die op aan, en hoeveel aansluitingen heb je dan nodig?

standaard zonder die speciale kabel kan die 360 het ook niet ..

Reg. datum: 11 april 2006

Kan je niet beter gewoon een xbox 360 kopen dan die conceptronic voor het zelfde geld, (Kan je ook nog gamen)

quote:
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:49:
[...]

Hoe moet ik dat zien? zit je elke keer shares te wijzigen?
wat als je 1 share aan maakt wat dan?
wat voor OS gebruik je? zie je dezelfde shares ook op een andere PC ?
Nee, ik zit niet steeds te wijzigen. Niks mee gedaan de laatste tijd. Heel simpel voorbeeld: de optie 'media delen' is nu compleet uitgeschakeld op mijn pc (zelfs in de firewall) en toch staat hij nog in de lijst in de cfullhdma, als ik 'm kies krijg ik de melding dat de server niet bestaat, en refresht hij de server lijst en staat het wel goed.

Of zojuist: aanzetten van het apparaat: hij ziet geen één share o.i.d. (blijft 'searching for server'). Uitgezet, en weer aangezet: hop, netjes de shares in beeld.
quote:
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:49:
[...]
1. als het digitaal DTS of Dolby Digital is, wordt het afgespeeld
2. als het normaal 5.1 is, dan werkt dat inderdaad niet maar wordt het downsampled naar stereo

erg normaal.
Het klinkt i.i.g. niet normaal. Want hoe kan mijn xbox 360 dan wél dezelfde .wmv in 5.1 afspelen?
quote:
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:08:
[...]

en jij gebruikt dan wel die superspeciale kabel van de xbox360 toch ?
en waar sluit je die op aan, en hoeveel aansluitingen heb je dan nodig?

standaard zonder die speciale kabel kan die 360 het ook niet ..
Superspeciale kabel? Ehm, nee gewoon de bijgeleverde component met een optische kabel voor geluid.

Oldskool NL.nl

quote:
MSF123 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:40:
Kan je niet beter gewoon een xbox 360 kopen dan die conceptronic voor het zelfde geld, (Kan je ook nog gamen)
Absoluut niet, want de 360 speelt maar bar weinig af.

Dit apparaat is verder uitstekend; het speelt bij mij echt bijna alles af, incl. DTS etc etc etc.

Alleen dus wat kleine puntjes die ik hier meld, zodat wellicht de developers er iets aan hebben ;)

Oldskool NL.nl

technisch geneeskunde
Reg. datum: 12 juli 2006

quote:
MSF123 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:40:
Mij lijkt het ideaal kan zoals Mikkelnl al zegt zoveel meer afspelen dan de xbox360.
HD films vanaf de ext hdd via de laptop aangesloten op de tv kijken is toch niet zo ideaal dus dit apparaat lijkt me super.

Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |

iedereen werkt met Samba en kan met en zonder username op verbinden (xp / vista /nas ?)

quote:
zeroday schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:48:
iedereen werkt met Samba en kan met en zonder username op verbinden (xp / vista /nas ?)
Yep d:)b (mits ik de shares zie :+ )

Oldskool NL.nl

Reg. datum: 07 mei 2005

Ik heb een BDMV directory met daaronder oa de directory STREAM met daarin één of meerdere m2ts bestanden. Eén m2ts bestand is veel groter dan de andere; dat is de hoofdfilm, de andere zijn menu's en/of extra's.
Als ik de film wil afspelen, dan selecteer ik het grote m2ts bestand (00001.m2ts).Hij speelt dan af in ac3/dts en ik kan de audio taal veranderen. Echter, subtitles selecteren lukt niet. En ik kan het film menu niet oproepen.

Heeft iemand ervaring met bluray rips?
- hoe moet ik een BDMV film starten?
- waarom krijg ik geen menu? (bug?)
- geen subtitles (houdt dit verband met de bestaande subs issues?)

De cfullhdma lijkt geen externe subs meer te ondersteunen. Enige weken geleden (bij een vorige firmware versie) deed ie het nog.

qtekker wijzigde dit bericht 07-06-2008 22:24 (37%)

quote:
qtekker schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:16:

Heeft iemand ervaring met bluray rips?
- hoe moet ik een BDMV film starten?
- waarom krijg ik geen menu? (bug?)
- geen subtitles (houdt dit verband met de bestaande subs issues?)

De cfullhdma lijkt geen externe subs meer te ondersteunen. Enige weken geleden (bij een vorige firmware versie) deed ie het nog.
- beetje ervaring
- menu krijg je niet, want een blueray menu is niet gelijk aan een dvd menu totaal ander concept
- subtitles geen idee ..

externe subs niet? wat en hoe? als je iets als een probleem bestempeld zou het handig zijn om iets te geven waarin mensen het kunnen reproduceren .. nu kan ik een srt pakken maar is jou probleem een sub+idx .. ik noem maar wat ..
dus ik wil je helpen, maar ik heb meer info nodig

OK, daar komt ie.

Ik heb van www.ondertitel.com subs gedownload en ik heb de ondertitel files dezelfde naam gegeven als de mkv of m2ts files, maar dan uiteraard met extensie srt. De srt files staan in dezelfde map als de mkv files.

Als ik de films via de usb hdd afspeel, dan worden er geen subs getoond. Als ik de subs met MKVtoolnix mkvmerge gui samenvoeg, dan heb ik wel subs. Echter, ik zie achter iedere zin onleesbare karakters, zoals blokjes. Ik weet niet of dat ligt aan mkvmerge of aan de cfullhdma. Mijn pc is te zwak om hd materiaal af te spelen, dus daar kan ik het niet controleren.

Voorbeelden (bij geen van allen zie ik subs):
Earth.2007.1080p.BluRay.x264-hV.m2ts
Earth.2007.1080p.BluRay.x264-hV.srt
X-Men2.1080p.mkv
X-Men2.1080p.srt
Fantastic.Four.Rise.of.the.Silver.Surfer.1080p.mkv
Fantastic.Four.Rise.of.the.Silver.Surfer.1080p.srt
Planet Earth.01.From.Pole.To.Pole.1080i.h264.AC3.ts
Planet Earth.01.From.Pole.To.Pole.1080i.h264.AC3.srt

Om de 24p op de cfullhdma te testen heb ik een bluray film "house of the flying daggers" gedownload, maar liefst 21GB! Enfin, een heel mooie film met mooie beelden, dus zeker de moeite waard. XviD4PSP geeft aan dat de frame rate 23.976 fps is.

Op het eerste gezicht lijkt de cfullhdma in 24p mode de film vloeiend af te spelen. Echter, als je heel goed oplet, dan zie je regelmatig (om de paar minuten afhankelijk van de scenes) een korte hapering in het beeld. Als je daar niet speciaal voor gaat zitten, dan merk je het niet eens.
In 50p mode speelt ie zonder haperingen af. Ik merk niet echt het verschil tussen 24p en 50p. Misschien is dat verschil wel te zien als ik twee cfullhdma's en 2 dezelfde tv's naast elkaar zou vergelijken.

Ik heb Ice Age 2 tweemaal gedownload, en ook 2x teleurgesteld.
In iso formaat: cfullhdma speelt niet af omdat het een het een bluray iso is (zeroday heeft al eerder aangegeven dat dat niet draait op de cfullhdma tenzij je het eerst uitpakt).
In mkv formaat: enkele seconden beeld en daarna blijft het beeld bevroren. Lijkt op de Planet Earth issue.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: