NFS -> beste performance om data te transporteren .. (echter Linux - Linux)quote:qtekker schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:57:
Vraag. Welke methode levert het beste kwaliteit op?
Streamen vanuit een media server, vooropgesteld dat pc processing power en netwerk capaciteit voldoende is of vanuit nfs sharing rechtstreeks op de cfullhdma afspelen.
In het eerste geval vindt decodering op de pc plaats waarbij de cfullhdma slechts een doorgeefluik is en in het tweede geval vindt decodering op de cfullhdma plaats in de firmware.
Ik verwacht zelf weinig verschil, want ik denk dat de gebruikte decodeer algoritmes (codecs, libraries) in beide gevallen hetzelfde zullen zijn.
SMB -> directe verbinding met shares (windows PC's .. ) mindere performance als NFS
UPnP AV: goede performance echter ander structuur voor het sharen van data
in alle gevallen zal de decodering ALLEMAAL op de CFULLHDMA gedaan worden
Transcoding (mogelijkheid van de meegeleverde software) zorgt ervoor dat NIET ondersteunende formaten zoals FLV omgezet wordt naar een begrijpbaar formaat voor de CFULLHDMA.
En daar heb je dan bijv. een UPnP AV Servertje voor nodig die dat kan
Ik heb hier alle mogelijkheden ' enabled ' staan ..
Maar op zich: het maakt niets uit .. NFS is voor Freaks, SMB voor mensen met wat mindere mogelijkheden maar met net zoveel verstand, de UPnP Server voor mensen die gewoon willen hebben dat iets meteen werkt zonder ergens shares of andere instellingen voor gedaan moet worden.
tot op heden heb ik nog geen medegebruiker gezien die NFS gebruikt...
Making things to work great in your livingroom!